Gå til innhold

Hva ser du frem til i hagen din i år?


Wonders

Anbefalte innlegg

Var på hagemessa, men eneste jeg fikk ut av det var en haug med frø. Var jo nesten bare utemøbler og sånne ting, og ikke minst var det helt sinnsykt mye folk. Men skal begynne å så litt i morgen da, så skal jeg bygge kjøkkenhagen når snøen går helt. Gleder meg veeeeeeldig! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I sommer blir det å gå barbeint i gresset! Stelle med blomster og nyttevekster i drivhuset.

Snekre, male, støpe, legge stein, bygge murer....Gleder meg til å komme i gang. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt! Flyttet inn i huset vårt i vinter og er veldig spent på hva som befinner seg i hagen. Det ser ut til at det kommer masse løkblomster og at det er mange stauder her :). Den tidligere eieren var i hvert fall veldig hageinteressert.

Ellers gleder jeg meg til å plante i krukker på den store og nakne verandaen, og å få til et koselig inngangsparti som for øyeblikket er en steinørken. Planen er å plante eføy, hosta og prydgress i krukkene. Og så blir det helt sikkert noen urter og sommerblomster også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overtar huset vårt nå i mai. Nybygd hus, så det blir vel kanskje bare tid til planering av hage og såing av plen i slutten av sommeren. Det blir spennende å se hva vi finner på med hagen etterhvert. Det er så vanskelig å se for seg når det bare er jord!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke hagemessa i år tenkte også de burde ha en messe som gikk mer på såing, planting, vedlikehold, kompost, prydbusker, hekker...finnes noe slikt som gartner for oss hobbyentusiaster?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til at det skal regne MASSE slik at alle den x antall hundedriten, som ligger rett ved entreen, forsvinner... Har endelig lært hunden å gjøre fra seg en annen plass, så skal bli godt å få alt vekk nå som snøen er borte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt! Flyttet inn i huset vårt i vinter og er veldig spent på hva som befinner seg i hagen. Det ser ut til at det kommer masse løkblomster og at det er mange stauder her :). Den tidligere eieren var i hvert fall veldig hageinteressert.

Da er dere heldigere enn oss. De som bodde her før oss gjorde ikke en dritt de to årene de bodde her. Hadde eføy som dekket halve verandaen, plommetre som tok sola både i vår egen og naboens hage, thujaer som vokste helt vilt både i høyden og bredden osv. Så vi må begynne helt forfra i år. Eneste vi kanskje beholder er en bringebærbusk, alt annet ble kappa ned i fjor eller blir det i år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til at det skal regne MASSE slik at alle den x antall hundedriten, som ligger rett ved entreen, forsvinner... Har endelig lært hunden å gjøre fra seg en annen plass, så skal bli godt å få alt vekk nå som snøen er borte...

Eh plukker du/dere ikke opp etter bikkja di/deres ? Eller andres hunder?

Det syntes jeg høres skikkelig grisete ut

Nå har jeg ikke have,men en stor veranda med mange planter,er spent på hvor mange som har overlevd vinteren. Det er noe antydning til knopper.Skal forbedre jorden litt ,med ny jord og litt beinmel

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte ned store mengder usortert løk i høst, og er spent på å se hva som kommer opp.

:heks:

Det gjorde jeg i fjor. Det kom ikke opp før i juni/juli. Haha, halvparten kom ikke opp...Løker...njaaaaa skeptisk.

Og nå kommer alt sammen. Du må ha gjort noe veldig feil! ;)

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg så utrolig mange planer! Fikk endelig kjøpt drømmemøblene til verandaen i fjor, så i år blir det skikkelig ordning på uteplassen her. Skal henge opp lykter i "taket" (vi har naboer oppe som har veranda over vår), plante masse fint i store og rustikke potter, samt pynte skikkelig opp... Og investere i ny grill, ikke minst!! :fnise: Venter bare på at en meter snø skal forsvinne fra hagen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min overrasket meg med å ha bygget veranda på huset mitt da jeg var på ferie i fjor, så den skal males og ordnes. Hagen trenger noen rosebusker, og urtehagen/grønnsakshagen må vekkes til live igjen. Kan ikke gå helt amok med planter og greier for den er ganske liten, og jeg har en stor hund som liker å løpe i den :laugh:

Anonym poster: e2e70143fd234daf064989c8e8a69b72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke hagemessa i år tenkte også de burde ha en messe som gikk mer på såing, planting, vedlikehold, kompost, prydbusker, hekker...finnes noe slikt som gartner for oss hobbyentusiaster?

