Gå til innhold

er det teit med klær på valper/hunder?


Gjest kirsty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg synes også det er teit hvis ikke det er nødvendig, tynnpelsa hund i reng og vind og vintervær kan trenge noe. Da er det ikke like ille å dra på hunden en søt ullgenser HVIS den liker det. Men ser smartest ut med et enkelt dekke.

Husk at hunder kan "lei seg" når folk ler rått av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med flertallet. Hvis hunden ikke trenger klær av en eller annen grunn, er det rett og slett teit. Ikke er det søtt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt hunden ikke har spesielle behov, så synes jeg det er dumt og fryktelig unødvendig å prakke på hunden klær.

Fatter i grunnen ikke hvorfor folk skal behandle hunden som babyer og kle dem opp, putte dem i vesker, ha dem som "tilbehør". Hvis en ikke kan la hunden være hund, så bør en revurdere hele hundeholdet. :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Vi ikler hunden vår en hundejakke (som er varm da han er korthåret) på vinteren. Han sitter og ser på seg selv i speilet og logrer med en gang vi drar frem den jakken. Han hadde protestert om han ikke hadde likt den jakken. Vi syns det er viktig å passe på at han ikke fryser på vinteren. Potene hans blir såre også i kulden, men da bruker vi potevoks før vi går ut. Men han elsker å ha sokker på - det hadde han ifjor inne pga han hadde en uvane at han klødde seg. Han elsket det - kom til oss med sokkene i munnen når de hadde falt av. Men ellers kler vi han ikke i noe. Selv om han elsker det. Og hunden vår er en stor hund - ikke en liten "veskehund". Mange hundeklær har en funksjon selv om det kanskje ikke ser sånn ut. f eks bandana til hunder på sommeren - for å holde hodet svalt så han ikke blir overopphetet i varmen. det fins bandanas med innlegg som svaler ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja det er teit å kle på hunden.

Det værste er at hundeklær faktisk selger :overrasket:

Hundeeiere bruker virkelig penger på å kle opp sine stakkars dyr så de ser helt latterlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Collien jeg hadde, som var svart tricolor, elsket å ha på seg en av mine hvite t-skjorter i sommervarmen, mens den lille svarte tassen jeg pleier å passe nå, han hater det.

Han har temperament og er så sta at man blir sprø av og til, men han får lov til å mene at klær ikke er noe for han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Til dere som kler på hundene deres teite klær.

Se for dere at dere går en tur med hunden som har klær på - noe som jo er unaturlig for hunden.

På den samme turen må dere gå nakne - noe som er unaturlig for mennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes det er teit!!! Stakkers hund... Utenom dekken til den om den fryser så klart

*skrive under*

Selv har jeg en hund som bruker dekken av og til. Er ikke helt 100% tilpasset vinter-Norge når en har gener fra Sør-Afrika, men det er utrolig sjelden jeg tar det frem da.

Hunder skal ikke ha andre klær enn dekken, muligens regndress til de som har puddel og sånt? og refleksvest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hundeklaer, er moro! Har selv en liten hund papillon, den har masse klaer. Rosa balletkjole til selskapsbruk, joggedress, etc.

Sist jeg var i Norge kjoepte jeg rosa og hvit stripete hettegenser, sooo cute! So keep it up, klaer er morsomt baade til voksne og hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

bikkja merker det selv så la den besmme. Jeg hadde eN ALFa.

Og hun merket at ett hvitt klede, gavnet henne, når det var zero vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg må vel være teit som bruker regnfrakk på hunden når det regner skikkelig, for å unngå våteksem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere har da nevnt at dersom det er en årsak (kulde, eksem, mørke vinteren...) så er det da ikke noe i veien for å kle på hunden.

Det er når folk kler opp hunden i kjoler, kostymer og klær som faktisk ikke er der pga. at det har en funksjon som er til hundens beste at det blir idiotisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel være teit som bruker regnfrakk på hunden når det regner skikkelig, for å unngå våteksem...

Nå må du joggu lese det som står i andre innleggene da menneske. Om plagget har en funksjon, som det å hindre våteksem må sies å være, er det ikke feil eller teit å ha på hunden klær. Jeg trekker til og med frem regntøy til hund som et ok plagg i mitt forrige innlegg og resten av de som har skrevet inn er jo enstemig i at så lenge klær har funksjon så er det ikke teit. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...