Gå til innhold

Naken i mixed dusj, etkjønnsdusj eller singelkabinett?


AnonymBruker

  

143 stemmer

  1. 1. Hvilke garderobe/dusj/badstu vil du benytte?

    • Kvinne: Mixed felles
      17
    • Kvinne: Felles kun damer
      30
    • Kvinne: Garderobe/dusj for en
      58
    • Mann: Mixed felles
      23
    • Mann: Felles kun menn
      6
    • Mann: Garderobe/dusj for en
      9


Anbefalte innlegg

Det er ikke like mange homofile som heterofile i verden, så jeg har en ganske mye lavere sjanse for å bli nedstirret i en kvinnegarderobe.

Det må være lov å mene dette. Jeg har selv ingen problem med å være naken foran samme kjønn uansett seksuell legning (fordi de har pupper og vagina og alt det samme som jeg har) eller min samboer, men føler at mitt privatliv forsvinner om alle menn (og gutter) skal se meg naken. Det trives jeg ikke med rett og slett.

Fornuftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke like mange homofile som heterofile i verden, så jeg har en ganske mye lavere sjanse for å bli nedstirret i en kvinnegarderobe.

Det må være lov å mene dette. Jeg har selv ingen problem med å være naken foran samme kjønn uansett seksuell legning (fordi de har pupper og vagina og alt det samme som jeg har) eller min samboer, men føler at mitt privatliv forsvinner om alle menn (og gutter) skal se meg naken. Det trives jeg ikke med rett og slett.

Det får meg litt til å undres hvor mye av "stirringen" som er knyttet til seksuell interesse og hvor mye som bare er vanlig nysgjerrighet som også omfatter de man ikke har legning for.

Det minner meg om en eldre tråd om barn i motsatt kjønns garderobe. En liten gutt hadde sakt noe om puppene til en dame og det ble tolket som at han var for stor til å være der. Grunnen til at han sa noe var selvfølgelig at det var uvant og en like uvant jente på samme alder ville kunne sakt akkurat det samme.

Hvis man er uvant med blandet garderobe og dusj vil man nok titte litt ekstra de første gangene. Men jeg er ikke så sikker på at naturister flest titter så voldsomt mye mere på motsatt kjønn enn på eget.

Anonymous poster hash: 5855e...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke like mange homofile som heterofile i verden, så jeg har en ganske mye lavere sjanse for å bli nedstirret i en kvinnegarderobe.

Det må være lov å mene dette. Jeg har selv ingen problem med å være naken foran samme kjønn uansett seksuell legning (fordi de har pupper og vagina og alt det samme som jeg har) eller min samboer, men føler at mitt privatliv forsvinner om alle menn (og gutter) skal se meg naken. Det trives jeg ikke med rett og slett.

Joda, så klart er det lov å mene det :)

Jeg bare tenker litt annereldes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte "felles, kun damer" fordi det stort sett er slike dusjer jeg ferdes i. Er helt greit de stedene der det er enkeltdusj, men det plager meg ikke å skifte eller dusje i damegarderober. Dersom mixed hadde vært mer vanlig ville trolig ikke det plaget meg særlig heller. Hadde ingen problemer med felles dusj/badstu da jeg var på hotell i Finland for mange år siden, rett og slett fordi "slik var det nå en gang der", men ville følt meg litt mer utilpass med mixed her til lands, siden vi ikke har noen sedvane i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte "felles, kun damer" fordi det stort sett er slike dusjer jeg ferdes i. Er helt greit de stedene der det er enkeltdusj, men det plager meg ikke å skifte eller dusje i damegarderober. Dersom mixed hadde vært mer vanlig ville trolig ikke det plaget meg særlig heller. Hadde ingen problemer med felles dusj/badstu da jeg var på hotell i Finland for mange år siden, rett og slett fordi "slik var det nå en gang der", men ville følt meg litt mer utilpass med mixed her til lands, siden vi ikke har noen sedvane i så måte.

