Gå til innhold

Nye dama til eksen har bakgrunnsbilde av sønnen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn skjer når man har barn og skilles. Da får barnet nye familiemedlemmer. For hun er nå blitt stemoren til ungen din, enten du liker det eller ei, og det skulle bare mangle at en stemor ser på ungen som sitt eget.

Dette.

Anonymous poster hash: 793ae...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal vel riktig nok få godkjenning fra foreldrene før man legger ut bilder av barna til noen. Dessuten er seks måneder ganske tidlig, men det positive er vel at hun sikkert er blitt glad i barnet ditt. Det i seg selv er jo fint :)

Og for alt vi vet så har barnets far, kjæresten hennes sagt at det er greit?

Anonymous poster hash: b02ac...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen faktisk har fått med seg at det er bilde av far OG sønn? Ikke kun sønnen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen faktisk har fått med seg at det er bilde av far OG sønn? Ikke kun sønnen?

Ja, og kanskje stor forskjell mener jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte skjønner jeg at det føles rart når det er din sønn. Samtidig hadde jeg satt pris på at en mulig fremtidig stemor hadde hatt et godt forhold til sønnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er problemet?

Må jeg virkelig forklare det.....? Problemet er at barn har rett til privatliv, og man slenger ikke ut bilder av de i hytt og pine. Bildene kan også bli misbrukt, hvem som helst kan kopierer et bakgrunnsbilde på Facebook.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jeg virkelig forklare det.....? Problemet er at barn har rett til privatliv, og man slenger ikke ut bilder av de i hytt og pine. Bildene kan også bli misbrukt, hvem som helst kan kopierer et bakgrunnsbilde på Facebook.

På hvilken måte utgjør et vanlig bilde et problem for barnet angående hans privatliv, samt på hvilken måte kan et vanlig bilde bli missbrukt?

Snakker om å krisemaksimere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig privat av meg, viser svært få bilder av meg selv på sosiale medier. Ville nok aldri brukt bilder av barna mine på Fb, om jeg hadde noen. Da sier det seg selv at andre heller ikke kan legge ut bilder av meg/de eventuelle barna...



Anonymous poster hash: 5a31d...63b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte utgjør et vanlig bilde et problem for barnet angående hans privatliv, samt på hvilken måte kan et vanlig bilde bli missbrukt?

Snakker om å krisemaksimere.

Det er ikke krisemaksimering, det er normal fornuft. Jeg orker ikke bruke kalorier på å forklare ytterligere, du forstår hvis du legger godvilja til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke krisemaksimering, det er normal fornuft. Jeg orker ikke bruke kalorier på å forklare ytterligere, du forstår hvis du legger godvilja til.

Jeg hadde forstått om det var et bilde som kunne være flaut. Om ungen satt i et badekar naken eller noe slikt. Men et bilde av faren og sønnen sammen syns jeg ikke er noe farlig. Som mor til sønnen, så må det jo være flott å se at stemoren går fint inn og at sønnen har blitt tatt inn vell så godt som ex-kjæresten. Jeg hadde rett og slett satt pris på å se at sønnen mest sannsynligvis blir tatt godt vare på der borte, av også stemoren.

Så nei, det at det kan bli missbrukt ser jeg ikke. Feil situasjon, og feil type bilde å krisemaksimere ut av. Dog det kan jo være en ide å høre med ungen om bilde var fint. Liker han det ikke, så tar man det ned igjen, enkelt og greit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det finnes en (riktignok minimal) sjanse for at en eller annen pedofil gærning ser bildet og bestemmer seg for å stalke ungen, så legger man ikke ut bilder av andres barn offentlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke likt det for sønnen min er bare min min min min, jeg er fryktelig sjalu over han.

Meeen hadde nok snudd tanke gangen raskt til realiteten å tenkt det er bra hun liker og kommer bra overens med sønnen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke likt det for sønnen min er bare min min min min, jeg er fryktelig sjalu over han.