Årets hagemesse hadde mer om disse temaene som du etterlyser enn tidligere år.

Det var ingen villmarksmesse i år, så de fleste som kom var faktisk hageinteressert.

Ellers er det en del hagelag som har ferskingkvelder med temaer som det du etterlyser.

Jeg syntes messa var fin, men kjøpte minimalt. Lite spennende frø til alt for høge priser. Bare noen få stander hadde spennende planter. Mye vanlige planter til oppsprengte priser. 30-40 kroner for en stikling som knapt hadde blader og rot. Det er plyndring. Jeg savnet en del av de som pleier å ha mat på villmarksmessa, Thon hotell har en del å gå på både når det gjelder pris og kvalitet, men alt i alt absolutt verdt et besøk på messa i år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå kommer alt sammen. Du må ha gjort noe veldig feil! ;)

:heks:

Kjøpte fra diverse butikker og jeg skylder på dårlig kvalitet på løk og for liten sol. Er skygge der etter klokken 12.00 når solen begynner å bli varm så da... Aldri mer i hvert fall :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh plukker du/dere ikke opp etter bikkja di/deres ? Eller andres hunder?

Jo vi har gjort det, men i vinter så var det utrolig mye snø, så en del har blitt gjemt under snøen.. Nå som snøen har tint bort er det halvvåte flekker med skit rundt om kring.. Ikke så lett å plukke opp... Til min store fortvilelse.. Derfor håper jeg det skal regne kraftig slik at det går ned i jorda eller noe...

Dessuten så bor vi på gård, så nå har jeg lært hunden vår å gjør fra seg ute på enga.. Den skal jo uansett gjødsles, og ingen går der ute.. Så da er det ikke så viktig å plukke opp..

Endret av Charlie28
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte fra diverse butikker og jeg skylder på dårlig kvalitet på løk og for liten sol. Er skygge der etter klokken 12.00 når solen begynner å bli varm så da... Aldri mer i hvert fall :(

Det er nok årsaken. Jeg har full sol nesten hele dagen der jeg har satt ned løk.

Du får ha noen i potter, det kan også fungere fint! :)

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått bestil frø til hagen min, og for to dager siden begynte våren å komme på allvor. Håper bare jeg kan få fikset den middagen for noen sterke menn som kan hjelpe meg med gravingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mye må gjøres fra solen før jeg kan begynne gitt...

Dette er 3 dager gammelt og i dag var det masse tåke...

528332_10152745242385285_179474009_n.jpg

Jeg lover, det skal bli sånn til slutt...

165977_10151934597660285_1633836983_n.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mindre snø enn meg du. Jeg har fortsatt en halvmeter i hagen, pluss endel gjørme etter gårsdagens lille flom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets hagemesse hadde mer om disse temaene som du etterlyser enn tidligere år.

Det var ingen villmarksmesse i år, så de fleste som kom var faktisk hageinteressert.

Ellers er det en del hagelag som har ferskingkvelder med temaer som det du etterlyser.

Jeg syntes messa var fin, men kjøpte minimalt. Lite spennende frø til alt for høge priser. Bare noen få stander hadde spennende planter. Mye vanlige planter til oppsprengte priser. 30-40 kroner for en stikling som knapt hadde blader og rot. Det er plyndring. Jeg savnet en del av de som pleier å ha mat på villmarksmessa, Thon hotell har en del å gå på både når det gjelder pris og kvalitet, men alt i alt absolutt verdt et besøk på messa i år.

Thon hotell? Hva hadde de med messa å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mindre snø enn meg du. Jeg har fortsatt en halvmeter i hagen, pluss endel gjørme etter gårsdagens lille flom.

Hahaha jeg har gått med snømåka på det. Orker ikke vente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...