Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her går det så det suser... Magen vokser og junior spreller i vei. Litt gøy å ligge på rygg og se magen disse når han sparker. Ser magen stikke ut plutselig. Hehe!

Ellers var jeg hos jordmor igår. Alt var som det skulle ☺️☺️

Snart er alt på plass også av utstyr! Men først skal vi flytte, kjøpt hus så dette blir spennende! Baby og hus på ett og samme halvår. Tiden løper jo!

Ser du magen disse når babyen sparker alt? Jeg er 22 + 2 og kjenner nesten ingen ting. Hvor ofte er det egentlig vanlig å kjenne bevegelse så tidlig ? Kan ikke si jeg egentlig kjenner noe særlig hver dag, bare litt i blant... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Jeg er 30 uker og har kjent tydelig bevegelse siden uke 16. Det har vært ulik variasjon for hver dag og er selvsagt mye mer liv nå enn for mange uker og måneder siden. Men det er ikke lik aktivitet hver dag. Har hengt meg opp i at det ikke skal være mindre liv en dag eller mer en annen. At man skal kontakte føden om det er endring...Skjønner meg ikke på det, for her er det jo variasjoner for hver dag. Den ene dagen kan hun være hyperaktiv og magen ser ut som en hoppende gele klump med bevegelse i all retninger. En annen dag kan jeg kun kjenne henne bevege seg og ikke kjenne noe særlig spark eller mye aktivitet. Jeg har sett på hva jeg spiser og det er ingen sammenheng med om jeg spiser sukker eller ikke faktisk.

Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det greit. Er en del som skjer rundt meg som ikke har med svangerskapet å gjøre, men som likevel er tungt.

Babyen vokser og spreller masse hver dag. Jeg har kjent liv daglig siden rundt uke 18 tror jeg. Begynte å kjenne i uke 16 ca. Er utrolig sliten. Jobber, spiser og sover. Men jeg må jobbe så mye for vi må ha pengene. På de tyngste dagene på jobb er bekkenet grusomt. Gleder meg til permisjon og fødsel!

Må jo snart søke stønader og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99 dager igjen til termin  :sjokkert: 

Her går det ganske greit. Roet meg litt med liste skrivingen min, og heller begynt å strikke litt til mini.  :laugh: Han er utrolig glad i å sparke meg i blæra, og generelt sparke der samboer ikke kan se. :P Men de siste to ukene kan jeg se tydelig når han beveger seg, det er skikkelig freaky og utrolig gøy samtidig! :D Veldig gøy at også mannen får kjenne litt dult.

Ellers tror jeg at jeg har slippet unna det meste av svangerskapsplager så langt (bank i bordet), men har fått så sinnsykt irriterende verkende smerter i høyre flanke denne uken. Kom på mandag, og har klart å sove 2 av 4 netter så langt i uka  :danse: Frister med smertestillende, men skal holde meg unna. Var litt bekymret for at det skulle være noe med nyrene da jeg har testet svakt positivt på UVI og må ha urin til dyrking, men tror nok mest sannsynlig det bare er muskelsmerter.



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente masse spark i går kveld og i natt (phew! :) ) Har hørt at Mini ofte er mest aktiv når mor hviler, og blir lullet i søvn når hun er aktiv, så kanskje det er noe der? Vanligvis er jeg jo enten i aktivitet eller sovet, og når jeg sover vet jeg ikke hvor mye jeg er i stand til å kjenne :)

Håper i alle fall at alt er bra med Mini'en der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yepp! Magen disser som bare det 😂 ikke alltid da, men relativt ofte faktisk. Når jeg sier samboer må se på nekter junior å sparke. Så han hakke fått sett det da. Er bare jeg som ligger i senga eller sofaen og ler for meg selv 😁😂

Men han har seff kjent spark da 😜

Og ja, er litt ekkelt og rart og se og kjenne!

Kjenner liv daglig. Gjort det siden ca uke 17-18... Begynt å kjenne mønsteret på når han sover og er våken. Men merker ikke på om han reagerer spesielt på enkelte ting jeg spiser ☺️ Godt det!

