Gå til innhold

Kommer blå øyne til å dø ut?


AnonymBruker

  

40 stemmer

  1. 1. For kvinner: Er det trist?

    • Ja
      22
    • Nei
      3
    • Likegyldig
      8
    • (For menn, trykk her, pga KGs mangler)
      7
  2. 2. For menn: Er det trist?

    • Ja
      6
    • Nei
      1
    • Likegyldig
      5
    • (For de som er kvinner, trykk her, pga KGs mangler)
      28


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så grusomt at jeg bidrar til at folk ikke har blå øyne. Min blåøyde mor burde nok aldri pult en brunøyd etnisk nordmann.

Du kan fortsatt få blåøyde barn, så lenge mannen du får barn med har blå øyne et sted bak i slekten :)

Anonymous poster hash: 2bcb8...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det finnes operasjon du kan få gjort som gjør at du får blå øyne. Og barn vil kunne bli født med blå øyne selv om foreldrene, besteforeldrene og oldeforeldrene har brune øyne så lenge de har hatt forfedre med blå øyne.

Endret av Yzma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget ikke du en tråd om dette for en stund siden? Skreiv ikke du at nordmenn har blondt hår og blå øyne så når de blå øynene dør ut så dør også ut etniske nordmenn og nektet å tro på at man kan være etnisk norsk med brunt hår og en annen øyenfarge? Kjæresten min har mørkt hår og mørke brune øyne. Jeg har grønn-blå-brune øyne. Han er 100% etnisk norsk, jeg er 75% etnisk norsk og resten svensk.

Min mor har grønne øyne og min far har blå. Begge mine søsken har blå øyne, og jeg har en rar blanding, men mest grønne. Når jeg får barn med kjæresten vil nok barnet få brune øyne, men jeg ser ikke problemet med det. Det er ikke trist

Anonymous poster hash: 86208...a17

Grunnen er veldig enkel: menn med blå/lyse øyne blir tiltrukket av kvinner med samme øyefarge, det er mulig at menn som er etterkommere av nordiske er det samme. Så dette handler om seksualitet. Det betyr igjen at færre kvinner vil kunne bli gift, fordi det blir mer blest om kvinnene med blå øyne. Særlig mtp at menn med mørke øyne ikke har noen preferanser i følge undersøkelser (i alle fall de som ikke stammer fra norden), heller ikke kvinner generelt, som ikke bryr seg om slikt.

Anonymous poster hash: 2945b...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å understreke det, jeg har brune øyne selv.



Anonymous poster hash: 2945b...031
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fortsatt få blåøyde barn, så lenge mannen du får barn med har blå øyne et sted bak i slekten :)

Anonymous poster hash: 2bcb8...16b

Tja, det har jeg jo forsåvidt, men kun ett, resten er grønnøyde, som jo strengt tatt er en mye mye finere farge enn blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å nevne det, blå øyne er recesivit, noe som vil si at i situasjoner der en med blå og en med brune gifter seg og får barn, vil etterkommerne mest sannsynlig få brune. Faktisk er prosentandelen veldig stor. Pga hvordan menn er skapt, vil flere menn enn kvinner få brune øyne.

Anonymous poster hash: 2945b...031

Mamma har blå øyne, pappa har brune.

Jeg har tre søsken med blå øyne, og det er bare meg med brune.

Ene broren min har tre barn, foreldrene har da blå/blå. Barna har blå, blå, brun.

Han er bærer av genet med brune øyne (på grunn av pappa), så selv om at begge foreldrene har blå, så er det mulig å få et barn med brune.

Det er ikke alltid slik at brun/Blå gir flest brune. og brun/brun KAN gi grønn eller blå. Blå/blå kan gi brun.

Gener går ikke bare tilbake til foreldre, besteforeldre kan også avgjøre sjansen for øyenfarger.

Her er en familie jeg vet om:

Besteforeldre 1 blå og brun

Besteforeldre 2: Blå og blå

Foreldre's søken: blå og blå

Foreldre til barna: blå og blå

barn: brun, blå, blå

Her er det kun 1 besteforelder med brune øyne, og det brune genet kom ikke tilbake før et barnebarn fikk det.

Anonymous poster hash: 7f521...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at en eller annen forskningskilde har hevdet at både blå øyne og naturlig blondt hår vil "dø ut" innen 200 år. Husker selvfølgelig ikke hvor jeg har lest dette da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er trist fordi jeg og alle i min nærmeste familie har blå øyne. Nå føler jeg et press for å produsere to-tre barn med blå øyne! :P

Anonymous poster hash: f625d...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har blå øyne, pappa har brune.

Jeg har tre søsken med blå øyne, og det er bare meg med brune.

Ene broren min har tre barn, foreldrene har da blå/blå. Barna har blå, blå, brun.

Han er bærer av genet med brune øyne (på grunn av pappa), så selv om at begge foreldrene har blå, så er det mulig å få et barn med brune.

Det er ikke alltid slik at brun/Blå gir flest brune. og brun/brun KAN gi grønn eller blå. Blå/blå kan gi brun.

Gener går ikke bare tilbake til foreldre, besteforeldre kan også avgjøre sjansen for øyenfarger.

