Gå til innhold

Gunhild Stordalen alvorlig syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trist å høre om alle med slike sykdommer, jeg ønsker damen god bedring. Må nok legge til at jeg synes det er kvalmt at enkelte her mener at det er ekstra forferdelig at den sykdommen rammer henne, der er jeg helt uenig, det er forferdelig uansett hvem som rammes. De aller, aller fleste mennesker bidrar til samfunnet på sin måte og de har stor verdi for omgivelsene rundt seg. De er ikke mindre verdt fordi de ikke har millioner av kroner å bruke på sine kampsaker.

Anonymous poster hash: 046ba...144

Signerer denne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette er så ufattelig trist. De fremstår som så sympatiske mennesker og det er en tragedie å bli rammet av en så grusom sykdom. Jeg ønsker de alt godt, og jeg håper virkelig at hun vil bli bedre av behandlingen!

Selvfølgelig kommer dette i mediene, de er kjente og profilerte mennesker. Når de plutselig forsvinner fra offentligheten vil mange lure. Det begynte jo å svirre rykter om at han/hun/de hadde et narkotika-problem og at de var reist på rehab. Sånne rykter er belastende i en tung tid og rokker ved deres personlige og profesjonelle integritet. Da er det bedre å stå frem og være åpent og ærlig om sykdommen. Samtidig øker det også fokuset på revmatiske lidelser, og byrden blir lettere for ekteparet å bære.

Jeg ønsker dem lykke til :)

Anonymous poster hash: 7cfbe...32b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har påstått at de er mer verdt enn andre. Hverken de selv eller media. Som som jeg sa over her så er de profilerte mennesker og da blir det naturlig at de får oppmerksomhet når de rammes av tragedier. Men det er akkurat like tragisk at alle mennesker får en slik diagnose og det er det ingen som er uenige i. Men DN kan ikke lage oppslag hver gang en nordmann får en fryktelig diagnose. Dermed er det naturlig å rette fokuset mot de som de fleste mennesker kjenner til :)

Anonymous poster hash: 7cfbe...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig trist.

Og for de som argumenterer med at det ikke hadde blitt en sak om de ikke var kjendiser - nei, selvsagt ikke. Det er ingenting unaturlig ved det.

- De er profilerte mennesker som må svare for seg (begge to) om de ikke kan delta som normalt på jobb

- Folk er mer disponert for å lese en artikkel om en kjent person enn en ukjent. Flott om en "vanlig kvinne" genererte like mange klikk, men slik er det ikke. Det er heller ikke plass til alle landets syke i hver avis, hele tiden - da hadde vi ikke lest om annet.

Ellers kan dette inspirere flere til å lese om sykdommen om de ikke kjenner til den.

Det er også en påminner om at tragedien kan treffe alle, uavhengig av hvordan de ser ut eller hvor mye penger de har. Det er jo egentlig åpenbart, men noen ser ut til å forherlige situasjonen til landets "elite" og glemme at vi alle bare er mennesker. Teppet kan rives vekk under deg - livet er ikke rettferdig.



Anonymous poster hash: 12754...fae
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av poenget her er jo også at man blir obs på sykdommen. Jeg så på NHI sin side om sykdommen i går, og det er bare å ta en titt i kommentarfeltet. Kommentaren under og svaret hadde hhv. to og en opp-stemme i går, og nå har de 80 og 67. Det er mange som leser seg opp på slike sykdommer når de havner i media, og det er utelukkende en god ting.

Jeg har vel til gode å se noen mene at det er tristere at Gunhild Stordalen rammes enn andre, så jeg synes folk kan legge av seg dette med "det er like trist når det skjer med andre, det er ikke verre bare fordi hun er kjent!!!". Alle er enige om det, og man trenger da virkelig ikke understreke noe så åpenbart hver eneste gang en kjendis blir rammet av en sykdom. Det er selvsagt naturlig at det snakkes mer om når det skjer med kjente mennesker. Det tjener også de "ukjente" som er rammet av samme sykdom på.



Anonymous poster hash: 700cf...f2e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe bra i dette, så kan en såpass profilert person fronte stamcellebehandling, og kanskje klare å få det på agendaen her i landet også.

Er ikke lenge siden jeg leste om MS-rammede kvinner som har dratt til Sverige for å få slik behandling. De må ut med et par-tre hundre tusen. Er man svensk statsborger må man ut med en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen har påstått at de er mer verdt enn andre. Hverken de selv eller media. Som som jeg sa over her så er de profilerte mennesker og da blir det naturlig at de får oppmerksomhet når de rammes av tragedier. Men det er akkurat like tragisk at alle mennesker får en slik diagnose og det er det ingen som er uenige i. Men DN kan ikke lage oppslag hver gang en nordmann får en fryktelig diagnose. Dermed er det naturlig å rette fokuset mot de som de fleste mennesker kjenner til :)

Anonymous poster hash: 7cfbe...32b

I et av innleggene på side en var det en som skrev at dette var mer forferdelig enn at en "grå mus" hadde fått denne diagnosen. Og 2 personer sa seg enig i det innlegget.