Håper folket får en finfin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også masse liv og det har jeg gjort siden uke 17 eller 18 tror jeg. En virkelig aktiv gutt jeg har i magen  :rodmer:  Er kjempe spesielt å se at han  sparker på utsiden, og her om dagen fikk mannen seg en real en på tygga når han skulle høre på magen!  :fnise:  :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer lå fasinert i går og så at magen bevegde seg. Det er på undersiden av magen så jeg så det ikke selv :P syns det var litt ekkelt at han kunne se og ikke jeg :P men har mye rare tanker om dagen som ikke er logiske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, de siste dagene har jeg vært utrolig kvalm, og i tillegg hatt små murringer på sidene av magen. Baby er fortsatt aktiv som bare det da! Sikkert bare musklene som strekker seg  :laugh:

Får forresten høre av flere folk at jeg er "så svær!". Jeg er 6 mnd på vei, skal man ikke være litt stor da? Syns det er litt sårende å høre at jeg er så stor. Det er ikke greit å si til andre, hvorfor er det da greit å si til gravide? Tar det så negativt med tanke på at jeg HAR lagt på meg etter jeg ble gravid og føler meg som Keiko!  :sur:

 

Hvordan går det med dere andre, jenter? Og hva skal dere benytte dagen i dag til? 

Her blir det lekser og lekser, også litt lekser til!  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Khaosick

Jeg vurderer om jeg skal ta turen til foreldrene mine eller ei. 20 mil og varierte kjøreforhold pga været de siste dagene.. Men bare en vei som er delvis stengt, og den er ut av dalen vi bor. Så skal vi noe som helst må vi kjøre der uansett.

Ellers et begynnende kranglete bekken, men det kan og være de siste dagers aktivitet :P Vi har endelig fått klesskap på soverommet :hoppe:

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det så det suser, sånn egentlig. Huset vi bor i nå pakkes ned og vi skal om to uker overta huset vi har kjøpt 😁 Kjenner at bekkenet ikke er helt enig i denne aktiviteten, så måtte legge meg i badekaret en times tid etter dette 🙈

Ellers er junior svært aktiv. Den er våken ca annen hver time og romsterer godt i magen. Har også begynt å få litt smerter i mageregionen av og te. Magen blir knallhard også. Jordmor mente dette var kynnere. Ubehagelig, men helt ufarlig..

Ååh, elsker ebay! Og for en ukes tid siden kjøpte jeg veggtegninger til å ha på barnerommet. Dette kom i posten idag. Så kjempefint ut! Bl.a en giraffe med sånn høydemåler 😁 så nå ser jeg frem te å flytte og innrede barnerommet ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, de siste dagene har jeg vært utrolig kvalm, og i tillegg hatt små murringer på sidene av magen. Baby er fortsatt aktiv som bare det da! Sikkert bare musklene som strekker seg :laugh:

Får forresten høre av flere folk at jeg er "så svær!". Jeg er 6 mnd på vei, skal man ikke være litt stor da? Syns det er litt sårende å høre at jeg er så stor. Det er ikke greit å si til andre, hvorfor er det da greit å si til gravide? Tar det så negativt med tanke på at jeg HAR lagt på meg etter jeg ble gravid og føler meg som Keiko! :sur:

Hvordan går det med dere andre, jenter? Og hva skal dere benytte dagen i dag til?

Her blir det lekser og lekser, også litt lekser til! :Nikke:

Får også plutselig høre hvor stor jeg er. Tre stykker har kommentert det på to dager, inkludert mamma sin superdeprimerende tante som så ømt på meg og sa «det skal nok gå fint dette». Joda, det tror eg å :P Har ikke gått opp i vekt enda, så det er bare magen som har vokst. Mye tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får også plutselig høre hvor stor jeg er. Tre stykker har kommentert det på to dager, inkludert mamma sin superdeprimerende tante som så ømt på meg og sa «det skal nok gå fint dette». Joda, det tror eg å :P Har ikke gått opp i vekt enda, så det er bare magen som har vokst. Mye tydeligvis.

