Gå til innhold

Folk som kjører forbi deg, bare for å gjøre det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har opplevd å bli forbikjørt av biler, som egentlig ikke har tenkt å kjøre noe særlig fortere enn meg. Hvorfor skal de absolutt kjøre forbi deg da? De bare suser forbi, og legger seg rett foran deg. Hadde fortstått det om de ville kjøre forbi en trailer, men en vanlig personbil kan da umulig ta så mye av sikten.



Anonymous poster hash: 73c1b...8f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HeiHade

Det har hendt med meg og. Tror bare det er usikre mennesker med et markeringsbehov. Det er vel de samme typene som øker farten når du prøver å kjøre forbi dem og som går tilbake til en lavere fart igjen hvis du legger deg bak dem igjen. Heldigvis er det ikke så ofte jeg opplever det, men det er jo til å irritere seg over.

Endret av HeiHade
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg kjører forbi biler som kjører ustabilt. Altså at de varierer farten med flere km/t

Om jeg bruker cruisekontroll, så er det forferdelig irriterende å ligge bak noen som ikke klarer å ligge i samme hastighet hele tiden

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt med meg og. Tror bare det er usikre mennesker med et markeringsbehov. Det er vel de samme typene som øker farten når du prøver å kjøre forbi dem og som går tilbake til en lavere fart igjen hvis du legger deg bak dem igjen. Heldigvis er det ikke så ofte jeg opplever det, men det er jo til å irritere seg over.

de hadde jeg anmeldt. sånne folk er en av grunnene til at det skjer ulykker.... idiotfolk.

Anonymous poster hash: 19e8c...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

de hadde jeg anmeldt. sånne folk er en av grunnene til at det skjer ulykker.... idiotfolk.

Anonymous poster hash: 19e8c...e79

Ja, det er jo ikke akkurat trafikksikkert.. Hvis man øker litt til og de fortsetter å øke må man jo nesten bare avbryte forbikjøringen, for vedkommende du prøver å passere virker ikke villig til å hjelpe til med å forhindre ulykker, akkurat.

Husker fortsatt den gangen en mann som lå fremst og kjørte under fartsgrensen la seg til venstre når det kom forbikjøringsfelt! Han lå altså fremst, men tok venstrefila så vi ikke skulle kjøre forbi ham. Når jeg da ga på i høyrefila, for å komme meg forbi denne tullingen (liker ikke å ligge bak usikre gærninger i trafikken) ga han på selv også. Han skulle ligge fremst han, selv om han kjørte saktere enn alle andre. Sånne folk skulle ikke hatt lappen. Veiene er ikke et sted man skal drive å markere seg eller bedrive konkurranse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de hadde jeg anmeldt. sånne folk er en av grunnene til at det skjer ulykker.... idiotfolk.

Anonymous poster hash: 19e8c...e79

Enig. Men er det også mulig å anmelde aggressive idioter som blinker med lysene og nærmest blender deg fordi de vil kjørte fortere enn fartsgrensen(som jeg ligger på)?

Anonymous poster hash: 28763...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Men er det også mulig å anmelde aggressive idioter som blinker med lysene og nærmest blender deg fordi de vil kjørte fortere enn fartsgrensen(som jeg ligger på)? Anonymous poster hash: 28763...c0a

Er du vel av en av de idiotene som ligger i venstrefeltet og lager lang kø og nekter

å bytte til høyrefeltet.

Anonymous poster hash: 083d7...0e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sjef en gang, som kjørte kone-bil, en volkswagen van. Stor, tung, treig. Jeg kjørte forbi han i en liten snerten sak ved en laaang langstrekning. Av noen merkelig årsak så skulle han absolutt ta en forbikjøring av meg i det vi kom til enden av langstrekningen, like før svingen. Jeg bråbremset for å slippe han forbi.

På kontoret fikk jeg kommentaren, "ja, jeg kom ett minutt før deg, hehe". Fyren satte sitt og andre folks liv på spill for å komme ett minutt før meg til kontoret! Og nei, det var IKKE oversikt der hvor han kjørte forbi.

Det finnes folk som tydelig har et helt ekstremt markeringsbehov.

Fyren var da i 50-årene. Så nei, han var ikke ung og full av testosteron.



