Gå til innhold

Er innvandring fra den tredje verden problematisk?


Ungoliant

Anbefalte innlegg

Hvor er kildene dine? Når du kommer med påstander må du komme med kilder. SPESIELT angående dine påstander om homogene land og USA.

Kina, Japan, Nord- og Sør-Korea = ekstremt homogene. Demokrati? Nei.

Alle som vet et minimum om amerikansk politikk, vet at det er en enorm splittelse politisk i landet. Norge er en ettpartistat i forhold.

Når det gjelder din sammenligning av Nord- og Sør-Korea, må du vel inrømme at den er litt vel søkt?Nord-Korea er et u-land og et diktatur, Sør-Korea er et i-land og et demokrati.

Kina har 56 forskjellige etniske grupper, som består av over 100 millioner mennesker. 100 millioner! Noen representanter fra disse gruppene står bak hyppige terroraksjoner rundt om i landet. Kinas befolkning er dessuten så gigantisk at man må regne med kulturelle forskjeller innad i den han-kinesiske majoriteten. Demokrati er tilnærmet umulig under så store forhold.

Japan er et demokrati etter min mening, og et land vi burde lære av når det kommer til å ta vare på sin egen kultur og befolkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ?

Når ble Sør-Korea og Japan ikke-demokratier?

Anonymous poster hash: 02cff...a81

Jeg husker ikke engang at jeg skrev det, var nok litt kjapp på avtrekkeren der og er forsåvidt litt uenig med meg selv.

Det kommer ann på hvordan du definerer demokrati. Går jeg ut ifra Robert Dahls er jeg enig med min tidligere kommentar, for i følge Dahl må en stat oppfylle hans åtte kriterier for å bli et demokrati. Men ettersom hans kriterier er blitt kritiserert av mange for å sette vår liberale og vestlige demokratiformen

som et ideal som alle bør etterstrebe, en kritikk eg er enig i, så burde jeg ikke ha skrevet at Sør-Korea ikke er demokratisk.

Det er jo forsåvidt ingen demokratier i dag som er like. My bad. Det samme gjelder forsåvidt Japan, men både Sør-Korea og Japan synes jeg har flere autoritære trekk enn demokratiske, dersom jeg tar utgangspunkt i vår vestlige tolkning av hva et demokrati er.

Godt eksempel: http://www.counterpunch.org/2014/06/02/japans-authoritarian-criminal-justice-system/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som vet et minimum om amerikansk politikk, vet at det er en enorm splittelse politisk i landet. Norge er en ettpartistat i forhold.

Når det gjelder din sammenligning av Nord- og Sør-Korea, må du vel inrømme at den er litt vel søkt?Nord-Korea er et u-land og et diktatur, Sør-Korea er et i-land og et demokrati.

Kina har 56 forskjellige etniske grupper, som består av over 100 millioner mennesker. 100 millioner! Noen representanter fra disse gruppene står bak hyppige terroraksjoner rundt om i landet. Kinas befolkning er dessuten så gigantisk at man må regne med kulturelle forskjeller innad i den han-kinesiske majoriteten. Demokrati er tilnærmet umulig under så store forhold.

Japan er et demokrati etter min mening, og et land vi burde lære av når det kommer til å ta vare på sin egen kultur og befolkning.

1. Ja, og du drar politisk ulikhet som en direkte link til etnisk opphav. Hvem definerer du som amerikaner egentlig?

2. Nei, det finnes ikke søkt en plass. Korea er et unikt case og den eneste i hele verden av denne sort. Det er et land, med to stater. Et av de beste casene man kan ha for sammenligning.

3. Med 91.51% som han-kinesere så er landet per definisjon homogent. Hvorfor er demokrati umulig grunnet størrelsen? Det er en styreform.

4. At de er flinke til å ta vare på kulturen sin er jeg enig i, og det er vel et av mine absolutte favoritt land i hele verden sammen med Sør-Korea som er like flinke på akkurat det punktet.

Les denne om Japan -> http://www.aftenposteninnsikt.no/4-april-2012/mytene-om-japan

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er det mange av! Nok av eksempler til og med her på KG.

