Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten i 11 år. Har ikke fått noen ring på fingeren :(

Anonymous poster hash: 8e548...247

Har dere snakket om å gifte dere da? Hva mener han om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere snakket om å gifte dere da? Hva mener han om det?

Har snakket om det så han vet at det er noe jeg ønsker. Han har sagt at han vil gifte seg. Men tror ikke det er noe han går å tenker mye på :/

Anonymous poster hash: 8e548...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket om det så han vet at det er noe jeg ønsker. Han har sagt at han vil gifte seg. Men tror ikke det er noe han går å tenker mye på :/

Anonymous poster hash: 8e548...247

Da hadde jeg begynt å forsiktig "mase". Ikke mase i den konteksten, men når man har vært sammen så lenge, burde man da kunne vite om man vil gifte seg eller ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg håper også på frieri! Aner ikke hva han tenker, men vi har vært i bryllup i sommer og han vil se på alle ringene til jentene som er forlovet..den ene jenta sa til meg at kjæresten min var veldig interessert i ringer for tiden :-D og så hver gang det kommer opp sanger som handler om bryllup eller frieri eller noe i den duren så skrur han opp og sier at han liker sangen....og han spurte om vi skulle feire jul sammen i år, og jeg har tidligere sagt at det ikke skjer før vi er gift/forlovet. Han snakker generelt mye om bryllup for tiden. Men mulig det bare er snakk da...

Anonymous poster hash: 42a9d...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det enda ikke blitt noe frieri, og tror dessverre heller ikke det kommer med det første. Denne sommeren har vært et rent helvete for å si det mildt, hvor vi måtte pakke ned leiligheten vår og flytte i løpet av en uke, med stress fra jobb for oss begge, sykt barn som ikke har sovet noe særlig om natten på flere måneder og i tillegg har mannen jobbet på spreng for å utgi en plate i bandet hans (er han som har måtte gjort alt alene, da de andre i bandet er noen late egoister). Så vi har gått rundt som noen utslitte zombier med svært kort lunte.

Nå begynner endelig ting å roe seg ned på alle fronter, men jeg merker at mannen fortsatt er veldig utslitt, stakkar. Hadde håpet på et frieri i neste måned når vi har vært sammen i 3 1/2 år, men tror nok ikke noen frieri er i tankene hans med det første. Så da får jeg bare fortsette å vente, kanskje kommer det til julen da? Man kan jo håpe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det enda ikke blitt noe frieri, og tror dessverre heller ikke det kommer med det første. Denne sommeren har vært et rent helvete for å si det mildt, hvor vi måtte pakke ned leiligheten vår og flytte i løpet av en uke, med stress fra jobb for oss begge, sykt barn som ikke har sovet noe særlig om natten på flere måneder og i tillegg har mannen jobbet på spreng for å utgi en plate i bandet hans (er han som har måtte gjort alt alene, da de andre i bandet er noen late egoister). Så vi har gått rundt som noen utslitte zombier med svært kort lunte.

Nå begynner endelig ting å roe seg ned på alle fronter, men jeg merker at mannen fortsatt er veldig utslitt, stakkar. Hadde håpet på et frieri i neste måned når vi har vært sammen i 3 1/2 år, men tror nok ikke noen frieri er i tankene hans med det første. Så da får jeg bare fortsette å vente, kanskje kommer det til julen da? Man kan jo håpe.. :)

Etter å ha lest det svaret der vil jeg bare gi deg en klem. :hug: For en slitsom sommer! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, jeg håper også på frieri! Aner ikke hva han tenker, men vi har vært i bryllup i sommer og han vil se på alle ringene til jentene som er forlovet..den ene jenta sa til meg at kjæresten min var veldig interessert i ringer for tiden :-D og så hver gang det kommer opp sanger som handler om bryllup eller frieri eller noe i den duren så skrur han opp og sier at han liker sangen....og han spurte om vi skulle feire jul sammen i år, og jeg har tidligere sagt at det ikke skjer før vi er gift/forlovet. Han snakker generelt mye om bryllup for tiden. Men mulig det bare er snakk da...Anonymous poster hash: 42a9d...cbf

Neeei, han ville ikke feire jul sammen likevel...så da røyk forhåpningen om frieri. Hehe. Jaja, har jo godt tid, er jo "bare" 27, og har ikke vært sammen mer enn 5 år. Det kommer vel når det kommer :)

Anonymous poster hash: 42a9d...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også på et frieri snart. Det har vel noe med at vi er godt voksne (30 og 35 år). Ble kjent med hverandre sine familier nå i sommer. Så er det vel ingenting i veien...

