Gå til innhold

Verden urettferdig mot kvinner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Så enig.

En mann som går hjemme og "studerer" eller jobber strøjobber mens kona jobber fulltid og betaler hus og bil blir også sett på som rar. En kvinne som gjør det samme, er normal.

Anonymous poster hash: 12ba7...b95

en mor som prioriterer jobben foran barna er rart mens en mann som gjør det samme er normal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fortsetter under...

Uten å være klar over det, har ts faktisk helt rett. I store deler av vår verden lever kvinner under umenneskelige kår. Det samme gjelder mange menn og barn. I Norge, er mange av oss veldig heldige som aldri opplever noe som er mer vondt enn månedens menstruasjon.

Anonymous poster hash: 0d3f4...09f

Har hun rett uten å være klar over det?

Anonymous poster hash: 1b1b7...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes at verden er urettferdig mot kvinner?

Naturen i seg selv har jo gitt oss mensen, som i seg selv er ekstremt slitsomt.

Og ikke minst er det vi som må være de som er gravide og føder barn, og også "tar vare" på dette. Som også i seg selv er ekstremt slitsomt. Mens menn bare skal nyte seg gjennom det.

Og også at alltid kvinner må bli utsatt når det er noe. F.eks. når det kommer til prevensjon, så må vi bruke p-piller. Hvorfor ikke finne opp en p-pille til mannen? Det er så urettferdig.

Er det bare jeg som irriterer meg over dette?

Anonymous poster hash: b16a3...a5f

Du har ikke fått med deg at flere og flere menn har oppdaget gledene ved å være en tilstedeværende far?

Menn må jo barbere ansiktet hver dag for ikke å se ut som en ape, til og med halsen. Hvis jeg fikk valget mellom mensen eller barberblad mot halsen, hadde jeg helt klart valgt mensen.

Anonymous poster hash: f46f3...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Det er forhåpentligvis ingen som tvinger sex, svangerskap og fødsel på deg.

Førstegangstjenesten derimot, det er ingen bønn. Alle funksjonsfriske menn MÅ.

Så jeg tenker at mensen vs. militæret = akkurat like shitty begge deler.

Alle menn må ikke nei. I Norge trenger man bare å si at man er pasifist så slipper man unna.

Men ang mensen,seriøst jeg tror ingen har heftig mensen hver måned,de er nok i fåtall. Ja jeg får da litt vondt i magen og blir litt rarere enn ellers,men det er FÅ som ligger rett ut på sofaen og ikke makter noenting.

Og som du sier,ingen tvinger deg til graviditet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke fått med deg at flere og flere menn har oppdaget gledene ved å være en tilstedeværende far?

Menn må jo barbere ansiktet hver dag for ikke å se ut som en ape, til og med halsen. Hvis jeg fikk valget mellom mensen eller barberblad mot halsen, hadde jeg helt klart valgt mensen.

Anonymous poster hash: f46f3...b17

Er du kvinne eller mann?

Anonymous poster hash: 1b1b7...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

selvfølgelig er verden urettferdig for kvinner, d mensen, graviditet og fødsler er EN ting. Men det faktum at verden er styrt av og for menn ( med noen veldig få og små unntak) sier jo sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn må ikke nei. I Norge trenger man bare å si at man er pasifist så slipper man unna.

Så du har ikke hørt om siviltjeneste du altså...

Anonymous poster hash: d09da...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig er verden urettferdig for kvinner, d mensen, graviditet og fødsler er EN ting. Men det faktum at verden er styrt av og for menn ( med noen veldig få og små unntak) sier jo sitt...

For menn? Hvorfor i all verden går det da MYE mer penger til kvinnehelse, kvinner får studiepoeng ved en haug studier og kun jentedager arrangeres i høyere utdanning, osv.

Hvordan kan det skje hvis det er laget for menn?

Anonymous poster hash: d09da...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For menn? Hvorfor i all verden går det da MYE mer penger til kvinnehelse, kvinner får studiepoeng ved en haug studier og kun jentedager arrangeres i høyere utdanning, osv.

Hvordan kan det skje hvis det er laget for menn?

Anonymous poster hash: d09da...f8c

Det var visst snakk om verden.

Anonymous poster hash: 1b1b7...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst snakk om verden.

