Gå til innhold

Nordmenn og vesten samlet mot innvandring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Empati er å kunne sette seg inn i andre sin situasjon, og klart jeg forstår at noen ønsker å flykte og jeg er enig i at vi burde kunne ta i mot noen tusen. Men millioner, absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 93587...25f

Jeg ser den.

Men livet er ikke så lineært slik du virker å fremstille det. Mye som man ikke råder over og da må man flykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann er fra et annet europeisk land og kom til Norge i forbindelse med jobb. Altså: innvandrer.

Senere har vi flyttet til hans land, og jeg er "innvandrer" her.

Hva er problemet? Folk har flyttet på seg i titusenvis av år.

Er det visse raser/religioner man ikke vil ha, så si fra. Å være "generelt" i mot (all form for) innvandring er så idiotisk at jeg mangler ord.



Anonymous poster hash: 4f3c3...d6e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er fra et annet europeisk land og kom til Norge i forbindelse med jobb. Altså: innvandrer.

Senere har vi flyttet til hans land, og jeg er "innvandrer" her.

Hva er problemet? Folk har flyttet på seg i titusenvis av år.

Er det visse raser/religioner man ikke vil ha, så si fra. Å være "generelt" i mot (all form for) innvandring er så idiotisk at jeg mangler ord.

Anonymous poster hash: 4f3c3...d6e

Klart det går finere med Europeisk innvandring eller fra land i vesten. De er litt mer knyttet til oss både gjennom slekt, kultur og religion.

Anonymous poster hash: 93587...25f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det går finere med Europeisk innvandring eller fra land i vesten. De er litt mer knyttet til oss både gjennom slekt, kultur og religion.

Anonymous poster hash: 93587...25f

Din agenda er så synlig for dagen at det er til å gråte av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din agenda er så synlig for dagen at det er til å gråte av.

Min agenda er at forfedrene til de som har skapt det sine unger skal beholde landet. Siden vi har relasjon til andre europeere er det klart at jeg liker bedre slik immigrasjon.

Anonymous poster hash: 93587...25f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min agenda er at forfedrene til de som har skapt det sine unger skal beholde landet. Siden vi har relasjon til andre europeere er det klart at jeg liker bedre slik immigrasjon.

Anonymous poster hash: 93587...25f

Lukter FrP og Fedrelandspartiet lang vei her.

Du og dine likesinnede liker tydeligvis å skape "fiendebilder" godt hjulpet av paranoide politikere osv. Det dere glemmer er at det er en generasjon med innvandrere født på 80-tallet og senere der mange nettopp deler norske verdier, holdninger og tro. Ikke skap flere "fiender" enn de som allerede er manet frem.

Beklager om jeg virker krass nå, men du ber om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukter FrP og Fedrelandspartiet lang vei her.

Du og dine likesinnede liker tydeligvis å skape "fiendebilder" godt hjulpet av paranoide politikere osv. Det dere glemmer er at det er en generasjon med innvandrere født på 80-tallet og senere der mange nettopp deler norske verdier, holdninger og tro. Ikke skap flere "fiender" enn de som allerede er manet frem.

Beklager om jeg virker krass nå, men du ber om det.

Jeg prøver ikke å skape et fiendebilde av innvandrere, verken de som er ikke-europeiske eller hva det skal være. Det som plager meg er som sagt at politikerne gir bort landet til andres barn, pga en for stor innvandring. Spesielt fra ikke-vestlige land.

Anonymous poster hash: 93587...25f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du måtte flyktet fra Norge for å ikke bli drept da TS? Har du noen gang tenkt på det?

Ja, hva da? Da ville vi flyktet til nabolandene, ikke til andre siden av kloden. På samme måte må de som flykter på andre siden av kloden flykte til et sted så nær sitt opprinnelsesland som mulig.

