Gå til innhold

Verden urettferdig mot kvinner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes at verden er urettferdig mot kvinner?

Naturen i seg selv har jo gitt oss mensen, som i seg selv er ekstremt slitsomt.

Og ikke minst er det vi som må være de som er gravide og føder barn, og også "tar vare" på dette. Som også i seg selv er ekstremt slitsomt. Mens menn bare skal nyte seg gjennom det.

Og også at alltid kvinner må bli utsatt når det er noe. F.eks. når det kommer til prevensjon, så må vi bruke p-piller. Hvorfor ikke finne opp en p-pille til mannen? Det er så urettferdig.

Er det bare jeg som irriterer meg over dette?



Anonymous poster hash: b16a3...a5f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pøh. Det er forhåpentligvis ingen som tvinger sex, svangerskap og fødsel på deg.

Førstegangstjenesten derimot, det er ingen bønn. Alle funksjonsfriske menn MÅ.

Så jeg tenker at mensen vs. militæret = akkurat like shitty begge deler.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, menn møter flere fordommer i det daglige. En voksen mann uten lappen er rar. Ingen tenker noe om en kvinne som ikke er i besittelse av den.

En mann som bor hjemme til han er 25- sær og weird. En kvinne som gjør det samme- har et nært og godt forhold til sine foreldre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, menn møter flere fordommer i det daglige. En voksen mann uten lappen er rar. Ingen tenker noe om en kvinne som ikke er i besittelse av den.

En mann som bor hjemme til han er 25- sær og weird. En kvinne som gjør det samme- har et nært og godt forhold til sine foreldre.

TIL at jeg er rar, sær og weird. :(

Anonymous poster hash: 1154f...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Det er forhåpentligvis ingen som tvinger sex, svangerskap og fødsel på deg.

Førstegangstjenesten derimot, det er ingen bønn. Alle funksjonsfriske menn MÅ.

Så jeg tenker at mensen vs. militæret = akkurat like shitty begge deler.

Du har kanskje ikke de helt store plagene under mensen du.

Anonymous poster hash: 422b1...b40

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL at jeg er rar, sær og weird. :(

Anonymous poster hash: 1154f...bdb

Jeg syns ikke. Men samfunnet later til å ha en mening om så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har kanskje ikke de helt store plagene under mensen du.

Anonymous poster hash: 422b1...b40

Riktig. Men hadde jeg hatt det så hadde jeg jo benyttet meg av diverse remedier som letter plagene.

Og helt ærlig. Hvor mange er det egentlig som blir nærmest sykeliggjort av mensen og mensen alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Og forresten, menn møter flere fordommer i det daglige. En voksen mann uten lappen er rar. Ingen tenker noe om en kvinne som ikke er i besittelse av den.

En mann som bor hjemme til han er 25- sær og weird. En kvinne som gjør det samme- har et nært og godt forhold til sine foreldre.

Det kommer nok helt an på miljø, for her er det absolutt ikke slik.

Ellers synes jeg vi kvinner har det ganske fint. Jeg er kjempe glad for muligheten til å bære fram mitt eget barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her sutrefittene med offermentalitet samles?

Anonymous poster hash: d09da...f8c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her sutrefittene med offermentalitet samles?

Anonymous poster hash: d09da...f8c

Neste gang bør du huske å være usynlig før du poster som anonym. :icon_lol:

Anonymous poster hash: c89a0...54c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menns kamper er kjempeviktige. Visste dere at for fem år siden var det ulovlig for menn å dna-teste sine egne barn dersom mor var imot?

Dette er er ett eksempel på fæle lover som favoriserer kvinner fremfor menn. Visste dere at barneloven idag forsvarer kvinnelige utroskap med "pater est" loven som gjør kvinnens ektemann til barnets far og ikke den hun pulte på og ble befruktet av!?

Vi har lang vei igjen til den endelige likestilling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjotten

Pøh. Det er forhåpentligvis ingen som tvinger sex, svangerskap og fødsel på deg.