Lykke til med det. Det er faktisk ikke mulig. Hvordan sosialist er du? Aldri hørt en sosialist som ønsker å nekte muslimer og andre du ikke liker mulighet til å flytte.

Hvilken andre nasjonaliteter og religioner er det du er så fordomsfull og generaliserende mot?

Jeg heller vel litt over på nasjonalist, synes man skal tenke på sine egne først og gi til de fattige, derfor er sosialisme noe jeg tror på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Samfunnet i Vesten vil alltid være skapt av og for hvite mennesker. "Hvite" vil alltid være "vinnerne" her.

Alle andre etnisiteter vil være "tapere" for alltid. Dette vil nok være tilfellet så lenge hvite mennesker eksisterer. Vi får håpe at global oppvarming endrer klimaet og gjør det vanskeligere for dem, så resten få en sjangse også.

Jeg vet ikke hva som er best/verst. Å leve i et fattig land, men ha like forutsetninger som resten, eller å leve i et rikt land der man er taper uansett hva man gjør.

Anonymous poster hash: 25403...dd0

Der du kanskje inne på noe. Veldig trist! Det hindrer jo folk som vil å bidra, samtidig som man kjefter på at folk ikke bidrar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1. Ja, og du drar politisk ulikhet som en direkte link til etnisk opphav. Hvem definerer du som amerikaner egentlig?

2. Nei, det finnes ikke søkt en plass. Korea er et unikt case og den eneste i hele verden av denne sort. Det er et land, med to stater. Et av de beste casene man kan ha for sammenligning.

3. Med 91.51% som han-kinesere så er landet per definisjon homogent. Hvorfor er demokrati umulig grunnet størrelsen? Det er en styreform.

4. At de er flinke til å ta vare på kulturen sin er jeg enig i, og det er vel et av mine absolutte favoritt land i hele verden sammen med Sør-Korea som er like flinke på akkurat det punktet.

Les denne om Japan -> http://www.aftenposteninnsikt.no/4-april-2012/mytene-om-japan

1) Amerikanske statsborgere som kan stemme ved valg.

2) Nord-Korea og Sør-Korea er to vidt forskjellige land.

3) Demokrati er umulig i Kina, fordi det tross likhet i etnisitet er såpass stort at det vil være store motsetninger mellom kulturen og meningene i ulike deler av landet. Selv om minoritetene ikke utgjør et stort tall prosentvis, utgjør de en enorm befokningsmasse, og har en større andel av befolkningen i de stedene der de befinner seg. Disse skaper store motsetninger og problemer for Kina, og er et sterkt argument mot demokrati.

4) Artikkelen bekrefter at Japan har svært få minoriteter, og at disse minoritetene ikke skiller seg ekstremt ut fra den øvrige befolkningen. Forfatteren prøver å framstille Japan som et land på veg mot kanten av stupet, på grunn av klasseskiller, og fordi befolkningen er negativ og de ikke godtar masseinnvandring for å snu denne trenden. Eldrebølgen er imidlertid ett mye mindre problem enn full borgerkrig, slik alternativet er. Ett land med ett folk og en kultur klarer også å komme seg på beina igjen etter nedgangstider. Jeg skjønner ikke hvordan å bytte ut den japanske befolkningen og kulturen med f.eks kinesere hjelper japanerne på lang sikt. Jeg vil heller leve med litt trangere kår som gammel enn at jeg og mine etterkommere blir slaktet ned av opprørere eller presset ut av landet slik at vi blir en minoritet hvor enn vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er innvandring fra den tredje verden problematisk?

Nei, ikke hvis samfunnet er klare for å motta også de menneskene som kommer med mulige traumer, uten utdanning, ikke klarer å bosette seg og integrere seg på egenhånd (en del mennesker vil være selvstendige, egenhjulpene osv, men noen vil trenge eksta hjelp).

Gjennom over syv tiår med innvandring til den europeiske verden har absolutt alle innvandringsdisponerte samfunn i den europeiske verden vist seg å være ute av stand til suksessfullt å motta innvandrerne.

Hvis samfunnet legger til rette for at disse skal klare seg fint og hjelper de på vei, vil ikke innvandring fra den "den tredje verden" være problematisk. Problemet er vel heller at det skorter på både penger, kunnskap og tiltak i forhold til dette.