Anonymous poster hash: 24775...78b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med HK. Her er mange som kjører utrolig sent i svinger, oppoverbakker, tunnelmunninger, ved mottrafikk eller når Neptun står i Jupiter. Innimellom gasser de på. Umulig å holde en rimelig avstand til de, og bensinforbruket går bare opp med kengurukjøringa. Så jeg kommer meg forbi, setter cruisecontcruisecontrollen et par kmt over fartsgrensen, og de forsvinner i speilet i neste sving.

Anonymous poster hash: 99c5a...fb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd å bli forbikjørt av biler, som egentlig ikke har tenkt å kjøre noe særlig fortere enn meg. Hvorfor skal de absolutt kjøre forbi deg da? De bare suser forbi, og legger seg rett foran deg. Hadde fortstått det om de ville kjøre forbi en trailer, men en vanlig personbil kan da umulig ta så mye av sikten.

Anonymous poster hash: 73c1b...8f9

Merker ofte det i turisttidene. Artige tyskere som suser forbi på de få rette strekningen som finnes på smale vestlandsveier. Da kjører de gjerne i 100 km/t, men så kommer svingene og de smale partiene. Da lusekjører idiotene, mens vi (lokalfolket) blir liggende i kø mil etter mil fordi de ikke vil slippe forbi.

Og så har du de som tydeligvis ikke vil ligge bak noen, men som kjører forbi og legger seg foran og kjører gjerne treigere enn utgangspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som kjører forbi uten å gi bånn pinne og forsvinne i horisonten. Det skyldes alltid at jeg tar igjen en som kjører sakte i svinger og opp bakker. Det hender jeg blir tatt igjen på langstrekker av bilen jeg kjørte forbi, men jeg bryr meg ikke. Gidder ikke kjøre i pensjonisttempo noen steder og Petter Solberg hastigheter andre steder. De som ønsker å kjøre fort får heller kjøpe seg en bil som klarer fartsgrensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kjører en SUV av merke BMW eller Volvo, og har BS-skilter, så kjører man forbi alt når man skal ned fra Geilo etter vinterferien :P

Kjørte ned fra fjellet i går i en bil som ant var dyrere enn disse SUV'ene, men allikevel måtte de markere sitt behov for å vise at denne veien har de kjørt såååå mye før :P helt galskap. Det var tett trafikk nedover og ingen vits å kjøre som en idiot. Ikke kan de ha hatt dårlig tid heller, for de fleste stoppa og spiste middag på veien ned også.



Anonymous poster hash: 07e94...eed
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du vel av en av de idiotene som ligger i venstrefeltet og lager lang kø og nekter

å bytte til høyrefeltet.

Anonymous poster hash: 083d7...0e3

Nei, er du?

Anonymous poster hash: 28763...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tsejG

Det hender jeg kjører forbi biler som kjører ustabilt. Altså at de varierer farten med flere km/t

Om jeg bruker cruisekontroll, så er det forferdelig irriterende å ligge bak noen som ikke klarer å ligge i samme hastighet hele tiden

Er tildels enig med deg i dette, men må samtidig påpeke at å tro det er mulig å manuelt kjøre like jevnt som en som kjører med cruisekontroll, det blir litt for mye forlangt. Selv bruker jeg aldri cruisekontroll når noen ligger foran meg, da det bare resulterer i av-på-av-på, og som du sier, varierer det uforholdsmessig mye kjører jeg heller forbi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Like jevnt er nok vanskelig. Har heller ikke forlangt det.

Selv kjører jeg en skikkelig offroad bil ganske ofte, men klarer å ligge ganske jevnt i farten.

De jeg irriterer meg mest over er de som går over og under fartsgrenda 5 km/t. Dvs et spenn på 10 km/t.

Man må klare å forstå at opp bakker så må man gi litt mer gass, ned så kan man slippe gassen, og man trenger ikke bremse fordi bilen som ligger 200m foran var borti bremsene et sekund.

Endret av Hello Kitte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme lurer jeg på. Folk gjør så mange rare vurderinger i trafikken.

Akkurat som de som legger seg i venstre fil og bare holder seg der selv om det ikke er mye trafikk.