Nå er selvfølgelig mixed ganske fremmed for de fleste og mange vil føle seg usikre i hvert fall til å begynne med. Når man skal vurdere noe som helst nytt så må man ignorere "opplæring/introduksjonfasen" og forestille seg hva man vil mene når alt er vel etablert og akseptert. F.eks. i en situasjon når en tredjedel av kvinnene velger enkeltrom, en tredjedel velger fellesdusjer for kvinner og en tredjedel velger mixed garderober og alt fungerer greit og er like mye akseptert. Hva vil man velge da? Svaret vil vel heller ikke være det samme fra gang til gang.

Jeg svarte mixed fordi jeg synes det ville være hyggelig når jeg er med i grupper med begge kjønn selv om jeg mange ganger nok ville velge fellesrom for bare mitt kjønn. Men jeg er fleksibel så hvis det er fullt et sted har jeg ikke noe problem med å velge det andre. Alenerom ser jeg for min del ikke noen grunn til å bruke ekstra panger på.

Anonymous poster hash: 5855e...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det felles dusjer eller badstuer i Oslo?



Anonymous poster hash: 20550...351
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er det felles dusjer eller badstuer i Oslo?

Anonymous poster hash: 20550...351

Kjønnsdelte fellesdusjer er det vel de fleste steder. Mixed fellesdusjer finnes det vel ingen av med unntak av de gangene en naturistforening eller annen forening leier et anlegg. Men naturistforeningene leier bare badeanlegg. Noen av oss trener med venner i vanlige treningsanlegg. Noen par sender den ene aerobic mens den andre trener styrke for så å møtes etterpå. Noen leier en hall og trener mixed volleyball. Hvis det var et tilbud og ble vanlig akseptert tror jeg det ville være et marked for å droppe noen fordommer og slappe av begge kjønn sammen i badstua etter trening.

Anonymous poster hash: 5855e...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det får meg litt til å undres hvor mye av "stirringen" som er knyttet til seksuell interesse og hvor mye som bare er vanlig nysgjerrighet som også omfatter de man ikke har legning for.

Det minner meg om en eldre tråd om barn i motsatt kjønns garderobe. En liten gutt hadde sakt noe om puppene til en dame og det ble tolket som at han var for stor til å være der. Grunnen til at han sa noe var selvfølgelig at det var uvant og en like uvant jente på samme alder ville kunne sakt akkurat det samme.

Hvis man er uvant med blandet garderobe og dusj vil man nok titte litt ekstra de første gangene. Men jeg er ikke så sikker på at naturister flest titter så voldsomt mye mere på motsatt kjønn enn på eget.

Anonymous poster hash: 5855e...044

Ja, og jeg ønsker ikke å bli stirret på av hverken menn eller gutter. Jeg tror det alltid vil være slik at man finner kroppsdelene til motsatt kjønn interessant uansett hvor vanlig det vil være med muxed dusj. Og jeg ønsker ikke å bli glodd på når jeg dusjer før og etter svømming fordi jeg vil gjerne ha fred og ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke like mange homofile som heterofile i verden, så jeg har en ganske mye lavere sjanse for å bli nedstirret i en kvinnegarderobe.

Det må være lov å mene dette. Jeg har selv ingen problem med å være naken foran samme kjønn uansett seksuell legning (fordi de har pupper og vagina og alt det samme som jeg har) eller min samboer, men føler at mitt privatliv forsvinner om alle menn (og gutter) skal se meg naken. Det trives jeg ikke med rett og slett.

Hadde så dårlig tid i går, så måtte bare få frem at du så klart må få lov å ha dine meninger om dette :)

Nå skal jeg prøve å svare litt mer utfyllende :)

Til det første er jeg enig med deg, og jeg tror at de fleste homofile er ganske obs på nettopp dette, fordi det av og til blir tatt opp at det er "ekkelt at det er homofile i garderoben" osv. Så tror det så og si er en teoretisk mulighet, som jeg skrev, og at det svært sjeldent skjer i praksis.

Poenget mitt er at om det hadde vært slik at vi alle delte garderobe tror jeg vi ville sett på det som en naturlig ting, og at det hadde vært et bitte lite få tall som hadde stirret - nettopp fordi vi var så vant til det. Men for at det skal bli en vane må det nødvendigvis pågå over tid, og noen må være først ut. Og først ut er det ikke sikkert at er like greit, siden det da er uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at om det hadde vært slik at vi alle delte garderobe tror jeg vi ville sett på det som en naturlig ting, og at det hadde vært et bitte lite få tall som hadde stirret - nettopp fordi vi var så vant til det. Men for at det skal bli en vane må det nødvendigvis pågå over tid, og noen må være først ut. Og først ut er det ikke sikkert at er like greit, siden det da er uvant.

