Gå til innhold

lov å fly med 1mnd gammel baby..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Farmlr til barnet vårt er kreftsyk og kan ikke besøke henne.vi tenkte å ta med baby til henne istedenfor. Hvordan gjør vi dette med fly? Jenta vår blir akkurat 1mmd idet vi tenkte å fly, hun har personnr, men ikke pass eller andre identitetspapir.. vi har nettopp sendt inn navn og slikt, har ikke fått noe tilbakemld

Anonymous poster hash: abd43...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kanskje få nødpass til henne, ring å hør om det, eller så er det ingen problemer før du har erfart hvordan det er å reise med en nyfødt. Er det lang reise? Husk å amme barnet når flyet tar av, og ved landing. Hold dere rolig og bytt på å passe på barnet. Ta med en liten tåteflaske for vann, eller amme barnet oftere under flyvningen. Kult å ha med babybjørn, veldig praktisk, men vet ikke helt om det er til å anbefale til 1 mnd gammel baby. Ved lang flyreise anbefaler jeg sånn flyseng for spedbarn, dere slipper da å ha barnet på dere, men dere må ringe inn å bestille sånn type sete med en gang, for det får ikke dere automatisk. Da får dere også beskjed om det er plass på det aktuelle flyet når dere reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innenlands..2t reisetid, så hun klarer seg nok.

Anonymous poster hash: 66f67...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet problem med å reise. Finns ingen aldersgrense og de har forståelse for at barnet ikke har identifikasjonspapirer så lenge det er innenlands. Det gjorde de tilogmed med min sønn på 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innellans trenger du ikke pass.

ring flyselskapet du tenker å fly med og spør, da vel.

Anonymous poster hash: 865ca...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

På SAS' nettsider kommer det klart fram hva som skal til for flygning med baby. Så lenge det er innenlands er det ingen krav om pass, som nevnt av andre. http://www.sas.no/alt-om-reisen/reise-med-barn/reise-med-spedbarn/

Norwegian har også info på sine sider: http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/barn/

og googler du finner du sikkert liknende hos Widerøe også :)

Det er ingen nedre aldersgrense for en flypassasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Det står på linken at man kan ta med så mye barnemat og velling man vil på flyet (hva er velling?)... men babyen min er kun 1mnd gammel (snart), og drikker kun melk.. det står det ingenting om.. jeg tenkte å ta med morsmelk som jeg har pumpet på forhåånd, men får jo ikke ta med noe flytende inn gjennom sikkerhetskontrollen.. jeg tenkrr at jeg kun ellers ta med nan, og heller spørre om varmt vann på kafeen. Men nan er jo melkepulver, hvitt pulver. Det kommer heller ikke gjennom kontrollen tenker jeg.

Tips? Hva gjorde dere? Nei, jeg ammer ikke, det er en annen sak..jeg pumper derimot. Jeg iunne jo ta med pumpen og pumpe meg når hun skal ha mat..men det blir stressende, for når hun er sulten, MÅ hun ha mat med engang, og det tar tid å dra fram pumpen, og pumpinga i seg selv osv... jeg kan jo ikke pumpe på forhånd på flyplassen og ta med melken rundt i flyplassen..?? Herregud for et styr, det blir første gangen vi reiser med baby..

Anonymous poster hash: 66f67...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta med melk på flaske så lenge du er villig til å smake på det selv. Jeg reiste en del med fly da min gutt var baby og jeg fikk aldri spørsmål om å smake på flaskeinnholdet, så det er ikke særlig strengt. MME-pulver får du uten problemer gjennom sikkerhetskontrollen, ingen nekter deg det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mme kommer jeg til å putte i en egen beholder, så det blir egentlig bare hvitt pulver hvis du skjønner. Det blir jo mistenksomt for de som jobber der..

Anonymous poster hash: 66f67...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ingen regler mot å ha med hvitt pulver på fly.



Anonymous poster hash: 65133...523
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det blir mistenksom pga andre hvitt pulver som er illegalt..

Anonymous poster hash: 66f67...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen vi fløy med snuppa så hadde vi med mme i egen beholder (ikke merket, ferdig porsjonert). Så lenge du har med baby'en så er det ikke noe problem.

Det var heller ingen problemer med det varme vannet som jeg tok med i en termos.

