Gå til innhold

Har jeg rett og bør jeg si noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lukter misunnelse lang vei, TS, La henne styre med hobbyen hennes, det gir henne kanskje etterlengtet glede i hverdagen. Ta deg sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Dere er så kjapt ut med å dømme. Jeg mener ikke at hun har ikke har rett til å bruke penger som hun vil. Men seriøst dere, kjøpe to lamper til 2000kr stk mens man er på Aap, det synes dere er normalt?

Da spør jeg feil folk, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Spør du feil folk fordi du ikke får de svarene du ville ha?

Hvis du mener at hun kan bruke pengene som hun vil, hvorfor skal hun ikke da kunne kjøpe litt kostbare lamper?

Jeg synes ikke det er unormalt at en lampe koster 2000 kroner. Jeg synes heller ikke det er unormalt at kjøkkenglass og kaffekrus koster det du skriver. Enten man går på AAP eller om man jobber deltid for den del, har man da en viss inntekt, og den andre personen i husstanden har også inntekt. Nei, fei for din egen dør, eller gå og baksnakk vedkommende sammen med folk du vet vil jatte med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så kjapt ut med å dømme. Jeg mener ikke at hun har ikke har rett til å bruke penger som hun vil. Men seriøst dere, kjøpe to lamper til 2000kr stk mens man er på Aap, det synes dere er normalt?

Da spør jeg feil folk, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Personlig synes jeg at det ikke er normalt å kjøpe lamper til 2000 per stykk under noen omstendighet, men jeg har fortsatt ikke noe med hva folk rundt meg bruker penger på. Verken de som har full jobb eller AAP.

Anonymous poster hash: f0e8e...b76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ei lampe til 6000 da jeg gikk på AAP. Burde noen sagt noe til meg altså?



Anonymous poster hash: c9212...66d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ei lampe til 6000 da jeg gikk på AAP. Burde noen sagt noe til meg altså?

Anonymous poster hash: c9212...66d

At du VÅGER!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ei lampe til 6000 da jeg gikk på AAP. Burde noen sagt noe til meg altså?

Anonymous poster hash: c9212...66d

At du VÅGER!!!!

:fnise:

Anonymous poster hash: 1f3fa...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herligheten, hva hun velger å bruke pengene på er ikke din sak. Du vet ikke noe om hennes økonomi, ikke vet du hva mannen tjener og ikke vet du hva de har i sparepenger. For alt du vet kan hun ha spart opp penger til de dyre tingene hun ønsker seg...det går faktisk an å spare når du har AAP.

Uansett, hennes økonomi er hennes business.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så kjapt ut med å dømme. Jeg mener ikke at hun har ikke har rett til å bruke penger som hun vil. Men seriøst dere, kjøpe to lamper til 2000kr stk mens man er på Aap, det synes dere er normalt?

Da spør jeg feil folk, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Kan virke som du tror at AAP er èn fast sum alle får. Du er klar over at dette er ulikt og avhengig av tidligere inntekt? Selv har jeg utbetalt AAP som er mer enn mange tjener i en vanlig jobb, da jeg hadde høy lønn før jeg ble syk.

Anonymous poster hash: e560f...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bruker 2000kr på fylla i helgene. Noen bruker det på lamper. Andre sparer dem. Men kan jo hende hun er en person som ikke betaler så mye på husleie og utgifter pga mannen hennes er veldig snill. Så da har hun masse og rutte med selv om man går på aap.



Anonymous poster hash: 2c86f...1af
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som ikke har det helt bra psykisk, hun sliter med depresjon og angst.

Hun jobber ikke men er på Aap, har vært det i 2 år. Hun og mannen har ikke barn, men de har nylig kjøpt seg nytt hus, selv om hun er på aap og ikke har noe jobb, mannen jobber da. Det jeg reagerer på er at hun har en veldig dyr hobby, og det er at hun hele tiden kjøper interiørting som koster mye. Hun kjøper det ikke på bohus, Nille, kremmerhuset ol men på riviera Maison og nettet. Spisestuen deres koster 35 tusen kroner og den kjøpte det nylig. Hun har kaffeglass til 179kr stk, glass til 198kr stk, sengetøy til 1800kr, bilderammer til 600kr. Og det som fikk meg til å se stjerner er at hun vil kjøpe to lamper til 2000kr stk. Hva i h ??

Jeg synes at det er helt absurd. Hva tenker dere? Skal jeg si noe eller passe mine egne saker?

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

2000 på lamper er ikke unormalt, er det det? (Dersom det er snakk om taklamper...?) her hjemme har ingen taklamper kostet under 2000

Anonymous poster hash: 686f3...a27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg ikke sjokkere av folk her inne lengre. De kommer så mye rart, så hva er det med slike folk?

Vet du hva det største problemet ditt er? Du er ganske sjalu. Det skinner igjennom.

Om folk går på aap, uføre, dagpenger eller hva det måtte være, så behøver ikke det si noe om deres økonomi.

Hva om hun jobbet, hadde samme lønn som deg,men kjøpte dobbelt så dyre lamperl, dobbelt så dyrt sengesett?

Du vet ikke hva folk har på konto, om de har vunnet, fått, arvet. Det er ikke alle som snakker høyt om sin økonomi.

Jeg har selv dagpenger for tiden, dessverre men sånn er det nå. Jeg skal kjøpe ny lampe til kjøkken, og stue til jul. Den på stue koster ca 5500, og den på kjøkken 1970,- Føler du deg forpliktet til å si noe?