Anonymous poster hash: 1b1b7...415

Men hva har det uansett å si for priviligerte feminister i den vestlige verden, som stort sett gir en lang faen i disse kvinnene uansett, og som er mest opptatt av at pene mennesker skal gjemmes bort og at kvinner skal kvoteres inn i yrker og posisjoner de hverken ønsker seg eller er kompetente til?

Anonymous poster hash: 1d5e2...8e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nei.

fig4-2.gif

Må hive meg på denne, selv om det er noe off topic. Det er ikke til å stikke under en stol at forsvaret har mindre penger å rutte med i dag. Kansje ikke mindre penger rent fysisk, men tror du virkelig at 35miliarder gir deg det samme i 2012 som i 1990? Isåfal vil jeg gjerne være på samme planet som deg, der vi ikke har denne sinsyke inflasjonen. Det er i tillegg blitt pålagt mer skriverier, kontorarbeid og papirflytting fra våre venner politikerene, så å argumentere at forsvaret har like god råd i dag som for bare 20år siden er rett og slett pisspreik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig er verden urettferdig for kvinner, d mensen, graviditet og fødsler er EN ting. Men det faktum at verden er styrt av og for menn ( med noen veldig få og små unntak) sier jo sitt...

Virker mer som om verden er styrt av feminister og tøffler slik ting utvikler seg i dag...

Anonymous poster hash: 23976...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Mensen er vel ikke så mye å gjøre med, utenom å stoppe det hvis noen absolutt ikke vil ha det. Det er nok plagsomt ja. Ei venninne av meg har alltid vært veldig dårlig hver gang hun får det. Vi menn kan ikke ane hvor ekkelt og plagsomt det er.

Kvinner MÅ ikke gå gravide hvis de ikke vil. Men vil de ha barn så må de, hvis de ikke vil adoptere da. Er bare sånn det er. Hvordan skulle vi menn ha klart å født liksom? Keisersnitt?

Det med prevensjon får menn og kvinner dele på. Det er ikke BARE menn som skal bruke prevensjon og det er ikke BARE kvinner som skal bruke prevensjon. Det finnes også andre prevensjonsmidler for dere kvinner, ikke bare p-piller. Det er også et fritt valg å ha sex.

Endret av Hummels
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du har ikke hørt om siviltjeneste du altså... Anonymous poster hash: d09da...f8c

Sorry,den forsvant for 2år siden. Så nei,alt man trenger å gjøre er å si man er pasifist, eventuelt fake at man er psykisk hemmet på en eller annen måte. Var dt ikke noe sånt at forsvaret hadde problemer med å fylle opp plassene fordi så mange gutter falt fra,det var visst for vanskelig for dem...

Jeg synes personlig det burde være frivillig jeg da, for gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er vel ikke så mye å gjøre med, utenom å stoppe det hvis noen absolutt ikke vil ha det. Det er nok plagsomt ja. Ei venninne av meg har alltid vært veldig dårlig hver gang hun får det. Vi menn kan ikke ane hvor ekkelt og plagsomt det er.

Kvinner MÅ ikke gå gravide hvis de ikke vil. Men vil de ha barn så må de, hvis de ikke vil adoptere da. Er bare sånn det er. Hvordan skulle vi menn ha klart å født liksom? Keisersnitt?

Det med prevensjon får menn og kvinner dele på. Det er ikke BARE menn som skal bruke prevensjon og det er ikke BARE kvinner som skal bruke prevensjon. Det finnes også andre prevensjonsmidler for dere kvinner, ikke bare p-piller. Det er også et fritt valg å ha sex.

Det eneste alternativet hvis man ikke tåler hormonbasert prevensjon(p-piller,p-plaster etc) er kobberspiral og kondom. Og kobberspiral skal man jo egentlig helst ikke bruke før man har født. Jeg brukte kobberspiral pga tåler ikke hormoner, og har aldri vært gravid, dermed så satte jeg meg selv i "fare"for å aldri bli gravid....er ikke det kjempeflott? Nei, skal jeg ha sex med noen i fremtiden så får han faen meg gidde å tre på en dong.

Men for alle andre så synes jeg p-piller er best, men at mannen hurde bruke beskyttelse uansett,for kan han stole 100% på at kvinnen har tatt pilla? Har hun vært syk og kastet opp?etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...