Men jeg vet ikke om han tenker noe særlig på det. Det har nemlig aldri vært et tema hos oss.

W



Anonymous poster hash: fa352...054
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og lengtar etter eit frieri. Er i skikkeleg bryllups-modus, så ser på "Yes to the dress", søker opp ringar, bryllupskaker og brudekjolar på nettet. :bryllup:Han veit ringstørrelsen min, så no står det kun på han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på det, har vært sammen i 2,5 år nå. Hinter og hinter, så han vet at jeg har lyst ;)

Hvordan hinter du? Hvor ofte?

Hvor gamle er dere?

W

Anonymous poster hash: fa352...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hinter du? Hvor ofte?Hvor gamle er dere? W Anonymous poster hash: fa352...054

Vi er 25 og 34 år. Har ikke hintet på lenge nå, men hvis vi går forbi en gullsmed stopper jeg ofte og ser på ringene. Da stopper selvfølgelig mannen og ser også, og da forteller jeg hvilke ringer jeg syns er fine. Eller jeg kan vise han brudekjoler jeg har lyst på. Han selv har lagt fram forslag om hvor vi skal gifte oss. Men det blir liksom med det...

Edit: skriveleif

Endret av GørilB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting - hvorfor er det så mange som synes at ekteskap er så forpliktende, når de allerede har fått barn/er prøvere? Det er da en mye større forpliktelse i mine øyne.

Har også lagt merke til at i tråder der folk spør om de er for unge til å gifte seg (rundt 20-25 år), så anbefaler så og si alle å vente, mens i tråder der folk spør om de er for unge for barn (samme alder) så blir det poengtert at alderen ikke er det viktigste?

Er bare nysgjerrig altså, vil gjerne forstå hvorfor noen ser på det slik. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif

Det kalles janteloven! Ingen får lov til å være seg selv eller annerledes! Og det er mer normalt med tidlig barn enn tidlig giftemål!

Anonymous poster hash: 396d0...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja - venter og venter, det er ikke sånn at jeg lengter meg syk etter frieri og bryllup. Jeg har vært gift før, gjorde en skikkelig feil (med gode intensjoner) og synes ikke det haster så veldig. MEN - jeg er endelig der hvor jeg ville sagt ja uten tvil dersom mannen spurte. Så når han er klar må han gjerne spørre!

(26 år gamle, sammen i tre år, samboere i halvannet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Har vel innsett at jeg ikke får bryllupet jeg ønsket meg på hjemstedet mitt, men det er egentlig overraskende greit. Håper selvsagt på bryllup en gang, men er man sammen med en som ikke skal gifte seg, så får man bare overleve likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er veldig reservert av seg når det kommer til hans indre følelsesliv, men det jeg får se av det sier han er så åpen han kan bli og at han aldri har vært så åpen med noen før.

Mitt følelsesregister ligger derimot utenpå huden.

Jeg kan si at jeg er helt sikker på at jeg elsker han av hele mitt hjerte og vil være sammens med han for alltid og han kan svare; mmm... takk det samme! Og da føler han at han har vært supertydelig og virkelig mener det mens jeg sitter der som et spørsmålstegn og bare ..... Mente du virkelig det du sa der nå? Eller nøler du?

Så jeg blir litt usikker til tider kan man si.

Vi har ikke vært sammen så fryktelig lenge, ett år nå i september men av det jeg har klart å melke ut av han så høres det ut som at vi begge kunne tenke oss å gifte oss med hverandre en dag.

Jeg blir jo litt frustrert og har prøvd å grave ut alt om hva han mener tenker og står - men den mest brukte frasa er "jeg vet ikke" og "jeg har egentlig ikke tenkt på det." Oppfulgt av "jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle gifte meg, det er først noe jeg har begynt å ville nå når jeg har møtt deg." Da smelter jeg jo tvert og får litt dårlig samvittighet for all masinga mi. :hug:

Sukk, men åh jeg vil være hans for alltid og jeg vil ha et skinnende, offentliggjørende bevis på fingeren på at han også vil være min. :rodmer:



Anonymous poster hash: 7e2e7...78d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min er veldig reservert av seg når det kommer til hans indre følelsesliv, men det jeg får se av det sier han er så åpen han kan bli og at han aldri har vært så åpen med noen før.

Mitt følelsesregister ligger derimot utenpå huden.

Jeg kan si at jeg er helt sikker på at jeg elsker han av hele mitt hjerte og vil være sammens med han for alltid og han kan svare; mmm... takk det samme! Og da føler han at han har vært supertydelig og virkelig mener det mens jeg sitter der som et spørsmålstegn og bare ..... Mente du virkelig det du sa der nå? Eller nøler du?

