Gå til innhold

Nye dama til eksen har bakgrunnsbilde av sønnen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man har selv rett til å forvente å bli spurt FØR man legger ut bilder av deg eller barna dine. Idag er man liksom "ond" hvis man ikke godtar dette?

Nei, vet du hva. Før spurte man alltid før man tok bilder av folk, det må man da fortsatt kunnne gjøre uten å bli kalt det ene og det andre. Synes ts har rett til å reagere!

Dere som synes "det er så koselig at de har så bra relasjon", bør faktisk akseptere at ikke alle liker denne overskridelsen på private grenser. Ser mer og mer hvor lite private grenser flere har idag, men de av oss som ønsker å ha det, bør bli respektert for det.

Anonymous poster hash: da582...908

Det er måte på hva mor skal bestemme. De var to om å lage den ungen, det betyr ikke at mor har all bestemmelsesrett. Og det blir for dumt hvis far alltid må spørre mor om godkjennelse til å gjøre ting som angår hans eget barn.

Anonymous poster hash: b02ac...60b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så utrolig irritert på bitre mødre som ikke unner ungene sine å ha et bra forhold til steforeldre. Hva er vitsen liksom?

Når det er sagt er jeg imot at bilder av barn skal legges ut på sosiale medier, spesielt som profil-/forsidebilde.

Endret av Cashbah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å spørre syns jeg.

Ikke alle som legger ut bilder av barna. Jeg hadde ikke gjort det uten tillatelse ihvertfall.

Eksen min sin samboer ringte meg og spurte om hun kunne ta med datteren min å kjøpe pennal før skolestart.

Det satte jeg pris på at hun gjorde. Hun tenkte jo at jeg hadde planer om det selv.

Godt å vite at hun bryr seg om ungen min :)

Anonymous poster hash: 20e9d...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er måte på hva mor skal bestemme. De var to om å lage den ungen, det betyr ikke at mor har all bestemmelsesrett. Og det blir for dumt hvis far alltid må spørre mor om godkjennelse til å gjøre ting som angår hans eget barn.

Anonymous poster hash: b02ac...60b

Selvfølgelig har mor til barnet rett til å bli spurt før bilder av barnet legges ut på facebook eller andre steder på nettet. Dersom moren ønsker bildet fjernet, bør hun gå til politiet for å sikre at dette blir effektuert. Dersom bildet av de fleste vil oppfattes som rimelig nøytralt, tror jeg likevel det er tvilsomt om moren vil kunne kreve økonomisk erstatning for belastningen publikasjonen av bildet forårsaket.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem har vetorett her da? Far som syns det er greit eller mor som ikke syns det er greit? Mor har vel bilder av ungen selv på facebook?

Hvorfor er det greit at mor gjør det selv og andre ikke?

Internett er internett. Bildet av ungen er på nettet uavhengig av hvem som legger det ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slutt mellom meg og eksen for ca. 1 1/2 år siden, og vi har en 4 år gammel gutt sammen.

Begge har fått seg ny kjæreste, og i dag så jeg dama hans (de har vært sammen i 6 mnd.) hadde lagt ut nytt bakgrunnsbilde på Facebook, der var det bilde av eksen min og sønnen vår.

Hvordan hadde du reagert? Må innrømme jeg synes det var litt spesielt å se bilde av sønnen min lyse mot meg på hennes FB-side.......

Anonymous poster hash: b7057...de0

Åhh Guri malla, du må være sønderknust og sliter vel med angst og depresjoner etter et sånt angrep på din familie. Tenk så fælt det må være for guttungen som har enda en person som er glad i han. Nei huff og gru, BUP neste!!

Gjesp!

Anonymous poster hash: abf0c...91c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvem har vetorett her da? Far som syns det er greit eller mor som ikke syns det er greit? Mor har vel bilder av ungen selv på facebook?

Hvorfor er det greit at mor gjør det selv og andre ikke?

Internett er internett. Bildet av ungen er på nettet uavhengig av hvem som legger det ut.

Selvfølgelig må mor ha vetorett her, etter som hun har hovedansvaret for barnet.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må mor ha vetorett her, etter som hun har hovedansvaret for barnet.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

FEIL! De har garantert delt foreldreansvar, hun har kanskje daglig omsorg, men hun har ingen vetorett!

Anonymous poster hash: abf0c...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mainbitch

At hun legger ut en bilde med far og sønn er nå ikke noe galt. Jeg ville heller reagert på det faktum at bakgrunnsbilder er offentlige bilder.