Interessant det du skriver om endringer og etablering av vaner. Det virker på meg som om vi mennesker endrer oppfatning om hva som er greit og hva som blir en vane veldig mye raskere enn hva vi tror på forhånd. Når toppløsmoten kom for menn i 1920-årene så tok det veldig kort tid før det var alment akseptert. Toppløsmoten for kvinner på 70/80-tallet kom ennå mye raskere. De færrest på 60-tallet ville trodd at et stort antall kvinner plutselig ville sole seg toppløs på strendene noen få år senere. Man ser det også på andre ting. Før var bilbelter uvanlig. Så ble det påbudt og fort en vane. Folk følte seg "nakne" hvis de ikke hadde på seg bilbelte og nå føler mange at de må ha på seg belte selv om de skal flytte bilen noen meter på egen gårdsplass.

Dette med hva vi oppfatter som anstendig er jo også noe som er svært påvirket av vane. Når bikinien kom var det ingen modeller som turde vise seg frem i den og alle normalt anstendige og bluferdige damer hold seg langt unna. (Det var kun en striptease som turde vise frem den første bikinien). I dag mener vel de fleste kvinner (i hvert fall i vestlig kultur) at bikinien er et anstendig plagg. Selv de fleste av de som anser seg som anstendige og bluferdige bruker selv bikini eller synes ikke at andre som bruker det er uanstendige. Hadde de levd en del tiår før ville de ment det motsatte.

Men det er også interessant hvorfor mange nå mener at bikini er anstendig og greit mens naken er uanstendig. Bikinien gir tilnærmet ingen beskyttelse mot overgrep, kun en kort tidsforsinkelse. Helsemessig sett går vel fordel og ulemper omtrent opp i opp i forhold til å være naken. I forhold til å avsløre/skjule en kvinnes seksuelle aktraktivitet har det vel svært lite å si. Personlighet, alder, kroppsform, helse o.s.v. er det som er bestemmende og en bikini fra eller til har normalt ingen betydning. Unntaket er selvfølgelig hvis det er feil kjønn og det skjuler seg en penis i trusa og ikke det mannen forventet. Men det må anses å være blandt de ekstreme unntakene - normalt trenger man ikke ta av trusa for å se hvilket kjønn man har foran seg. Bikinien har dermed ikke noen reell rasjonell betydning i forhold til å påvirke en manns seksuelle interesse for en kvinne. Har hun på seg bikini har hun i utgangspunktet avslørt alt som er interessant for om mannen finner hun atraktiv eller ikke. Bikinien har kun en verdi som et kulturellt symbol og et kulturelt signal. Forbinder man bikini som "nei til sex" og naken som "ja til sex" vil menn selvfølgelig bli tent og få seksuelle tanker når kvinnen tar av seg bikinien. (I hvert fall til de lærer at naken ikke betyr "fri adgang" slik menn lærer raskt på en naturiststrand.) På samme måte som menn for 100 år siden ville tenke om en kvinne som hadde noe tilsvarende en bikini at hun var nærmest naken og nå var muligheten for sex nært forestående og det ville starte tilsvarende prosesser hos ham. Så i historisk sammenheng er det interessant at så mange mener i dag at bikinien er et anstendig plagg når vi vet at mesteparten av vår og verdens påkledde kultur gjennom historien vil anse set som jevngodt med å være naken. Det viser hvor stor betydning vane har får vår oppfatninger og føleleser og også hvor fort de kan endres.

Anonymous poster hash: beda8...c7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har stemt! (De som vil kan selvfølgelig fortsette å stemme.)

Det har vært interessant og kanskje nyttig (vi får se...)

Et siste spørsmål: Tror dere at vi kan stole på denne avstemningen? Stemmer det med deres inntrykk rundt dere at f.eks. 50% av kvinnene vil ha "en-kvinnes" garderober og dusjkabinetter og at nesten 20% av kvinnene synes det er greit (i hvert fall av og til) å benytte mixed garderobe/dusj på treningsenteret hvis det ble tilstrekkelig trygt og alment akseptert? Mens bare 30% synes det er best slik det er. Eller er ekstremene overrepresentert?

