Gå til innhold

Har jeg rett og bør jeg si noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er annen person her. Men seer dere, hvordan har dere råd til det? Jeg vil og være flink til være fornuftig, spare, prioritere

Anonymous poster hash: 7b71e...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rett eller ikke har da ingenting i denne situasjonen å gjøre.

Man har rett på advokat f.eks, man har rett på hjelp om man får kreft, ser du forskjellen?

Spørsmålet er hvorfor du synes dette er så feil, hvis det er dette de har råd til og vil gjøre uavhengig ommhuk er på AAP eller ei.

Anonymous poster hash: 2b957...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ser at det har kommet masse svar og at dere lurer på hvorfor jeg bryr meg og hvorfor jeg skal si noe.

Vel, jeg er ikke den eneste som tenker sånn om dem. Dama sliter psykisk, mannen jobber ræva av seg og alt hun ønsker seg får hun. Hun er på Aap, han betaler alle regningene og hun bruker penger på interiørting til flere tusen kroner. Hun ringte meg i går og sa hun bestillte seg de to bordlampene til 2000kr. Jeg ble målløs.

Hun burde heller få seg jobb, mener jeg. Hun skryter så til de grader, og det jeg vet er at de har huslånet og billånet. At de ikke tenker på hva folk rundt dem måtte tenke, de lever i luksus.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, hva har det med deg å gjøre? Hvis mannen Hennes synes det er greit, hvorfor blander du deg? Du høres ut som nabolagets sladrekjærring.

Anonymous poster hash: 2b957...dbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ser at det har kommet masse svar og at dere lurer på hvorfor jeg bryr meg og hvorfor jeg skal si noe.

Vel, jeg er ikke den eneste som tenker sånn om dem. Dama sliter psykisk, mannen jobber ræva av seg og alt hun ønsker seg får hun. Hun er på Aap, han betaler alle regningene og hun bruker penger på interiørting til flere tusen kroner. Hun ringte meg i går og sa hun bestillte seg de to bordlampene til 2000kr. Jeg ble målløs.

Hun burde heller få seg jobb, mener jeg. Hun skryter så til de grader, og det jeg vet er at de har huslånet og billånet. At de ikke tenker på hva folk rundt dem måtte tenke, de lever i luksus.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Og der kom forklaringen fra TS.

God, gammeldags nabokjerringmisunnelse.

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke bor i et så gjennområttent sladrekjerringområde. For alt vi vet, kan TS og resten av disse misunnelige sladrekjerringene være en medvirkende årsak til at den omtalte damen sliter psykisk.

Anonymous poster hash: b377a...e60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ser at det har kommet masse svar og at dere lurer på hvorfor jeg bryr meg og hvorfor jeg skal si noe.

Vel, jeg er ikke den eneste som tenker sånn om dem. Dama sliter psykisk, mannen jobber ræva av seg og alt hun ønsker seg får hun. Hun er på Aap, han betaler alle regningene og hun bruker penger på interiørting til flere tusen kroner. Hun ringte meg i går og sa hun bestillte seg de to bordlampene til 2000kr. Jeg ble målløs.

Hun burde heller få seg jobb, mener jeg. Hun skryter så til de grader, og det jeg vet er at de har huslånet og billånet. At de ikke tenker på hva folk rundt dem måtte tenke, de lever i luksus.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Herregud for en venninne du er. Mener du ærlig talt at hun skal få seg jobb fordi du er sjalu på henne?

Anonymous poster hash: 4a191...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Ser at det har kommet masse svar og at dere lurer på hvorfor jeg bryr meg og hvorfor jeg skal si noe.

Vel, jeg er ikke den eneste som tenker sånn om dem. Dama sliter psykisk, mannen jobber ræva av seg og alt hun ønsker seg får hun. Hun er på Aap, han betaler alle regningene og hun bruker penger på interiørting til flere tusen kroner. Hun ringte meg i går og sa hun bestillte seg de to bordlampene til 2000kr. Jeg ble målløs.

Hun burde heller få seg jobb, mener jeg. Hun skryter så til de grader, og det jeg vet er at de har huslånet og billånet. At de ikke tenker på hva folk rundt dem måtte tenke, de lever i luksus.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Er du helt seriøs nå? Les innlegget ditt om igjen og gå litt i deg selv.

Tror du hun bare kan få en jobb, eller at det er en grunn til at hun får den støtten hun får?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke spørsmålene. Så håper TS kan svare:

1. Du skriver: Har jeg rett?

Rett i hva da? At lampene er dyre? Eller hva mener du å ha "rett" i?

2. Du skriver: Bør jeg si noe?

Hva tenker du i så fall å si? Siden du vurderer å si noe, har du kanskje tenkt igjennom hva du skal si?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke spørsmålene. Så håper TS kan svare:

1. Du skriver: Har jeg rett?

Rett i hva da? At lampene er dyre? Eller hva mener du å ha "rett" i?

