Gå til innhold

Er det for sent eller noen håp?


Gjest Gjest_Hanne_*

Anbefalte innlegg

Du er da ikke så ung når du er 17år at du kan fraskrive deg alt ansvar.

Om d uikke har penger selv er det ditt ansvar å sørge for at forledrene dine betaler for steriliseringen.

Om det er din katt, er det DITT ansvar. Da kan du ikke skylde på at du er 17 år.

beklager å måtte skuffe det ''brae'' argumentet ditt, men det er ikke kun min katt. Jeg fraskriver meg ikke noe hva som helst. Jeg gjentar: jeg bor under mor og far enda, jeg har ikke noe jeg skulle sagt. Og igjen, det andre kullet kom da vi skulle sterilisere henne. Jeg kunne ha tatt henne med til dyrlegen selv, OM JEG HADDE BIL, eller noen hjemme til å kjøre meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤bella¤
beklager å måtte skuffe det ''brae'' argumentet ditt, men det er ikke kun min katt. Jeg fraskriver meg ikke noe hva som helst. Jeg gjentar: jeg bor under mor og far enda, jeg har ikke noe jeg skulle sagt. Og igjen, det andre kullet kom da vi skulle sterilisere henne. Jeg kunne ha tatt henne med til dyrlegen selv, OM JEG HADDE BIL, eller noen hjemme til å kjøre meg!

Da tar dere med dere katten til dyrlegen og steriliserer den i morgen samtidig som dere er der. Men trenger faktisk ikke å vente. Så slipper dere dette en gang til siden det ikke er snakk om penger...

Spiller da ingen trille om du bor sammen med din mor og far enda. Du er 17år, og får stå opp for dyret ditt (selv om det også eies av dine foreldre som ikke tar ansvar).

Og det spiller da heller ingen rolle for din katt om hva du har sett naboene dine gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at katten kan sterlisere når hun går med unger, kattungene blir da også fjernet. Det er mye bedre at kattene blir avlivet før de i heletatt har blitt til, enn etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager å måtte skuffe det ''brae'' argumentet ditt, men det er ikke kun min katt. Jeg fraskriver meg ikke noe hva som helst. Jeg gjentar: jeg bor under mor og far enda, jeg har ikke noe jeg skulle sagt. Og igjen, det andre kullet kom da vi skulle sterilisere henne. Jeg kunne ha tatt henne med til dyrlegen selv, OM JEG HADDE BIL, eller noen hjemme til å kjøre meg!

Du har noe å si selv om du ikke er myndig, ditt ord har noe å si fra du er 12 år gammel.

Og om man ikke har planer om et nytt kull, slepper man ikke ut katten før den er kastrert. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke snakk om råd, kun at vi ikke rakk det. Første kullet ville vi ha for å gi bort grunnet etterspørsel. Det andre kullet kom bare noen måneder etter det første, og det var da vi skulle sterilisere

å hvordan kunne vi tenke på slikt som sterilisering, når de som skulle gi bort kattene stod i beita selv? Vi tok dem for at de skulle slippe å dø. Kom brått på alt sammen

Man kan kastrere en gravid katt, så at dere ikke rakk det er bare tull.

Ikke skaff deg katt om du bare ser ulemper og ingen løsninger. At naboene dine tenner på sine kattunger er ingen fullgod grunn til å avlive. Man får gitt bort kattunger om man prøver, men man må ofte prøve mer enn en uke.

det er dyrt å avlive kattunger, så man kan like godt kastrere katten. Om foreldrene dine mener du ikke har noe du skulle sagt, så få de til å høre på deg. Vis ikke tror jeg du faktisk ikke mener noe med det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteungen din er ikke syk.Den har ligget feil i magen til kattemor.Bena vil komme seg etterhvert.

Dyrleger vet ikke mye om dette så de tror at katten ikke vil komme seg så de anbefaler avliving selvom katten din er frisk!

Les svar du har fått i den andre tråden din - for guds skyls-LES!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har plenty av sadister i nabolaget, og så gir du bort dyr til dem...???

Hallo!!!!????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 17 år, greit du bor hjemme - men har du ingen meninger jente? Klarer du ikke å snakke for deg selv? Nytter ikke å legge skylden på alle andre, du er snart voksen! Se til å pass på kattene dine, eller la vær å skaff deg disse stakkars dyrene.

Endret av josefin88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ansvarsfraskrivelse å unnskylde deg med at du er 17 år og bor hjemme. Er du voksen nok til å ha en katt, så burde du være voksen nok til å ta ansvaret som følger med og.

