Gå til innhold

Intens svigermor?


mae1234

Anbefalte innlegg

Vent til dere får barn... Hvem tror du kommer til å stå for oppdragelsen?

Du... Jeg skal fortelle deg det, at akkurat det har streifet tankene mine mange ganger.. Bare tanken på å få barn med han skremmer meg skikkelig. Vi har en hund sammen, å bare det er en ''kamp'' i seg selv. Jeg har de retningslinjene jeg vil hunden min skal gå etter, mens hun bare buser inn å gjør om hun selv vil med hunden, rett foran nesa på meg. Sambo har selv sagt at vi kommer ikke til å få fred når moren hans får sitt første barnebarn, så jeg får vel egentlig alt inn med teskje, men det er bare så forferdelig tungt å innse ting å ta en endelig avgjørelse... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvrespekt og selvfølelse kan få seg en real ripe, forresten. Å la dette gå over særlig mer tid, vil bare gjøre vondt verre.. Ser han ikke hva han bidrar å gjøre mot deg? Ser du ikke hva du gjør mot deg selv?

Anonymous poster hash: caf12...a03

Akkurat det har jeg allerede merket. Jeg gikk fra å være en meget selvstendig å utforskende dame, til å faktisk tvile på mine kunnskaper når det kommer til de enkleste ting.. Er litt skremmende å nesten ikke kjenne seg selv igjen lenger.. Problemet tror jeg er at siden han er født og oppvokst under slike forhold, så ser han ikke galt i det som blir sagt å måten ting blir gjort på. Jeg er mest av alt forbandet på hans mor, som tillater at sin egen sønn i en alder av 24 er så avhengig av henne enda. Det er jo en fordel for henne, da hun mest av alt ønsker et slikt forhold med ''barna'' sine. I mine øyne er jo dette helt galskap, da jeg selv ble oppdratt på en slik måte at jeg skulle klare meg helt og holdent selv, den dagen jeg valgte å flytte hjemmefra.. Vet vel innerst inne at jeg gjør vondt værre med å fortsette å være her, men det er bare å den biten med å overbevise seg selv om at nok er nok...:-)

Setter ellers veldig stor pris på alle som har tatt seg tid til å svare meg.. Det hjelper masse på selvfølelsen å se at jeg ikke tar så alvorlig feil allikevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Han trenger tydeligvis ikke en kjæreste, men enda en mor. Jeg hadde flyttet for meg selv.

Ja, akkurat dette får jeg vel bare mer og mer bekreftet... Var nok en diskusjon for 3 dager siden, hvor han uttrykte sterk missnøye for at jeg ikke hadde tatt av skinnet på pølsa før jeg kokte dem, fordi han synes at dette er vanskelig å skrelle.. (ler). Jeg ble egentlig skikkelig irritert, å sa at det må du vel egentlig lære deg i en alder av 24. Han ble irritert, å satte filmen på pause å såg meg rett inn i øynene å spurte: si meg, prøver du å lære meg noe? Da klarte jeg ikke holde meg, å det ble diskusjon ut av dette. Jeg tok opp flere ting som jeg mener han burde kunne gjøre selv i en alder av 24, å dette ble ikke bra. Jeg misstenker at moren hans har snakket med ham å fortalt ham hva jeg sa til henne den dagen hun var å hentet regningene hans å fortalte meg at hun syntes han var alt for slapp med regningene sine. Jeg sa til henne at han må få ta ansvar for regningene sine selv, å heller få seg en smell, slik at han tar seg sammen å skjerper seg på regningsfronten. Såg at dette ikke falt i smak hos moren da jeg sa det.

Men uansett, han fikk seg faktisk til å si til meg; ''Hva skal jeg med dame hvis jeg skal kunne/gjøre alt selv? bare ha henne for å knulle henne?'' ... Jeg ble skikkelig lei meg, å nekter faktisk å tro at han fikk seg til å si det... Går enda å overbeviser meg selv om at han snakket før han tenkte.

Men så satte det hele en tanke i meg; betyr det at hvis moren ikke kan være en del av livet vårt, så går ALT ansvar over på meg?? jeg føler at jeg er her på feil grunnlag, at han har meg i hus for at jeg gjør det han selv ikke vil/orker å gjøre, selv om han sier han elsker meg? :frown:

Igår kom moren nok en gang rett inn til oss uten å ringe eller banke på døren, mens jeg står på badet og ordner meg. Hun kommer inn og står der i dør-åpningen lenge å ser på imens jeg steller meg. Hva i alle dager da :glare:

Jeg Veit ikke hva jeg skal gjøre når det kommer til henne, for det virker som at alt irriterer meg når det kommer til hun. Er redd jeg irriterer meg mer enn nødvendig, å at det har gått så langt at jeg irriterer meg over normale ting også.. Jeg klarer ikke se klart selv lenger... :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han prøver jo å få deg til å bli mora hans, ved å be deg om å ta ansvaret for regningene. Denne mannen har avhengighetsproblemer og klarer ikke å ta ansvar for sitt eget liv. Svigermora høres helt forferdelig ut. Tror du kan glemme å forandre noen av dem. Han er en spnn type som bor hos mora si når han er 40 år. Eller du er mora hans når han er 40 år, men har svigermora på nakken. Er det det du vil?