Problemet er først og fremst at du og dine likesinnede ikke aksepterer den ettertrykkelig beviste virkeligheten at like barn leker best.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har faktisk plass til mange flere!



Anonymous poster hash: 32be6...874
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har faktisk plass til mange flere!

Anonymous poster hash: 32be6...874

Verden er allerede overbefolket i dag. Så hvordan begrunner du at verden har plass til fler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/na24/--frste-fellesgode-som-faller-som-flge-av-innvandringen/8502459.html

Denne er ganske interessant i denne debatten. Jeg synes det er veldig tøft at noen endelig tørr å stå fram å si det som det er. Vi har ikke uendelige penger i landet vårt, og man må ta fra et sted for å få penger til noe annet.



Anonymous poster hash: dda93...755
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavise...en/8502459.html

Denne er ganske interessant i denne debatten. Jeg synes det er veldig tøft at noen endelig tørr å stå fram å si det som det er. Vi har ikke uendelige penger i landet vårt, og man må ta fra et sted for å få penger til noe annet.

Det sier jo ganske mye om at vi ikke kan fortsette den tankeløse innvandringen vi har gjort i de siste årene. og forvente at vi fortsatt kan ha samme veldeferdstat som vi hadde tidligere.

Denne var også interessant å lese http://www.nettavisen.no/na24/her-er-sannheten-om-barnetillegget/8502921.html og jeg tror dessverre tallene hadde vært enda mer negative hvis man regnet med 2 og 3 generasjons asylsøkere. Det er jo bevist at det å gå på trygd ofte går i slekt.

Jeg sier virkelig ikke at alt av innvandring fra den 3 verden er negativt, men jeg tror det er veldig negativt på lang sikt med den formen vi har kjørt til nå. Vi tar inn alt for mange, og det er verken noe opplegg eller krav for integrering. Vi ender nok opp med de samme lovløse bydeler som i Sverige tilslutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Amerikanske statsborgere som kan stemme ved valg.

2) Nord-Korea og Sør-Korea er to vidt forskjellige land.

3) Demokrati er umulig i Kina, fordi det tross likhet i etnisitet er såpass stort at det vil være store motsetninger mellom kulturen og meningene i ulike deler av landet. Selv om minoritetene ikke utgjør et stort tall prosentvis, utgjør de en enorm befokningsmasse, og har en større andel av befolkningen i de stedene der de befinner seg. Disse skaper store motsetninger og problemer for Kina, og er et sterkt argument mot demokrati.

4) Artikkelen bekrefter at Japan har svært få minoriteter, og at disse minoritetene ikke skiller seg ekstremt ut fra den øvrige befolkningen. Forfatteren prøver å framstille Japan som et land på veg mot kanten av stupet, på grunn av klasseskiller, og fordi befolkningen er negativ og de ikke godtar masseinnvandring for å snu denne trenden. Eldrebølgen er imidlertid ett mye mindre problem enn full borgerkrig, slik alternativet er. Ett land med ett folk og en kultur klarer også å komme seg på beina igjen etter nedgangstider. Jeg skjønner ikke hvordan å bytte ut den japanske befolkningen og kulturen med f.eks kinesere hjelper japanerne på lang sikt. Jeg vil heller leve med litt trangere kår som gammel enn at jeg og mine etterkommere blir slaktet ned av opprørere eller presset ut av landet slik at vi blir en minoritet hvor enn vi drar.

Nord- og Sør-Korea er ETT land, men to stater. Ikke nødvendig å diskutere med folk som så til de grader mangler grunnlegende historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nord- og Sør-Korea er ETT land, men to stater. Ikke nødvendig å diskutere med folk som så til de grader mangler grunnlegende historie.

Du og norsk wikipedia tar feil. Sør- og Nord-Korea ble delt i 1945, og er i dag to selvstendige land, med egne flagg, regjeringer, hærer etc. Det er du som "til de grader mangler grunnleggende historie".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefulle innlegg + svar til dette.

Frk.K, mod.

Hva i all verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og norsk wikipedia tar feil. Sør- og Nord-Korea ble delt i 1945, og er i dag to selvstendige land, med egne flagg, regjeringer, hærer etc. Det er du som "til de grader mangler grunnleggende historie".