Videre forstår jeg ikke hvorfor du den ene dagen starter en tråd og "setter himmel og jord i bevegelse" for å redde den katten som er syk, når det dagen etter viser seg at alle kattungene skal avlives likevel.

Du sier også at det gikk et halvt år fra den var gravid første gang til den ble gravid igjen. Altså har du hatt rikelig med tid til å kastrere katten i mellomtiden.

Hvor lang tid har du brukt på å prøve å skaffe hjem til kattungene da? Begynte du da du skjønte at katten var gravid, eller ventet du til de var født? Hvis det siste er tilfelle, så har det etter det jeg har fortstått ikke gått mer enn en uke, og det er få som klarer å finne hjem til kattunger på så kort tid.

Avliving er likevel ikke eneste utveien, da Dyrebeskyttelsen, Kattens Vern m. flere også tar inn kattunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kan ikke si at det er så j*vlig billig å sterilisere ei hunnkatt, og p-piller er oppskrytt. Dere tar altfor kjappe beslutninger ang situasjonen.

Såvidt jeg vet er det ikke gratis å avlive egne katter heller, så vil anta at sterilisering og avlivning av gud vet hvor mange kattunger det kan bli etterhvert, vil gå opp i opp. Selv leverte jeg akkurat min 6 måneder gamle hunnkatt til sterilisering og øremerking og det kom på 2000 kr. Det er ikke engang det billigste alternativet (men det nærmeste). Jeg kan ikke påstå at jeg synes det er veldig dyrt. Nei, det er ikke j*vlig billig, men ganske billig vil jeg si.

Å sterilisere er forresten noe av det mest grusomme jeg har gjort tror jeg. Vil gjerne ha flere katter etterhvert, men tror de må være sterilisert på forhånd, for det er ikke for hvem som helst. Sørg derfor for at foreldrene dine bidrar litt, det er vanskelig å skulle ordne alt alene for en liten pus som sjangler bortover gulvet, kanskje tisser på seg, må fotfølges overalt fordi den ikke er i stand til å forstå at det nå er umulig å hoppe opp der, slikker såret sitt selv etter en uke, går med body som henger seg opp osv. Huff og huff! -Men det er bedre enn avlivning da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sterilisere er forresten noe av det mest grusomme jeg har gjort tror jeg. Vil gjerne ha flere katter etterhvert, men tror de må være sterilisert på forhånd, for det er ikke for hvem som helst. Sørg derfor for at foreldrene dine bidrar litt, det er vanskelig å skulle ordne alt alene for en liten pus som sjangler bortover gulvet, kanskje tisser på seg, må fotfølges overalt fordi den ikke er i stand til å forstå at det nå er umulig å hoppe opp der, slikker såret sitt selv etter en uke, går med body som henger seg opp osv. Huff og huff! -Men det er bedre enn avlivning da!

Endret av josefin88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sterilisere er forresten noe av det mest grusomme jeg har gjort tror jeg. Vil gjerne ha flere katter etterhvert, men tror de må være sterilisert på forhånd, for det er ikke for hvem som helst. Sørg derfor for at foreldrene dine bidrar litt, det er vanskelig å skulle ordne alt alene for en liten pus som sjangler bortover gulvet, kanskje tisser på seg, må fotfølges overalt fordi den ikke er i stand til å forstå at det nå er umulig å hoppe opp der, slikker såret sitt selv etter en uke, går med body som henger seg opp osv. Huff og huff! -Men det er bedre enn avlivning da!

For noe tull. Begge kattene våre er sterilisert, og det er slettes ikke grusomt skal jeg si deg. Kattene våre hadde det bra, og vi ga dem mye stell. Heller ingen andre jeg kjenner har hatt problemer med å passe på en nylig sterilisert katt. Verken du eller TS er de skarpeste knivene i skuffen forstår jeg.

Nei, det er klart. Jeg er selvfølgelig idiot fordi jeg påpeker at jeg synes det er krevende å måtte passe på pusen min nesten 24 timer i døgnet. Første natten lå jeg våken hele natten, fordi hun ikke ville la være å slikke. Dyrlegen sa det ikke var nødvendig med krave eller body fordi katter sjelden slikker på sår og da hun endelig "våknet" skikkelig fra narkosen og viste seg å være en "slikker", var det for sent å kjøpe noe som helst. Jeg måtte derfor være våken med henne hele natten for å holde henne borte fra såret. Selvfølgelig gjør det meg dum. At jeg ikke skjønte det før. Takk for at du åpnet øynene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle har dyrlege innenfor 4 mils omkrets, og enda værre er det når en ikke har førerkort! gud bedre, søkte kun råd! tenkte kansje noen hadde peiling for jeg har sett noen kloke besvarelser på spm ang katter på forumet. Og siden det er så vanskelig å nå en dyrlege her jeg bor, burde jeg kansje forhøre meg litt før jeg legger ut på tur helvettes langt for å høre noe som kansje ikke er så alvorlig likevel!

