Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha! Aner ikke! Men det er veldig godt å slumre foran barnetv hver kveld... ;)

Var hos legen med lille i dag og fikk konstatert mild astma. Sannsynligvis noe han vil vokse av seg. Fikk en i halator som skal brukes kun ved behov, i de periodene han er forkjølet. Fikk to doser før sengetid i kveld, og han har ikke hostet i det hele tatt. Han har sovet som en stein siden ejg la han, noe som er veldig uvanlig. Var inne og kikket på han nå, og han er så fin og avslappet! Endelig fikk lillegutten min sove! :) Så får vi håper det varer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sov hele natten!!! :hoppe::duskedame: Lille sov 12 timer i strekk uten en lyd, og vesla sovnet før jeg rakk å ta på henne pysj en gang. Tenkte jeg kunne skifte på henne ved første mating, men det var jo ikke før 06:30...! Lykke&luksus!! Nå skal jeg pakke til alle sammen - tassene på helgetur til kompisene og vi andre på camping på fjellet! Og i dag er det fredsg og godtekveld, og jeg har vært flink og holdt meg unna resten av uka. Har gått med en del appelsiner på kveldstid, men det er jo bare greit! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så herlig å få sove mange timer sammenhengende! Godt at inhalatoren hjelper så bra! :tommel:

Har skjedd noen ganger her også at jeg ikke har rukket å ta på pysj på Lillemor fordi istedenfor å ta den siste luren sin, så har hun bare sovet videre til det uansett var natt :fnise:

Koooos deg med godisen i kveld! Jeg gleder meg til i morgen :hoppe: Er hekta på blodappelsiner for tida, så det demper søtsuget (som heldigvis ikke er så voldsomt lenger) på kveldstid her også ;)

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med en hel natts søvn! Håper du også fikk sove (og ikke bare lå og ventet på at noen skulle våkne, sånn som jeg har gjort! 😜 )

Håper dere har ei deilig camping-helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nydelig å få sove hele natta ja! :) det ser ut til at den astmamedisinen fungerer, for lille hoster nesten ikke om natta lenger. I natt var første natt siden torsdag at han kom inn til oss. Stod ved senga mi i firetida, og kjære bare fisket han oppi. Jeg ville ha gått tilbake til rommet hans med han, men var for trøtt til å protestere... Og kjære gidder aldri å gå tilbake med han.. I dag tidlig viser det seg at lille bare hadde mistet smekken sin i senga, og det var grunnen til at han kom til oss. Hadde vært veldig enkelt å fikse! Jaja, får gjøre det neste gang! ;) I går kveld var det litt vanskelig å få han til å sovne. Vesla var på stua med kjære, og jeg satt i stolen inne på rommet til lille. Så begynte Vesla å gråte, sikkert sulten, og lille insisterte på at jeg skulle gå og hente lillesøster. Da jeg gjorde det, sovnet han med en gang! :rodmer:

I dag skal jeg og Vesla til sportsbutikken for å høre om de kan pumpe opp dekkene til Simo-vogna. Har prøvd fire forskjellige pumper, men ingen passer. En sportsbutikken med sykkelverksted må da vel ha en som fungerer?! Så nå skal jeg ut og måke fram bilen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg må ikke glemme å fortelle om lille! :) Han har forstått seg på dette med tissing på potte!! I går skulle han bade, så da spurte jeg han om han ikke skulle tisse på potta i stedet for i badekaret (som han bruker å gjøre), og så satt jeg på golvet foran potta mens han satt der. Også tisset han! Superstolt - og fikk tømme innholdet i do og trykke på knappen. I kveld da kjære skulle legge han gjorde han det igjen! Jeg har kjøpt klistremerker, så nå blir det pottetrening så smått framover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG i tillegg, som om ikke potte var nok, har han nesten sluttet med smokk! I alle fall på dagtid. Og sluttet å sove på dagen! Stor gutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Lille er! :hoppe: Han begynner å bli skikkelig storgutt!

Går det greit å gi han astmamedisinen? Husker Lillebror fikk sånn panikk av maska når han fikk det etter RS-viruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit nå, men de første gangene var det full panikk. Fikk sånn klistremerkebok med medisinen på apoteket, så nå vil han gjerne "ta pusten"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Lille! Deilig, om enn litt vemodig, når de blir så store og stadig mer selvstendige!