Meeen hadde nok snudd tanke gangen raskt til realiteten å tenkt det er bra hun liker og kommer bra overens med sønnen min.

Barnet har sikkert en far også?

Anonymous poster hash: b02ac...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det finnes en (riktignok minimal) sjanse for at en eller annen pedofil gærning ser bildet og bestemmer seg for å stalke ungen, så legger man ikke ut bilder av andres barn offentlig.

Men det er det ikke, så da går det bra. Om pedofile skal stalke barn, så er det langt lettere for dem å velge seg ut noen i nærmiljøet sitt, som de slipper å lete opp.

Anonymous poster hash: 1e6fc...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av mødre som denne tankegangen "Ungen er MIN og jeg bestemmer" Nei. Ungen har en far å. Så lenge han har sagt dette er greit, så har du ingenting du skulle sagt. Slutt å hver så sjalu. Hver heller glad for at han har fått en stemor som bryr seg :) Håper jeg aldri blir sammen med en som har har barn med en sjalu mor. Orker jeg ikke.

Du kommer vel til å ta bilder med din kjæreste og sønnen din? Kanskje legge det ut på Facebook. Men det blir vel noe annet?

Endret av Savannah87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig privat av meg, viser svært få bilder av meg selv på sosiale medier. Ville nok aldri brukt bilder av barna mine på Fb, om jeg hadde noen. Da sier det seg selv at andre heller ikke kan legge ut bilder av meg/de eventuelle barna...

Anonymous poster hash: 5a31d...63b

Så barnefar kan ikke en gang legge ut bilde av sine egne barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er selv stemor og legger ut bilder av mine stebarn. Nå er jeg så heldig at jeg hele veien har hatt et kjempe godt forhold til barnas mor, så det har aldri vært noe problem. Jeg kan skjønne at man kan føle seg usikker på en ny person som skal være en del av barnets liv, men jeg tror virkelig at flertallet av stemødre der ute aldri ville prøvd å ta morens plass eller noe sånt. Se på det som at hun bryr seg om barnet deres og inkluderer han i hverdagen sin. Når jeg legger ut bilder av mine stebarn er det fordi jeg er stolt av å ha dem i livet mitt og ønsker å vise det til alle :biggrin: Jeg setter pris på å ha dem som en del av hverdagen min, og heldigvis setter mammaen dems pris på at jeg også er en del av hverdagen dems. Mammaer har en helt spesiell plass i barnas hjerter! En plass som aldri kan overtas av en stemor. Så føl deg trygg på din plass i barnet ditt sitt liv og la stemora få ha sin egen plass i livet hans. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvis det kan føles unaturlig for deg, men det tyder jo på at hun liker sønnen din og kommer godt overens med han. Har blitt forhatt av min stemor i alle år og det er ikke noe særlig.

Anonymous poster hash: 96bae...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har sikkert en far også?

Anonymous poster hash: b02ac...60b

Forsatt bare min ;) i min tanke gang så lenge jeg ikke har en dialog med faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble slutt mellom meg og eksen for ca. 1 1/2 år siden, og vi har en 4 år gammel gutt sammen.

Begge har fått seg ny kjæreste, og i dag så jeg dama hans (de har vært sammen i 6 mnd.) hadde lagt ut nytt bakgrunnsbilde på Facebook, der var det bilde av eksen min og sønnen vår.

Hvordan hadde du reagert? Må innrømme jeg synes det var litt spesielt å se bilde av sønnen min lyse mot meg på hennes FB-side.......



Anonymous poster hash: b7057...de0

Positivt! Din eks og hans nye dame har vært sammen i seks måneder, det trenger ikke være så lite... Husk at det er nok av de parene som går enda fortere fram enn som så. Vær takknemlig for at din sønns stemamma (eller kan jeg si bonusmamma?) - er glad i din sønn. Hun har sikkert fått lov av din eks å legge ut bildet, og du skal heller tenke at det er koselig gjort av henne. Hun er glad i din eks og i din sønn, og en måte å vise det på er med det bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...