Gå til innhold

Hvorfor er dagens mote så grusom?


Gjest avocadoen

Anbefalte innlegg

Gjest Herr Heftig

Jeg bruker begge deler! :nigo:

Bra det fortsatt finnes

Det gjør man da fortsatt.

Anonymous poster hash: e3e3d...71f

Har ikke sett det i Trondheim på år og dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk skikkelig 90-tallsvibber av de skjørtene i hovedinnlegget! 90-tallet er vel tilbake på moten etter hva jeg har skjønt? Ikke noe jeg kommer til å kle meg i, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

De aller fleste modeller er tynne. Meg inkludert (jeg er ikke modell, men 'tynn' altså) Betyr ikke at jeg ikke har former :)

De fleste modellene er syltynne og uten former. Da er det ikke så rart at klærne blir seende slik ut. Jeg har former og på meg ser aldri klær gutteaktige ut. Jeg skulle mange ganger ønske at jeg var tynnere for jeg synes klærne ser så mye finere ut da. Men kan ikke trylle så da gjelder det å kle seg etter kroppsformen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Har ikke sett det i Trondheim på år og dag.

Da har du ikke sett meg :ninja:

De fleste kjedebutikkene (Som H&M og Zara) har jo basic-linjer som er mer konservative og klassiske enn siste skrik. Det handler om å lete, og å gjerne kjøpe flere av et plagg/en modell man virkelig liker.

Det er mulig å hacke klær sånn at de blir riktigere for en selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

De fleste modellene er syltynne og uten former. Da er det ikke så rart at klærne blir seende slik ut. Jeg har former og på meg ser aldri klær gutteaktige ut. Jeg skulle mange ganger ønske at jeg var tynnere for jeg synes klærne ser så mye finere ut da. Men kan ikke trylle så da gjelder det å kle seg etter kroppsformen.

Guri.. Man trenger ikke være tykk for å ha midje, pupper og rumpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke de første bildene du linket til, de med skjørtene var noe fine - minner meg om skjørt vi hadde på 90tallet. Bortsett fra de, så liker jeg mye av det som er i "motebildet" om dagen. Jeg liker at det er løst, formløst, rett, enkle snitt, ikke dilldall og og uten masse print.

Jeg holder en knapp på dét fremfor de andre bildene du viste med strutteskjørt og søte bluser :)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av plaggene jeg virkelig ikke har forståelse for er disse lange skjørtene i tykt/stivt materiale... De gir meg assosiasjoner til Smiths Venner på 90-tallet :klo:

Ellers synes jeg at en fin tommelfinger-regel er "løst/formløst, enten oppe eller nede". Oversized genser med smal bukse er fint, culottes med smal cardigan og belte er fint (i min verden).

Edit. Må si meg enig med Evans angående rene linjer og snitt, da dette er noe som passer godt til min figur samtidig som det er lett å style alt etter anledning.

Endret av metempsychosis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit. Må si meg enig med Evans angående rene linjer og snitt, da dette er noe som passer godt til min figur samtidig som det er lett å style alt etter anledning.

:jepp: Det er vel også derfor jeg liker det så godt. Det passe godt til min kropp, jeg føler meg vell i det, og det er veldig enkelt :)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri.. Man trenger ikke være tykk for å ha midje, pupper og rumpe.

Syltynne kvinner får som oftest liten rumpe, og små pupper og tynne lår. Modeller er Syltynne som oftest. Men mange tar silikon for de klarer ikke å være fornøyd sånn de er sukk.. Derfor får som oftest veldig tynne store pupper. Ikke at det er så pent når Syltynne får svære pupper xD

Jo tjukkere de er, jo større pupper og rumpe får de. Som oftest.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste modellene er syltynne og uten former. Da er det ikke så rart at klærne blir seende slik ut. Jeg har former og på meg ser aldri klær gutteaktige ut. Jeg skulle mange ganger ønske at jeg var tynnere for jeg synes klærne ser så mye finere ut da. Men kan ikke trylle så da gjelder det å kle seg etter kroppsformen.

De fleste moddeler er "syltynne og uten former" er like generaliserende som om jeg sier: de fleste norske tennåringer er "lubne og uten midje."

Begge utsagnene har en kjærne av sannhet:

-modeller er ofte tynne - men å kalle noen formløs og syltynn er frekt, og det er uansett bedre å være formløs enn slem, Ive Lina.

-Dagens skandinaviske tenåringer har mindre forkjell mellom hofte-midje-bryster enn noengang historisk. Timeglassfiguren er en saga blott. Men det betyr bare at kropsfasongen er i endring, og å kalle folk navn er fortsatt frekt.

