Gå til innhold

er det teit med klær på valper/hunder?


Gjest kirsty

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Men det aller teiteste jeg ser er småbikkjer som løper rundt i t-skjorter, eller det aller, aller verste - TRUSER!!

Vi bruker upandgo på bikkja her når det er løpetid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Spøk håper jeg :nei:

Hvorfor i hele verden er det fY??

Leier og blod på gulvet er uaktuellt (ubehandlet), så da står valget mellom å stenge bikkja ut på gangen eller ute når hun har løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tispa blør fælt, så finnes det jo egne tispetruser til den saken.

Vanligvis vil man jo ikke merke noe til det, da tispa er flink til å holde seg selv ren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis tispa blør fælt, så finnes det jo egne tispetruser til den saken.

Vanligvis vil man jo ikke merke noe til det, da tispa er flink til å holde seg selv ren!

Ikke alle som bor i by. Tispa tar ikke skade av å bruke upandgo de få dagene hun blør mens hun er inne på stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som bor i by. Tispa tar ikke skade av å bruke upandgo de få dagene hun blør mens hun er inne på stua.

Hva i alle dager har bosted med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også heller anbefale tispetruse fremfor bleie, siden tispetrusa er tilpasset hundens anatomi. Det er også mer miljøvennlig siden man i en slik bare bruker et lite innlegg (mindre avfall). Trusene kan bestilles på nett dersom det ikke er dyrebutikker i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva i alle dager har bosted med saken å gjøre?

Nå klarer jeg ikke å holde meg mer FoxyFish, men hvor blond er du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarer jeg ikke å holde meg mer FoxyFish, men hvor blond er du egentlig?

Unnskyld meg, men hva i alle dager er problemet ditt?

Man bruker bleier på bikkja når man bor utenfor byen? Herregud, på et nettforum er det en ganske naturlig ting å anta at man kjenner til internett. Det gir muligheter skjønner du!

Hvis du først skal rakke ned på folk, så registrer deg og se om du er like tøff i trynet da. Og jeg foreslår en utvidelse av vokabularet.

Endret av FoxyFish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Unnskyld meg, men hva i alle dager er problemet ditt?

Man bruker bleier på bikkja når man bor utenfor byen? Herregud, på et nettforum er det en ganske naturlig ting å anta at man kjenner til internett. Det gir muligheter skjønner du!

Hvis du først skal rakke ned på folk, så registrer deg og se om du er like tøff i trynet da. Og jeg foreslår en utvidelse av vokabularet.

Om du hadde visst litt mer om hvordan det er å bo utenfor Oslo så hadde du visst at varer som bestilles på nett må hentes på posten og at det slettes ikke er post i butikk på hvert et lite tettsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde visst litt mer om hvordan det er å bo utenfor Oslo så hadde du visst at varer som bestilles på nett må hentes på posten og at det slettes ikke er post i butikk på hvert et lite tettsted.

Jeg har bodd i Oslo i snart et år. Globetrotter som jeg er. Hvilken menneskekjenner du er! For alt du vet er jeg odelsjente.

Og, ja, jeg har bestilt en god del varer fra internett, og det er ikke alltid slik at man må hente det man bestiller på posten.

En tispetruse er forresten en minimal affære, og mest sannsynlig vil den ankomme rett i postkassa.

Om det likevel skulle bli slik at pakken ankommer et postkontor, så får bleiebrukern bare reise de ekstra milene det vil bli å hente den.

Det er tross alt bedre enn å presse på en bleie på tispa.

Før du kommer med karakteristikker på folk, så bør du vite noe om dem. Eller, i det minste, vær litt tøff og registrer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Før du kommer med karakteristikker på folk, så bør du vite noe om dem.

Noe som åpenbart ikke gjelder deg og dine antakelser. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vil også heller anbefale tispetruse fremfor bleie, siden tispetrusa er tilpasset hundens anatomi. Det er også mer miljøvennlig siden man i en slik bare bruker et lite innlegg (mindre avfall). Trusene kan bestilles på nett dersom det ikke er dyrebutikker i nærheten av der du bor.

Takk for tipset. Upandgo med halehull fungerer helt greit, men skal kikke på en tispetruse neste gang jeg er i nærheten av en dyrebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg synes unødvendig kjølehalsbånd, tørkler og så videre er minst like teit som vanlige klær. Det er ikke så varmt i Norge at hundene må kjøles ned om sommeren. De alle fleste hunder bor inne og har en pels tilpasset ca 20 grader, og det er ikke akkurat ofte at det er betydelig mye varmere i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
har funnet mye søtt, vi har en valp på 10 uker, så den er ikke kjempe liten men heller ikke stor. nokså tynn liksom.

sett pysjamas på ebay å sånn, hehe.. er så søtt, men syns de det er ille å gå med?

Hilsen hunde elskeren

Det er ikke teit, det er sikkert kjempesøtt, men det er dyreplageri! Så vær så snill; uansett hvor søtt og nusselig du syns det er, så la det være. Det er et stakkars dyr vi snakker om her, ikke babyen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_lurer_*
Det er ikke teit, det er sikkert kjempesøtt, men det er dyreplageri! Så vær så snill; uansett hvor søtt og nusselig du syns det er, så la det være. Det er et stakkars dyr vi snakker om her, ikke babyen din..

Synes det er teit, men at det er dyreplageri er vel litt drøyt? Hva legger du i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
Synes det er teit, men at det er dyreplageri er vel litt drøyt? Hva legger du i det?

Ved å skrive at det ikke er teit var vel fordi jeg ville ikke virke for hard mot ts. Kan godt endre det med en gang. Dyreplageri; JO! Det jeg legger i det er at dyra er ikke laga for å gå med klær, én ting er om vinteren hvis hunden har tynn pels/er korthåra, men ellers så er det bare nedverdigende og garantert ubehagelig. Bare jeg setter en sløyfe rundt halsen på hunden min (prøvd det en julaften en gang) merker jeg med en gang at hun føler ubehag. Prøver å ta fjerne det med labbene etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ved å skrive at det ikke er teit var vel fordi jeg ville ikke virke for hard mot ts. Kan godt endre det med en gang. Dyreplageri; JO! Det jeg legger i det er at dyra er ikke laga for å gå med klær, én ting er om vinteren hvis hunden har tynn pels/er korthåra, men ellers så er det bare nedverdigende og garantert ubehagelig. Bare jeg setter en sløyfe rundt halsen på hunden min (prøvd det en julaften en gang) merker jeg med en gang at hun føler ubehag. Prøver å ta fjerne det med labbene etc.

Ok. For meg er dyreplageri å ikke møte deres primære behov for mat/vann/tak over hode, samt fysisk misbruk av typen vold. Ser at du legger listen litt lavere.

Er forøvrig enig i at det er unaturlig og at jeg heller ikke ville gjort det dersom hunden min hadde reagert på det.

Hilsen en som knapt får på hunden refleksdekkenet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også listen for dyreplageri burde ligge lavere. Eller for å si det på en annen måte: For at et dyr skal ha det bra, så kreves det for meg mer enn mangel på akutt lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...