Her er en familie jeg vet om:

Besteforeldre 1 blå og brun

Besteforeldre 2: Blå og blå

Foreldre's søken: blå og blå

Foreldre til barna: blå og blå

barn: brun, blå, blå

Her er det kun 1 besteforelder med brune øyne, og det brune genet kom ikke tilbake før et barnebarn fikk det.

Anonymous poster hash: 7f521...3ee

Anonymous poster hash: 2945b...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har blå øyne, pappa har brune.

Jeg har tre søsken med blå øyne, og det er bare meg med brune.

Ene broren min har tre barn, foreldrene har da blå/blå. Barna har blå, blå, brun.

Han er bærer av genet med brune øyne (på grunn av pappa), så selv om at begge foreldrene har blå, så er det mulig å få et barn med brune.

Det er ikke alltid slik at brun/Blå gir flest brune. og brun/brun KAN gi grønn eller blå. Blå/blå kan gi brun.

Gener går ikke bare tilbake til foreldre, besteforeldre kan også avgjøre sjansen for øyenfarger.

Her er en familie jeg vet om:

Besteforeldre 1 blå og brun

Besteforeldre 2: Blå og blå

Foreldre's søken: blå og blå

Foreldre til barna: blå og blå

barn: brun, blå, blå

Her er det kun 1 besteforelder med brune øyne, og det brune genet kom ikke tilbake før et barnebarn fikk det.

Anonymous poster hash: 7f521...3ee

Jenter får oftere brune øyne fordi y kromosomet gjør det lettere for gutter å få blå øyne. Så til flere gutter et par der en har brune og en har blå, til flere er det som vil ha blå.

Anonymous poster hash: 2945b...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Du kan fortsatt få blåøyde barn, så lenge mannen du får barn med har blå øyne et sted bak i slekten :)

Anonymous poster hash: 2bcb8...16b

Jeg har blå øyne, det samme hadde mine foreldre. Far til barna mine har brune øyne, begge hans foreldre har blå. Begge våre barn har brune øyne, så det slår ikke alltid til, slik du beskriver det. Brunt er dominant over blått.

Og TS må seriøst finne på noen nye problemstillinger. Helst noe som ikke omhandler kvinneforakt eller rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blå øyne, det samme hadde mine foreldre. Far til barna mine har brune øyne, begge hans foreldre har blå. Begge våre barn har brune øyne, så det slår ikke alltid til, slik du beskriver det. Brunt er dominant over blått.

Og TS må seriøst finne på noen nye problemstillinger. Helst noe som ikke omhandler kvinneforakt eller rasisme.

Hva har dette med kvinneforakt eller rasisme å gjøre?

Anonymous poster hash: 2945b...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blå øyne, det samme hadde mine foreldre. Far til barna mine har brune øyne, begge hans foreldre har blå. Begge våre barn har brune øyne, så det slår ikke alltid til, slik du beskriver det. Brunt er dominant over blått.

Og TS må seriøst finne på noen nye problemstillinger. Helst noe som ikke omhandler kvinneforakt eller rasisme.

Det at et barn som har to blåøyde foreldre, får brune, er nesten umulig. Om jeg hadde vert han ville jeg tatt en gentest for å finne ut om han faktisk er faren sin sønn. Eller kanskje han er adoptert.

Anonymous poster hash: 2945b...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ingen garanti for at barnet arver mørke øyne, selv om dette er dominerende.

Min datter har lyst hår og blå øyne, akkurat som meg(etnisk norsk). Min samboer (etnisk norsk) har mørke brunt hår og mørke øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mythic

Det at et barn som har to blåøyde foreldre, får brune, er nesten umulig. Om jeg hadde vert han ville jeg tatt en gentest for å finne ut om han faktisk er faren sin sønn. Eller kanskje han er adoptert.

Anonymous poster hash: 2945b...031

Den der kommer alltid...

Han er faren, ingen tvil. Og nei, han er ikke adoptert. Hans morfar hadde brune øyne, så det kommer nok derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ingen garanti for at barnet arver mørke øyne, selv om dette er dominerende.

Min datter har lyst hår og blå øyne, akkurat som meg(etnisk norsk). Min samboer (etnisk norsk) har mørke brunt hår og mørke øyne.

Ikke alltid, men en god prosentandel av tiden.

Hvorfor skriver du at du og mannen din er etnisk norsk? Dersom noen i Norge har mørk brunt hår og mørke øyne er de nok noen forfedre som ikke er fra samme stammer som de med blå øyne.

Anonymous poster hash: 2945b...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der kommer alltid...

Han er faren, ingen tvil. Og nei, han er ikke adoptert. Hans morfar hadde brune øyne, så det kommer nok derfra.

Har dere sjekket?

Anonymous poster hash: 2945b...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der kommer alltid...

Han er faren, ingen tvil. Og nei, han er ikke adoptert. Hans morfar hadde brune øyne, så det kommer nok derfra.

Du svarte heller ikke på hvordan dette var rasistisk eller kvinneforakt. At jeg liker blå øyne og nordiske før søringer må være min sak. Det samme må det å ønske deres beste over afrikanere, asiatere ol. også. Alle har sine valg og ønsker, det handler ikke om å mislike noen eller mene de er dårligere.

Anonymous poster hash: 2945b...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...