Gå til innhold

Kitchen aid eller Kenwood


Hjarte

Anbefalte innlegg

Jeg har Kitchen Aid og Kenwood Major. KA'en blir brukt til de fleste småoppgaver,; vaffelrøre, desserter, krem o.l. Funker dårlig på gjærbakst, om det da ikke er små mengder. Drar frem majoren når større ting lages. Brød, pepperkaker o.l.

Anonymous poster hash: dd53f...9bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da Kenwood'en min bikket 10 år og jeg ville ha ny kjøkkenmaskin sto jeg ovenfor samme dilemma. Valget falt på en Kitchen Aid, siden de er så fine. Jeg er fornøyd med at den ikke bråker så mye som Kenwood'en jeg hadde, men ellers er jeg enig med majoriteten her. Kitchen Aid'en er såpass liten at den sliter med store gjærdeiger og langpannekaker, den egner seg best til små rører. I tillegg er den litt "tung" å operere; Knappene "glir" ikke like lett mellom trinnene, den er tyngre å åpne og feste verktøy til. Alt i alt duger den mest til "pynt" og den type kakebaking som bloggere driver med; Små porsjoner som skal tas bilde av før man setter i gang med neste prosjekt. For de av oss som baker for å mette hele familien eller fryse ned er nok et arbeidsjern som Kenwood et bedre valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitchen aid er for pynt og kenwood er for de som faktisk lager mat, gjærbakst og kaker.

Jeg syns heller ikke kenwooden er fin, men den kan faktisk stæsjes opp med maling og stickers. Uansett får du mye mer for pengene. Det er en maskin som varer i over 10-15 år og som tåler en god del! Mamma sin gikk faktisk i gulvet med bolledeigen mens den gikk og den fortsatte å jobbe etter det. Da var maskina 20 år gammel! Hun kjøpte seg bare ny fordi hun hadde lyst på, den gamle fungerte fremdeles.

Anonymous poster hash: 71129...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med min kitchen aid (og jeg baker mye, nåde kaker og brød!)

Hadde jeg ikke hatt den hadde jeg gått for en ankarsrum assistent original. Bruker fortsatt mormor sin fra 70-tallet i sommerhuset, og elsker den!

Kenwood sin er så stygg, og jeg baker så mye at jeg ikke orker å måtte pakke vekk maskinen mellom hver gang.

Anonymous poster hash: 324eb...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt greia med at KitchenAid er så mye penere enn andre kjøkkenmaskiner. Den ser ut som en boremaskin...

Og nei - jeg synes ikke Kenwood er så fin heller. De er kjøkkenmaskiner, og hører hjemme i skapet.



Anonymous poster hash: fb874...d97
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner heller ikke de som ønsker at det skal "pynte" opp benken. det tar jo så mye plass!!

 

Uavhengig av benkeplass så synes jeg det er nok med de tingene jeg bruker bortimot dagilg.

 



Anonymous poster hash: 499b7...0e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kitchen aid er et fasion merke...

 

Kenwood har vært i mange år å de har virket i mange år. De vil være her i mange år framover også.

 

Kitchen aid vil bli byttet ut når et nytt merke kommer.



Anonymous poster hash: 4861c...890
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersnella

kitchen aid er et fasion merke...

Kenwood har vært i mange år å de har virket i mange år. De vil være her i mange år framover også.

Kitchen aid vil bli byttet ut når et nytt merke kommer.

Anonymous poster hash: 4861c...890

Vel, nå er jo Kitchen Aid fra 1908 og den modellen som er populær nå er uforandret siden 1936 så det en solid god modell. Som jeg skrev over her er jeg super fornøyd med min gjennom mange år til "vanlig" baking og små gjærdeiger. Det er når det kommer til store gjærdeiger den kommer litt til kort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kenwood og er kjempefornøyd :) For meg er det viktigste at den gjør jobben skikkelig, jeg skal jo ikke sitte å se på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigst er jo hva du skal bruke den til. 

 

Jeg baker for eksempel aldri brød, og har ikke behov for en maskin som tar digre deiger. Pizzadeig og bolledeig på 8-9dl mel er det største jeg lager.

Jeg har en Kitcken Aid, og er strålende fornøyd med den! Den står fremme hele tiden, og er mye mer brukt enn jeg hadde trodd på forhånd. 

Hvordan er det å lage kakerører i Kenwooden? Eller eggedosis på tre egg? Må man da frem med miksmasteren? Da er jo poenget borte for min del. (Jeg kan nemlig synes at bollen til Kitchen Aiden er litt stor til nevnte eggedosis, og har da lurt på hvordan det er med en større maskin)

 

Se an behovet. Ikke alle har behov for en kjøkkenmaskin som kan elte tre kilo deig.



Anonymous poster hash: 02382...36b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren

 

Hvordan er det å lage kakerører i Kenwooden? Eller eggedosis på tre egg?

Anonymous poster hash: 02382...36b

 

Kakerøre er helt greit med Kenwoood, eggedosis med 2-3 egg også. 

(eggedosis med ett egg sliter den derimot litt med, men det er kanskje fordi jeg ikke har justert vispen godt nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sjalusiskap ved kjøkkenbenken der jeg har min Kenwood Major Titanium, og jeg drar den bare ut når jeg trenger den. Har stikkontakt inni skapet så den står alltid tilkoblet. Den tar dobbel melmengde og jeg kan bake fire brød i slengen med den maskina. Den takler det meste, og når jeg er ferdig med den dytter jeg den bare et par cm inn i skapet og vips så er den borte. Jeg vurderte KA i ca. fire sekunder før jeg bestemte meg for Kenwood.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det viktigst er jo hva du skal bruke den til. 

 

Jeg baker for eksempel aldri brød, og har ikke behov for en maskin som tar digre deiger. Pizzadeig og bolledeig på 8-9dl mel er det største jeg lager.

Jeg har en Kitcken Aid, og er strålende fornøyd med den! Den står fremme hele tiden, og er mye mer brukt enn jeg hadde trodd på forhånd. 

Hvordan er det å lage kakerører i Kenwooden? Eller eggedosis på tre egg? Må man da frem med miksmasteren? Da er jo poenget borte for min del. (Jeg kan nemlig synes at bollen til Kitchen Aiden er litt stor til nevnte eggedosis, og har da lurt på hvordan det er med en større maskin)

 

Se an behovet. Ikke alle har behov for en kjøkkenmaskin som kan elte tre kilo deig.

Anonymous poster hash: 02382...36b

 

 

Ikke alle har behov for en maskin som klarer mer en 8-9 dl mel burde hatt stått :)

Anonymous poster hash: dd53f...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er på nivå med den kraftigste Kenwooden. Så da trenger du ikke velge mellom design og ytelse! Det er sjelden å finne den i butikk, der er det kun den lille Kitchen Aiden de har, desverre.

 

Den varianten der har jeg ikke sett før, men du verden for en stiv pris  :daane:   Tror jeg må satse på noe som koste noen lapper mindre gitt.

____________________

 

Det er ikke hver dag jeg lager til noe spesielt på kjøkkenet, men når jeg først lager noe så blir det gjerne mye. Da ønsker jeg å ha en maskin som kan elte en passe stor brøddeig, og har en skål som rommer såpass mye at jeg kan lage røre til en stor kake, eller mange muffinser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...