Gå til innhold

Ta til meg noen katter i stedenfor!


Gjest TaraTarantell

Anbefalte innlegg

Gjest TaraTarantell

føler at det blir mye nedrakking her.

takk for svar Miros. skal ikke kjøpe fra dem siden de er kastrert. :)

jeg har tenkt lenge jeg. og har et helt rom til dem. fin størrelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle katter fra dyrebeskyttelsen blir før eller senere kastrert før de gis bort. Dette er reglene de har for omplasseringskatter og får man dem før de er kastrert så skriver man under i kontrakten (som følges opp) at de skal kastreres. I tilleg skal de få alt av sprøyter o.s.v.

Må også legge til at hvis katter ikke tåler andre er det lite lurt og ha de sammen med andre. En del katter kan bli litt egne, og utvikle seg til og ikke like andre katter. Min gamle katt tålte ikke trynet på andre katter og angrip så fort han fikk sjangsen.

Nå har ikke jeg vært så mye borti hunnkatter før, men hannkatter har stor sjangs for og bli mildt sagt idioter når de blir voksne og de ikke er kastrert. Vet også godt at den del hunnkatter legger til seg "diva" nykker når de blir større. Vil helst ikke vite hvordan ikke kastrerte hunnkatter er.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Huff..

Jeg er litt bekymret for at de bare er glad til så lenge noen som virker ok nok henter dyrene, siden det alltid er overfullt..

Dessuten, alle katter som omplasseres via dyrebeskyttelsen er kastrert/sterilisert, så du får ikke parret dem med noen for å få kattunger..

Nei, håper du tenker gjennom dette en ekstra gang, TS.

VÆR SÅ SNILL å fortell dyrebeskyttelsen at du har tenkt å parre dem, at du MED VILJE har tenkt å lage enda flere huskatter!!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne
Alle katter fra dyrebeskyttelsen blir før eller senere kastrert før de gis bort. Dette er reglene de har for omplasseringskatter og får man dem før de er kastrert så skriver man under i kontrakten (som følges opp) at de skal kastreres. I tilleg skal de få alt av sprøyter o.s.v.

Du mener voksne katter, da? Jeg skal jo som sagt(lykkelig gnålt? :ler: ) adoptere to små, og de må jeg ta med og kastrere selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell

jeg har litt lyst til å bedrive avl ja. det kunne vært noe. jeg har plass nok. hvorfor er det galt å avle frem flere huskatter?

hvis jeg kjøper noen SMÅ som dynetrynet har gjort så er dem ikke kastrert nei. dere sier jeg er på jordet. hvorfor skal det nå så være at det er galt å få frem flere huskatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener voksne katter, da? Jeg skal jo som sagt(lykkelig gnålt? :ler: ) adoptere to små, og de må jeg ta med og kastrere selv..

Når man får kattunger som er så små at de ikke har kunnet bli kastrert enda så mener jeg at det står i kontrakten at ny eier er pliktig og kastrere de når de er store nok. Muligens de har forandret på dette.

Mener å huske at dyrebeskyttelsen hadde en sak når jeg var med i styret angående en vi var på besøk hos som hadde adoptert katt, men ikke kastrert den. Og det var fyfy og brudd på kontrakten til dyrebeskyttelsen.

jeg har litt lyst til å bedrive avl ja. det kunne vært noe. jeg har plass nok. hvorfor er det galt å avle frem flere huskatter?

hvis jeg kjøper noen SMÅ som dynetrynet har gjort så er dem ikke kastrert nei. dere sier jeg er på jordet. hvorfor skal det nå så være at det er galt å få frem flere huskatter?

Er sikkert ikke noe galt i flere huskatter, men har du virkelig samvittighet til og tenke på at de kattungene du ikke får omplasser til kjente kan bli mishandlet, drept, forlatt o.s.v hos nye eiere. Veldig mange skaffer seg kattunger når de er søte og så fort de runder året er de kjedelige og de forlates gjerne i ferier. Men skal du først avle er det best med rasekatt ettersom disse har man oversikt over når det gjelder gemytt. Selv om du skaffer deg en katt fra DB som er snill og rolig og som du parrer med en hannkatt (du får neppe en rasekatt for de er supernøye på hvem de parrer kattene med og som oftest e det en litt stor avgift) som også er rolig og snill, men huskatt, så kan det hende at du får kattunger som er helt idiot i huet og aggresive pga gener. De kan også ha feil/mangler ved dem. eller du kan være uheldig og få et kull med svarte kattunger (fargene går jo i gener) og er veldig sjelden man får gitt bort svarte kattunger pga fargen.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
jeg har litt lyst til å bedrive avl ja. det kunne vært noe. jeg har plass nok. hvorfor er det galt å avle frem flere huskatter?

hvis jeg kjøper noen SMÅ som dynetrynet har gjort så er dem ikke kastrert nei. dere sier jeg er på jordet. hvorfor skal det nå så være at det er galt å få frem flere huskatter?

Du er jo temmelig på jordet! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på Finn.no, så ser du hvorfor det er galt å avle frem flere huskatter. Jeg tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at minst 500 kattunger leter etter et hjem akkurat nå, ellers blir de avlivet. Og det er bare de noen aktivt prøver å selge på Finn, mørketallene er enorme.