De som kommer hit er jo stort sett de som har hatt ressurser nok til å klare det. Kvinner og barn blir gjerne igjen i helvete. Hvorfor tar vi inn de ressurssterke og gir faen i de ressurssvake?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi problemer strengt tatt ikke er så stort. Nesten alt som er målbart er bedre i Norge nå, enn det har vært før.

Takket være oljepenger. Men oljefondet er allerede brukt opp i praksis. Fremtidige ytelser til innvandrere sluker hele greia, og enda mer. Vi har det ikke bra på grunn av innvandringen, men på tross av den. Og det er stort sett oljepengene som har reddet oss.

Og når vi først er inne på olje... Global oppvarming truer hele kloden, men vi velger å hente utallige mennesker fra lavutslippland til høyutslippland, for på den måten å øke utslippene enda mer.

Hallo? Logikk?

Endret av jabx
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er så heldige at vi har den friheten som vi har skulle det bare mangle at vi deler den med de som ikke er like heldige!

Så du ønsker å hente hundrevis av millioner av mennesker hit til Norge? For hvordan skal du velge hvem som får komme? Er det bare de ressurssterke som klarer å ta seg hit selv som skal få lov til å ta del i friheten vår?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Folk har flyttet på seg i titusenvis av år.

Problemet er at det nå, som da, skaper konflikt og krig. Dessuten er folketettheten langt større nå enn den var for titusenvis av år siden. Mindre plass, mer grobunn for konflikter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er da et resultat av innvandring hele gjengen.

Hvilken relevans har det for noe som helst? Vi lever ikke i de historiske tidene du viser til. Vi lever her og nå, og må forholde oss til virkeligheten her og nå. Her og nå trues Norge av en massiv import av fremmedkulturelle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som er født her, men ikke bidrar? Vil du sende dem utenlands?

Så fordi vi har snyltere her allerede så ønsker du å masseimportere enda flere? For en fantastisk logikk!

Nei, snylterne som er født her er naturligvis vårt ansvar. Vi kan ikke bare sende dem videre til andre land. På samme måte får andre land ta ansvar for sine egne snyltere og ikke sende dem til oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver ikke å skape et fiendebilde av innvandrere, verken de som er ikke-europeiske eller hva det skal være. Det som plager meg er som sagt at politikerne gir bort landet til andres barn, pga en for stor innvandring. Spesielt fra ikke-vestlige land.

Anonymous poster hash: 93587...25f

Jeg prøver ikke å skape et fiendebilde, det som plager meg, er at de er fienden! :sarkasme:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken relevans har det for noe som helst? Vi lever ikke i de historiske tidene du viser til. Vi lever her og nå, og må forholde oss til virkeligheten her og nå. Her og nå trues Norge av en massiv import av fremmedkulturelle.

Det skapes historie hele tiden.

Det er ikke slik at millioner av folk ønsker seg til Norge. Selv om vi synes det er fantastisk her så er Norge egentlig et land for spesielt interesserte eller noe desperate mennesker.

De fleste flyktninger flytter til nabolandet. Pakistan er for eksempel et land som har tatt i mot mot 2,5 millioner flyktninger fra Afghanistan og omtrent en million dro til Iran. Nordkoreanere flykter til Sør Korea osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skapes historie hele tiden.

Det er ikke slik at millioner av folk ønsker seg til Norge. Selv om vi synes det er fantastisk her så er Norge egentlig et land for spesielt interesserte eller noe desperate mennesker.

De fleste flyktninger flytter til nabolandet. Pakistan er for eksempel et land som har tatt i mot mot 2,5 millioner flyktninger fra Afghanistan og omtrent en million dro til Iran. Nordkoreanere flykter til Sør Korea osv.

Det er uansett en betydelig andel som ønsker å innvandre til Europa og kanskje spesielt Nord-Europa og det representerer en stor utfordring. Velferdsstaten er under press, og det øker kanskje ytterligere i kjølvannet av færre oljeinvesteringer og fallende oljeutbytte generelt. Norge som Nasjon har tatt på seg enorme forpliktelser som vi kanskje ikke har dekning for om ikke så mange tiår. Hvem skal ta den regninga?