At hun ikke bør sløse sånn med penger hun får. Man kan kjøpe ting i andre butikker, rimeligere.

2. Du skriver: Bør jeg si noe?

Hva tenker du i så fall å si? Siden du vurderer å si noe, har du kanskje tenkt igjennom hva du skal si?

Det jeg skrev oppe.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tenker på å fortelle henne at du synes hun sløser.

Ok, så hva bruker du pengene dine på?

Tenk over at det andre synes er å "sløse" er ofte snakk om prioriteringer. Noen bruker pengene de har på interiør. Andre bruker dem på klær. Noen bruker dem på reise. Eller på hobbyer.

Få av oss har råd til alt.

Selv om ikke dine interesser og prioriteringer er de samme som hennes, gir det deg ingen rett til å blande deg inn i hva hun prioriterer.

Jeg brukte omtrent alt jeg tjente på å reise i flere år. Og fikk høre av min "venninner" at de synes det var galskap å sløse bort så mye penger. Selv kjøpte de sofaer og gardiner. Og de synes at det var mye mer "fornuftig". Poenget er altså: La folk velge selv hva de prioriterer



Anonymous poster hash: b377a...e60
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du verden hva du vet om folk, intekt,lån og hvor mye han jobber. Hva du syns hun bør gjøre ang jobb, sier mye om deg.

Du får kontakte nav og legen hennes og si at du har funnet ut at hun er frisk nok til å jobbe.

Du skriver at hun skryter, vet du hva? Du lider av en sykelig sjalusi. Folk skriver ikke om sånt. Skam deg

Hvilke venninne er du?

Hva er egentlig problemet? At hun går på aap? At lampen er for dyr? At hun bør jobbe? At mannen jobber for mye? Eller er det rett og slett noe med deg selv?

ta deg en tur på en lampebutikk.ø.der ser du at 2000 kr er vanlig



Anonymous poster hash: 5c474...3d3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ser at det har kommet masse svar og at dere lurer på hvorfor jeg bryr meg og hvorfor jeg skal si noe.

Vel, jeg er ikke den eneste som tenker sånn om dem. Dama sliter psykisk, mannen jobber ræva av seg og alt hun ønsker seg får hun. Hun er på Aap, han betaler alle regningene og hun bruker penger på interiørting til flere tusen kroner. Hun ringte meg i går og sa hun bestillte seg de to bordlampene til 2000kr. Jeg ble målløs.

Hun burde heller få seg jobb, mener jeg. Hun skryter så til de grader, og det jeg vet er at de har huslånet og billånet. At de ikke tenker på hva folk rundt dem måtte tenke, de lever i luksus.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Skal si du har innsikt i deres privatøkonomi.

Kanskje hun, i motsetning til deg, er voksen nok til å ikke bry seg om hva andre sier. Det er en del av oss som vokste fra sladder i løpet av tenårene. At dere sitter å diskuterer andres økonomi er jo flatt ut patetisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Du har ikke rett og du bør absolutt ikke blande deg borti dette.

Folk må da få lov å gjøre som de vil.du høres veldig misunnelig ut.

Lamper til to tusen er en helt normal pris og det samme med en spisestue til 35 000,-

Det er faktisk det ting koster om man ikke vil handle på Jysk eller Nille og det er det vel de færreste som vil hvis man har økonomi til å handle kvalitet.

Anonymous poster hash: 20815...d06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går på AAP. Det hender jeg spiser biff på en tirsdag. Kanskje til og med champis på bordet! Og jeg har en spisestue til 50K. Og nå skal jeg bestille jeg en lampe til 3000,- bare for å gni trynet ditt i det, TS! La nå folk leve som de vil! :danse:



Anonymous poster hash: 93a4b...5b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal du si noe? OM, jeg sier OM hun har et problem, tror du ikke hun vet det selv? Hva tenker du at ditt innspill vil føre til? En magisk løsning? Eller økt skyldfølelse?

Eller hva om de faktisk har råd, at mannen tjener godt, eller at de bruker mindre penger enn snittet på andre deler av husholdning/hobby?

Nei du, pass dine egne saker du, dette blir bare alt for dumt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent er helt forferdelig gnien. Hun har millionformue, nedbetalt hus, og tjener en haug med penger. Hun har ikke råd til å gå til frsøren, de har ikke ferie, for hun er sykt opptatt av spare.

Syns du jeg skulle sagt noe til henne? At nå får hun bruke pengene sine?



Anonymous poster hash: 5c474...3d3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør av kun å få tips til å bli flinkere.. Hvordan har dere råd til det dere som tjener lite?Hvordan skal jeg klare å pusse opp, fornye interiør og reise feks når en går på aap el ufør? Samtidig har råd til det hverdagslige? Ok, prioritere, men jeg får heller ikke det til.... Ikke noe som rekker til...



Anonymous poster hash: 7b71e...580
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...