Åh! Superdeprimerende tanter vetjeg alt om. Min tante (som forøvrig var en av de som kalte meg svær) kommed masse oppløftende ord om at hun håpte at min fødsel ikke ble like hard som hennes og mammas sine hadde vært.  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt delvis rosa-nekt på saker og ting til lillemor, for jeg synes det er for mye fokus på "kjønnsfarger".

Men i dag klarte jeg ikke la vær :fnise:

Garn til hentesett er herved kjøpt inn, i rosa og brunt :)

Og grått og grønt til mariusdress :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg kjent litt bevegelse hver dag, så det er bra :)

Har forsøkt å ta det litt mer med ro siden jeg ble så sliten og fikk vondt over alt i slutten av forrige uke. Vet ikke om jeg tabbet meg litt ut ved å invitere hele familien på middag i morgen, siden det er etter masse besøk og tilhørende rydding av huset jeg ble helt gåen forrige uke, men mannen skal ta seg av matlagingen så da håper jeg det går greit :blomst: Mannen var bortreist forrige uke, det er sikkert derfor jeg ble så sliten. Er helt avhengig av at mannen duller med meg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oh my lord! 100 dager igjen til termin! Idag slo det meg, er jeg virkelig klar til å bli mor? Er vi modne nok til å bli foreldre???

Haha, for en tanke å våkne til. Men det er jo realiteten. Om ca 100 dager blir jeg jo Mamma! ☺️😍

Misforstå meg rett, jeg gleder meg som en unge! Tiden går ikke fort nok. Ser såååå frem til å møte junior, men av og te dukker slike tanker opp i haue på meg 🙈 Hormoner er noe dritt, ødelegger tankegangen og hauet tidvis 😂 for ikke å snakke om de merkeligste drømmene som ankommer på nattestid 😳😱😂 har flere enn meg det slik?

Ha en finfin lørdag folkens 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som har smerter i korsryggen og opplever at beina "svikter" i hoftepartiet?

Jeg har i grunn ikke særlig vondt i bekkenet, kun ryggen. Etter en hel dag på beina klarer jeg knapt å komme meg ned trappa, siden ingen av beina duger til å ta hele kroppsvekten min alene. Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som har smerter i korsryggen og opplever at beina "svikter" i hoftepartiet?

Jeg har i grunn ikke særlig vondt i bekkenet, kun ryggen. Etter en hel dag på beina klarer jeg knapt å komme meg ned trappa, siden ingen av beina duger til å ta hele kroppsvekten min alene. Blæh!

Jeg har ikke hatt vondt i korsrygg, men opplever at beinet «svikter» når jeg skal reise meg og det kan være vanskelig å komme i gang å gå. Siste ukene har jeg også hatt smerter fra et punkt i baken.

Har hatt to kiropraktortimer og er mye bedre. Kirop mener det er bekkenlåsning med litt bekkenløsning. Han tror det er god sjanse for at det blir bedre. Har vært på nattevakt i hjemmesykepleien nå, det har gått fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my lord! 100 dager igjen til termin! Idag slo det meg, er jeg virkelig klar til å bli mor? Er vi modne nok til å bli foreldre???

Haha, for en tanke å våkne til. Men det er jo realiteten. Om ca 100 dager blir jeg jo Mamma! ☺

Misforstå meg rett, jeg gleder meg som en unge! Tiden går ikke fort nok. Ser såååå frem til å møte junior, men av og te dukker slike tanker opp i haue på meg Hormoner er noe dritt, ødelegger tankegangen og hauet tidvis for ikke å snakke om de merkeligste drømmene som ankommer på nattestid har flere enn meg det slik?

Ha en finfin lørdag folkens

 

Slike tanker kommer dettende inn i hodet mitt også innimellom! I dag våknet jeg og tenkte at neste søndag er det pinadø 99 dager igjen til termin :O Jeg gleder meg helt vanvittig til lille jenta kommer, men vet ikke om jeg noen gang blir "klar" for det likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...