Vi må huske på at mange mennesker ønsker å redde verden, men de har rett og slett ikke ressursene til det. Det de da gjør for sine familier og evt. lokalt er like mye verdt.

Jeg har ellers stor respekt for Gunhild, jeg ønsker henne virkelig god bedring.

Og til alle andre med forferdelige diagnoser.

Anonymous poster hash: 046ba...144

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et av innleggene på side en var det en som skrev at dette var mer forferdelig enn at en "grå mus" hadde fått denne diagnosen. Og 2 personer sa seg enig i det innlegget.

Vi må huske på at mange mennesker ønsker å redde verden, men de har rett og slett ikke ressursene til det. Det de da gjør for sine familier og evt. lokalt er like mye verdt.

Jeg har ellers stor respekt for Gunhild, jeg ønsker henne virkelig god bedring.

Og til alle andre med forferdelige diagnoser.

Anonymous poster hash: 046ba...144

Beklager det var side 2, jeg skrev feil. Opplysning til dere som mener at dere ikke fikk med dere "grå mus" innlegget :) Mitt innlegg om at alle er like mye verdt var altså et svar til som sa seg enig med ham/henne.

Anonymous poster hash: 046ba...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager det var side 2, jeg skrev feil. Opplysning til dere som mener at dere ikke fikk med dere "grå mus" innlegget :) Mitt innlegg om at alle er like mye verdt var altså et svar til som sa seg enig med ham/henne.

Anonymous poster hash: 046ba...144

Jeg så ikke det :)

Var muligens klønete formulert av brukeren?

Det er jo synd at en så samfunnsengasjert person som jobber med konkrete prosjekter for å gjøre "verden til et bedre sted" skulle gå bort (skulle det komne til det. La oss håpe at det ikke skjer). Blir et tap for verden sånn sett. Men jeg er helt enig at det ikke er noe mer eller mindre tragisk enn at et annet ungt menneske med en "vanlig jobb" skulle få diagnosen :)

Vi er alle viktige for våre omgivelser og vi deltar forskjellig i samfunnet på hver vår måte.

Anonymous poster hash: 7cfbe...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. Jeg fikk helt vondt i magen av å lese om det. Jeg visste ikke at GS er tidligere lege, og at hun jobber med så mye fornuftig og viktig. Trodde hun levde på PS sine penger, jeg. Så feil kan man ta. Og til dere som sier det er en nyhet kun fordi de er rike; så klart blir det en nyhet. Som de selv sier, så kjente personer som dem kan ikke isolere seg i flere uker uten at folk legger merke til det. Håper virkelig det går bra!

Anonymous poster hash: f5fe8...f96

Hun er ikke bare lege, hun har doktorgrad.

Anonymous poster hash: 4d38e...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et av innleggene på side en var det en som skrev at dette var mer forferdelig enn at en "grå mus" hadde fått denne diagnosen. Og 2 personer sa seg enig i det innlegget.

Vi må huske på at mange mennesker ønsker å redde verden, men de har rett og slett ikke ressursene til det. Det de da gjør for sine familier og evt. lokalt er like mye verdt.

Jeg har ellers stor respekt for Gunhild, jeg ønsker henne virkelig god bedring.

Og til alle andre med forferdelige diagnoser.Anonymous poster hash: 046ba...144

Jeg var en av de som sa meg enig i innlegget. Men jeg mente det jo ikke som om hun er mer verdt enn "ei grå mus". Men det er trist at sånt rammer en person som forhåpentligvis kan bidra med å gjøre en forskjell i verden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diagnosen er en potensiell tragedie for alle den rammer. Fattig og rik. "Livets skole" eller legeutdannet. Det er flott at hun med alle sine ressurser kan fronte stamcellebehandling! For sånn er verden ordnet, når det regner på presten så vil det kaaanskje dryppe litt på klokkeren. Vi får ihvertfall håpe at det gjør det.

Jeg vet omtrent ingenting om Gunhild Stordalen, må jeg innrømme. Artikler i den kulørte ukepresse og tabloidavisene om hennes og mannens partyliv orker jeg ikke å vie oppmerksomhet. Da har jeg jo ikke fått med meg det gode hun gjør heller, men det er jo flott at hun gjør det.

Håper virkelig det går bra med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist å lese at hun har blitt syk. Sykdommen høres grusom ut. Det som er positivt er at de har penger nok til "alternativ" behandling, og ressursene som trengs som skal til for å finne den beste legen og behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så konklusjonen er. Sykdom og død rammer alle. Fattig som rik. Kjent og ukjent. Trist er det for alle.

Og når det gjelder miljøengasjement så er det ingen som har troverdighet om de ikke lever slik de prediker..