Anonymous poster hash: 30689...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kom moren nok en gang rett inn til oss uten å ringe eller banke på døren, mens jeg står på badet og ordner meg. Hun kommer inn og står der i dør-åpningen lenge å ser på imens jeg steller meg. Hva i alle dager da :glare:

Haha, du får begynne å gå naken i huset :-)

Og hadde ikke mannen min klart/giddet å skrelle pølsa si, så hadde jeg sagt han fikk spise den med skinnet på, eller ringe moren og be henne skrelle den :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Med andre ord, dersom du ikke oppfører deg som moren og skreller pølsene, så er du kun verd å knulle. Og det finner du deg i?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, du får begynne å gå naken i huset :-)

Og hadde ikke mannen min klart/giddet å skrelle pølsa si, så hadde jeg sagt han fikk spise den med skinnet på, eller ringe moren og be henne skrelle den :-D

Er ikke første gang hu kommer busende... Vært v 3 anledninger jeg har stått halvnaken på badet å hu plutselig har stått der uti gangen, den ene gangen hadde jeg til og med låst ytterdøren å hu låste seg inn selv, å dette UTEN å ringe på døra i det heletatt..

Ang pølsa, så trodde jeg seriøst han bare tullet, men det var helt allvor altså.. Holdt på å sette pølsa i halsen selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg ville gjort? Jeg ville ha kjøpt _den_ d*ldoen og lagt en midt i senga.

Og naturligvis vandret rundt litt sånn smånaken, og blitt sååå overraska når svigermor plutselig sto der... Kanskje utstøtt et IIIk! du må være så snill å ringe på før du kommer inn!

Hehe - hun hadde lukta lunta temmelig kvikt.

Men helt seriøst: Jeg tror ikke mammaduttebassen har lyst å forandre seg, jeg. Han har jo mamman sin til å betale regninger og stelle :danse: for seg, og så kan han ha deg til sengekos. Kan vel ikke ha det bedre han, vel?

Men det kan du. Alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vet du hva jeg ville gjort? Jeg ville ha kjøpt _den_ d*ldoen og lagt en midt i senga.

Og naturligvis vandret rundt litt sånn smånaken, og blitt sååå overraska når svigermor plutselig sto der... Kanskje utstøtt et IIIk! du må være så snill å ringe på før du kommer inn!

Hehe - hun hadde lukta lunta temmelig kvikt.

Men helt seriøst: Jeg tror ikke mammaduttebassen har lyst å forandre seg, jeg. Han har jo mamman sin til å betale regninger og stelle :danse: for seg, og så kan han ha deg til sengekos. Kan vel ikke ha det bedre han, vel?

Men det kan du. Alene.

Jg går smånaken her rett som det er jeg, men de kunne ikke brydd seg mindre... Her gjør de som det passer seg, uansett... Jeg husker hun fant et sexleketøy her etter eksen hans, hun grein på nesen og kalte henne grisete!

Å ja, du har vel rett i det.. Har det som plomma i egget han, når mor tar seg av alt av ansvar, å han har meg i sengen...uh, Jeg blir dårlig:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en "voksen" person og moren hans mener hun har rett til å gjennom hans. Nå åpner hun også posten din og går gjennom regningene dine? Og ingen av dere har noen gang hatt betalingsanmerkning/økonomiske problemer, det her er kun pga nyskjerrighet.

Det at han ikke ser noe merkelig med det her i hele tatt, gjør at jeg ville pakket sakene og flyttet.



Anonymous poster hash: e796f...171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant innlegget ditt :)

Og ja, er mye likheter her! Svigermor nekter å tro på at gutten hennes er voksen. En gang hun hadde laget medisterkaker spurte hun om vi ville ha, vi ble jo såklart glade for det. Og da fulgte hun på med kommentaren: "skal jeg koke poteter også? X (meg) vet vel ikke hvordan hun gjør det?"

Heldigvis er ikke kjæresten min avhengig tilbake. Han synes hun er i overkant masete og kontrollerende. Men vi prøver å holde fred ved å høre på det hun sier, nikker og smiler.