Igjen takk for alle bidrag!



Anonymous poster hash: beda8...c7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har stemt! (De som vil kan selvfølgelig fortsette å stemme.)

Det har vært interessant og kanskje nyttig (vi får se...)

Et siste spørsmål: Tror dere at vi kan stole på denne avstemningen? Stemmer det med deres inntrykk rundt dere at f.eks. 50% av kvinnene vil ha "en-kvinnes" garderober og dusjkabinetter og at nesten 20% av kvinnene synes det er greit (i hvert fall av og til) å benytte mixed garderobe/dusj på treningsenteret hvis det ble tilstrekkelig trygt og alment akseptert? Mens bare 30% synes det er best slik det er. Eller er ekstremene overrepresentert?

Igjen takk for alle bidrag!

Anonymous poster hash: beda8...c7c

Tror andelen som ville gått i dusjen med fremmede menn uten å vite hvem som var der eller vil komme mens de var i dusjen ville vært lavere i realiteten. Jeg vil ha kontroll på hvem som ser meg naken. Det er en del av privatsfæren.

Jeg stemte felles-kvinner, avlukker for en person blir litt trangt og upraktisk.

Jeg har ingen behov for å bli sett naken, eller se nakne utgaver av hverken det ene eller andre kjønn en halvmeter fra meg når jeg dusjer. Jeg får heller ikke separasjonsangst for det kvarteret jeg og mannen bruker i hver vår garderobe etter svømming.

Jeg foretrekker å beholde litt spenning rundt nakenhet i hverdagen, selv om jeg fint kunne oppsøkt en naturiststrand.

Mannen min ville mer eller mindre diskret fått med seg interessante detaljer på lekre kvinners kropper, slik han gjør på alle påkledde kvinner nå, men jeg vet han er glad for å ikke ha nakne kvinner han ikke synes er lekre tett innpå seg.

Anonymous poster hash: 5a98f...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hadde så dårlig tid i går, så måtte bare få frem at du så klart må få lov å ha dine meninger om dette :)

Nå skal jeg prøve å svare litt mer utfyllende :)

Til det første er jeg enig med deg, og jeg tror at de fleste homofile er ganske obs på nettopp dette, fordi det av og til blir tatt opp at det er "ekkelt at det er homofile i garderoben" osv. Så tror det så og si er en teoretisk mulighet, som jeg skrev, og at det svært sjeldent skjer i praksis.

Poenget mitt er at om det hadde vært slik at vi alle delte garderobe tror jeg vi ville sett på det som en naturlig ting, og at det hadde vært et bitte lite få tall som hadde stirret - nettopp fordi vi var så vant til det. Men for at det skal bli en vane må det nødvendigvis pågå over tid, og noen må være først ut. Og først ut er det ikke sikkert at er like greit, siden det da er uvant.

Ja, det er sant det du sier. Men jeg tror fortsatt at man vil finne kroppen til motsatt kjønn (om man er hetero) attraktiv og jeg tror også at det hadde vært en del som hadde sett..

For eksempel da så ser mannfolk kvinner i skjørt hele tiden, men det betyr ikke at de synes det er så normalt at de ikke ser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sant det du sier. Men jeg tror fortsatt at man vil finne kroppen til motsatt kjønn (om man er hetero) attraktiv og jeg tror også at det hadde vært en del som hadde sett..

For eksempel da så ser mannfolk kvinner i skjørt hele tiden, men det betyr ikke at de synes det er så normalt at de ikke ser..

Morsomt det du skriver om skjørt. Som mann kan jeg bli noe distrahert om våren når det plutselig blir varmt og mye pent dukker frem. Men jeg forsetter ikke å være like distrahert utover sommeren og begynnelsen av høsten selv om damene har på seg akkurat det samme! Så det er tydelig at jeg blir vant med det og slutter å reagere. Det er også slik at jeg ble veldig mye mer distrahert når jeg var 18-20 enn jeg var når jeg passerte tredve. Jeg vil anta at det har sammenheng med at man blir mer vant til det.

