Gå til innhold

Fremmed ubåt i svenske skjærgården?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror hverken svenskene senker ubåter eller skyter ned fly for er godt ord.

Hvis det er folk ombord, tviler jeg på at de ikke vil forsøke og redde disse. De kan jo også få informasjon fra disse. Samme med selve båten, hvis den knuses helt kan den vaskelig brukes for å bevise hvor den komme fra.

Ser at det er en militærfyr som sier at de vil bruke alle midler når de finner båten. Tror han sier det for å skremme, og virke litt mer tøft utad.

Hvilket våpen mener du kan knuse en Ubåt så man ikke kan se hvor den kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket våpen mener du kan knuse en Ubåt så man ikke kan se hvor den kommer fra?

Man kan f. eks dykke ned i nattemørket og plassere ut et atomstridshode og sprenge det av når det tilsynelatnede ikke er aktivitet i området.

Anonymous poster hash: 8bbe9...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan f. eks dykke ned i nattemørket og plassere ut et atomstridshode og sprenge det av når det tilsynelatnede ikke er aktivitet i området.

Anonymous poster hash: 8bbe9...479

Og, det mener du er et sannsynlig scenario, altså at Svenskene skulle utføre dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket våpen mener du kan knuse en Ubåt så man ikke kan se hvor den kommer fra?

Hvis de sprenger den så er blir det vel vanskelig å se hvor den kommer fra? Og da kan også motparten, de som eier båten, hevde at det blir vage antagelser og nekte.

Mye lettere å avhøre de som sitter oppi, og hente info fra de og et helt fartøy, enn å bruke tid og arbeid på småbiter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boys will be boys, eh? Senk faenskapen, sier jeg. Lær russerne at de bør holde sine militære innen sine egne grenser. Alt annet vil oppfattes som et tegn på svakhet.

Ingen sender en ubåt inn i et annet lands territorialfarvann for å "se seg om". Man sender spesialstyrker for å utføre et oppdrag, ikke for å "se seg om". Den eller de ubåtene som pt befinner seg i svensk skjærgård er der av en konkret operativ grunn, en fiendtlig handling.

Du mener slik som USA, Storbritannia og andre vestlige land gjør ?

Anonymous poster hash: 16690...b18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen forklsare meg hvorfor Russland blir sett på som farlige og skumle?

Anonymous poster hash: 5e185...365

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklsare meg hvorfor Russland blir sett på som farlige og skumle?

Anonymous poster hash: 5e185...365

Paranoia

Anonymous poster hash: 16690...b18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne saken minner meg om da jeg og mine venner lekte Frøken detektiv da vi var barn. Vi lette etter beviser som kunne underbygge at det spøkte på nabogården. Vi spanet og lette etter spor og mistenkelige gjenstander. Absolutt alt vi fant ble brukt til å underbygge våre hypoteser. Konklusjonen ble at det spøkte på nabogården.

Slik er det i denne saken også: En privatperson har sett noe i sjøen som han mente var en ubåt. Et russisk skip som lå i nærheten av Stockholm har nå satt kursen tilbake til Russland. En svartkledd person har badet i sjøen. Konklusjonen blir da at en russisk ubåt har krenket Sverige og at Russland forbereder et angrep på Sverige.

Jeg tviler på at en russisk ubåt er involvert. Jeg tror svenskene overreagerer og ser usynlige russiske spøkelser som egentlig ikke finnes i virkeligheten.



Anonymous poster hash: 789de...5f8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne saken minner meg om da jeg og mine venner lekte Frøken detektiv da vi var barn. Vi lette etter beviser som kunne underbygge at det spøkte på nabogården. Vi spanet og lette etter spor og mistenkelige gjenstander. Absolutt alt vi fant ble brukt til å underbygge våre hypoteser. Konklusjonen ble at det spøkte på nabogården.

Slik er det i denne saken også: En privatperson har sett noe i sjøen som han mente var en ubåt. Et russisk skip som lå i nærheten av Stockholm har nå satt kursen tilbake til Russland. En svartkledd person har badet i sjøen. Konklusjonen blir da at en russisk ubåt har krenket Sverige og at Russland forbereder et angrep på Sverige.

Jeg tviler på at en russisk ubåt er involvert. Jeg tror svenskene overreagerer og ser usynlige russiske spøkelser som egentlig ikke finnes i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 789de...5f8

Men hva med at hørte nødsignaler fra skjærgården til Kaliningrad?

Anonymous poster hash: 569a2...740

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med at hørte nødsignaler fra skjærgården til Kaliningrad?

Anonymous poster hash: 569a2...740

Har svenske myndigheter bekreftet disse opplysningene?