Anonymous poster hash: 7502c...371
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av de som sa meg enig i innlegget. Men jeg mente det jo ikke som om hun er mer verdt enn "ei grå mus". Men det er trist at sånt rammer en person som forhåpentligvis kan bidra med å gjøre en forskjell i verden.

Det er trist at denne sykdommen rammer noen som helst i det hele tatt. De aller fleste ville nok gjort en forskjell i verden dersom de hadde hatt mulighet, for ikke å snakke om alle ildsjelene som jobber lokalt. Mange bekker små, gjør en stor å.

Anonymous poster hash: 046ba...144

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om henne og hennes prosjekt EAT for bare noen uker siden i avisen og tenkte - wow - hun er like gammel som meg, og har allerede uttrettet 50 ganger så mye som meg i livet (hun er utdannet lege OG grunnlegger/leder av http://www.eatforum.org/about/ som virker helt fantastisk flott via nettsiden.)

Nå skal jeg si noe politisk ukorrekt: Det faktum at hun ER velllykket og har så mye å gi til samfunnet gjør diagnosen (og den muligens kommende døden) mye tristere enn om det hadde vært en "grå mus"-jente uten utdanning/ambisjoner som fikk diagnosen. Som lege har man mulighet til å redde hundrelivs av liv i løpet av karrieren...nå får hun kanskje ikke muligheten, det er også et tap for samfunnet... Etter å ha studert til lege i så mange år, og ha så store ambisjoner som hun har (http://www.eatforum.org/about/) og så muligens få revet bort alle mulighetene til å utrette mer... Dette er jo én av årsakene til at hennes sykdom får store bokstaver avisene også, ikke *bare* at hun er gift med en profilert mann. Og jeg tror nok at det at hun er pen også gjøe sitt til oppmerksomheten, litt som da Anbjørg Sætre Håtun fikk kreftdiagnosen som hun døde av; å se at pene mennesker som har mye å gi samfunnet *også* kan bli rammet av dødlighet, det er en ekstra tankevekker...om at ingen er usårbare, og at verden er ureddferdig og ustabil; i ett øyeblikk har man "alt på stell" i livet ved å 1: bli født langt over gjennomsnittet pen, 2: jobbe knallhardt med å fullføre utdanningen som lege, 3: gifte seg men en rik og karismatisk mann som faktisk elsker deg, 4: starte opp og lede en organisasjon med noble mål for menneskeheten (EAT). Og så få revet teppet under bena sine av en slik diagnose? Det er et dypere fall enn hvis "kvinnen/mannen i gata" får samme diagnose, så ikke rart det skaper overskrifter....

Wow. Litt av en tankerekke. Det er ifølge deg tristere når pene folk med utdannelse og penger/nettverk blir rammet av dødelig sykdom, enn når den samme sykdommen rammer mannen eller kvinnen i gata. Helt utrolig at du kan mene noe slikt. Tror du det er mindre trist for familien til en 'grå mus' å miste sin kjære, enn det er for Stordalens familie? Så utrolig overfladisk og korttenkt du er.

Anonymous poster hash: f1512...62b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist å høre om alle med slike sykdommer, jeg ønsker damen god bedring. Må nok legge til at jeg synes det er kvalmt at enkelte her mener at det er ekstra forferdelig at den sykdommen rammer henne, der er jeg helt uenig, det er forferdelig uansett hvem som rammes. De aller, aller fleste mennesker bidrar til samfunnet på sin måte og de har stor verdi for omgivelsene rundt seg. De er ikke mindre verdt fordi de ikke har millioner av kroner å bruke på sine kampsaker.

Anonymous poster hash: 046ba...144

Alle er da like mye verdt, men vi er altså mange som mener at GS er et ekstraordinært menneske som har potensiale til å gjøre en stor forskjell for mange, Jeg tillater meg å spekulere i at hun hadde engasjert seg og jobbet for å gjøre en forskjell uansett hvem hun hadde giftet seg med.

Anonymous poster hash: 4fc94...210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er da like mye verdt, men vi er altså mange som mener at GS er et ekstraordinært menneske som har potensiale til å gjøre en stor forskjell for mange, Jeg tillater meg å spekulere i at hun hadde engasjert seg og jobbet for å gjøre en forskjell uansett hvem hun hadde giftet seg med.

Anonymous poster hash: 4fc94...210

Jeg kjenner en god del som jobber mye for et bedre samfunn og verden. Du ser dem selvfølgelig ikke, for de har verken makt eller ressurser nok til å gjøre seg veldig synlige. Men det at de jobber hardt, det skal jeg love deg at de gjør.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med Gunhilds sykdom. Også synd at folk ender opp med å disse Stordalen i egentlig tragisk tråd. Hold det for dere selv i bare en liten stund, da, og vis respekt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At GS er syk er ikke noe å lage en diskusjonstråd om egentlig. Miljøengasjement/skatt/livsstil er noe det må være lov å diskutere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...