Gå til innhold

Jeg har fire dater til helgen...what to do?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ofte bare et forkledd "nei" eller et hint, så du gjør rett i å ikke tro på dem ;)

Ikke alltid det er sånn selvsagt, selv når man er veldig interessert så vil man gjerne vente til en dag man ikke har tusen andre småting på plakaten. Jeg tar ikke første date med mannen i ditt liv mellom jobb og trening på mandag.

Men dere menn er litt sleipe da, dere spør bare om man bare skal "ta en kaffe en dag".

Det går ikke an å bare si nei uten å oppgi en grunn, men blir for rart å svare at nei takk, jeg har ikke lyst å ligge med deg/du er ikke kjærestemateriale. Jeg har faktisk prøvd å være såpass direkte flere ganger, da får man bare svar a la "HAHA ER BARE EN KAFFE DA, kom igjen 'a, er du pysete, ikke vær så sær, treffes i morgen klokka 5?". Det er lettere for oss å svare at "dessverre, men jeg skal vaske håret i kveld" på 2-3 forespørsler på rad til det synker inn og han gir opp.

Sorry, veldig off topic..

TS, du har rotet deg inn i noe jeg synes er litt festlig, si ifra hvordan det går!

Selv ville jeg nok valgt å bare gå ut med den av dem jeg likte best, og si til de andre at jeg var ute med en..

Kvalitet over kvantitet.

Og tro det eller ei så betyr kaffe i mange tilfeller nettopp det. Eller er du så innbilsk at du tror alle er interessert i noe mer?

Anonymous poster hash: 439a2...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

"Ta en kaffe" er en veldig hyggelig måte å spørre om vi ikke skal møtes og snakke litt, se om vi faktisk liker hverandre så godt som skrivingen kan tyde på?

Det er ikke et stevnemøte, det er et uformelt møte med et menneske som enten kan vise seg å være helt og aldeles uaktuell både som kompis/venn eller som en romantisk forbindelse fordi dere er tross god kommunikasjon faktisk ikke liker hverandre.

- eller det viser seg at man virkelig finner tonen og har lyst til å møtes igjen enten som venner, eller som elskere, eller som noe mer enn det (og det er det knøtt umulig å finne ut over en kopp kaffe første gangen man hilser på noen i levende live ansikt til ansikt).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er ofte bare et forkledd "nei" eller et hint, så du gjør rett i å ikke tro på dem ;)

Ikke alltid det er sånn selvsagt, selv når man er veldig interessert så vil man gjerne vente til en dag man ikke har tusen andre småting på plakaten. Jeg tar ikke første date med mannen i ditt liv mellom jobb og trening på mandag.

Men dere menn er litt sleipe da, dere spør bare om man bare skal "ta en kaffe en dag".

Det går ikke an å bare si nei uten å oppgi en grunn, men blir for rart å svare at nei takk, jeg har ikke lyst å ligge med deg/du er ikke kjærestemateriale. Jeg har faktisk prøvd å være såpass direkte flere ganger, da får man bare svar a la "HAHA ER BARE EN KAFFE DA, kom igjen 'a, er du pysete, ikke vær så sær, treffes i morgen klokka 5?". Det er lettere for oss å svare at "dessverre, men jeg skal vaske håret i kveld" på 2-3 forespørsler på rad til det synker inn og han gir opp.

Sorry, veldig off topic..

TS, du har rotet deg inn i noe jeg synes er litt festlig, si ifra hvordan det går!

Selv ville jeg nok valgt å bare gå ut med den av dem jeg likte best, og si til de andre at jeg var ute med en..

Kvalitet over kvantitet.

Kort svar fra telefonen. Du er ikke direkte nok! Hva med å si "Sorry, men jeg er ikke interessert i å bruke tid på deg"? :cool:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

egoister. dere hadde ikke likte det selv om gutten hadde gjort dette.