Jeg har bare fått med meg at en svensk avis har sitert en anonym kilde som har hevdet at disse nødsignalene har blitt sendt. Inntil påstandene fra den anonyme personen blir bekreftet velger jeg å ikke vektlegge det.

Anonymous poster hash: 789de...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boys will be boys, eh? Senk faenskapen, sier jeg. Lær russerne at de bør holde sine militære innen sine egne grenser. Alt annet vil oppfattes som et tegn på svakhet.

Ingen sender en ubåt inn i et annet lands territorialfarvann for å "se seg om". Man sender spesialstyrker for å utføre et oppdrag, ikke for å "se seg om". Den eller de ubåtene som pt befinner seg i svensk skjærgård er der av en konkret operativ grunn, en fiendtlig handling.

Hehe, og hva tror du Russland hadde gjort da?

Anonymous poster hash: 382f8...a7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liten tvil om at en ny kald krig mellom Russland og resten av vesten er under oppseiling. Og dette er bare et nytt ledd i det hele. Den kalde gufsen fra 80-tallet begynner virkelig å merkes, dessverre.

Viser det seg at mistenkene stemmer, så er dette en grov krenkelse, bare uker etter at russiske jagerfly gikk inn i svensk luftrom.

Anonymous poster hash: 26dd7...538

Ja, vi får bare håpe at den holder seg kald denne gangen også!

Anonymous poster hash: c7d9c...eb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fader assa. Skulle ønske media kunne la være å skrive 1000firskjellige saker og vinklinger om dette. Blir ganske stressa faktisk, og det går utover livskvaliteten. Media har sagt hva som er saken, nå ønsker jeg de kan la være å skrive så mye mer om det før det er noe nytt, informasjon som er bekreftet. Ikke bare masse spekulasjoner og synsing. Dette er liksom spennende nok som det er, media trenger ikke fire opp spenning gen og stresset ytterligere med å spekulere i alle verdens grusomme scenarioer.

Nå er to store russiske skip på vei til Stockholm i følge media, og svenske regjering i krisemøte...

Hva i alle dager er det som skjer? Er ny krig på dørstokken vår?

Anonymous poster hash: c7d9c...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med at hørte nødsignaler fra skjærgården til Kaliningrad?

Anonymous poster hash: 569a2...740

Det svenske forsvarsdepartementet sa på en pressekonferanse i kveld at de ikke hadde noen opplysninger om nødsignaler som var sendt fra den svenske skjærgården til Kalingrad.

Jeg mener derfor vi kan gå utfra at disse påstandene ikke var riktige.

Anonymous poster hash: 789de...5f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

De sier at de kommer til å bruke alle midler de har for å ta den om de finner den.

Men jeg reagerer på denne kommentaren: "– Dersom de er her nå så betyr det at de ikke vil oss vel. De jobber med krigsforberedelser. De forbereder en konflikt med Sverige, for å kunne gjøre så mye skade som mulig, sier Göran Frisk, svensk pensjonert kommandør og ubåtjeger, til Aftonbladet TV."

Dette må da være synsing eller en overreaksjon? Jeg forstår at de kanskje vil hevde seg på noe vis, men hvilken annen plan kan de ha?

Okkupasjon? Trusler til å holde seg borte? det er masse rævpuling en kan få til uten å løsne skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Kan noen forklsare meg hvorfor Russland blir sett på som farlige og skumle?

Anonymous poster hash: 5e185...365

Putin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svenske forsvarsdepartementet sa på en pressekonferanse i kveld at de ikke hadde noen opplysninger om nødsignaler som var sendt fra den svenske skjærgården til Kalingrad.

Jeg mener derfor vi kan gå utfra at disse påstandene ikke var riktige.

Anonymous poster hash: 789de...5f8

OK, så svenske myndigheter kan ikke holde noen opplysninger tilbake altså.....

Anonymous poster hash: cc518...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putin.

Hvorfor mener du Putin er farlig og skummel?

Putins utenrikspolitikk er fredelig og konfliktdempende sammenlignet med f.eks Obamas utenrikspolitikk.

Anonymous poster hash: 789de...5f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hvorfor mener du Putin er farlig og skummel?

Putins utenrikspolitikk er fredelig og konfliktdempende sammenlignet med f.eks Obamas utenrikspolitikk.

Anonymous poster hash: 789de...5f8

Ja ja, du skal få ha dine vrangforestillinger i fred. Jeg vil gjerne ha våpen fra forsvaret så jeg kan skyte russere når de kommer. Virkelig, vi MÅ ruste opp KRAFTIG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...