Gå til innhold

Han betaler alt for masse barnebidrag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, flere blir jo fedre uten å ønske det også. Om barna burde ta risikoen? Nei, kvinnen burde være oppegående nok til å ta abort før det kommer så langt. Er de ikke det, skal jo selvfølgelig mannen bidra. Men synes man skal være varsom med å kreve noe mer av mannen økonomisk enn det kvinnen selv er i stand til å bidra med, og synes ikke mannen skal dekke noen av kvinnens levekostnader i det hele tatt. Barnet er mannens ansvar, ikke kvinnens. Klarer ikke kvinnen å ta vare på seg selv finnes det ikke unnskyldninger gode nok for å sette barnet til verden i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: f9216...c98

Dette er ikke en "juridisk-abort-tråd"

Skal barna bo alene da, siden bidragspengene ikke kan gå inn i det generelle husholdet? For det blir jo konsekvensen hvis bostedsforelder ikke skal ha nytte av at en ikke lenger kan bo smått og trangt...

Anonymous poster hash: dafad...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FuturePrimitive

Jeg vet litt om det jeg også, har vært alene med min sønn i 17 år.

Bare matutgiftene våre er på 9000 kr i måneden, jeg vet, jeg velger det selv. Vi spiser det vi har lyst på hver eneste dag. Men far er ikke i nærheten av å ha betalt halvparten av "driftsutgiftene" til den gutten til tross for at han alltid har betalt det NAV har fastsatt og tjener 3 ganger så mye som meg.

Da handler du for dyrt. Vi (3) bruker 4-5000 i mnd og da snakker vi lammeytrefilet, økologiske poteter, hjemmelaget skjy/saus, breiflabb og rotpuré, hjemmelaget pizza, hjemmelagede hamburgere osv osv..Baker brød og sånn selv, men tviler på at kneipp er SÅ dyrt om dagen.

Ta gjerne kontakt for tips til hvordan du antakelig kan spise bedre til halve prisen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at mannen skal hjelpe kvinnen å betale ned på lånet til en dyrere og finere bolig, og slik spare for henne? I så fall burde mannen også være berettiget til en andel av boligens verdiøkning, noe som blir håpløst å regne på. Så nei, selvfølgelig skal han ikke betale for akkurat dette. Klarer ikke kvinnen å betale for sånt selv skulle hun aldri hatt barn i utgangspunktet.

Dessuten, hvorfor skal mannens inntekt ha noe å si? Hva det koster å ha et barn burde jo være likt uansett hva foreldrene tjener. Det er jo helt idiotisk å si at barn med velstående foreldre trenger mer enn barn som ikke har det. Dette betyr ikke at foreldre ikke bør bidra med mer hvis de har penger til det, men at det skal være noe hovedforsørgeren kan kreve er helt feil for meg.

Jada, du får "le høyt". Det minner om hersketeknikk for tenåringsjenter, men samme det. Uansett, tror dere rett og slett ikke klarer å sette dere inn i mange menns situasjon på dette. Jeg kjenner flere, og det som kjennetegner de fleste er at de heller innfinner seg med knuste drømmer og selvfølelse over å se barnet sitt vokse opp i variende grad av avstand, enn å skape bråk. For ja, noen brudd er for betente til å repareres. Jeg vet at hylekoret kanskje ikke er enig, men å holde avstand til noen man holder veldig kjær fordi det er til det beste er noe av det som står høyest i min bok.

Verden er ikke svart-hvit. Våkn opp.

Anonymous poster hash: f9216...c98

Så du mener at kvinner, eller bostedsforelder, har et større økonomisk ansvar for at barna har et anstendig bosted?

Jeg kjenner flere, faktisk ganske mange, som har blitt forlatt av sine menn til tross for at beslutningen om å få barn var tatt i fellesskap. Og som glemmer sine barn, og som gjør alt som står i deres makt for at de skal slippe å betale bidrag. Men det er kanskje ikke så ille det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da handler du for dyrt. Vi (3) bruker 4-5000 i mnd og da snakker vi lammeytrefilet, økologiske poteter, hjemmelaget skjy/saus, breiflabb og rotpuré, hjemmelaget pizza, hjemmelagede hamburgere osv osv..Baker brød og sånn selv, men tviler på at kneipp er SÅ dyrt om dagen.

Ta gjerne kontakt for tips til hvordan du antakelig kan spise bedre til halve prisen! :)

Nei, det er ikke kneipen som gjør de store utslagene :)

Men du har helt rett, fatter ikke hvordan det er mulig selv. Hadde kanskje hjulpet å hatt en Kiwi eller Rema100 i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke mor jobbe mer slik at hun fikk større inntekt. Far har barnet 40% her så mor har tid nok til ekstra jobb om hun synes hun ikke har nok.

Kan hun ikke jobbe kan hun bli samværsforelder f.eks.

8 dager i måneden er ca 20%,ikke 40%

Anonymous poster hash: 3fef8...289

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager i måneden er ca 20%,ikke 40%

Anonymous poster hash: 3fef8...289

Du har hentet det ut fra feil sammenheng. Ikke. Se diskusjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glem bostøtte, det er en helt annen sak.