Anonymous poster hash: 2ddea...570

Hvordan vet du det? Han skylder ikke meg noe som helst. En første date e simpelthen et møte hvor man vurderer om vedkommende er partnermateriale. Har vel ingenting å si om man vurderer flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tro det eller ei så betyr kaffe i mange tilfeller nettopp det. Eller er du så innbilsk at du tror alle er interessert i noe mer?

Anonymous poster hash: 439a2...a14

Jeg er relativt innbilsk og høy på meg selv ja, men jeg vil faktisk hevde at når en eller annen fremmed fyr på byn/fest flørter med deg og spør om man ikke skal treffes igjen og ta en kaffe en dag, så betyr det ikke at de bare er glade i varm drikke og helt tilfeldig utvalgt selskap. De føler jo man har funnet en tone og vil se om det kanskje kan bli noe mer. Det er forskjell på å ta en kaffe og å ta en kaffe, med et par sosiale antenner så klarer man fint å skille det.

Og du understreker bare poenget mitt med at man ikke kan takke nei med "du er ikke min type" eller "jeg har en kjæreste" eller lignende, for da er man innbilsk. Det er jo baaaare en kaffe liksom.

Om det så bare er platonisk ment så står man uansett igjen med "jeg skal vaske håret den dagen"-unnskyldninger, det er jo ikke OK å si nei takk, jeg orker ikke være med deg i en hel time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort svar fra telefonen. Du er ikke direkte nok! Hva med å si "Sorry, men jeg er ikke interessert i å bruke tid på deg"? :cool:

Det synes jeg er for slemt!

Må være litt snill med gutta, det er ikke gøy å bli avvist og jeg har all respekt for at de tar initiativ og spør.

Så lenge de lar det ligge etter mitt vage, forkledde "nei takk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det synes jeg er for slemt!

Må være litt snill med gutta, det er ikke gøy å bli avvist og jeg har all respekt for at de tar initiativ og spør.

Så lenge de lar det ligge etter mitt vage, forkledde "nei takk".

"Nei takk. Beklager." er et klart og utvetydig svar som er høflig og pent overlevert.

Å begynne med hinting og vage antydninger om hårvask eller andre vikarierende argument er å si "kanskje...?" og å holde mennesker som ensidig føler den sterke kjemien interessert slik at de stadig håper.

Et ærlig, høflig svar er alltid best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det synes jeg er for slemt!

Må være litt snill med gutta, det er ikke gøy å bli avvist og jeg har all respekt for at de tar initiativ og spør.

Så lenge de lar det ligge etter mitt vage, forkledde "nei takk".

Ok, ok, muligens i overkant brutalt. Men jeg synes pusen sitt forslag er gangbart. Tror du skal lete lenge etter menn som ikke mye heller vil ha en klokkeklar, (ikke ondskapsfull) avvisning kontra hinting.

Nå er jo undertegnede en kynisk jævel, så selv om jeg tar hintet så gnåler jeg noen ganger ekstra bare for å være slem :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg er relativt innbilsk og høy på meg selv ja, men jeg vil faktisk hevde at når en eller annen fremmed fyr på byn/fest flørter med deg og spør om man ikke skal treffes igjen og ta en kaffe en dag, så betyr det ikke at de bare er glade i varm drikke og helt tilfeldig utvalgt selskap. De føler jo man har funnet en tone og vil se om det kanskje kan bli noe mer. Det er forskjell på å ta en kaffe og å ta en kaffe, med et par sosiale antenner så klarer man fint å skille det.

Og du understreker bare poenget mitt med at man ikke kan takke nei med "du er ikke min type" eller "jeg har en kjæreste" eller lignende, for da er man innbilsk. Det er jo baaaare en kaffe liksom.

Om det så bare er platonisk ment så står man uansett igjen med "jeg skal vaske håret den dagen"-unnskyldninger, det er jo ikke OK å si nei takk, jeg orker ikke være med deg i en hel time.

Som selvutnevnt talsmann for de kontinuerlig avviste menn må jeg bare atter en gang få si at en utvetydig avvisning er betydelig bedre enn hint ala "Nei, jeg tror bussen skal være forsinket den dagen." eller "Hæææ? Nei, mobilen min er tom for strøm biiiiiip...".

