Gå til innhold

Ta til meg noen katter i stedenfor!


Gjest TaraTarantell

Anbefalte innlegg

får du vondt i magen av at to katter her vil få et rom som skal deles av fordi den ene blir en hannkat for at jeg skal selge dem videre?

kanskje jeg lager en hjememside for dem som så mange andre og jeg kan reklamere for dem på qxl, finnno og alt. blir dem ikke solgt beholder jeg dem hjerne! :) nei du. les igjennom orntlig så vet du hva jeg vil frem tilø!!

Søk på Kattunger på finn.no.

Hvorfor er du så sikker på at du får solgt kattungene DINE når det ligger x antall hundre stykker der allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
det var ikke ment så ille da. men å parre to man syns er fine å se hva som blir av dem er ikke sykt. lesådutisserådegdavelduskaljoikkehakattene.

:ler:

Du tok ikke poenget mitt. Jeg lurte på hvordan du skulle få registrert den nye rasen din? Du skrev jo at du skulle lage en ny rase. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Tara, jeg blir uendelig provosert av din uvitenhet. Det verste er at det er fryktelig mange som tenker som deg.

Litt på siden, men jeg mistenker at grunnen til at du ikke vil ha bengal (som overhodet ikke er en stygg katt) er at oppdretterne ikke ville selge kattene sine til deg.

Kan du tenke deg at dyrebeskyttelsen (smak på ordet), vet hva de gjør når de ønsker å redusere antall huskatter som blir født?

En viktig forskjell på å drive avl på rasekatter og huskatter er at rasekatter koster så mye at useriøse folk ikke ønsker å bruke fra 5000 og oppover på å kjøpe en katt. Huskatter kan hvem som helst få gratis og dette er med på å gjøre huskatter verdiløse, ikke bare i penger men også som individer og levende skapninger. Det ser du veldig godt nå i sommerferien, når folk bare reiser fra katten sin når det ikke passer å ha den lenger.

En annen ting er at, ja, du får kanskje gitt bort kattungene dine, men så lenge det er mange som tenker som deg så vil det alltid bli noen som ingen vil ha, som blir avlivet eller forlatt.

Jeg syns også at kattunger er blant verdens herligste skapninger og jeg hadde elsket ha et kull kattunger hjemme. Se dem leke og kose, vokse og utvikle seg :hjerter_rundt:

Men ikke så lenge det går på bekostning av tusenvis av andre katter! Det er i mine øyne 100% egoistisk.

Jeg håper du tenker deg godt om og tar deg tid til å lese litt rundt på nettet. Hvis du er så glad i katter som du gir inntrykk av, hvorfor ikke ta på deg frivillig arbeid hos dyrebeskyttelsen eller lignende.

nei du. jeg kjenner meg selv såpass godt.

jeg er ikke uviten. dere har alle sett at katter hos dyrebeskyttelsen ikke må være sterilisertt! så der nok flertallet feil.

du mistenker veldig feil. spekulering og vrøvl i hodet ditt. fordi de ikke ville selge dem til meg?? jeg ville ikke kjøpe denne katten jeg var og besøkte. ingen av dem er egentlig pene som store. så der tenker jeg litt overfladisk men sjøl er jeg en dyrevenn av den verste sorten så ikke prøv deg å degradere meg på den måten! har en amstaff. den har sitt eget rom. til og med tarantellaen har et eget rom.

jeg beholder kanskje kattungene selv. jeg vet godt at jeg må gi dem bort eller kanskje aldri får gitt dem bort. men jeg velger å ha de kattene i huset mitt så da har egentlig ikke du noe med dette!!!

frivillig jobbe i dyrebeskyttelsen. har du så god tid i hverdagen din at du bare kan melde deg frivillig hvor som helst? det har ikke jeg. men jeg er medlem i dyreorganisasjoner. det holder for min del men jeg har ting å gjøre i livet mitt forstår du så du er helt blondt i hodet ditt som foreslår det. du har god tid ikke sant?

det er ikke egoistisk hvis jeg velger å ha dem hos meg sjøl vel? mener du at jeg skal redde alle kattungene med å bare ta til meg katter fordi dem er bortkommne? mitt ansvar er ikke over hele dyrenorges ansvar men jeg tar ansvar fordi jeg tar vare på dyrene mine!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
:ler:

Du tok ikke poenget mitt. Jeg lurte på hvordan du skulle få registrert den nye rasen din? Du skrev jo at du skulle lage en ny rase. :legrine:

er det mulig å være korka. jeg mente det ikke på den måten. det var jo det jeg skrev til deg i forrige innlegg. det er jo du som må lære å lese her. herregud att det er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Om du tar til deg en huskatt og fortsetter å avle den.... det er en utrolig egoistisk tankegang! Hvorfor kan du ikke heller hjelpe ved å ta til deg flere hjemløse katter eller engasjere deg for de som allerede er født! For alle kattunger din katt setter til verden, så er det noen "i andre enden" som blir satt på gata i en eske eller slengt i søpla eller satt ut i skogen.