Kommer det en bil som skal ut fra fartsøkningsfeltet da så har man jo ingen mulighet til å legge seg i venstre fil for å gjøre plass. Det det ender med er jo at man må bremse opp for å slippe de inn foran. Utrolig irriterende.

Anonymous poster hash: a0997...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hummels

De vil tøffe seg og vise seg frem, men vil ikke kjøre fort. Det verste er de som kjører forbi i svinger. De fløyter jeg alltid på, og/eller blinker på de med lysa. Jeg kjører også forbi, men bare de som kjører så utrolig sent og langt under fartsgrensa ;) Jeg liker fart, men kjører ikke forbi i svinger eller kjøre forbi bare for å kjøre forbi og ligge rett foran bilen som jeg kjørte forbi. Hva faen er poenget med det? Jo de prøver å si "her er jeg, og jeg er jævla kul! Jeg vil ligge foran deg så du får se på den kule ræva mi" :fnise:

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd å bli forbikjørt av biler, som egentlig ikke har tenkt å kjøre noe særlig fortere enn meg. Hvorfor skal de absolutt kjøre forbi deg da? De bare suser forbi, og legger seg rett foran deg. Hadde fortstått det om de ville kjøre forbi en trailer, men en vanlig personbil kan da umulig ta så mye av sikten.

Anonymous poster hash: 73c1b...8f9

For min del kan det være fordi "du" (Altså bilen foran) virker som en person som når som helst kan gjøre noe idiotisk, eller fordi du ligger opp og ned i hastighet (ofte uten å vite det selv)

Sistnevnte er utrolig irriterende da jeg ofte skrur på cruisekontrollen og ligger i tilnærmet samme hastighet hele veien.. Om jeg hele tiden må bremse, slå den på, øke farta, bremse, slå den på kommer jeg til å bli forbanna på "deg", og jeg kan love at jeg kommer bruke alle hestene jeg har på å komme forbi "deg" så fort som mulig.

Det kan også være at jeg bare finner et greit sted å kjøre forbi noen, og gjør det for å kjenne draget i bilen :D (Er jo sjeldent jeg får bruk for alle hestene)

Når det er sagt har jeg lagt merke til dette selv. De drar på, legger seg foran, og så legger de seg saktere enn jeg lå.. Sånn at jeg må bremse, det er.... ¤R#"%¤&%/&%¤

Og generelt sidespor: LÆR DERE Å AKSELERERE I ET AKSELERASJONSFELTENE!!! Man ligger ikke i 60 der om det er 80 på veien.. Da ligger man i 85-90 slik at man kan enkelt tilpasse seg hastigheten på veien.

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med HK. Her er mange som kjører utrolig sent i svinger, oppoverbakker, tunnelmunninger, ved mottrafikk eller når Neptun står i Jupiter. Innimellom gasser de på. Umulig å holde en rimelig avstand til de, og bensinforbruket går bare opp med kengurukjøringa. Så jeg kommer meg forbi, setter cruisecontcruisecontrollen et par kmt over fartsgrensen, og de forsvinner i speilet i neste sving.

Anonymous poster hash: 99c5a...fb4

Omfg... Er så mange som faller langt under fartsgrensen hver gang de ser en sving.. så drar de på igjen.. Ny sving, ned i 65 i 80-sonen ...

Get the f*** off the road..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil tøffe seg og vise seg frem, men vil ikke kjøre fort. Det verste er de som kjører forbi i svinger. De fløyter jeg alltid på, og/eller blinker på de med lysa. Jeg kjører også forbi, men bare de som kjører så utrolig sent og langt under fartsgrensa ;) Jeg liker fart, men kjører ikke forbi i svinger eller kjøre forbi bare for å kjøre forbi og ligge rett foran bilen som jeg kjørte forbi. Hva faen er poenget med det? Jo de prøver å si "her er jeg, og jeg er jævla kul! Jeg vil ligge foran deg så du får se på den kule ræva mi" :fnise:

Hender jeg kjører forbi i svinger.. men KUN der jeg har hatt sikt fremover i svingen. (Ja, det finnes slike svinger!) Og jeg hadde aldri kjørt forbi med et treigt kjøretøy..

Er som regel om jeg kjører med GSX-R'en min.. Og det er rett og slett fordi jeg kjører fortere enn deg :) Jeg gidder ikke ligge bak sinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...