Siste eksempel reelt opplevd :roll: Nei, jeg tror du må bli klarere i avvisningene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere menn er litt sleipe da, dere spør bare om man bare skal "ta en kaffe en dag".

Det går ikke an å bare si nei uten å oppgi en grunn, men blir for rart å svare at nei takk, jeg har ikke lyst å ligge med deg/du er ikke kjærestemateriale. Jeg har faktisk prøvd å være såpass direkte flere ganger, da får man bare svar a la "HAHA ER BARE EN KAFFE DA, kom igjen 'a, er du pysete, ikke vær så sær, treffes i morgen klokka 5?". Det er lettere for oss å svare at "dessverre, men jeg skal vaske håret i kveld" på 2-3 forespørsler på rad til det synker inn og han gir opp.

Men det er "bare en kaffe". Ikke som i at man ikke ønsker å date deg, men som i at du ikke taper noe mer enn tiden du bruker på kaffen, man forplikter seg ikke til noe mer. Går andre veien også, man taper ikke på å spørre jenta flere ganger, kanskje gir hun deg en sjans om man pusher litt på og kanskje gir hun seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei takk. Beklager." er et klart og utvetydig svar som er høflig og pent overlevert.

Å begynne med hinting og vage antydninger om hårvask eller andre vikarierende argument er å si "kanskje...?" og å holde mennesker som ensidig føler den sterke kjemien interessert slik at de stadig håper.

Et ærlig, høflig svar er alltid best.

Ja jo, fornuftig det, jeg har vel forsåvidt svart på den måten også.

Men det er mange som ikke gir seg helt likevel, og mener at man må da klare å bare ta en kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ja jo, fornuftig det, jeg har vel forsåvidt svart på den måten også.

Men det er mange som ikke gir seg helt likevel, og mener at man må da klare å bare ta en kaffe.

Det er da du skal stille deg fremfor speilet, kikke dama der dypt i øynene og si høyt "Fy faen jeg er heit!" :cool:

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da du skal stille deg fremfor speilet, kikke dama der dypt i øynene og si høyt "Fy faen jeg er heit!" :cool:

Kanskje jeg skal gjøre det foran han heller, sånn at han bli støtt av det oppblåste egoet mitt og fornærmet utbryter "hva er det du innbiller deg, jeg er bare glad i Starbucks for faen" og forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kanskje jeg skal gjøre det foran han heller, sånn at han bli støtt av det oppblåste egoet mitt og fornærmet utbryter "hva er det du innbiller deg, jeg er bare glad i Starbucks for faen" og forsvinner.

Må heller si at det er et kvalitetsstempel at du avviser menn som liker Starbucks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ja jo, fornuftig det, jeg har vel forsåvidt svart på den måten også.

Men det er mange som ikke gir seg helt likevel, og mener at man må da klare å bare ta en kaffe.

Joda... kjenner den.

Det er derfor man i helt utvetydige tilfeller gir klar, men høflig beskjed.

Fortsatt mas da er å betegne som 'gnagsår'

Jeg vet ikke med andre, men jeg vet om jeg synes det (for meg) er verd å bruke tid på å drikke kaffe med vedkommende eller ikke.

Er det verd tiden, fordi vedkommende er en hyggelig kar jeg har det trivelig sammen med, så er det aldri tvil om at jeg gir postivt melding selv om ikke dagen passer.

Er det ikke verd tiden, fordi jeg ikke klarer dra frem ett milligram kjemi med vedkommende, så er det "Nei takk. Beklager" som gjelder.

Forstås ikke det så betyr det ikke annet enn at det til fulle (pluss moms) bekrefter den manglende kjemien.

- og det er ikke problematisk å gi den beskjeden flere ganger... eller bare referere til at han har fått svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ofte bare et forkledd "nei" eller et hint, så du gjør rett i å ikke tro på dem ;)

Ikke alltid det er sånn selvsagt, selv når man er veldig interessert så vil man gjerne vente til en dag man ikke har tusen andre småting på plakaten. Jeg tar ikke første date med mannen i ditt liv mellom jobb og trening på mandag.