Selv om du har plass til f.ex 10-15 katter, så er det ikke dermed sagt at du kan og skal ha så mange. Har du tenkt over matkostnader, vetrinærkostnader og all tiden du må bruke på å vaske, rydde og stelle? Og hva når du skal på ferie? Hvem vil passe x antall katter du har plass til på 100m2?

jeg har dem jo hos meg sjøl og at jeg kanskje vil ha 7 katter der er ikke egoistisk. jeg kunne ta til meg flere også.

men hvis jeg bare henter katter fra dyrebeskyttelsen? å ha 5-7 stykker. det vet jeg det er plass til.

godt vil de få det. har tenkt å innrede hele rommet til fordel for kattene med ordentlig kattegress, stativer, grind, male det i en veldig fin farge noe kreativt for min del ja. de skal til og med få en ekte trestamme til å klø klørne på i steden for klorebrett.

dere vet heller ikke at jeg har vokst opp i et hjem hvor faren min drev med avl i 5 år. fra jeg var 2-5 så husker mye fra den tiden men baserer jo ikke læ'ren på det!!

mat og stell? nei det har jeg ALDRI tenkt på. hva er det??

og la meg spørre dere alle om noe nå!!

hvorfor er det værre å avle frem katter UANSETT huskatt eller rasekatt. samme det. HVORFOR ER DET ENE BEDRE ENN DET ANDRE DA?

hbvorfor mener dere og støtter opp under at rasekatter er fint å avle frem men ikke huskatter? fortell meg det for dette forstår ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TaraTarantell
hvor gammel er du egentlig? du skriver jo som du skulle være 12 :sjenert:

jeg er vel 12 da kanskje. :sjenert: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Tenk om de ikke blir fine da, hva gjør du da?

hva hadde du gjort da? kasta dem i søppla? siden du spør liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Jeg signerer denne helhjertet.

Bare i Oslo finnes det 10 000 - 15 000 husløse katter!! Ditt engasjement for katter bør brukes for å hjelpe de som allerede i livet, og ikke sette nye individer til verden!

med en amstaff, ei sjuk beste mor ei venninne med sosial personlighetsforstyrrelse. en 100kvm leilighet å holde ren foreldre som forlanger av alt de har gitt. ja jeg har masse å gjøre. å underholde å holde levende å pleie en tarantell og en amstaff tar også myyyyyyyyye av tiden min.

har du så god tid å livet at du kan melde deg inn i alle hjelpe organisjonene bare sånn ut av det blå? det er mange saker jeg støtter. jeg kan da likså godt melde meg inn i alt som engasjererer meg da??

Endret av TaraTarantell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig bestemmer deg for å beholde alle kattungene så går det jo greit. Bare husk å legg av penger til sterlisering når de blir større for katter har ingen hemninger når det gjelder familie og parring. Heldigvis så pleier også de fleste dyrleger å gi rabatt når man har større mengder katter som trenger å bli kastrert. Også en del dyrebutikker som etterhvert ir rabatt ved store kjøp av kattemat, dessuten har en del slike den 10'ende posen er gratis og slikt. Vet hvertfall Centrum zoo har dette både på den ene fortypen og den ene typen med kattesand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
med en amstaff, ei sjuk beste mor ei venninne med sosial personlighetsforstyrrelse. en 100kvm leilighet å holde ren foreldre som forlanger av alt de har gitt. ja jeg har masse å gjøre. å underholde å holde levende å pleie en tarantell og en amstaff tar også myyyyyyyyye av tiden min.

har du så god tid å livet at du kan melde deg inn i alle hjelpe organisjonene bare sånn ut av det blå? det er mange saker jeg støtter. jeg kan da likså godt melde meg inn i alt som engasjererer meg da??

Jeg kan love deg at hvis du ikke har så mye tid vil du ikke ha tid til å drive med avl heller! For jeg kan love deg at det tar tid å fostre opp kattunger.

Jeg jobber i perioder som frivillig for dyrebeskyttelsen her jeg bor, samt at jeg har vært fosterhjem for katter som trenger det. Det er jo snakk om prioriteringer: siden jeg ikke driver avl på katter har jeg tid til dette. SIden du har så stor plass og er så glad i dyr kan du jo heller være fosterhjem for katter som trenger det? Dyrebeskyttelsen trenger ofte folk som kan være fosterhjem for kattemødre som kommer inn med ungene sine. Da får du en fin mulighet til å se kattunger vokse opp, samtidig som du hjelper til (og alle kattungene til dyrebeskyttelsen er allerede født, dyrebeskyttelsen er imot avl på huskatter)

Men nå er dyrebeskyttelsen kritiske til hvem som får være fosterhjem for kattene sine. Akkurat som at ikke alle får adoptere katt fra dem. Så i forhold til det er du nok ikke aktuell. Men de kattene som ligger til omplassering på finn.no gir desverre folk fra seg helt ukritisk. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med en amstaff, ei sjuk beste mor ei venninne med sosial personlighetsforstyrrelse. en 100kvm leilighet å holde ren foreldre som forlanger av alt de har gitt. ja jeg har masse å gjøre. å underholde å holde levende å pleie en tarantell og en amstaff tar også myyyyyyyyye av tiden min.

har du så god tid å livet at du kan melde deg inn i alle hjelpe organisjonene bare sånn ut av det blå? det er mange saker jeg støtter. jeg kan da likså godt melde meg inn i alt som engasjererer meg da??