Aldri i livet om den dama hadde fått nøklene hit. Da hadde jeg aldri fått fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig Ts har dumpet denne fyren. Fatter ikke at det finnes slike menn som tror de lever på 50-60 tallet. Forstår meg heller ikke på kvinner som finner seg i å være husmor, slave og sexgudinne... Som sagt jeg får vibber fra en annen tid.

Anonymous poster hash: 0b6d5...5b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om svigermoren din ikke er det eneste problemet.

Hvis dere jobber eller studerer, er det ingen grunn til at du skal drive og rydde opp etter ham. Med mindre du trives med å ha det sånn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du glemmer en vesentlig ting her. Din sønn har faktisk latt din mor gjøre alt for seg.

Det er han som har tillatt det. Han har gjort seg hjelpesløs. Når en mann overlater regninger til sin mor, så hva er det mere mor må gjøre?

Hvem har gitt henne nøkkel? Slik kan jeg fortsette.

Feilen er ikke hos svigermor,men hos din mann. Han har vist seg som en dott.

Lett å legge skylden på mor, men det kan han til selv.



Anonymous poster hash: e1edd...325
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Vent til dere får barn... Hvem tror du

kommer til å stå for oppdragelsen?

Et veldig viktig poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå hadde vi en diskusjon om svigermor igjen... Etter alt tullet som har vært, altså diskusjonene om svigers ( vi har aldri på det året sammen kranglet ), og at jeg har gått å vært nedfor å småsur pga intensiteten til svigers, så sa han nå at han begynte å tvile på om dette forholdet kom til å vare... Pluss at nå som det går mot sommer å sol at det kanskje vi heller skulle prøve å være fri og frank... Hva er det for en ting å si??:-( er så lei meg å skuffa over den uttalelsen at jeg har ikke ord:-( så nå holder jeg på å pakker å er på tur vekk herfra... Han tok med seg hunden å dro, så jeg fikk pakke ifred.... Ble vanskeligere enn jeg trodde dette:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja nå hadde vi en diskusjon om svigermor igjen... Etter alt tullet som har vært, altså diskusjonene om svigers ( vi har aldri på det året sammen kranglet ), og at jeg har gått å vært nedfor å småsur pga intensiteten til svigers, så sa han nå at han begynte å tvile på om dette forholdet kom til å vare... Pluss at nå som det går mot sommer å sol at det kanskje vi heller skulle prøve å være fri og frank... Hva er det for en ting å si??:-( er så lei meg å skuffa over den uttalelsen at jeg har ikke ord:-( så nå holder jeg på å pakker å er på tur vekk herfra... Han tok med seg hunden å dro, så jeg fikk pakke ifred.... Ble vanskeligere enn jeg trodde dette:-(

Hei, Jeg tror ikke det vil komme noe godt ut av å fortsette dette forholdet. Typen din er tydeligvis fast bestemt på at det er du som er problemet, og da blir det ganske nytteløst. Jeg er helt sikker på at når du ser tilbake på dette i etterkant, så kommer du til å prise deg lykkelig for at du kom deg bort. Klem til deg i en kjedelig situasjon :hug:

Anonymous poster hash: 2970b...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deg det er noe galt med. Tror det skal godt gjøres å konkurrere mot moren hans. Han er rett og slett ikke klar for å bli voksen og slite seg løs fra mammaen sin slik voksne skal gjøre.

Kanskje du etter hvert vil kjenne hvor godt det vil være å slippe å konkurrere mot moren. Alltid ha henne over dere. Kanskje du finner deg noen "på din egen alder" :)

Men skjønner det er vondt nå :/ :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jade og AnonymBruker over her;

Tusen takk for vennlige ord.... Jeg har ikke mye å si akkurat nå, så beklager mine få ord... Ville bare si jeg setter pris på at dere tar dere tid for å komme med oppløftende ord... :-) det er forferdelig trasig mens det står på, men vi får se hvordan det går etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, at det var han som skulle velge å gå (til moren sin :fnise: ) Men se positivt på det- han gjorde det enkelt for deg. Du slapp å ta det vanskelige valget og den dårlige samvittigheten som følger.

Du hadde jo uansett tenkt tanken selv også, når det etter flere forsøk fra din side ikke ble noen bedring. Håper du har et sted du kan være inntil du får egen leilighet? Som flere her sier, du kommer sikkert til å være kjempeglad for bruddet i fremtiden, når du får ting litt på avstand.

Men jeg må si jeg er sjokkert. Trodde slike "menn" bare eksisterte i såpeserier og på film. Skrelle pølsen for han???? Det er virkelig dagens altså! Bare trist at verken han eller moren ser det selv. Og det er jo denne "mannen" det til syvende og sist går utover.

Uansett- en varm sommer :hug: til deg TS, snart er det sommer, sol og nye muligheter!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...