Førstegangstjenesten derimot, det er ingen bønn. Alle funksjonsfriske menn MÅ.

Så jeg tenker at mensen vs. militæret = akkurat like shitty begge deler.

Der tar du ekstremt feil. Dersom du blir kalt inn er det bare å si at du ikke vil. Dersom de sier at du må møte opp på førstegangstjenesten så er det en legesjekk alle må gjennom i starten der du kan si at du ikke ønsker å være der, da blir du sendt hjem. Ingen som tvinges.

Du kan også ringe inn og be om å bli kalt inn. Det gjorde jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig.

I hva da?

Anonymous poster hash: 74059...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Det er forhåpentligvis ingen som tvinger sex, svangerskap og fødsel på deg.

Førstegangstjenesten derimot, det er ingen bønn. Alle funksjonsfriske menn MÅ.

Så jeg tenker at mensen vs. militæret = akkurat like shitty begge deler.

Du er kanskje ikke klar over at vi har kjønnsnøytral førstegangstjeneste nå?

Og du vet kanskje ikke heller at det er bare en liten andel av de som blir innkalt til sesjon som må inn til førstegangstjeneste?

Anonymous poster hash: 2560d...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Riktig. Men hadde jeg hatt det så hadde jeg jo benyttet meg av diverse remedier som letter plagene.

Og helt ærlig. Hvor mange er det egentlig som blir nærmest sykeliggjort av mensen og mensen alene?

Flere og flere. Gi folk en mulighet til å være "syke" og ha "vondt" så benytter de seg av dem. Det er legitimt å være "sykemeldt" pga. mensensmerter.. Hvis damer er så dårlig stilt genetisk ville vi aldri blitt 7 milliarder. Med all den medisinen og kunnskapen vi har idag, prøv å forestill deg mensen for 200 år siden. Folk hadde tatt livet av seg hvis det er så fælt noen grinerumper sier det er.

Anonymous poster hash: 7e6e1...980

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje ikke klar over at vi har kjønnsnøytral førstegangstjeneste nå?

Og du vet kanskje ikke heller at det er bare en liten andel av de som blir innkalt til sesjon som må inn til førstegangstjeneste?

Anonymous poster hash: 2560d...735

Så fordi ikke

Er det bare jeg som synes at verden er urettferdig mot kvinner?

Naturen i seg selv har jo gitt oss mensen, som i seg selv er ekstremt slitsomt.

Og ikke minst er det vi som må være de som er gravide og føder barn, og også "tar vare" på dette. Som også i seg selv er ekstremt slitsomt. Mens menn bare skal nyte seg gjennom det.

Og også at alltid kvinner må bli utsatt når det er noe. F.eks. når det kommer til prevensjon, så må vi bruke p-piller. Hvorfor ikke finne opp en p-pille til mannen? Det er så urettferdig.

Er det bare jeg som irriterer meg over dette?

Anonymous poster hash: b16a3...a5f

Gitt dere mensen, men også gitt dere lengre liv.

Dere må føde og ta vare på barnet, men hvem må ut i skogen og jakte på ville dyr og skaffe mat året rundt? Dere har heller ikke behøvd å ta del i alle krigene som har vært opp i gjennom tidene.

Og det finnes ikke p-piller for menn fordi det er ikke like enkelt. Derfor.

Anonymous poster hash: 7e6e1...980

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere. Gi folk en mulighet til å være "syke" og ha "vondt" så benytter de seg av dem. Det er legitimt å være "sykemeldt" pga. mensensmerter.. Hvis damer er så dårlig stilt genetisk ville vi aldri blitt 7 milliarder. Med all den medisinen og kunnskapen vi har idag, prøv å forestill deg mensen for 200 år siden. Folk hadde tatt livet av seg hvis det er så fælt noen grinerumper sier det er.

Anonymous poster hash: 7e6e1...980

Nå mente jeg de få som faktisk får masse ekstraplager av mensen, ikke grinerumpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...