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Hahahahahahahahahahahahaha nei, jeg vet jo ingenting, Sør-Korea er jo bare mitt andre hjem. Foreldrene mine jobber der, men for all del. Vi + sør-koreanere vet jo ikke hva vi snakker om.

Professor Geir Helgesen, Nordens fremste ekspert på Nord-Korea, vet tydeligvis heller ikke hva han snakker om. Kjipt. Du får irrettesette han siden du vet så mye mer enn oss, Wikipedia, sør-koreanere og andre akademikere.

http://www.nrk.no/verden/_-sprenger-vei-til-forhandlinger-1.10909690

"De er ute etter en fredsavtale med USA. De ønsker også å bli anerkjent av USA som en uavhengig stat, sier Helgesen."

http://ej.lib.cbs.dk/index.php/cjas/article/viewFile/4599/5031

- Prøv å tell hvor mange ganger Nord-Korea blir omtalt som stat der.

http://www.snl.no/Koreakrigen

"Delingen mellom nord og sør ble i 1948 permanent da Nord-Korea ble utropt som selvstendig stat."

www.nias.ku.dk/kric/files/North_Korea_report_2007s.pdf

"Nord Korea har vært en selvstendig stat siden 1948."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ekspert-send-boerge-brende-til-nord-korea/a/23315065/

"Der er de hjertelig velkomne, sier Geir Helgesen. Han er en av Nordens fremste eksperter på de politiske forholdene i de to koreanske statene."

"Vi vet simpelthen altfor lite til å kunne komme med kvalifiserte gjerninger om forholdene i denne lukkede staten."

Prøv igjen. :veslejenta: :veslejenta: :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malanthor

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Hahahahahahahahahahahahaha nei, jeg vet jo ingenting, Sør-Korea er jo bare mitt andre hjem. Foreldrene mine jobber der, men for all del. Vi + sør-koreanere vet jo ikke hva vi snakker om.

Professor Geir Helgesen, Nordens fremste ekspert på Nord-Korea, vet tydeligvis heller ikke hva han snakker om. Kjipt. Du får irrettesette han siden du vet så mye mer enn oss, Wikipedia, sør-koreanere og andre akademikere.

http://www.nrk.no/verden/_-sprenger-vei-til-forhandlinger-1.10909690

"De er ute etter en fredsavtale med USA. De ønsker også å bli anerkjent av USA som en uavhengig stat, sier Helgesen."

http://ej.lib.cbs.dk/index.php/cjas/article/viewFile/4599/5031

- Prøv å tell hvor mange ganger Nord-Korea blir omtalt som stat der.

http://www.snl.no/Koreakrigen

"Delingen mellom nord og sør ble i 1948 permanent da Nord-Korea ble utropt som selvstendig stat."

www.nias.ku.dk/kric/files/North_Korea_report_2007s.pdf

"Nord Korea har vært en selvstendig stat siden 1948."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ekspert-send-boerge-brende-til-nord-korea/a/23315065/

"Der er de hjertelig velkomne, sier Geir Helgesen. Han er en av Nordens fremste eksperter på de politiske forholdene i de to koreanske statene."

"Vi vet simpelthen altfor lite til å kunne komme med kvalifiserte gjerninger om forholdene i denne lukkede staten."

Prøv igjen. :veslejenta: :veslejenta: :veslejenta:

Nord Korea og Sør Korea er begge to definert som sovereign states. Dette er ikke det samme som bare stater. Den norske wikipedia siden er heller upresis, ta heller og les på den engelske.

Hva er så en sovereign state. Vel for å ta et eksempel så er norge definert som en sovereign state. I praksis er det liten forskjell på en sovereign state og et land.

Så jo Nord Korea og Sør Korea er to forskjellige land utifra alle kriterier. Alt annet blir bare akademisk flisespikkeri.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Amerikanske statsborgere som kan stemme ved valg.

2) Nord-Korea og Sør-Korea er to vidt forskjellige land.