!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må mor ha vetorett her, etter som hun har hovedansvaret for barnet.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Hvorfor det? Mener du virkelig at far til barnet ikke har noe han skulle ha sagt bare fordi mor har hovedansvar? Latterlig mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Mener du virkelig at far til barnet ikke har noe han skulle ha sagt bare fordi mor har hovedansvar? Latterlig mening.

Hvorfor det? Mener du virkelig at far til barnet ikke har noe han skulle ha sagt bare fordi mor har hovedansvar? Latterlig mening.

Klart at far også er meningsberettiget, men så lenge mor har det daglige ansvaret for barnet, må i hvert fall hun ha vetorett i en slik sak. Denne saken ville vært mindre alvorlig dersom det var faren som hadde lagt ut bilde av barnet, men heller ikke han skulle ha lov til å legge ut bilde av barnet uten morens aksept.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at far også er meningsberettiget, men så lenge mor har det daglige ansvaret for barnet, må i hvert fall hun ha vetorett i en slik sak. Denne saken ville vært mindre alvorlig dersom det var faren som hadde lagt ut bilde av barnet, men heller ikke han skulle ha lov til å legge ut bilde av barnet uten morens aksept.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Kutt ut'a! Far må da virkelig få bestemme når barnet er hjem til han!! Det er begges unge. 50/50,uansett hvem som har hovedansvaret.

Dette plager kun ts fordi hun innerst inne er sjalu og har en litt usunn eierfølelse over barnet sitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut'a! Far må da virkelig få bestemme når barnet er hjem til han!! Det er begges unge. 50/50,uansett hvem som har hovedansvaret.

Dette plager kun ts fordi hun innerst inne er sjalu og har en litt usunn eierfølelse over barnet sitt.

+ 1

Anonymous poster hash: 6d6c1...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart at far også er meningsberettiget, men så lenge mor har det daglige ansvaret for barnet, må i hvert fall hun ha vetorett i en slik sak. Denne saken ville vært mindre alvorlig dersom det var faren som hadde lagt ut bilde av barnet, men heller ikke han skulle ha lov til å legge ut bilde av barnet uten morens aksept.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Det er ingenting som heter daglig ansvar, men daglig omsorg. Det er 2 vidt forskjellige ting!

Anonymous poster hash: abf0c...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at far også er meningsberettiget, men så lenge mor har det daglige ansvaret for barnet, må i hvert fall hun ha vetorett i en slik sak. Denne saken ville vært mindre alvorlig dersom det var faren som hadde lagt ut bilde av barnet, men heller ikke han skulle ha lov til å legge ut bilde av barnet uten morens aksept.

Anonymous poster hash: 0fedb...8a5

Jeg skjønner godt at du bruker anonymknappen med så idiotiske innlegg!

Du er et premieeksempel på ei grinete norsk sippe kjerring. Meg meg meg, mitt mitt mitt!

Anonymous poster hash: abf0c...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt:

Kven kan gi samtykke for barnet?

Dersom foreldreansvaret er felles, er det tilstrekkeleg at den eine av foreldra gjev samtykke til biletpublisering av barnet. Dersom foreldreansvaret er eksklusivt for den eine, er det han/ho som har foreldreansvaret som kan gje samtykke til at bilete av barnet vert lagt ut på Internett.

Så lenge de har felles foreldreansvar og stemor har spurt far, og han sier det er greit, så har ikke mor noen vetorett. Punktum.



Anonymous poster hash: 3dbdd...50d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare si det: Så flott at barnet har fått en stemor som ønsker å være der for han og gjør han til en del av sitt liv! Det har han mye igjen for senere :)



Anonymous poster hash: 3cf1b...1e2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si det: Så flott at barnet har fått en stemor som ønsker å være der for han og gjør han til en del av sitt liv! Det har han mye igjen for senere :)

Anonymous poster hash: 3cf1b...1e2

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slutt mellom meg og eksen for ca. 1 1/2 år siden, og vi har en 4 år gammel gutt sammen.

Begge har fått seg ny kjæreste, og i dag så jeg dama hans (de har vært sammen i 6 mnd.) hadde lagt ut nytt bakgrunnsbilde på Facebook, der var det bilde av eksen min og sønnen vår.

Hvordan hadde du reagert? Må innrømme jeg synes det var litt spesielt å se bilde av sønnen min lyse mot meg på hennes FB-side.......

Anonymous poster hash: b7057...de0

Hun har sikkert fått godkjenning fra faren. :)

Anonymous poster hash: 6d6c1...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...