I en mixed garderobe/dusj vil det eksistere en del selvjustis. Homofile menn som glaner for mye blir irettesatt både av heterofile og av andre homofile menn. Det er det samme som gjelder på naturiststrender - menn som oppfører seg uakseptabelt blir mye raskere irettesatt der enn på en vanlig strand. Jeg tror at på naturiststrender så opplever menn det som et gode at også kvinner kommer dit og at de dermed er mer påpasselig med at kvinnene har det bra der. Det er vel ingen strender hvor kvinnene passet så godt på som på naturiststrendene. På en vanlig strand vil de mere gi blaffen. Tilsvarende tror jeg at i en mixed garderobe/dusj vil de fleste menn sette pris på at det også er kvinner der og at de vil være mer villig til å "kjempe" for at kvinnene som er der har det bra og har lyst til å komme igjen. Og at de derfor lettere vil irettesette oppførsel som kan være ubehagelig for kvinnene.

Anonymous poster hash: 5855e...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Morsomt det du skriver om skjørt. Som mann kan jeg bli noe distrahert om våren når det plutselig blir varmt og mye pent dukker frem. Men jeg forsetter ikke å være like distrahert utover sommeren og begynnelsen av høsten selv om damene har på seg akkurat det samme! Så det er tydelig at jeg blir vant med det og slutter å reagere. Det er også slik at jeg ble veldig mye mer distrahert når jeg var 18-20 enn jeg var når jeg passerte tredve. Jeg vil anta at det har sammenheng med at man blir mer vant til det.

I en mixed garderobe/dusj vil det eksistere en del selvjustis. Homofile menn som glaner for mye blir irettesatt både av heterofile og av andre homofile menn. Det er det samme som gjelder på naturiststrender - menn som oppfører seg uakseptabelt blir mye raskere irettesatt der enn på en vanlig strand. Jeg tror at på naturiststrender så opplever menn det som et gode at også kvinner kommer dit og at de dermed er mer påpasselig med at kvinnene har det bra der. Det er vel ingen strender hvor kvinnene passet så godt på som på naturiststrendene. På en vanlig strand vil de mere gi blaffen. Tilsvarende tror jeg at i en mixed garderobe/dusj vil de fleste menn sette pris på at det også er kvinner der og at de vil være mer villig til å "kjempe" for at kvinnene som er der har det bra og har lyst til å komme igjen. Og at de derfor lettere vil irettesette oppførsel som kan være ubehagelig for kvinnene.

Anonymous poster hash: 5855e...044

Men det er bare det at jeg ikke ønsker noen risiko for at det skal være ubehagelig for meg å være i garderoben. Jeg har det fint som jeg har det nå, og orker bare ikke ekle mannfolk. Hadde det blitt mixed der jeg svømmer, hadde jeg ikke dratt dit mer. Jeg sier selvsagt ikke at mannfolk er ekle sånn sett, men det vil alltid være en og annen mann som ikke klarer å dy seg. Og menn vil alltid finne kvinner attraktive og motsatt uansett hvor vandt man er med det. Jeg blir lagt an på på sensommeren også, så jeg tror nok ikke man blir vant til en naken dame og slutter å tenne på det. Det gjør i alle fall ikke min samboer uansett hvor mye jeg er naken, og vil tro det gjelder for flere menn (og kvinner) enn han. Jeg vil også legge til at jeg mener ikke å si at mannfolk er ekle eller glor mer enn kvinner, men siden jeg er kvinne så vil jeg selvsagt se dette fra mitt synspunkt, og jeg tror også det vil være veldig ubehagelig spesielt for yngre jenter som allerede sliter med å vise seg naken i en garderobe for jenter å måtte vise seg naken for motsatt kjønn.

Jeg kunne fint glefset til en hver mann som oppførte seg dårlig, men når jeg er i garderoben ønsker jeg som sagt privatliv og det får jeg i en garderobe med samme kjønn. Tror heller ikke det er så lett for en 14 år gammel jente å glefse til når noen oppfører seg dårlig. Jeg husker selv da jeg var 14 og det var ubehagelig nok å dusje sammen med jentene etter gymmen.

