Gå til innhold

Synes du det er irriterende å bli spurt om leg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes ikke det gjør noe. Jeg er 20 da, så er kanskje ikke så rart, men jeg gir dem legitimasjonen med en gang, så er jeg ferdig med det. Synes faktisk det er flott at de er så "streng" og at det er sånn det skal være.



Anonymous poster hash: 0459c...1b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i kassa, og spurte en kunde om leg. Han slengte bankkortet på båndet og fnøs "er 19 såeh... Børn."

Haha... Som om man ser dritvoksen ut som 19åring, og som om jeg bryr meg om hvor gammel han er. Så lenge han er over 18. Syns ikke det var noen "børn" akkurat...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg blir irritert når jeg er med samboeren min for å kjøpe varer på polet (altså han kjøper, jeg er bare med), så spør de MEG og leg, og ikke han. Det er ikke alltid jeg har med meg lommeboka. Jeg er nærmere 30 :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg blir irritert når jeg er med samboeren min for å kjøpe varer på polet (altså han kjøper, jeg er bare med), så spør de MEG og leg, og ikke han. Det er ikke alltid jeg har med meg lommeboka. Jeg er nærmere 30 :eeeh:

Du skjønner jo hvorfor :) Jeg har møtt på de snikene utenfor polet som spurte alle som gikk forbi om de kunne kjøpe for dem. Jeg sa nei, men mange sier ja, for disse snikene bestikker med betaling. Dessuten bruker noen kjæresten eller foreldrene sine.

Jeg var en av snikene når jeg var under 18, bestakk dem med 500 kroner :fnise: Var bare menn som sa ja.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i kassa, og spurte en kunde om leg. Han slengte bankkortet på båndet og fnøs "er 19 såeh... Børn."

Haha... Som om man ser dritvoksen ut som 19åring, og som om jeg bryr meg om hvor gammel han er. Så lenge han er over 18. Syns ikke det var noen "børn" akkurat...

Det finnes 19-åringer som kan se ganske voksne ut. Akkurat som enkelte andre i tråden her er 30+ og blir spurt om leg. Reagerer mer på at 14-åringer ikke blir spurt, kjenner et par stykker som ikke hadde noen problemer med å kjøpe det de ville på butikken.

Anonymous poster hash: 38c43...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 19-åringer som kan se ganske voksne ut.

Anonymous poster hash: 38c43...3fa

Og..?

Poenget var at noen syns vi i kassa er teite som spør (jf børn), bare fordi det er et heeeelt åååår siden de ble 18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært fint å slippe å vise leg når man er 27, men jeg blir ikke direkte irritert over det. Om jeg ser yngre eller eldre ut er ikke så viktig, er ikke så opptatt av utseende at det spiller noen rolle. Men jeg vet jo da at jeg ser ung ut og kanskje jeg må kle meg mer voksent i situasjoner der jeg ikke vil at folk skal undervurdere meg. Som i jobbintervju. Eller i en rettssal.



Anonymous poster hash: 3ecb8...f30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, "det er en stund siden jeg fylte atten"? Du vet de skal spørre alle som kan se ut som de er under 25 (eller er det 23 på dagligvare kanskje)?

Nei, det er ikke irriterende. Jeg holder legitimasjon klar, jeg skal jo uansett betale med den. Har vist gyldig legitimasjon i ti år nå og slipper sikkert ikke fullstendig unna de neste ti årene heller.

Anonymous poster hash: c09c7...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min, på 23, ble spurt om leg da han kjøpte redbull! :ler: Da lo vi godt etterpå altså!

Men verken jeg eller kjæresten blir irritert når vi blir spurt om leg angående andre ting; øl, snus, etc. De må jo spørre dersom de mener vi ser yngre ut en 25/de er usikker.

Endret av kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 26. Bryr meg ikke. pleier stort sett å vise det uoppfordret på polet og utesteder.

Anonymous poster hash: 676c0...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er i 30-åra så blir jeg overlykkelig hver gang jeg blir spurt om leg hvis jeg skal kjøpe noe sterkere enn vin :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Det eneste unntaket er enkelte butikk-damer som har sett meg ofte, vi kan snakke hyggelig sammen underveis i handelen og som spør etter leg HVER gang. Jeg viser det jo og oppfører meg, for all del, men de kjenner meg altså igjen hver gang :P Jaja, er jo litt hyggelig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som regel å ta det som ett komplement, men IKKE når jeg er så röyksjuk att jeg egentlig vil sette meg ned å grine etterpå :( har ikke noen annet legg her en pass heller! kan jo dra med meg det rundt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatet det før, men nå tar jeg det positivt. Bare fint å se ung ut! Men latterlig når de som er bare et par år eldre enn meg skal påpeke når jeg blir spurt om legg og ikke de "ja vi er jo så gamle vi" "unge om du" osv.



Anonymous poster hash: 1eaaa...8ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg i butikk selv på femte året. Jeg må si at der mest irriterende er folk som blir drittsure fordi man spør dem om legg. Dette er som regel folk mellom 18-20.

Anonymous poster hash: bfc8f...af5

Det beste er når de godt voksne blir dritsure. Når jeg satt i kassa var det en som slang seg på disken min, og bare "seeeeee heeeeer - det er antydning til en ryyyynke"

Seriøst, ikke verdt å miste jobben sin for. Folk må slutte å blir så irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tar det som et kompliment:) Da jeg er 32 men ser langt yngre ut, folk er overrasket at jeg er 32!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja syntes som deg det er irriterende. Hadde det vært en gang iblant så hadde jeg kanskje blitt happy, men det skjer hele tiden, og jeg er i slutten av 20 årene. Like spesielt dårlig når de som du leser opp med høy stemme, min egentlige alder :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være litt irriterende, men det er kun fordi jeg bor i utlandet, og passet er den eneste gyldige legitimasjonen jeg har. Har ikke alltid med meg passet, så kan ikke plutselig bestemme meg for å kjøpe litt øl hvis jeg går innom butikken på vei hjem. Hjemme i Norge går jeg jo rundt med bankkortet hele tiden uansett, så da tenker jeg ikke over det.



Anonymous poster hash: 312c3...e5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 23 og ser ut som jeg er 17.. legger frem leg selv for jeg vet jeg blir spurt om det



Anonymous poster hash: f93f3...64f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Nei, de gjør bare jobben sin, og det har iallefall ingen hensikt å bli sur og lage dårlig stemning. Men jeg innrømmer jeg blir litt irritert når de bruker mer en et halvt minutt på å finne ut hvor de aktuelle tallene står, for så å (tilsynelatende) prøve å regne seg frem til om jeg er gammel nok. Jobber man i dagligvare burde det være ganske rutine, og jeg har liten tålmodighet med trege folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...