Gå til innhold

Dyr frukt, løsning?


Treningsglad

Anbefalte innlegg

Følg med på tilbudene fra de ulike butikkene! Trenger sjelden å betale full pris for frukt om du ikke må spise det samme hver uke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Friske jordbær og blåbær er dyrt ja, men du kan jo kjøpe andre ting? Epler, bananer, appelsiner...



Anonymous poster hash: f01d9...4d2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LavKALORI frukt...?? Det meste er vel egentlig lavkalori utenom banan, med 83 kcal pr 100 gram, som egentlig ikke er så mye det heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Prøver å spise mere frukt for å gå ned i vekt, men frukten er jo så innmari dyr.

Jordbær, blåbær, blomklål, sellerirot etc er anbefalt lavkalorimat.

Anbefalte lavkalorimmatvarer som gir deg metthetsfølelsen koster en god del.

Hva kan være en løsning på dette?

Jeg vurderer å begynne med kromtilskudd for å minske sultfølelsen.

Rema selger best pris frukt, fin kvalitet men kan være feil størrelse osv. Jeg har kjøpt druer i beger til ti kroner og bananer til ti kroner klasen.

Men du bør spise variert og ikke tenke kalorier i grønnsaker. 2 frukt om dagen er nok hvis du er redd for kalorier

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ikke frukt som spesielt dyrt. Kjøper noen ganger frukt til barna på jobb, rundt 60 stk. Det kommer aldri over 100 kr. Kutt ned på andre ting kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gulerøtter, hodekål, løk, epler, appelsiner og brokkoli pleier å være billig. Likeså frosne grønnsaksblandinger og bær. Hermetiske tomater duger også. Og som sagt over, så varierer prisene på de ulike grønnsakene og fruktene avhengig av sesong. Følg med i tilbudsaviser! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på lavkarbo? Er det derfor du skal ha lavkalori frukt?

Anonymous poster hash: 7256e...31d

Nei, gjør ikke det, men prøver å gå ned i vekt uten å ha sultfølelsen.

Fordelen med bær er at de fyller opp magen uten at de inneholder så mange kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke dyrt? Unntatt noen få, sære frukter. Om du reduserer på andre ting (som du jo må for å gå ned i vekt) og øker inntaket av frukt og grønt LITT, så må det jo bli billigere?

Ellers er det viktigste å utnytte det man har og sørge for at det blir spist, istedet for å bli ødelagt og kastet.

Anonymous poster hash: 5bac2...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjør ikke det, men prøver å gå ned i vekt uten å ha sultfølelsen.

Fordelen med bær er at de fyller opp magen uten at de inneholder så mange kalorier.

Fyller bitte små bær opp magen din!? Må være enorme mengder bær du fyller opp magen din med, skjønner det blir dyrt da.

Anonymous poster hash: 7256e...31d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjør ikke det, men prøver å gå ned i vekt uten å ha sultfølelsen.

Fordelen med bær er at de fyller opp magen uten at de inneholder så mange kalorier.

Om du skal fylle opp magen med få kalorier, er det vel bedre med grønnsaker enn frukt og bær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bær er jo veldig billig om man plukker selv eller kjøper frosne.

Ellers er faktisk ikke frukt dyrt hvis man ikke kjøper de veldig spesielle da.

Og jeg pleier å tenke sånn at der jeg før "investerte" i en stor sjokolade, kan jeg må bruke det samme på frukt.

Jeg ser ofte godteri på tilbud, men det er faktisk frukt også! Igår kjøpte jeg to kurver jordbær á 10 kr. Kjempegode:-)

Dessuten er det ingen vits i å være helt fanatisk når det gjelder kalorier i frukt og grønt, de er generelt veldig kalorifattige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt jeg hadde tenkt å bidra med er allerede nevnt :sjokkert:

Hør på de gode innspillene du har fått, TS. Frukt, bær og grønnsaker er sunt, godt, og så dyrt eller billig som du gjør det til selv. Lykke til med vektnedgangen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bær er sunt og godt. Spis mere av det! Men ikke noe man fyller opp magen med for å bli mett.

Anonymous poster hash: 7256e...31d

Neivel, men har du noen kilde på at det ikke er sunt å spise mye bær? Siden du fraråder dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, men har du noen kilde på at det ikke er sunt å spise mye bær? Siden du fraråder dette.

:fnise:

Anonymous poster hash: 7256e...31d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, men har du noen kilde på at det ikke er sunt å spise mye bær? Siden du fraråder dette.

AB sier da ikke at det ikke er sunt? Bare at man må spise fryktelig mye for å bli mett, og da blir det nettopp dyrt, som TS vil unngå. Bær er hyggelig kosemat, men skal du spise deg mett på dem utenom sesong blir det ikke akkurat billig. Kjøper man nepe, kål, gulrøtter og banan kommer man langt billigere unna.

Anonymous poster hash: 5bac2...ff3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...