Gå til innhold

Posten har rotet bort pakke...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn jeg har forstått det er "pakke" sporbare forsikrede forsendelser, mens brev er ikke det. Du kan altså sende en eske som brev og en konvolutt som pakke. Så med forbehold om at jeg ikke har misforstått burde du skrevet at du har sendt jakken som brev.

Vil anta at det aller meste kommer fram uansett, men at den som sender billig som brev og tar besparelsen samtidig påtar seg risikoen. Mange nettbutikker gjør også dette, og hvis varen ikke kommer må de sende en ny, du bør spørre både butikken og postennpent om de kan ordne opp. Vil de ikke det får du betale, og la være å sende dyre ting som brev senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fan har sporing med den tjenesten man har kjøpt? Jesufader

Den tjenesten hun har kjøpt innebærer ingen garanti for at pakken kommer fram, strengt tatt.

Anonymous poster hash: 51b6e...926

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tjenesten hun har kjøpt innebærer ingen garanti for at pakken kommer fram, strengt tatt. Anonymous poster hash: 51b6e...926

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tjenesten hun har kjøpt innebærer ingen garanti for at pakken kommer fram, strengt tatt.

Anonymous poster hash: 51b6e...926

Det er helt høl i hodet! Du overlater ikke verdisaker til en tredjemann som skal levere tjenesten med å levere en verdisak uten at den personen garanterer at det kommer frem!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er helt høl i hodet! Du overlater ikke verdisaker til en tredjemann som skal levere tjenesten med å levere en verdisak uten at den personen garanterer at det kommer frem!?

Posten gjør sitt beste for å levere. Det kan være de har sviktet her. De har imidlertid en tjeneste som garanterer sporing av verdisaker - den koster mer. Denne valgte trådstarter å ikke benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt høl i hodet! Du overlater ikke verdisaker til en tredjemann som skal levere tjenesten med å levere en verdisak uten at den personen garanterer at det kommer frem!?

Det kan du selvfølgelig mene, men sånn er det.

Anonymous poster hash: 51b6e...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tapet hun lider, kan hun kreve av posten igjen.

Selvfølgelig. Men det er ekstremt vanskelig, spesielt når pakken ikke er sporbar.

Anonymous poster hash: 706a1...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det en selvfølge at det er posten som har rotet bort sendingen? Kan vel liksågodt være mottakeren som ikke har registrert at de har mottatt sendingen. Sed slike ting som registrert pakke, så unngår en slike saker.

Sant. Jeg sendte noe i retur til Nelly en gang for å bytte i annen størrelse, etter laaang ventetid kontaktet jeg dem og etterlyste plagget mitt, og de sa de ikke hadde fått returen. Hadde en evig lang diskusjon/krangel med kundeservice online der (de hadde ikke kundeservice på telefon), hvor det faktisk til slutt endte med at jeg fikk tilsendt den nye størrelsen jeg skulle bytte i selv om returen ikke var registrert hos dem. Kort tid etter de hadde sendt ut nytt plagg til meg, så fikk jeg beskjed om at nå var returen registrert.

Hører med til historien at jeg begynte å google nelly+returer, og fant flere som hadde samme erfaring, bl.a. her på KG og noen bloggere som hadde opplevd nøyaktig det samme, at retur tar et halvt år (dette var i deres spede begynnelse i Norge, de er flinkere nå, men da var de åpenbart underbemannet eller hadde andre problemer på lageret). Så jeg var overbevist om at dette var deres feil og ikke posten, det virket langt mer sannsynlig. Og jeg hadde jo rett, de brukte vel 3-4 måneder på å få registrert at den bikinibuksa var kommet til dem.

Anonymous poster hash: 55706...f66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Og du har sotte her hele tiden uten å komme med et svar fordi du er dum. Tommel opp

Hvordan tror du sortering foregår egentlig? Tror du det står 2000mennesker og personlig sorterer brev og pakker? På brevavd så sorterer de mer manuelt,men ved pakkepost så tilfører de ansatte pakker til maskina og det er maskina som leser pakkene. Da kan det hende pakker uten sporing havner i avkast for "ukjent"og finsorteres etterpå.

Posten har i FLERE ÅR satt fokus på å sende pakker med sporing,dessverre så er det enkelte som ikke får det inn i nøtta si.