Så jeg vil nok fortsatt mene det jeg gjør og føle det slik jeg gjør uansett hvor mye dette blir diskutert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er bare det at jeg ikke ønsker noen risiko for at det skal være ubehagelig for meg å være i garderoben. Jeg har det fint som jeg har det nå, og orker bare ikke ekle mannfolk. Hadde det blitt mixed der jeg svømmer, hadde jeg ikke dratt dit mer. Jeg sier selvsagt ikke at mannfolk er ekle sånn sett, men det vil alltid være en og annen mann som ikke klarer å dy seg. Og menn vil alltid finne kvinner attraktive og motsatt uansett hvor vandt man er med det. Jeg blir lagt an på på sensommeren også, så jeg tror nok ikke man blir vant til en naken dame og slutter å tenne på det. Det gjør i alle fall ikke min samboer uansett hvor mye jeg er naken, og vil tro det gjelder for flere menn (og kvinner) enn han. Jeg vil også legge til at jeg mener ikke å si at mannfolk er ekle eller glor mer enn kvinner, men siden jeg er kvinne så vil jeg selvsagt se dette fra mitt synspunkt, og jeg tror også det vil være veldig ubehagelig spesielt for yngre jenter som allerede sliter med å vise seg naken i en garderobe for jenter å måtte vise seg naken for motsatt kjønn.

Jeg kunne fint glefset til en hver mann som oppførte seg dårlig, men når jeg er i garderoben ønsker jeg som sagt privatliv og det får jeg i en garderobe med samme kjønn. Tror heller ikke det er så lett for en 14 år gammel jente å glefse til når noen oppfører seg dårlig. Jeg husker selv da jeg var 14 og det var ubehagelig nok å dusje sammen med jentene etter gymmen.

Så jeg vil nok fortsatt mene det jeg gjør og føle det slik jeg gjør uansett hvor mye dette blir diskutert. :)

Først vil jeg si at det er overhodet ikke mitt mål å få deg til føle eller gjøre noe annet enn det du gjør. Du har din historie av opplevelser og påvirkning som har formet deg. Ditt valg er sikkert best for deg og det vet bare du. Men jeg synes det er interessant å lese hva du skriver og det starter noen tankeprosesser i mitt eget hode som jeg har glede av å formulere skriftelig. Jeg lærer og forstår noe av det. Men jeg skal samtidig ikke legge skjul på at jeg gjerne bidrar til å utvide din horisont (på samme måte som du utvider min). Hvis man forstår bedre hva andre tenker og blir mindre skråsikker på egne verdier så blir man mer tolerant og kan lettere leve sammen med andre i et multikulturelt samfunn. Men man behøver som sagt ikke å føle og gjøre andre handlinger selv om man blir mindre skråsikker og forstår andre bedre.

Nå har jeg ikke inntrykk av at noen i denne tråden foreslår at mixed skal være det eneste alternativet men heller et tillegg til det man har i dag. (Du vil ikke slutte å gå i damegarderoben fordi det er en mixed garderobe på den andre siden av veggen?)

Når din samboer ikke slutter å tenne på deg når han ser deg naken så er det trolig fordi han forbinder din nakenhet med sannsynlighet for å få sex. Menn er egentlig mer interessert i sex enn i nakenhet. Ti niqabkledde kvinner som stadig vil ha sex vil være mer distraherende enn ti nakne kvinner som er helt utilnærmelig. Hvis man forbinder nakenhet kun med sex så vil man selvfølgelig lettere bli opphisset av nakne kvinner. (Det at ungdom i dag i så stor grad forbinder nakenhet kun med sex gjør at de i større grad enn tidligere får negative følelser i forhold til nakne gamle og andre de ikke kan tenke seg å ha sex med. Dette medfører at ungdom i mindre grad f.eks. vil stelle gamle og syke.) En mann som går på en naturiststrand eller i en mixed garderobe vil etterhvert slutte å bli opphisset fordi han vil erfare at sjansen for seksuell utelling er fraværende. Men samtidig vil han bli like raskt opphisset når han ser sin kone selv om han ser hun naken hver dag nettopp fordi han har erfart at sjansen for seksuell uttelling er ganske stor.