3) Demokrati er umulig i Kina, fordi det tross likhet i etnisitet er såpass stort at det vil være store motsetninger mellom kulturen og meningene i ulike deler av landet. Selv om minoritetene ikke utgjør et stort tall prosentvis, utgjør de en enorm befokningsmasse, og har en større andel av befolkningen i de stedene der de befinner seg. Disse skaper store motsetninger og problemer for Kina, og er et sterkt argument mot demokrati.

4) Artikkelen bekrefter at Japan har svært få minoriteter, og at disse minoritetene ikke skiller seg ekstremt ut fra den øvrige befolkningen. Forfatteren prøver å framstille Japan som et land på veg mot kanten av stupet, på grunn av klasseskiller, og fordi befolkningen er negativ og de ikke godtar masseinnvandring for å snu denne trenden. Eldrebølgen er imidlertid ett mye mindre problem enn full borgerkrig, slik alternativet er. Ett land med ett folk og en kultur klarer også å komme seg på beina igjen etter nedgangstider. Jeg skjønner ikke hvordan å bytte ut den japanske befolkningen og kulturen med f.eks kinesere hjelper japanerne på lang sikt. Jeg vil heller leve med litt trangere kår som gammel enn at jeg og mine etterkommere blir slaktet ned av opprørere eller presset ut av landet slik at vi blir en minoritet hvor enn vi drar.

India har vært et demokrati siden frigjøringen i 1947 og har en populasjon på over 1 milliard, fire store hovedreligioner + diverse mindre , 22 offisielle språk og en myriade av etniske grupper. Og nei, Kina har ganske mange flere innbyggere en 100 millioner, de er også godt over 1 milliard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Hahahahahahahahahahahahaha nei, jeg vet jo ingenting, Sør-Korea er jo bare mitt andre hjem. Foreldrene mine jobber der, men for all del. Vi + sør-koreanere vet jo ikke hva vi snakker om.

Professor Geir Helgesen, Nordens fremste ekspert på Nord-Korea, vet tydeligvis heller ikke hva han snakker om. Kjipt. Du får irrettesette han siden du vet så mye mer enn oss, Wikipedia, sør-koreanere og andre akademikere.

http://www.nrk.no/verden/_-sprenger-vei-til-forhandlinger-1.10909690

"De er ute etter en fredsavtale med USA. De ønsker også å bli anerkjent av USA som en uavhengig stat, sier Helgesen."

http://ej.lib.cbs.dk/index.php/cjas/article/viewFile/4599/5031

- Prøv å tell hvor mange ganger Nord-Korea blir omtalt som stat der.

http://www.snl.no/Koreakrigen

"Delingen mellom nord og sør ble i 1948 permanent da Nord-Korea ble utropt som selvstendig stat."

www.nias.ku.dk/kric/files/North_Korea_report_2007s.pdf

"Nord Korea har vært en selvstendig stat siden 1948."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ekspert-send-boerge-brende-til-nord-korea/a/23315065/

"Der er de hjertelig velkomne, sier Geir Helgesen. Han er en av Nordens fremste eksperter på de politiske forholdene i de to koreanske statene."

"Vi vet simpelthen altfor lite til å kunne komme med kvalifiserte gjerninger om forholdene i denne lukkede staten."

Prøv igjen. :veslejenta: :veslejenta: :veslejenta:

.... og til tross for at Sør-Korea er "ditt andre hjem" så vet du ikke at dette er et demokrati? Merkelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

India har vært et demokrati siden frigjøringen i 1947 og har en populasjon på over 1 milliard, fire store hovedreligioner + diverse mindre , 22 offisielle språk og en myriade av etniske grupper. Og nei, Kina har ganske mange flere innbyggere en 100 millioner, de er også godt over 1 milliard

Hvis du har normale kognitive egenskaper, ville du skjønt at det var snakk om Kinas minoritetsbefolkning, på 100 millioner mennesker. Som Sofia påpekte lenger opp her, består Kinas befolkning av 91.51% han-kinesere. Vi snakket om de resterende 8.49%. Enkel logikk.

India er forsåvidt et land med mye vold, rasisme og undertrykking. Dette er et utmerket eksempel på at store etniske og kulturelle motsetninger ikke fungerer godt sammen i et demokrati. Sosialstat og velferd for alle vil aldri bli en realitet i dette landet.

Endret av Ungoliant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...