Det som antageligvis har skjedd er:

Den har havnet i avkast for ukjent

Den er levert til butikken men siden den ikke har såoring så er den ikke "registrert"

Den er mistet

Og du,er du 10år eller noe?"du er dum"så barnslig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt høl i hodet! Du overlater ikke verdisaker til en tredjemann som skal levere tjenesten med å levere en verdisak uten at den personen garanterer at det kommer frem!?

Det er jo nettopp det man gjør når man sender uten sporing! Vil man ha garantier og forsikring må man betale ekstra for det.

Dette må tas opp med miinto. Jeg opplevde det

samme med Zalando, fikk pengene tilbake likevel, måtte bare signere juridisk erklæring på at jeg snakket sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du sortering foregår egentlig? Tror du det står 2000mennesker og personlig sorterer brev og pakker? På brevavd så sorterer de mer manuelt,men ved pakkepost så tilfører de ansatte pakker til maskina og det er maskina som leser pakkene. Da kan det hende pakker uten sporing havner i avkast for "ukjent"og finsorteres etterpå.

Posten har i FLERE ÅR satt fokus på å sende pakker med sporing,dessverre så er det enkelte som ikke får det inn i nøtta si.

Det som antageligvis har skjedd er:

Den har havnet i avkast for ukjent

Den er levert til butikken men siden den ikke har såoring så er den ikke "registrert"

Den er mistet

Og du,er du 10år eller noe?"du er dum"så barnslig...

ahaha! Er vel jeg burde si at jeg jobba der under studiene. Men takk gud for jeg ikke jobber der lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahaha! Er vel jeg burde si at jeg jobba der under studiene. Men takk gud for jeg ikke jobber der lenger.

Sånn ca 70% av norges befolkning har jobba der en eller annen gang. Kanskje "takk gud jeg ikejobber der"er pga du fikk sparken eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn ca 70% av norges befolkning har jobba der en eller annen gang. Kanskje "takk gud jeg ikejobber der"er pga du fikk sparken eller noe?

Sparken 😂 ikke alle som ser seg en karriere i posten fordi de satt sin fot der under studiene! Men vær fornøyd du jobber der da. Litt av en prestasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparken ikke alle som ser seg en karriere i posten fordi de satt sin fot der under studiene! Men vær fornøyd du jobber der da. Litt av en prestasjon :)

Så greia er at du ser ned på folk som jobber i Posten da eller? Og til opplysning så finnes det "bedre"stillinger enn å gå som postbud eller jobbe som pakkesorterer,det burde du vite OM du har jobbet der:)

Nei,du får ringe meg den dagen du sitter der i kassa på rimi med en master du ikke får benyttet og gjeld oppetter øra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greia er at du ser ned på folk som jobber i Posten da eller? Og til opplysning så finnes det "bedre"stillinger enn å gå som postbud eller jobbe som pakkesorterer,det burde du vite OM du har jobbet der:)

Nei,du får ringe meg den dagen du sitter der i kassa på rimi med en master du ikke får benyttet og gjeld oppetter øra. Lykke til!

Hahaha prat med folk på gulvet og hør hva de syns om dere. Enda bedre er den der traineeordningen som dem kjørte i posten (ta så å si dropouts fra vgs og prøv de i ledende stillinger. Må jo gå bra!)

Lurer på hvor mange jurister som sitter i kassa på rimi :) jeg kommer til å få bruk for deg ... Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha prat med folk på gulvet og hør hva de syns om dere. Enda bedre er den der traineeordningen som dem kjørte i posten (ta så å si dropouts fra vgs og prøv de i ledende stillinger. Må jo gå bra!)

Lurer på hvor mange jurister som sitter i kassa på rimi :) jeg kommer til å få bruk for deg ... Hahaha!

Traineeordningen er for folk som har studerte høyere nivå innenfor fag som Posten etterspør.

Du tenker sikkert på "du gjør forskjellen"som er et interigreringsprogram,get your facts straight.

Det er nok en god del jurister som står i kassa ja, for de fleste yrker etterspør erfaring,ikke bare skolegang. Gang på gang driter folk seg ut på dette. Studerer i 5 år og har ingen relevant erfaring å stille opp med.

Og får du jobb så er det først og fremst innenfor "fri rettshjelp"eller saker med NAV folk og Asylsøkere, så du får kose deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...