Så jeg blir litt usikker til tider kan man si.

Vi har ikke vært sammen så fryktelig lenge, ett år nå i september men av det jeg har klart å melke ut av han så høres det ut som at vi begge kunne tenke oss å gifte oss med hverandre en dag.

Jeg blir jo litt frustrert og har prøvd å grave ut alt om hva han mener tenker og står - men den mest brukte frasa er "jeg vet ikke" og "jeg har egentlig ikke tenkt på det." Oppfulgt av "jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle gifte meg, det er først noe jeg har begynt å ville nå når jeg har møtt deg." Da smelter jeg jo tvert og får litt dårlig samvittighet for all masinga mi. :hug:

Sukk, men åh jeg vil være hans for alltid og jeg vil ha et skinnende, offentliggjørende bevis på fingeren på at han også vil være min. :rodmer:

Anonymous poster hash: 7e2e7...78d

Hehehe, du - jeg må gi deg en klem. Jeg har det heelt likt. Meg kan du lese som en åpen bok, jeg strør om meg med kyss, klemmer og kjærlighetserklæringer - og han svarer høflig at jo, takk, det var hyggelig, og jeg tenker jo likt som deg da :fnise: I starten frustrerte det meg noe enormt og gjorde meg veldig usikker ... Men vi snakker bare ikke samme språk når det kommer til slike ting. Jeg tviler ikke på at det er meg han vil leve med lenger, men jeg måtte lære meg å tolke hans signaler på en litt annen måte. Da han spurte om hvilken farge jeg ville ha på veggen i gangen (i hans hus) var det nesten som om han gikk ned på kne altså - man gjør jo bare sånt med en person man vil beholde en stund :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, du - jeg må gi deg en klem. Jeg har det heelt likt. Meg kan du lese som en åpen bok, jeg strør om meg med kyss, klemmer og kjærlighetserklæringer - og han svarer høflig at jo, takk, det var hyggelig, og jeg tenker jo likt som deg da :fnise: I starten frustrerte det meg noe enormt og gjorde meg veldig usikker ... Men vi snakker bare ikke samme språk når det kommer til slike ting. Jeg tviler ikke på at det er meg han vil leve med lenger, men jeg måtte lære meg å tolke hans signaler på en litt annen måte. Da han spurte om hvilken farge jeg ville ha på veggen i gangen (i hans hus) var det nesten som om han gikk ned på kne altså - man gjør jo bare sånt med en person man vil beholde en stund :icon_lol:

Haha, ja ikke sant! Klem tilbake! Der er vi visst helt like. :laugh: Han trenger ikke tvile et eneste sekund om hva jeg føler for å si det sånn. Men når man kanskje ikke helt får den samme responsen tilbake(selv om han mener det samme) så føles det som et lite smekk på lanken og man kryper litt furt tilbake i skallet sitt igjen. :fnise:

Ja ikke sant, det er jo absolutt et tegn på at du betyr mye for han! Vi har jo faktisk kjøpt hus sammen også og jeg og mitt teite hode skjønner jo at det ikke er noe han hadde gjort om han ikke virkelig hadde satsa på oss. Men du veet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja ikke sant! Klem tilbake! Der er vi visst helt like. :laugh: Han trenger ikke tvile et eneste sekund om hva jeg føler for å si det sånn. Men når man kanskje ikke helt får den samme responsen tilbake(selv om han mener det samme) så føles det som et lite smekk på lanken og man kryper litt furt tilbake i skallet sitt igjen. :fnise:

Ja ikke sant, det er jo absolutt et tegn på at du betyr mye for han! Vi har jo faktisk kjøpt hus sammen også og jeg og mitt teite hode skjønner jo at det ikke er noe han hadde gjort om han ikke virkelig hadde satsa på oss. Men du veet... ;)

Jeg veeet! :fnise: Jeg kunne skrevet ordrett det du har skrevet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Litt spent nå! Han reiste til NY for noen uker siden kun for å kjøpe ring, og i kveld tror jeg kanskje er kvelden. Jeg er i alle fall forvist fra stuen og kjøkkenet i dag og har fått beskjed om å pynte meg og kle meg til i kveld. Skimtet en pose fra interflora i gangen tidligere i dag og champagne flasken vi kjøpte for et år siden som skulle spares til en spesiell anledning står plutselig ikke der den pleier å stå lenger (tipper den ligger i kjøleskapet)

Wish me good luck

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...