Noen må jo tydlivis vite noe. Hva er vitsen i et forum der man faktisk spør om hjelp og råd hvis en ikke får det

Hallo - hva med telefon? Det er da bare å ringe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤
disse svarene og angrepene her syns jeg er ganske utrolig.hvor gamle er dere egentlig lurer jeg på...

Tydeligvis mer voksne enn TS. Når man ikke tar vare på dyrene sine må man tåle å få kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelinn

kan ikke si annet enn ... dette r grunnen til at barn ikke skal ha ansvar for dyr...

og foreldre som ikke vil ta fulle ansvaret burde ikke gi sine barn dyr heller.....

grusomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katteungen din er ikke syk.Den har ligget feil i magen til kattemor.Bena vil komme seg etterhvert.

Dyrleger vet ikke mye om dette så de tror at katten ikke vil komme seg så de anbefaler avliving selvom katten din er frisk!

Les svar d har fått i den andre tråden din - for guds skyls-LES!!!!

Og her er en artikkel som kan underbygge det den andre gjesten skriver.

http://www.nettavisen.no/dyr/article2283444.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KG-ere! Vær litt mindre hard mot jenta! Hun er bare 17 år! Vi andre her vet ikke hvordan reglene er der hjemme og hvordan ting fungerer i hjemmet der og ikke gi henne så mye pepper for å spørre om råd på nettet. Hun spør om å få råd, ikke for å bli dømt. Jeg er sjokkert over hvor ufine mange her er mot henne. Lite hyggelig.

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove
Å sterilisere er forresten noe av det mest grusomme jeg har gjort tror jeg. Vil gjerne ha flere katter etterhvert, men tror de må være sterilisert på forhånd, for det er ikke for hvem som helst. Sørg derfor for at foreldrene dine bidrar litt, det er vanskelig å skulle ordne alt alene for en liten pus som sjangler bortover gulvet, kanskje tisser på seg, må fotfølges overalt fordi den ikke er i stand til å forstå at det nå er umulig å hoppe opp der, slikker såret sitt selv etter en uke, går med body som henger seg opp osv. Huff og huff! -Men det er bedre enn avlivning da!

Hmm? Å kastrere katta er då ikkje noko problem. Den går rundt i svime i ein 5- 7 timer (?). Lenge sidan eg har gjort det, så eg hugsar ikkje nøyaktig. Mine katter sov for det meste i den perioden. Man må vere litt obs, ja. Men det er jo berre å sørge for å ha katten i same rom som du sjølv er. Det er ikkje noko problem i det heile tatt. Min hokatt var ganske flink til å vri seg ut av bodyen, men det gjekk bra likevel.

Hei KG-ere! Vær litt mindre hard mot jenta! Hun er bare 17 år! Vi andre her vet ikke hvordan reglene er der hjemme og hvordan ting fungerer i hjemmet der og ikke gi henne så mye pepper for å spørre om råd på nettet. Hun spør om å få råd, ikke for å bli dømt. Jeg er sjokkert over hvor ufine mange her er mot henne. Lite hyggelig.

Heilt einig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, kan ikke si at det var planlagt at katten min skulle få kattunger nok en gang. og som sagt, hadde det vært opp til meg er ikke avliving et alternativ. prøv å vis litt empati, folkens. Hva kan jeg jente på 17 år gjøre når mor og far ikke vil ha bryderiet med å få gitt bort kattungene. Jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt siden jeg fortsatt bor hjemme.

Og jeg kan ikke si at det er så j*vlig billig å sterilisere ei hunnkatt, og p-piller er oppskrytt. Dere tar altfor kjappe beslutninger ang situasjonen.

Hva mener du med at p-piller er oppsktytt? P-piller kan føre til kreft når det blir brukt over lengre tid, men de fungerer!

Om foreldrene dine hadde vist litt empati med katten(es) liv burde de evt.ha gitt dem p-piller fram til dem hadde råd til å kastrere.

Det er også dyrt å avlive katter hos veterinæren til stadighet og ikke minst veldig trist!

Jeg skylder ikke på deg og skjønner at du gjerne vil få gitt dem bort.

Ikke gi opp det.Sett inn annonser og sett opp annonser i nærområdet.

Husk at kattunger ikke er leveringsklare før de er 12 uker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...