Eneste spørsmål jeg fikk var "har du barn" (var jeg ikke jeg som holdt henne akkurat da), og husker jeg rett så måtte jeg smake på vannet for å bevise at det var vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat, inkludert morsmelk på flaske, er lov å ha med på fly. NAN er selvfølgelig også lov å ha med på fly, pulver eller ferdiglaget på boks (vakumpakket). Du pumper og tar med deg, uten problem. Det er mulig du må smake på morsmelken i kontrollen, men det er slett ikke sikkert. Dette kommer til å gå bare greitt. Reiste i dag med fly sammen med en familie med tvillinger som bare var noen dager gamle, de sov seg gjennom hele reisen.

Bruker barnet smokk, er det lurt at barnet smatter på den under avgang og landing.



Anonymous poster hash: 1e7c5...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med sas, det største problemet nå er å få pass/nødpass. Sas sa at vi kan bli spurt om pass til babyen..derfor er det greit å ha dette.men jenta har ikke fått navn enda, har nettopp sendt inn til folkereigsteret. Politiet trengte bekreftelsen fra folkeregisteret for å lage pass. Og selv når de lager pass, vil det ta flere dager å få passet... herregud så mange steg vi må igjennom..

Anonymous poster hash: 66f67...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet problem med å reise. Finns ingen aldersgrense og de har forståelse for at barnet ikke har identifikasjonspapirer så lenge det er innenlands. Det gjorde de tilogmed med min sønn på 15 år.

Hvilke selskap var dette som var så forståelsesfull?

Anonymous poster hash: 66f67...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å amme barnet når flyet tar av, og ved landing.

Barnet skal være festet med seler, enten i fanget på mor/far eller i eget sete ved takeoff og landing så man kan ikke amme barnet da. Å gi flaske eller smokk er et alternativ.

Anonymous poster hash: 01c7c...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Det står på linken at man kan ta med så mye barnemat og velling man vil på flyet (hva er velling?)... men babyen min er kun 1mnd gammel (snart), og drikker kun melk.. det står det ingenting om.. jeg tenkte å ta med morsmelk som jeg har pumpet på forhåånd, men får jo ikke ta med noe flytende inn gjennom sikkerhetskontrollen.. jeg tenkrr at jeg kun ellers ta med nan, og heller spørre om varmt vann på kafeen. Men nan er jo melkepulver, hvitt pulver. Det kommer heller ikke gjennom kontrollen tenker jeg.

Tips? Hva gjorde dere? Nei, jeg ammer ikke, det er en annen sak..jeg pumper derimot. Jeg iunne jo ta med pumpen og pumpe meg når hun skal ha mat..men det blir stressende, for når hun er sulten, MÅ hun ha mat med engang, og det tar tid å dra fram pumpen, og pumpinga i seg selv osv... jeg kan jo ikke pumpe på forhånd på flyplassen og ta med melken rundt i flyplassen..?? Herregud for et styr, det blir første gangen vi reiser med baby..Anonymous poster hash: 66f67...021

Herregud! Snakk om å lage drama om... ingenting!

Anonymous poster hash: 1cf83...889

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lager ikke drama. Jeg vil være forberedt. Du skjønner det når du får baby/barn. At du da ikke har råd til å være ettersnar. Ihvertfall ikke i denne situasjonen der farmor er alvorlig syk ogvi vil gjøre noe hyggelig for henne.

Anonymous poster hash: 66f67...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lager ikke drama. Jeg vil være forberedt. Du skjønner det når du får baby/barn. At du da ikke har råd til å være ettersnar. Ihvertfall ikke i denne situasjonen der farmor er alvorlig syk ogvi vil gjøre noe hyggelig for henne.Anonymous poster hash: 66f67...021

Jeg har fire barn og har reist mye med de alle sammen fra de var helt små. Mannen min jobber i perioder i New York og det har blitt noen timer på fly opp gjennom årene. Men aldri har jeg klart å lage så mye drama ut av det.

Anonymous poster hash: 1cf83...889

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet skal være festet med seler, enten i fanget på mor/far eller i eget sete ved takeoff og landing så man kan ikke amme barnet da. Å gi flaske eller smokk er et alternativ.

Anonymous poster hash: 01c7c...127

wow. Jeg glemmer at folk må få dette inn med teskje. Om Barnet sitter på fanget så har jo barnet fått et belte av flyvertinnen for å ha det rundt livet. Dermed er det fullt mulig å amme når flyet tar av eller ved landing. Det krever jo at moren har det ekstra beltet på som barn opptil 2 år har krav på å få av flyvertinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...