Om 2 år vil uansett KG ha en tråd som heter "jeg savner den vide moten - den nye trange moten er så kvinnediskriminerende/sexistisk/kroppsfiksert" og moteforumet vil være fullt av tråder om "sexy maxiskjørt". For vi endrer mening som værhaner.

Anonymous poster hash: 0035f...b36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mote med bla klokkeskjørt som jo fremhever midjen og gir fin feminin form. Liker veldig godt de skjørtene. Men liker også de formløse oversize plaggene. Liker å se ut som en formløs blyant hvis jeg kan det :)

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så enig med HI. Spesielt sliter jeg med å finne bluser og topper som er flatterende! (Jeg bruker som regel str 34, men syns ikke det gjør det enklere å finne ting som sitter pent.) Loose-fit på alt.. og denne evinnelige greia med at toppene er lengre bak enn foran. når jeg endelig har funnet en bluse/skjorte som sitter bra, har den typisk alltid det snittet :P

Endret av Clavel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

De fleste moddeler er "syltynne og uten former" er like generaliserende som om jeg sier: de fleste norske tennåringer er "lubne og uten midje."

Begge utsagnene har en kjærne av sannhet:

-modeller er ofte tynne - men å kalle noen formløs og syltynn er frekt, og det er uansett bedre å være formløs enn slem, Ive Lina.

-Dagens skandinaviske tenåringer har mindre forkjell mellom hofte-midje-bryster enn noengang historisk. Timeglassfiguren er en saga blott. Men det betyr bare at kropsfasongen er i endring, og å kalle folk navn er fortsatt frekt.

Om 2 år vil uansett KG ha en tråd som heter "jeg savner den vide moten - den nye trange moten er så kvinnediskriminerende/sexistisk/kroppsfiksert" og moteforumet vil være fullt av tråder om "sexy maxiskjørt". For vi endrer mening som værhaner.

Anonymous poster hash: 0035f...b36

Er det mulig?

Som jeg sier så skulle jeg ønske jeg var litt mer slik selv enkelte ganger for jeg synes klærne henger finere på tynne mennesker enn på de mer fyldige. Det er faktisk derfor designere velger modeller i størrelse 36.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Guri.. Man trenger ikke være tykk for å ha midje, pupper og rumpe.

Nei, og det har jeg heller ikke sagt. Jeg sier at designere velger modeller i størrelse 36 fordi klærne henger bedre på dem - og jeg skulle gjerne sett litt mer sånn ut selv til tider.

Du finner ikke modeller på catwalken med pupper og rumpe fordi klærne i "rett" størrelse ikke passer dem rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Nei, og det har jeg heller ikke sagt. Jeg sier at designere velger modeller i størrelse 36 fordi klærne henger bedre på dem - og jeg skulle gjerne sett litt mer sånn ut selv til tider.

Du finner ikke modeller på catwalken med pupper og rumpe fordi klærne i "rett" størrelse ikke passer dem rett og slett.

Jeg bruker strl 34 :) Går likevel ikke kledd slik som på de øverste eksemplene. Jeg har former selv om jeg er liten! :)

Og derfor vil jeg ikke se ut som en gutt om jeg kler meg feminint. Jeg synes ikke de øverste bildene i HI er veldig feminint.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg er ganske så enig med HI. Spesielt sliter jeg med å finne bluser og topper som er flatterende! (Jeg bruker som regel str 34, men syns ikke det gjør det enklere å finne ting som sitter pent.) Loose-fit på alt.. og denne evinnelige greia med at toppene er lengre bak enn foran. når jeg endelig har funnet en bluse/skjorte som sitter bra, har den typisk alltid det snittet :P

Hehe, samme her!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg syns ikke de første bildene du linket til, de med skjørtene var noe fine - minner meg om skjørt vi hadde på 90tallet. Bortsett fra de, så liker jeg mye av det som er i "motebildet" om dagen. Jeg liker at det er løst, formløst, rett, enkle snitt, ikke dilldall og og uten masse print.

Jeg holder en knapp på dét fremfor de andre bildene du viste med strutteskjørt og søte bluser :)

Absolutt, folk er forskjellige :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Jeg bruker strl 34 :) Går likevel ikke kledd slik som på de øverste eksemplene. Jeg har former selv om jeg er liten! :)

Og derfor vil jeg ikke se ut som en gutt om jeg kler meg feminint. Jeg synes ikke de øverste bildene i HI er veldig feminint.

Men du er kanskje ikke 180 cm høy som ikke er uvanlig for modeller. De fleste modeller er 176-180 cm og da ser man mye tynnere ut.

Jeg forstår ikke helt problemet her. Klarer du ikke finne klær du synes er fine? Klær som passer DIN kropp?

Ingen mennesker liker alt som finnes i butikkene til enhver tid .. men de fleste finner nor de liker.

Dagens mote er ikke bare maxi-skjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...