Gå til innhold

Kitchen aid eller Kenwood


Hjarte

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å spare til en ny kjøkkenmaskin, men er så usikker på hvilken jeg skal velge. Kenwood er jo en klassiker som de fleste bestemødrer sverget til, mens Kitchen aid sine maskiner er jo så fine. Er den fine stilen til Kitchen aid bare lureri for å få oss til å kjøpe den, eller kan disse to maskinene sammenlignes når det gjelder kvalitet?

 Vil gjerne høre deres erfaringer, dårlige og gode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En Kenwood med høy effekt er et arbeidsredskap med en helt annen kapasitet. Kitchen Aid er bare en jålete mixmaster. 



Anonymous poster hash: 99a96...f22
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersnella

Min kitchen aid har gått jevnt og trutt i 12 år nå, men begynner å bli sliten. Det kommer vel litt ann på hva du skal bruke maskinen til. Til vanlig baking er den super, men store gjærdeiger sliter den med. Jeg har ekstra utstyr som rivjern, kjøttkvern og et par ting til som jeg faktisk ikke husker hva er fordi jeg aldri bruker de. Siden min begynner å bli sliten nå har jeg begynt å se på ny og selv om jeg har vært fornøyd med den, tror jeg faktisk at jeg går for kenwood major denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bake kaker og andre småting går du for Kitchenaid, skal du bake brød og andre ting med store gjærdeiger ville jeg uten tvil gått for Kenwood!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kithen Aid falt mitt valg på.Har ikke angret siden.Kan til og med lage brøddeig uten problem.Kjempefornøyd.Kenwood ble for meg alt for stor og tar altfor mye plass på kjøkken benken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en KitchnAid på kjøkkenbenken til "pynt" og en Kenwood som blir brukt mye stående i skapet lett tilgjengelig.

Dyr pynt 😉. Jeg vil gjerne ha en kitchen aid pga at den er penere, men fornuften min vil ha en Kenwood. I metall, den hvite ser så plastikkaktig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt meg ny kjøkkenmaskin, og gikk etter å ha snakket med venninner, surfet på nett og lest div. tråder og tester, gikk jeg for en Kenwood (Chef sense XL). Jeg har allerede en kutter/rasper (følger med på KitchenAid), mens det på Kenwood følger med del til å lage purè. Me like!

Jeg er veldig fornøyd!!!

Her er en link til en av testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kenwood major titanium, i hvit høyglans og den er fin å se på og et arbeidsjern. Beste kjøpet jeg har gjort i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Electrolux assistant, synes den er god på alt. (Og personlig synes jeg den ser bedre ut enn kenwood, men den blir uansett stappa i et skap) 

 

(og beklager at jeg blanda assistenten min inn her, men jeg sto med samme kenwood- kitchen aid dilemma for noen år siden, og da endte jeg altså opp med electrolux istedet). 

Endret av Marimba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr pynt . Jeg vil gjerne ha en kitchen aid pga at den er penere, men fornuften min vil ha en Kenwood. I metall, den hvite ser så plastikkaktig ut.

Ja, veldig dyr pynt :ler:.

Det jeg egentlig skulle frem til var at jeg kjøpte en KitchenAid først fordi den var jo så fin å se på og alle snakket om at den var selve drømmemaskinen.

Men jeg fant fort ut at den ikke egnet seg til så veldig mye annet en pisking og mindre kakerører.

Derfor måtte jeg etter en stund bite i det sure eplet og kjøpe en Kenwood som jeg kan bruke til så mye mer.Jeg er kjempefornøyd med den. Har en Kenwood Major Premier i fargen rustfri stål m/kjøttkvern og blender.

Jeg ville anbefalt en Kenwood og heller hatt en helt vanlig miksmaster til de små piskejobbene som vaffelrøre etc. i tillegg.

Lykke til med valget!

Edit pga feil Kenwood modell.

Endret av Tulla70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kitchen aid, og jeg synes den ser veldig fin ut...men, den tar så lite deig om gangen. Det er såvidt vi får til å lage bolledeig, må halvere oppskrifta. Maskina klarer nesten ikke elte en vanlig deig, og går varm. Ville absolutt anbefalt kenwood!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kenwood og er super fornøyd! Har hatt den i 10 år nå og den har aldri skuffet meg. Den står i et skap, ville ikke hatt en kjøkkenmaskin på benken uansett.



Anonymous poster hash: e79e7...05b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Kenwood og selger Kitchen Aid. Kenwood=maskin. Kitchen Aid=pynt.



Anonymous poster hash: fc81b...42d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som at jeg hadde rett i min mistanke.

Takk for alle svar, og tips om andre kjøkkenmaskiner som dere er fornøyde med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er på nivå med den kraftigste Kenwooden. Så da trenger du ikke velge mellom design og ytelse! Det er sjelden å finne den i butikk, der er det kun den lille Kitchen Aiden de har, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kitchen Aid er for blogging og pynt, Kenwood for arbeid. 



Anonymous poster hash: e4761...4d2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kenwood major premier, og den er rett og slett fantastisk. Jeg hadde en mindre maskin før, men den var håpløs til gjærbakst, så da ble den byttet ut.

Jeg har maskinen stående på benken, men har kjøpt et trekk til den. Det er hvitt, og ikke fryktelig fancy, men det duger. jeg vurderer å bruke det som mal til et mer spennende et, men det går bli etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp kenwood med høyest styrke. Jeg har 900w, men ville absolutt kjøpt med mer futt i :)

Anonymous poster hash: 6281a...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig skjønner ikke jeg de som sier at Kitchen Aid er til pynt. Min fungerer ihvertfall helt supert til det meste, den tar alt fra bolledeiger til kakerører. Har brukt min ganske mye etter at jeg kjøpte den i våres og er superfornøyd. Har prøvd Kenwood også og siden jeg synes designet på den er så kjedelig var det ingen tvil i min sjel: det ble en Kitchen Aid. 

 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...