Øh, tror vedkommende mente at det var bedre om du tok til deg noen katter for å gi dem et godt hjem, istedet for å avle opp flere.

Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hvordan du har tenkt å ta hånd om 7 katter, når hunden, syk bestemor, foreldre, 110kvm leilighet og psyk venninne tar all din tid. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Felicia_*
og la meg spørre dere alle om noe nå!!

hvorfor er det værre å avle frem katter UANSETT huskatt eller rasekatt. samme det. HVORFOR ER DET ENE BEDRE ENN DET ANDRE DA?

hbvorfor mener dere og støtter opp under at rasekatter er fint å avle frem men ikke huskatter? fortell meg det for dette forstår ikke jeg.

Dette har du fått svar på, men jeg skal prøve en gang til. Det er en for stor "produksjon" av kattunger i forhold til etterspørsel. Dette gjør at en kattunge er verdt absolutt ingenting. Det igjen gjør at katter får en ufortjent lav status og verdi som individ.

Har du noen gang hørt om at noen har avlivet et kull med velskapte, herlige main coon unger? Eller at noen har overlatt perseren sin til seg selv mens de reiste på ferie? Det skjer ikke, fordi det koster en del å kjøpe en rasekatt og dermed tar folk bedre vare på dem. Jeg elsker min huskatt like høyt som jeg ville elsket en hvilken som helst rasekatt, men det at det finnes så alt for mange huskatter gjør noe med folks holdninger. Folk fnyser av de som tar godt vare på katten sin, som lar kattens ve og vel komme i veien for andre ting. Jeg har ikke sett få himle med øynene når jeg forteller at katten min skal ha vaksine eller at jeg har brukt hundrevis av kroner på å få tatovering i øret hans og microchip sprøytet under huden. Og dette er normale, oppegående, ressurssterke mennesker. Holdningen om huskatter er så inngrodd at det er nesten umulig å overbevist folk om at katter ikke har "ni liv" og at de ikke alltid greier seg selv.

Den eneste måten vi kan heve huskattens verdi og status på er å gjøre vårt beste for å unngå at det blir født så mange kattunger. Rasekatter har allerede en høy status, fordi formeringen foregår kontrollert og med hjelp fra mennesker som har satt seg inn i forsvarlig kattehold og bruker tid og penger på kattene.

Så veldig kort:

Overproduksjon reduserer kattens status!

Jeg ønsker meg at en gang i fremtiden skal det å skaffe seg katt være en veloverveid beslutning og katten skal koste nesten like mye som en hundevalp av ukjent raseopphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Har sittet å lest igjennom tråden, og sett inne på dyrebeskyttelsen sin sider samtidig! for noen herlige kattepuser, tenk at folk kan forlate / misbruke de slik..=( blir helt trist her jeg sitter..

TS, det blir veldig feil av deg å si : "har du tid til å melde deg inn i en frivillig org? har du god tid el? ".. det er snakk om prioriteringer, ingen ting annet. man lager seg tid, selv om man nødvendigvis ikke har det. og takk og pris for at vi har slike vidunderlige mennesker her i verden :D

Istendefor å ikke å komme i forsvarsposisjon når folka her inne gir deg råd (noe du til tider gjør på en meget ufin måte..), ville jeg prøvd å høre på de! De har mange gode råd!

Ikke ta vann over hodet med katter. de krever veldig mye av en.. og du sier allerede du ikke har tid til ting, bla å melde deg inn i en frivillig org. hvordan skal du da klare å ta være på x-antall katter??

OG jo, dyrebeskyttelsen krever kastrering/sterialisering av pusene uansett, så avl er ikke mulig! (jeg forsto det slik at du ville ha katter derfra!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: mange her er ganske skumle. sånne psyco internetforfølgere!

Du evner faktisk ikke å se hva folk prøver å si til deg i det hele tatt du?

Kan ikke forstå at du er gammel nok til å i det hele tatt ha din egen leilighet.

Kan du ikke bare gå inn på sidene til dyrebeskyttelsen selv da? Så ser du jo hva det står om kastrering. Alle blir kastrert punktum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg blir skremt når jeg lese hva du skriver! Folk gir deg gode råd, men i stede er det du som er meget ufin og svarer fryktelig frekt!

Jeg blir så provosert av deg at jeg har ikke ord! Du er så utrolig uvitende i dine utsang! Du skal lage din egen rase? Herregud! Har du overhode tenkt over dette utenom at du har ett rom til de?

Nei, behold amstaffen din du, så skal vi andre ta oss av kattene..

Takk gud for at det finnes fornuftige mennesker som kommer med fornuftige svar til TS i tråden her! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...