Dyrebeskyttelsen prøver å gjøre en god innsats med å redusere antallet løskatter i landet, og finne hjem til de vi allerede har. Du tråkker regelrett på arbeidet de har lagt ned dersom du anskaffer katt fra dyrebeskyttelsen for å avle på! Temmelig ironisk, og at du ikke ser det sier jammen sitt om deg.

Edit; skriveleif

Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene fra Dyrebeskyttelsen er kastrert, til og med kattungene(3 mnd gamle).

Dette er en syk tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Nei, de tre år gamle kattungene er IKKE kastrert, dette gjør en selv, og får rabatt hvis en tar med kontrakt. Jøsses. Dette vet jeg jo siden jeg selv får noen nå, som kommer til å vokse baller så det holder, men jeg skal selvfølgelig få dem fjernet.

Og ER det så vanskelig? Dyne Tryne, Dynetrynet..

DYNETRYNE!

Mvh ellers glad for jeg får puser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Kan du ikke bare skifte nick til Dyne Trynet da??

Endret av beekeeper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DyneTryne

Jeg skifter snart navn til Di Mor, så får jeg vel Dimor, Dímor og Dior slengt tilbake! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vi vet alle at det er altfor mange hjmløse katter som trenger nye hjem. Altfor mange katter havner i hjem der de ikke får det nødvendige stellet, blir mishandlet eller blir forfallt når familien skal på ferie. DEN EGENTLIG ÅRSAKEN TIL AT SLIKT SKJER MED KATTER ER AT DET ER ALTFOR MANGE KATTER I FORHOLD TIL GODE HJEM. Hvis det hadde vært for få katter i forhold til seriøse hjem, kunne man sikret at kattene kun kom i seriøse hjem. Min drøm er at det er så få katter at man må stå på venteliste for å få seg en katt. Da ville alle som har kattunger sagt nei til de som de har en minste mistanke om at er useriøse. Det ville også vært umulig å få seg en katt som en impulshandling, det måtte ha vært nøye gjennomtenkt.

Norske veterinærer har alltid vært konservative i forhold til kastrering av katter, men i mange andre land er det helt vanlig å kastrere katter fra de er 3 mnd. Det variere litt hvor i landet man holder til, men i de store byene vet jeg dyrebeskyttelsen kastrerer kattunger fra de er 4 mnd. Nettopp for å sikre at ikke slike som TS skal kunne avle fram enda flere hjemløse katter.

Hvis TS snakker og oppfører seg som han skriver her inne, tror jeg ikke dere skal være bekymret for at han får seg en katt fra dyrebeskyttelsen. Men siden det er så mange kattunger som gis bort på finn.no vil vedkommende få seg en katt derfra. Og da undertegner man ingen kontrakt om kastrering osv, så desverre fører det bare til at det blir enda flere huskattunger :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de tre år gamle kattungene er IKKE kastrert, dette gjør en selv, og får rabatt hvis en tar med kontrakt. Jøsses. Dette vet jeg jo siden jeg selv får noen nå, som kommer til å vokse baller så det holder, men jeg skal selvfølgelig få dem fjernet.

Og ER det så vanskelig? Dyne Tryne, Dynetrynet..

DYNETRYNE!

Mvh ellers glad for jeg får puser :)

Tre år gamle kattunger... Oj pokker, hva slags rase er dette :lol:

Men kan ikke huske at alle kattungene vi ga bort var kastrert. Men husker da at det sto i kontrakten at de skulle kastreres av eier.

F.eks hannkattene mine kunne jeg ikke kastrere før de var 4-5 måneder gamle ettersom de ikke hadde baller før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest beekeeper
F.eks hannkattene mine kunne jeg ikke kastrere før de var 4-5 måneder gamle ettersom de ikke hadde baller før det.

Samme her. Ifølge dyrlegen så måtte det være noe "å ta i". (Ja, han sa faktisk det :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Ifølge dyrlegen så måtte det være noe "å ta i". (Ja, han sa faktisk det :ler: )

Var noe lignende det jeg fikk beskjed om. At jeg måtte kjene de, begge to, før jeg kunne ta de med bort.. Sambo syntes jeg var litt sær som hele tiden dreiv og tok på han ene siden han andre var kjønnsmoden lenge før, mens han ene var litt treg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot noen ekstra katter. Hvis dere ikke vil ha dem, så har medisinsk forskning bruk for dem i alle fall. Fins sikkert noen kinarestauranter som gladelig tar imot dem også. He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne
Tre år gamle kattunger... Oj pokker, hva slags rase er dette :lol:

Men kan ikke huske at alle kattungene vi ga bort var kastrert. Men husker da at det sto i kontrakten at de skulle kastreres av eier.

F.eks hannkattene mine kunne jeg ikke kastrere før de var 4-5 måneder gamle ettersom de ikke hadde baller før det.

Æsj, det var sent :ler: 3 måneder tenker jeg.

Dyrebeskyttelsen sa jeg måtte gjøre det når de er 7-8 måneder..

masse forskjellige meninger her, blir jo helt forvirret! :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...