Anonymous poster hash: 62641...60b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skapes historie hele tiden.

Det er ikke slik at millioner av folk ønsker seg til Norge. Selv om vi synes det er fantastisk her så er Norge egentlig et land for spesielt interesserte eller noe desperate mennesker.

De fleste flyktninger flytter til nabolandet. Pakistan er for eksempel et land som har tatt i mot mot 2,5 millioner flyktninger fra Afghanistan og omtrent en million dro til Iran. Nordkoreanere flykter til Sør Korea osv.

"Det skapes historie hele tiden"? Hva slags svada er det? Herregud.

Jo, det er faktisk slik at folk ønsker seg til Norge. Det er meget attraktivt fordi det er så enkelt å snylte her. Vi har høy levestandard, og vi spyr ut millioner av kroner til snyltere som kommer seg hit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det da. Hvis du virkelig må forklares hvorfor det er greit å dele av vår overflod, når vi har mer enn vi, eller noen andre, noensinne har hatt, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Så det du sier er at vi skal gi bort alt vi har slik at vi ikke sitter igjen med noe?

Og hvis vi først skal gi, hvorfor skal vi gi mange millioner til de som klarer å komme seg hit, i stedet for å hjelpe langt flere nærmere hjemlandet for langt mindre penger?

Og ikke minst, det å kjøpe opp landområder i Norge er dyrt. Hvorfor skal vi hente inn haugevis av mennesker med primitiv kulturbakgrunn og gi dem gratis land når det står haugevis av fattige nordmenn uten noe som helst?

Hvorfor er du så opptatt av å gi bort alt til fremmedkulturelle og ikke ta vare på de svake og fattige som er her i landet fra før?

Skammelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at vi skal gi bort alt vi har slik at vi ikke sitter igjen med noe?

Og hvis vi først skal gi, hvorfor skal vi gi mange millioner til de som klarer å komme seg hit, i stedet for å hjelpe langt flere nærmere hjemlandet for langt mindre penger?

Og ikke minst, det å kjøpe opp landområder i Norge er dyrt. Hvorfor skal vi hente inn haugevis av mennesker med primitiv kulturbakgrunn og gi dem gratis land når det står haugevis av fattige nordmenn uten noe som helst?

Hvorfor er du så opptatt av å gi bort alt til fremmedkulturelle og ikke ta vare på de svake og fattige som er her i landet fra før?

Skammelig!

Du kan jo prøve å la være å tillegge folk meninger på denne måten. Hadde nok kommet lengre i debatter om du bare stoppet ved det folk sa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at vi skal gi bort alt vi har slik at vi ikke sitter igjen med noe?

Og hvis vi først skal gi, hvorfor skal vi gi mange millioner til de som klarer å komme seg hit, i stedet for å hjelpe langt flere nærmere hjemlandet for langt mindre penger?

Og ikke minst, det å kjøpe opp landområder i Norge er dyrt. Hvorfor skal vi hente inn haugevis av mennesker med primitiv kulturbakgrunn og gi dem gratis land når det står haugevis av fattige nordmenn uten noe som helst?

Hvorfor er du så opptatt av å gi bort alt til fremmedkulturelle og ikke ta vare på de svake og fattige som er her i landet fra før?

Skammelig!

Spørsmålet er vel heller hva du har gjort for de fattige og svake medborgerne dine?

Pleier du for eks. å være på Fattighuset og hjelper til med å gjøre livet bedre for de som kommer dit?

Har du hjulpet de narkomane på noen som helst måte?

Eller er du blant de som ser ned på utsatte grupper? Empati, medmenneskelighet og nestekjærlighet er nok faktorer som står ganske nære hverandre.

Du har sjansen nå: http://www.fattighusetoslo.no/du-kan-bidra/

Endret av extra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...