Men dere menn er litt sleipe da, dere spør bare om man bare skal "ta en kaffe en dag".

Det går ikke an å bare si nei uten å oppgi en grunn, men blir for rart å svare at nei takk, jeg har ikke lyst å ligge med deg/du er ikke kjærestemateriale. Jeg har faktisk prøvd å være såpass direkte flere ganger, da får man bare svar a la "HAHA ER BARE EN KAFFE DA, kom igjen 'a, er du pysete, ikke vær så sær, treffes i morgen klokka 5?". Det er lettere for oss å svare at "dessverre, men jeg skal vaske håret i kveld" på 2-3 forespørsler på rad til det synker inn og han gir opp.

Sorry, veldig off topic..

TS, du har rotet deg inn i noe jeg synes er litt festlig, si ifra hvordan det går!

Selv ville jeg nok valgt å bare gå ut med den av dem jeg likte best, og si til de andre at jeg var ute med en..

Kvalitet over kvantitet.

Her må jeg si jeg er litt enig med Cuntzilla. Det å vise interesse for et annet menneske krever ikke alltid så mye mot, men av og til gjør det det, og derfor er det greit å kunne omgås hverandre med en viss takt og tone. Å si nei til «Ta en kaffe en dag» virker litt unødig krasst, måten jeg gjør det på er akkurat den samme, la være å ta kontakt selv, og sørge for å være opptatt hvis hun ringer. Det holder som regel. Vi tar sånne små hint, de fleste av oss. Ærlighet er vel og bra, men det kan overdrives. Hvis en kvinne viser meg malerier hun har laget og jeg ikke har sans for det jeg ser, trenger jeg ikke si det, det går an å finne et par hyggelige ord å si likevel. Uten å gå så langt som å late som man er interessert i å kjøpe. Livet er fullt av situasjoner der tilværelsen blir litt hyggeligere av en snev høflig uærlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Å si nei til «Ta en kaffe en dag» virker litt unødig krasst, måten jeg gjør det på er akkurat den samme, la være å ta kontakt selv, og sørge for å være opptatt hvis hun ringer. Det holder som regel. Vi tar sånne små hint, de fleste av oss. Ærlighet er vel og bra, men det kan overdrives. Hvis en kvinne viser meg malerier hun har laget og jeg ikke har sans for det jeg ser, trenger jeg ikke si det, det går an å finne et par hyggelige ord å si likevel. Uten å gå så langt som å late som man er interessert i å kjøpe. Livet er fullt av situasjoner der tilværelsen blir litt hyggeligere av en snev høflig uærlighet.

Jeg synes det er helt greit med slik avisning jeg også. Forstår jo at hun ikke er interessert dersom hun kommer med unnskyldninger og ikke foreslår en annen dag.

Det er noen kvinner som tar høfligheten for langt :P Fikk en gang et svar alla: Jeg er veldig opptatt akkurat i disse tider, men det hadde vært kjekt på et annet tidspunkt. Den er ikke så lett å lese. Uansett, setter pris på svar og et høflig nei :)

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit med slik avisning jeg også. Forstår jo at hun ikke er interessert dersom hun kommer med unnskyldninger og ikke foreslår en annen dag.

Det er noen kvinner som tar høfligheten for langt :P Fikk en gang et svar alla: Jeg er veldig opptatt akkurat i disse tider, men det hadde vært kjekt på et annet tidspunkt. Den er ikke så lett å lese. Uansett, setter pris på svar og et høflig nei :)

Hehe, ja, det er mulig å snuble i slike situasjoner. Det hadde holdt å si «Jeg er veldig opptatt for tiden.»

En annen ganske hyggelig måte å avvise på er å si at man har noe på gang. Da unngår du at den andre ringer deg, og vedkommende vil neppe oppfatte det sårende at det er en annen som har kommet henne i forkjøpet. Da handler avvisningen ikke lenger om henne, men om at du på sett og vis ikke er så singel likevel. Uten at du trenger utdype det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...