Gå til innhold

Ned 10 kg - noen som blir med?


Siljemo

Anbefalte innlegg

Jeg blir også gjerne med. Skal helst ned 10kg før 20.august, uten å gå på shake eller ekstremdiett. Veier 90kg og er 170cm høy. Planen min er å kutte ned på brødmat, hvitost og melk (drikker altfor mye helmelk), samt trene minst tre ganger i uken.

Det kan godt hende st du klarer det! Hvis jeg trener 4 ganger i uka går jeg ned 1,4 kg på en uka, det er litt over 5 kg for meg, og du som veier mer kan da gå med 5 til. Du må bare kutte ned på brødmat, stivelse osv, kjedelig, men det er oppskriften! :)

Anonymous poster hash: e256d...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir med! 157 cm og veier for tiden 62 kg.. Altfor mye, har gått opp 5 kg de siste 6 mnd og jeg grøsser ved tanken! Jeg har forøvrig ikke tenkt til å gå ned disse kiloene på 6 uker, men kanskje 6 måneder? Kan jo selvfølgelig gå fortere hvis det gjør det naturlig, men er ikke sånn at jeg må gå ned 10 kg så fort som mulig. Målet er å ha en kropp jeg er fornøyd med neste sommer :) får vel begynne med å kutte brus og godteri en periode + holde meg til ett glass vin fredag og lørdag :biggrin:

Anonymous poster hash: 764d9...8a6

Det kommer du hvetfall til å klare! Så bra, og sunt valg :) Jeg må begynne med det samme selv, det er lett å holde seg en uka også er den ene sjokoladen så god, skjerpings på meg.

Bra du blir med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Er 167 cm høy, og veier rundt 62 kg nå. Trenger ikke å gå ned til 52 hvis jeg legger på meg litt muskler, men tenker ned til 55 i alle fall!

Det vil nok se bra ut på deg også, siden du er en del høyere enn meg! :) Gleder meg til å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt smoothie mix og tenkte å spise/drikke det til alle måltider bortsett fra til middag, må ha er fast føde måltid i de neste dager for å få ev kikk start og få motivasjonen på topp! Gjør dette i 3 dager for å føle at kroppen er litt lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Jeg vet hva som må til men har en masete hverdag og mangler motivasjon. Etter barn nr tre ble ikke figuren som den engang var gitt. 69 cm og 78 kg. 65 kg ville være flott men ingen forhåpninger.

Råd til dere som har mer viljestyrke enn meg selv:

En halvtime trening før frokost gjør susen. Sånn maskin jeg ikke husker hva heter er super. Gåmaskin der du bruker både armer og bein. Plasser denne forran yndlingsprogrammet ditt på tv og vips så er treningen over.

Ta en runde på kvelden også.

Dropp godterier, saft, brus etc. Drikk vann. Dropp poteter,pasta og brød. Må det spises noe pasta så er kald pasta mye sunnere enn varm. Det skjer en prosess med pastaen som gjør dette,dropper lang forklaring. Frukt, grønnsaker, lavkarbobrød,- dritgode, fåes på pose på rema og er laget i en fei. Ingen heving. Mange sunne knekkebrød å velge i. Dropp saus og lær heller god bruk av krydder. I feks tyrkia bruker de aldri saus men krydrer så maten blir utrolig god likevel. Ikke øl og brennevin. Vil du ha deg litt moro så drikk hvitvin.

Bor du alene blir det enkelt. Da finnes bare sunne alternativer i skapet,- om du har vært flink på butikken. Har du familie som ønsker annet kosthold så blir det verre siden det hele tiden vil være tilgjengelig mat som er usunn. Der er jeg da. Ungene spiser mye brødmat og mannen elsker vafler, pannekaker, brownies og ellers alt man burde la være. Tynn er han også. Urettferdig!

Det verste er når du blir bedt bort. Stålsett deg for andre menneskers dobbeltmoral! De beundrer viljestyrken du har og hva du har oppnådd, men serverer kaker og brus og sier at man må jo unne seg noe.... Er man ofte på besøk til sånne så er man ikke slank særlig lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du ikke uten å gå på ekstremdiett. For å gå ned 10 kg før 20. august må du ha et kaloriunderskudd på 2414 kalorier hver dag.

Joda, det er nok mulig. Har gått ned 3kg på én uke ved å kutte brødmaten, samt ikke spise etter kl.19 og kardiotrening tre ganger i uken.. Gikk på Cambridge i fire uker, gikk ned 16kg.

Anonymous poster hash: e256d...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil så gjerne prøve, men holder som regel ikke ut lenger enn 3-4 dager :( Veier 73 kg, vil gjerne ligge under 70, men de siste 4 kiloene sitter så utrolig hardt! Kanskje denne tråden kan gi meg litt motivasjon på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva som må til men har en masete hverdag og mangler motivasjon. Etter barn nr tre ble ikke figuren som den engang var gitt. 69 cm og 78 kg. 65 kg ville være flott men ingen forhåpninger.

Råd til dere som har mer viljestyrke enn meg selv:

En halvtime trening før frokost gjør susen. Sånn maskin jeg ikke husker hva heter er super. Gåmaskin der du bruker både armer og bein. Plasser denne forran yndlingsprogrammet ditt på tv og vips så er treningen over.

Ta en runde på kvelden også.

