Gå til innhold

Er det noen som forsatt står på venteliste etter suppleringsopptaket?


Oishi

Anbefalte innlegg

Saksbehandleren min regnet feil og gav meg 0.8 alderspoeng, istedenfor 0.6 som jeg egentlig skulle ha. Det gjorde at jeg havnet 0.2 over poenggrensen :D

Anonymous poster hash: cd050...270

Hvorfor regner så mange saksbehandlere feil? Noen andre som har fått feil antall poeng?

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk vite at ventelisten for det studiet jeg står på venteliste for oppdateres i morgen, og at det deles ut nye plasser. 



Anonymous poster hash: d1149...27c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite at ventelisten for det studiet jeg står på venteliste for oppdateres i morgen, og at det deles ut nye plasser.  Anonymous poster hash: d1149...27c

ja 4/5 august er siste sjanse for mange for det er svarfristen for suppleringsopptaket som var forrige uke.

Anonymous poster hash: a10fa...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kommer inn!!! Dette er forferdelig. Klarer ikke å kose meg i det hele tatt.

Jeg_må_inn!!

(Fortsatt på 1 plass. Håper noen ikke møter opp/dropper ut etc)

Endret av Alja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja 4/5 august er siste sjanse for mange for det er svarfristen for suppleringsopptaket som var forrige uke.

Anonymous poster hash: a10fa...598

Neida, det er ikke siste sjanse. De fleste studier tar jo også inn folk etter studiestart. 

Anonymous poster hash: d1149...27c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva menes det egentlig med poeng grense i sum i forhold til poeng grense i kvote?



Anonymous poster hash: 6b68e...a1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes det egentlig med poeng grense i sum i forhold til poeng grense i kvote?

Anonymous poster hash: 6b68e...a1f

Du mener vel "poengsum i kvote" sammenlignet med "poenggrense i kvote"? Det første er din poengsum, det andre er den laveste poengsummen som ga opptak på studiet.

Jeg lå på ventelisteplass 18 på førstevalget etter hovedopptaket, nå har jeg klatret til plass 5. Men "studiet blir trolig ikke etterfylt", så har ikke særlig håp om å få tilbud etter 5.august eller studiestart..

Anonymous poster hash: 25b0b...fa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel "poengsum i kvote" sammenlignet med "poenggrense i kvote"? Det første er din poengsum, det andre er den laveste poengsummen som ga opptak på studiet.

Jeg lå på ventelisteplass 18 på førstevalget etter hovedopptaket, nå har jeg klatret til plass 5. Men "studiet blir trolig ikke etterfylt", så har ikke særlig håp om å få tilbud etter 5.august eller studiestart..

Anonymous poster hash: 25b0b...fa4

He-he... Ja, det gikk litt fort i svingene her :P

 

Uff da... :/

 

 

Anonymous poster hash: 6b68e...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er jo lov å håpe! Hvor langt unna poengkravet er du da? Jeg er 0,7 poeng under grensa for hovedopptaket..

Anonymous poster hash: 2632f...3bd

 

Vel, jeg konkurrer med ordinær kvoter, derfra...jeg har 44,6 mens førstevalget mitt er 48,4 (var 48,6 før suppleringsopptaket) -_-...........

Æsj altså... Jaja, nå står jeg som nr.32 pga en hadde fått tilbudet eller bare ga opp. 

Det er enda lengre til jeg rykker opp. Grrr!!

Håper på en mirakel haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kommer inn!!! Dette er forferdelig. Klarer ikke å kose meg i det hele tatt.

Jeg_må_inn!!

(Fortsatt på 1 plass. Håper noen ikke møter opp/dropper ut etc)

 

Kommer sikkert inn! Det er bare irriterende at du er på nr.1 og må vente i evigheten!! Jeg vil inn jeg også :(.

Står nå som 32 på venteliste. Ikke no' bedre.  :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert inn! Det er bare irriterende at du er på nr.1 og må vente i evigheten!! Jeg vil inn jeg også :(.

Står nå som 32 på venteliste. Ikke no' bedre. :grine:

Noen som vet når neste inntak er?

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det oppdatert seg hos meg, men jeg har ikke muligheten til å svare enda. Jeg kom inn på andrevalget mitt, medisin UiO høst. Førstevalget mitt, medisin NTNU, har jeg ikke rykket opp noen plasser. Får se litt videre...



Anonymous poster hash: d1149...27c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det oppdatert seg hos dere andre da? 



Anonymous poster hash: d1149...27c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenggrensen var på 44.6 i går. I dag er den på 48.5??!

Hva skjer med dette? Jeg er fortsatt nr 1 på venteliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke endret seg noe hos meg...

Anonymous poster hash: 83922...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer sikkert inn! Det er bare irriterende at du er på nr.1 og må vente i evigheten!! Jeg vil inn jeg også :(.

Står nå som 32 på venteliste. Ikke no' bedre. :grine:

Åååååhh dette er virkelig grusomt :-((( Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kommer inn!!! Dette er forferdelig. Klarer ikke å kose meg i det hele tatt.

Jeg_må_inn!!

(Fortsatt på 1 plass. Håper noen ikke møter opp/dropper ut etc)

 

Har du sjekket ut om du kan ta studieåret som enkeltemner og så søke på nytt til neste år? Da får du godskrevet 1 året og kan begynne rett i andre. Du søker enkeltemner direkte til studiestedet så det påvirker ikke venteliste til samordna opptak.

Anonymous poster hash: 7baa0...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det oppdatert seg hos meg, men jeg har ikke muligheten til å svare enda. Jeg kom inn på andrevalget mitt, medisin UiO høst. Førstevalget mitt, medisin NTNU, har jeg ikke rykket opp noen plasser. Får se litt videre...

Anonymous poster hash: d1149...27c

Fikk du noen email eller sms på at du hadde kommet inn eller stod det kun på samordna opptak? Jeg står på 3.plass på lista og får ikke sjekket so siden før et par timer :/

Anonymous poster hash: 1a879...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenggrensen var på 44.6 i går. I dag er den på 48.5??!

Hva skjer med dette? Jeg er fortsatt nr 1 på venteliste.

Antagelig har saksbehandleren til studiet du har søkt på ikke fungert, og rett og slett regnet veldig mye feil når hen har regnet ut poengsum (er mange som har som sommerjobb å sitte som saksbehandlere ved opptak ved de ulike institusjonene). En god del merket sikkert ikke det før rett før eller etter suppleringsopptaket (jepp, en del er sløve...), har klaget, og fått regnet ut korrekt poengsum.

Anonymous poster hash: c320d...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...