Ikke lenge siden vi kjøpte ny bil heller. Nei, jeg hjar ikke inntekt til dette, men uansett så er det kjøpt.

Jeg ville blitt veldig overrasket om noen kommenterte dette til meg.

Noen ganger er det på plass at noen ber deg passe dine egne saker



Anonymous poster hash: 5c474...3d3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det eneste alternativet at TS er sjalu altså? Kanskje er hun bekymret for venninne hvis hun tar det på kreditt og er på vei inn i luksusfellen, det kan faktisk ligge en omtanke fremfor sjalus bak her også.

Men så lenge du ikke vet hva mannen tjener så synes jeg ikke du bør legge deg opp i det, rett og slett fordi en skal være forsiktig med å gi andre råd de ikke har bedt om. Vet du ca hva mannen tjener, eller hva han jobber med? kanskje finansierer de det med hans inntekt.

Hvordan er venninnen din ellers? Er det impulskjøp og mani, eller er det planlagte og avslappa kjøp?



Anonymous poster hash: 99fa5...871
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du venninne du? Takk Gud ikke min venninne! Fei for din egen dør.

Anonymous poster hash: 7b71e...580

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hinkelpinkel

Dere er så kjapt ut med å dømme. Jeg mener ikke at hun har ikke har rett til å bruke penger som hun vil. Men seriøst dere, kjøpe to lamper til 2000kr stk mens man er på Aap, det synes dere er normalt?

Da spør jeg feil folk, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Ser ikkje kva aap har med saken å gjere. Skal ho ikkje få bruke sine penger på det ho vil sidan ho går på aap?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så kjapt ut med å dømme. Jeg mener ikke at hun har ikke har rett til å bruke penger som hun vil. Men seriøst dere, kjøpe to lamper til 2000kr stk mens man er på Aap, det synes dere er normalt?

Da spør jeg feil folk, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Hva har aap med dette å gjøre? Vurderer du økonomien til folk når de kjøper noe? En bekjent som er syk og trygdet, kjøpte pels til 25000. Tror du det var den "høye" trygden som betalte den? Her inne finner du vel snittet av folk,men du er tydeligvis ikke fornøyd med svaret. For det klinger feil i dine ører. Du ville vel ha et hylekor som var enig med deg at det er ille at nav betaler for lamper til 2000 kr stk.

Skal man ha riktig kvalitet og flotte lamper, så syns jeg faktisk ikke 2000 var allverdens pris heller.

Anonymous poster hash: 5c474...3d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel vært arrestert nå da jeg. Vi har pusset opp stuen, entre. Bestilt ny salong. Den fikk vi på tilbud til 42000. Hva de nye lampene koster, tør jeg ikke nevne her inne. Ja, jeg har bare dagpenger.

Jeg har komt over den tiden med dårlig råd (etableringsfasen) hvor alle lamper ble kjøpt for en billig penge på bohus.

Hva jeg bruker penger på, har ingen noe med. Og det er faktisk ingen som bryr seg heller, og takk for det.



Anonymous poster hash: 5c474...3d3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og jeg som har uførepensjon kjøper også lamper til leiligheten til samme pris, kjøper hva jeg vil, eier egen leilighet og skal snart overta et husbil 10 mill, har ny bil uten lån, mm.

Skal du klage på meg også? Du vet ikke hvordan min økonomi er, og du vet sikkert ikke noe om "venninnen" din sin økonomi.

Anonymous poster hash: 0aa1d...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har rett i hva? Og hva skal du si?

Hun har en sykdom og har rett på de tjenestene hun mottar.

Hva disse menneskene kjøper er vel opp til dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Dere er så kjapt ut med å dømme. Jeg mener ikke at hun har ikke har rett til å bruke penger som hun vil. Men seriøst dere, kjøpe to lamper til 2000kr stk mens man er på Aap, det synes dere er normalt?

Da spør jeg feil folk, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Du spør ikke feil folk. Du ordlegger deg på feil måte. Fokuserer på feil ting. Dessuten har du ikke noe med det å gjøre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så kjapt ut med å dømme. Jeg mener ikke at hun har ikke har rett til å bruke penger som hun vil. Men seriøst dere, kjøpe to lamper til 2000kr stk mens man er på Aap, det synes dere er normalt?

Da spør jeg feil folk, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Spørsmålet er jo ikke om vi synes det er normalt eller ikke. For meg er det ikke normalt å bruke tusenvis av kroner på lamper, men det gjør meg jo ingenting om andre velger å gjøre det. Hvorfor skal du "si noe" om at andre forvalter sine penger på en måte som ikke er "normal" for deg?

Det skader da virkelig ikke deg at hun kjøper en dyr lampe eller fem, så hva i alle dager skal du si fra om? At lampen er dyr? Det vet hun sannsynligvis godt. Jeg synes folk bruker latterlig mye penger på sko, men de må da få lov til å forvalte egne penger som de vil.

Det er mulig du ikke mener dette vondt, TS, men kan du ikke bare forklare hvorfor du mener det er nødvendig å si fra om at hun bruker pengene sine på en helt annen måte enn du ville gjort? Det er der vi andre ramler ut. Vi henger jo med på at mange med arbeidsavklaringspenger kan få det trangere økonomisk enn da de var i full jobb, og vi henger med på at lamper til tusenvis av kroner er dyrere lamper enn de fleste av oss kanskje kjøper selv. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er noe du trenger å ta opp med henne.

Anonymous poster hash: fc7ef...fa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...