Dropp godterier, saft, brus etc. Drikk vann. Dropp poteter,pasta og brød. Må det spises noe pasta så er kald pasta mye sunnere enn varm. Det skjer en prosess med pastaen som gjør dette,dropper lang forklaring. Frukt, grønnsaker, lavkarbobrød,- dritgode, fåes på pose på rema og er laget i en fei. Ingen heving. Mange sunne knekkebrød å velge i. Dropp saus og lær heller god bruk av krydder. I feks tyrkia bruker de aldri saus men krydrer så maten blir utrolig god likevel. Ikke øl og brennevin. Vil du ha deg litt moro så drikk hvitvin.

Bor du alene blir det enkelt. Da finnes bare sunne alternativer i skapet,- om du har vært flink på butikken. Har du familie som ønsker annet kosthold så blir det verre siden det hele tiden vil være tilgjengelig mat som er usunn. Der er jeg da. Ungene spiser mye brødmat og mannen elsker vafler, pannekaker, brownies og ellers alt man burde la være. Tynn er han også. Urettferdig!

Det verste er når du blir bedt bort. Stålsett deg for andre menneskers dobbeltmoral! De beundrer viljestyrken du har og hva du har oppnådd, men serverer kaker og brus og sier at man må jo unne seg noe.... Er man ofte på besøk til sånne så er man ikke slank særlig lenge....

Tusen takk for gode tips og motivasjon! :) Kan du ikke bare slenge deg på her, og hvis du feiler begynner du bare på nytt dagen etterpå? :)

Jeg har selv en samboer her hjemme som bare spiser søtt og godt, så er det dn do tur for han så er det ute. Han går faktisk ned på "godterikur" :@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært med, men har så mye sjokolade jeg må spise først. :-)

Haha! Nyt sjokoladen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne prøve, men holder som regel ikke ut lenger enn 3-4 dager :( Veier 73 kg, vil gjerne ligge under 70, men de siste 4 kiloene sitter så utrolig hardt! Kanskje denne tråden kan gi meg litt motivasjon på veien.

Det er de siste kiloene som gjerne er reint fett og de sitter! Men hvis ikke du gir opp blir de borte, det tar tid, men kroppen forandrer seg hvetfall med trening og riktig kosthold! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med!

Er 172cm høy, tror jeg veier 68kg nå (redd for å gå på vekta etter besøk av kjæresten i 2 måneder... :( )

Tenker at jeg i første omgang skal slutte å spise godteri og snacks hver gang min slanke kjæreste gjør det -noe som tilsvarer 5-6 ganger i uka :sjokkert:

Jeg vil få inn litt mer salat i kostholdet og bgynne å lage sunne frokost/lunsjer som inneholder egg , knekkebrød eller lignende.

Når jeg får studentkortet mitt skal jeg melde meg inn på et treningssenter.

Håper å klare å gå ned 4 kilo innen september og de resterende innen jul. Får se om jeg slutter før 10, men har alltid hatt en drøm om å veie under 60 da jeg har en smal bygning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Er 167 og veier 66 nå, vil ned til 56-58. Tenkte å bevege meg mer, begynne å jogge og kutte ned på snop og drittmat. Mister fort motivasjonen og tenker at "det ikke spiller noen rolle med litt sjokolade/chips/etc.", men det er jo bare å skyte seg selv i foten. Jeg trenger et spark i ræva, helt enkelt!

Anonymous poster hash: 287c1...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

Jeg ser og vet jeg må ned rundt 20-25 kg. Men jeg får ta det sakte men sikkert og begynne med 10 kg først.

Er 165 og rett rundt 85 kilo. Trives helt greit egentlig men gjør det mer for helsa. Skal snart kjøpe meg blender så satser på masse sunne smoothies istedet for brus og masse frukt istedet for godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWinter

Jeg er 152 cm og 56 kg, og har også tenkt meg ned 10 kilo. Men mulig jeg stopper et par-tre kilo før det hvis jeg får litt muskler og blir fornøyd med det jeg ser. Kommer ikke til å sette meg noe tidsfrist på det, da det viktigste er at det skal være en varig livsstilendring og ikke en slankekur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Er 167 og veier 66 nå, vil ned til 56-58. Tenkte å bevege meg mer, begynne å jogge og kutte ned på snop og drittmat. Mister fort motivasjonen og tenker at "det ikke spiller noen rolle med litt sjokolade/chips/etc.", men det er jo bare å skyte seg selv i foten. Jeg trenger et spark i ræva, helt enkelt!

Anonymous poster hash: 287c1...d8b

Sånn tenkte jeg før også, det er ikke så farlig hvis jeg bare spiser litt av den sjokoladen....... Haha men det var det!!

Jeg håper motivasjonen holder seg oppe nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I'm in!
Har allerede gått ned 13 kilo, veier 70kilo og er 165 cm.
Jeg vil ned til 60 kilo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Killing andersons " 30 day shred , på YouTube er enkel og gratis. Varer ca 25 min. Men man må gidde og svett blir man, støl også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere på en vanlig dag når dere prøver å gå ned i vekt?:)

Sliter litt med ideer for tiden for er så utrolig matlei så blir fort bare usunne ting :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!! Er 170 høy og veier ca 65 kg.. Om ikke mer. Lenge siden jeg har veid meg nå.. *gulp* :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...