Vi brukte også klistremerker en periode med pottetreninga, og det var stas! Husker en morgen hun våknet og måtte på do, og så gikk vi og la oss igjen. Da kom hun plutselig på at hun ikke hadde fått klistremerke og strenet inn til oss for å få retta opp i det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Bra de holder orden på klistremerkene! Tviler på at lille lar noen slippe unna.. Ja, det er litt vemodig at de blir så store så fort. Men jeg ser jo at han koser seg med alt han får til, og heg må ærlig innrømme at jeg gleder meg til å ha bare ett bleiebarn! ;)

Vesla har hatt noen umulige dager i det siste, men i dag fikk jeg henne endelig til å sove. Lenge. Sover fortsatt, snart tre timer siden jeg la henne ut i vogna. Tror nok det er et utviklingssprang på gang. Lastet ned den Wonder Weeks-appen, og den var veldig fin! Masse i formasjon som jeg aldri har tenkt på før - og best av alt: en nedtelling til når dette spranget er over! :fnise: Med vesla er det i alle fall oplest og vedtatt at søvn avler søvn. Trodde ikke noe på det etter erfaringene med lille, men det fungerer tydeligvis for noen! I dag har jeg vært supereffektiv. Ryddet klær, sortert vekk str 56 og byttet med 62 (uff... Allerede!!), bakt brød og laget middag (snart i alle fall, den er i ovnen). Lille har stengt seg inne i spiskammerset og driver sikkert og raider kakaoboksen.. Får se etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg bestilt time til kiropraktor for vesla.. Det er tydelig at hun har luftproblemer, og jeg synes jeg ser antydning til favorittside. Best å være på den sikre siden - det fungerte i alle fall godt med lille! Lille har fri fra barnehagen i dag, får besøk av venninne med barn og skal kose oss med dem i dag. Så langt har han hørt på Dyrene i Afrika ca 35 ganger, alle 90 versene. Spurte om han ikke ville høre på noe annet snart, men det var ikke snakk om! :fnise:

I dag er det fredag og GODTEDAG!!!! :):hoppe::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

håper det blir bra med kiropraktor da! :)

Hvilket snop ble det i kveld? litt chips og rødvin her... *søvning* hadde nok vært det uten rødvin også, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå den som hadde hatt et stort glass rødvin og en kjøleskapskald melkesjokolade!! Nei, her blir det potetgull og dip, tror jeg, og kanskhe noen nonstop. Bruker å gå lei ganske fort, særlig når jeg skal strikke samtidig! :fnise: Men nå må jeg først få alle i seng før festen kan begynne... Lille har falt ig slått hodet i bokhylla, begynte å blø, så må innom og sjekke han av og til. Hører at han snorker helt opp i andre etasje, så alt er nok bra for nå! Litt skummelt med sånne slag mot hodet, men ikke noe alternativ å holde han våken. Vesla vil ha mat HELE tiden, og jeg tror jeg har tette melkeganger på venstre side. Veldig spr brystvorte på den siden, og ikke noe bedre at jeg må amme eller pumpe desto oftere på den siden.. Jaja, får kjøre på med lanolin ig ullinnlegg så kanskje jeg unngår brystbetennelse i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj for et vær!! Glad jeg ikke bor i Troms.. Men det blåser kok her til at min dårlige samvittighet flyttet vogna til vesla (med sovende vesla i) inn fra verandaen. Håper hun sover like godt inne som hun gjør ute! Hadde sikkert ikke vært noe problem å stå på verandaen, for det er under tak og godt i le, men var redd for at jeg ikke skulle høre henne gjennom gløtten på kjøkkenvinduet i all vinden. Babycallen som går på batteri virker ikke lenger, så må nok investere i ny..