At man opplever mer ubehagelige opplevelser med det motsatte kjønn enn med eget tror jeg er mer avhengig av hvem som er der enn hvilket kjønn de har. Hvis man plutselig startet med mixed garderober nå ville det helt sikkert bli noen episoder til å begynne med hvor noen ikke klarer å oppføre seg pent. På samme måte som enkelte menn oppførte seg dårlig når kvinner begynte å gå i bikini og senere toppløse. Men ganske så snart vil langt de fleste menn lære seg hvordan man skal oppføre seg.

Anonymous poster hash: 5855e...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til første innlegg:

Tenker jo at det avhenger veldig av hva man mener med de forskjellige inndelingene. Er i utgangspunktet veldig positiv til å ha egne "dusjrom" av forskjellig str., f.eks. rom som passer for 2-5 personer, 6-10 personer eller 11-20 personer. Da kan en familie eller en gjeng på tur leie en egen garderobe kun for dem. I tillegg er det lettere for de som er trans å bare bli med vennegjengen eller familien, istedenfor å vurdere om man skal la underlivet, hodet eller utseendet velge.

Hvis det er snakk om hva jeg helst ville hatt når jeg er i svømmehallen e.l. kommer nok adskilt "enerom" øverst på lista, deretter fellesdusj for et kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til første innlegg:

Tenker jo at det avhenger veldig av hva man mener med de forskjellige inndelingene. Er i utgangspunktet veldig positiv til å ha egne "dusjrom" av forskjellig str., f.eks. rom som passer for 2-5 personer, 6-10 personer eller 11-20 personer. Da kan en familie eller en gjeng på tur leie en egen garderobe kun for dem. I tillegg er det lettere for de som er trans å bare bli med vennegjengen eller familien, istedenfor å vurdere om man skal la underlivet, hodet eller utseendet velge.

Hvis det er snakk om hva jeg helst ville hatt når jeg er i svømmehallen e.l. kommer nok adskilt "enerom" øverst på lista, deretter fellesdusj for et kjønn.

Akkurat det du foreslår eri ikke uvanlig f.eks. i de baltiske stater, Polen o.s.v. Der leier en famile, en (mixed) vennegruppe e.l. en badstu/spa rom for noen timer. I de baltiske stater er det f.eks. ganske vanlig at blandete vennergjenger ser hverandre nakne i slike sammenhenger. Men i de tilfellene leier de rommene for noe lenger tid og har det alene.

Jeg tenkte på om jeg skulle inkludere sette som et forslag i avstemningen. Men i avstemning tar jeg for meg situasjonen hvor man trener i et treningsstudio, eller bruker et felles svømmebasseng. Da er det litt vanskeligere å reservere et rom for akkurat den tiden de trenger før eller etter at de trener/bader. Alternativet er at de leier det hele tiden. Det blir forholdsvis dyrt å reservere rommet også den tiden de ikke bruker det fordi de holder på med trening etc.

Så å tilby et rom/garderobe/dusj/badstu for grupper av forskjelllig størrelse er absolutt interessant når gruppen oppholder seg der mesteparten av tiden. I tilfelle med treningsanlegg/bad så er det fellesgarderober eller enmansgaredrober som er alterenativene. (I enmannsgaredrobene så må man hente tøyet fra et annet sted (skap) og ta det med seg til sin ennmannsgarderobe/dusj og skifte der. Man kan selvfølgelig ikke ha reservert rommet for hele den tiden man trener. (det blir i så tilfelle vanvittig dyrt))

Anonymous poster hash: beda8...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 29.10.2014 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Hvor i alle dager finner man steder der menn og kvinner bruker samme dusjer? Om det har vært badeanlegg eller treningsanlegg har jeg alltid sett separate dusjer/garderober for menn og kvinner.

 


Anonymous poster hash: 311b7...702

 

Interessant å se denne tråden fra 2014. I mellomtiden har vi fått The Well hvor en overraskende høy prosent, også unge, starter med å være skeptiske men etter noen timer kaster fordommene.

Anonymkode: c3789...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Interessant å se denne tråden fra 2014. I mellomtiden har vi fått The Well hvor en overraskende høy prosent, også unge, starter med å være skeptiske men etter noen timer kaster fordommene.

Anonymkode: c3789...997

Men de aller fleste bruker badetøy

Anonymkode: 385d3...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...