Svar heller på det jeg spør om, hvilke utgifter skal dekkes opp av samværsfradrag????

Har du lest alt eller bare det du vil? Det som ligger til grunnlag for bidragene er grunnlag for fradrag ved bidrag. Altså levekostnader etter sifo jf. Bidragsforskriften. Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Anonymous poster hash: 19e04...186

Ikke nødvendigvis..

Faren til sønnen min betaler ikke, da han tjener svært lite og jeg har såpass at jeg ikke får bidragsforskudd. Han har også mindre samvær enn "normalt samvær"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest alt eller bare det du vil? Det som ligger til grunnlag for bidragene er grunnlag for fradrag ved bidrag. Altså levekostnader etter sifo jf. Bidragsforskriften.

En får altså opptil 400 kr (noen kanskje mer) for en tenåring i fradrag pr. døgn ved å vippe akkurat innenfor i samværsklasse 3. Hvor mange døgns samvær tilsvarer barnets andel bokostnad i følge NAV,s satser?

Ser du ikke at fradraget for samvær er langt større enn en BM mottar for hvert døgn barnet er hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest alt eller bare det du vil? Det som ligger til grunnlag for bidragene er grunnlag for fradrag ved bidrag. Altså levekostnader etter sifo jf. Bidragsforskriften.

Bare svar henne på spørsmålet hun stilte du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Nei, det er ikke kneipen som gjør de store utslagene :)

Men du har helt rett, fatter ikke hvordan det er mulig selv. Hadde kanskje hjulpet å hatt en Kiwi eller Rema100 i nærheten...

Tja..Coop eller Meny er vel ikke dobbelt så dyrt? :)

Du burde kanskje ukeshandle. Bra for lommeboken og miljøet, for da kaster man mindre :)

Også greit å se på kilosprisen og ikke handle "merke"varer som ser appelerende og fine ut :)

(Sant det jeg sier, men skøyer litt med deg) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..Coop eller Meny er vel ikke dobbelt så dyrt? :)

Du burde kanskje ukeshandle. Bra for lommeboken og miljøet, for da kaster man mindre :)

Også greit å se på kilosprisen og ikke handle "merke"varer som ser appelerende og fine ut :)

(Sant det jeg sier, men skøyer litt med deg) ;)

Jeg ser faktisk på kiloprisen, og velger ofte Eldorado og noen ganger også First Price (litt avhengig av hva det er).

Ukesplan, og hande det en trenger i forhold til denne skulle jeg gjerne gjort. Men så har jeg en stengel her som er så forbasket finspist, og frykten for at han skal få i seg for lite energi i forhold til det han trenger er stor. Henger nok litt igjen fra da han ble utredet som liten fordi han nærmest hadde spisevegring.

Ja ja, en aldri så liten avsporing... håper jeg blir tilgitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg ser faktisk på kiloprisen, og velger ofte Eldorado og noen ganger også First Price (litt avhengig av hva det er).

Ukesplan, og hande det en trenger i forhold til denne skulle jeg gjerne gjort. Men så har jeg en stengel her som er så forbasket finspist, og frykten for at han skal få i seg for lite energi i forhold til det han trenger er stor. Henger nok litt igjen fra da han ble utredet som liten fordi han nærmest hadde spisevegring.

Ja ja, en aldri så liten avsporing... håper jeg blir tilgitt :)

Det er likevel snålt at 2 stk skal bruke nesten 10 høvdinger på mat. Altså..det hadde jeg ikke fått til for oss tre om jeg så bare kastet halvparten i dass. Jeg er en 90kgs mann og spiser alene for 2-2500 kroner i mnd. Og da spiser jeg/vi ALLTID det vi har lyst på. Dette er inkludert andre varer også, som dasspapir og såpe.

EN råflott middag koster for en familie 150 kroner, så selv om dere spiser råflotte råvarer (økologisk) så koster det 4500 i mnd. Så er det brød, pålegg, knekkebrød, yogurt, litt frukt og melk i tillegg. Skal vanskelig gjøres å komme særlig over 6000-7000. MEN, om du sier det så..

Hadde nesten vært interessant om du postet kvitteringene dine her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nødvendigvis..

Faren til sønnen min betaler ikke, da han tjener svært lite og jeg har såpass at jeg ikke får bidragsforskudd. Han har også mindre samvær enn "normalt samvær"

De her som syter om at far betaler for mye, sier intet der han betaler ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De her som syter om at far betaler for mye, sier intet der han betaler ingenting.

Er ikke det typisk?

Det er liksom greit at BY ikke betaler bidrag. Gud forby, noen kroner kunne jo komme mor tilgode...

Anonymous poster hash: c79c3...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det typisk?

Det er liksom greit at BY ikke betaler bidrag. Gud forby, noen kroner kunne jo komme mor tilgode...

Anonymous poster hash: c79c3...108

Ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...