Kjære har tatt med seg alle guttene til hytta for å taue fast båten, så nå er det fredlig her! Tenkte jeg skulle pumpe det vonde brystet igjen før jeg strikker ferdig lue i alpakkagarn til bursdagen til mamma. Brystet ble mye bedre etter jeg tømte det sist, men nå er det andre siden som er sår. Sikkert overbelastet etter jeg prøvde å la det andre hvile litt... Var på nippet til å prøve flaske med mm i går, men greide å holde ut. Lite lysten på å kutte pupp, for det er så utrolig praktisk! Likevel, blir det for mye vondt og styr er det ikke verdt det. Kanskje jeg skal plukke fram ammeskjold...? Vesla kommer nok ikke til å like det, hun som ikke en gang vil ha smokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har vi vært hos kiro og fått løst opp en del i nakken til vesla! Hun hadde alt fått skjevheter i hodet, og hadde låsninger øverst i ryggen og i nakken. Han trykte litt og hun protesterte, men så løsnet det! Da kom det en kjempe-rap, og plutselig lå hun bare der og kikket seg rundt. Og snudde hodet til begge sider. Han plukket henne opp og kjente på bakhodet hennes en stund og påstod at skjevheten var borte. Jeg kunne tilogmed se det selv! Fascinerende... Man kan mene hva man vil om kiropraktorer, men så lenge det fungerer er jeg med! ;) Nå sover hun ute i vogna si, og jeg må vekke henne for å hente de to minste guttene på sfo/bhg.. Blomkålsuppe og pannekaker til middag i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at kiro virket! Håper det varer lenge og at du får ei lita ei som er litt blidere og har det bedre! Jeg forguder kiropraktoren min! :pls: Var passe skeptisk første gangen, men han og nå hun, har gjort underverker med meg.

Vi merket Ole vi også! Ubuden bryllupsgjest! :fnise: Måtte droppe utelykter og nesten fotograferinga ute, men det gikk heldigvis bra! Glad jeg ikke planla utevielse som vigsleren så gjerne ville ha. :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole var en tur innom her også, og Frøken Fryd synes ikke det var noe stas med det voldsomme braket som kom på lørdagsmorgenen (og som vi ikke klarte å identifisere hva var, men ingen skade skjedd).

Brystbetennelse/tette melkeganger er så vondt! Hadde det 2 ganger med FF (inkl feber og influensa-følelse), men har ikke hatt det en eneste gang med Lillemor! Mon tro om det har noe å si at jeg har tatt Lecitin med jevne mellomrom? Fikk ihvertfall det tipset forrige gang, så det kan du jo prøve ut om du ikke allerede tar det :)

I ettertid angrer jeg litt på at vi ikke gikk til kiro med Frøken Fryd, så jeg var fast bestemt på at det skulle vi prøve hvis Lillemor ga tegn til å slite med låsninger, luftsmerter o.l. Har jo sluppet det nå, men i ettermiddag skal jeg jammen ringe til minstebror og anbefale dem å gå til kiro for tantegullet på 5 mnd sliter en del og har hatt lite effekt av manuellterapeut (akkurat som FF hadde) :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en aktiv kiropraktor-reklameplakat! Vesla sov resten av dagen etter den turen på mandag, og i går var det promping som stod på timeplanen. Og dermed ingen soving.. Men hun sovnet i ni-tiden om kvelden, og sov hele natta, så jeg klager ikke! Sånn var lille også etter kiro-behandlinger, så jeg forventet det i grunnen. Så langt i dag virker hun ganske fornøyd! Tror jeg har fått staket opp igjen melkegangene nå, med å pumpe en del og ikke la det gå så lenge at det blir spreng. Er fortsatt ganske sår, men med korrigering av sugetak med jevne mellomrom går det greit. Er ikke på fristet-av-flaske-stadiet, i alle fall! :) Tror jeg hadde feber her en kveld også, og har hatt noen frostrier i influensastil, men det virker som om det er over for nå. Skal definitivt prøve Lecitin hvis det blir et problem framover! :Nikke:

Etter en sprekk i et svakt øyeblikk er jeg tilbake til godteri-regimet mitt. Knasker mandler og unner meg et glass saft i ny og ne i stedet. Det var egentlig lettere første uka, merker søtsuget bedre nå. Har vært en del styr med barnevern og greier denne uka, så det kan jo være at det har noe med saken å gjøre. Får mindre viljestyrke når jeg går rundt og er sur og irritert! I dag skal jeg ut og gå tur med barselsgruppa, så kanskje litt trim kan hjelpe på humøret og motivasjonen! Når det er sagt, så er nok Oles lillebror kommet til bygda, så det kan være st vi ender opp på kafe i stedet for på tur... Jaja! :plystre:

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...