Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Det ble nye sko til ungene også i går, så da krympa kontoen min enda mer. Men det var på tide at de fikk seg varmere sko, fordi i dag kom første snøfallet her. Ungene var helt i hundre i morres. Skulle ønske jeg kunne kjenne samme gleden, det var helt herlig å se på de :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snø!! Da trengs varme sko ja... håper det kommer litt snø her utover, J vil elske det! Er personlig mindre glad i det, men er godt å slippe regnet litt også da.

Barnesko er dyre ja... har gitt litt opp jeg, og i år betalte jeg 899 for et par vintersko. Fordi de var så lette og myke og jeg tenkte ; what the heck!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare 2-3 timer med litt snø, og noen få timer senere så var den borte igjen. Men plutselig så dukker den opp igjen. Jeg er egentlig glad i snø, både fordi det lyser opp en mørk vinter, og fordi jeg er glad i å gå på ski. Men, jeg vil at snøen skal være borte til mars, noe den aldri er her borte, så akkurat det savner jeg med vestlandet, Pasjonsblomst ;)

Ja, det er helt syke priser på barnesko. Jeg har kjøpt to par vintersko til hver av ungene i år, fordi de blir jo våte når de er ute og leker i snøen. Det ene paret til hver var veldig dyre (799 per par tror jeg det var), det andre paret var rimeligere (300kr og 600kr). Det er så surt å bruke penger på når de likevel ikke kan bruke de igjen neste år igjen.

I dag var jeg grytidlig på jobb. Halv 7.. Skulle egentlig trene før jobb, men vesla kava sånn i natt, at jeg kom meg opp seinere enn jeg pleier når jeg skal trene på morgenen, så da stakk jeg heller rett på jobb i stedet i dag. Skal prøve å jobbe inn noen timer de nærmeste 2-3 ukene så jeg kan avspasere en fredag når vi skal til vestlandet før jul. Har ikke feriedager igjen, så da får jeg gjøre det på den måten :) Neste mandag og tirsdag skal jeg til Oslo med jobb, så da blir det også noen ekstra timer overtid der.

Får vel jobbe litt videre. Føler på meg at ikke-kaffe-drikkeren må ha seg litt kaffe i løpet av dagen i dag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på bussen og gråter så tårene renner for pusilus. Helt grusomt hva noen blir nødt til å gjennomgå. Merkedagene må være alt for tøffe :( Jeg ble kjent med en i september, som jeg kun har snakket med den ene helga, og for en liten måned siden så sto det på facebook-statusen hans at kona hadde mista ungen i uke 22. Herregud så jeg grein. Livet er så fryktelig urettferdig og skjørt :( Jeg tenker på både han og pusilus stadig vekk, og minner megselv om hvor heldig jeg er.

Skal til Oslo med jobb, så jeg har en times busstur igjen nå. Storebror tok det litt tungt at jeg skulle dra stakkar, noe som ikke gjør det enklere for meg. Han overnatta hos svigerinna mi i natt, og vesla sov hos svigers. Det var nok ekstra vanskelig for han at jeg skulle bort nå når han akkurat hadde overnatta borte ei natt (og grein visst etter at han la seg fordi han ville hjem). Så samvittigheten min er ikke på topp, men jeg må jo dra, det er jobb.. Normalt sett så syns jeg at det går helt fint med to dager i Oslo, men når ungene blir så lei seg når jeg skal dra, så liker jeg det ikke...

Mannen og jeg hadde middagsparty med gode venner hjemme hos oss i går kveld. Vi hadde mexicansk aften med margaritas, burritos, sombreroer, pinata og tequila. Jeg tok det veldig med ro med alkoholen heldigvis, for det er ikke verdt å få ei elendig natts søvn og en dårlig dagen derpå for. Men kvelden var fantastisk bra den, og deilig å sove lenge i dag og spise sein frokost :) Det er første gang siden vesla ble født at vi har hatt en kveld hjemme uten ungene :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeurettferdig med sånne ting som skjer, og jeg forstår ikke hvirfor noen skal være nødt til å gjennomgå sånt flere ganger i livet.. Har blitt mange tårer for Pusilus her også.. Kjipt for deg å måtte dra når det er slik med storebror - mammahjertet får gjennomgå! Men du skal vel ikke være borte så lenge? Han blir sikkert veldig glad når du kommer hjem! :) Deilig med voksenkveld innimellom, og lurt å ta det rolig med alkoholen! Det lønner seg dagen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeurettferdig med sånne ting som skjer, og jeg forstår ikke hvirfor noen skal være nødt til å gjennomgå sånt flere ganger i livet.. Har blitt mange tårer for Pusilus her også.. Kjipt for deg å måtte dra når det er slik med storebror - mammahjertet får gjennomgå! Men du skal vel ikke være borte så lenge? Han blir sikkert veldig glad når du kommer hjem! :) Deilig med voksenkveld innimellom, og lurt å ta det rolig med alkoholen! Det lønner seg dagen etter!

Jeg skal ikke være lenge borte nei, skal hjem igjen i morgen :) Så jeg kommer heldigvis hjem før de er i seng (forhåpentligvis, om det ikke blir noe forsinkelser med buss/tog).

Ja det der med å bli dårlig dagen derpå er så utrolig kjipt, og det er vel heller skjelden at jeg syns det er verdt det ;)

Kurset gikk veldig bra i dag (er jeg som arrangerer det, ikke noe jeg er deltaker på). Etter at det var ferdig, så stakk jeg innom hotellrommet med pcen min og gikk en tur og hilste på de som jobber på Oslo-kontoret vårt før de dro hjem for dagen. Så tok jeg turen videre i byen og handla noen julegaver og litt småting ellers. Kjøpte med meg take away sushi og har spist på senga her nå, skal jobbe bittelitt, og etterpå så har jeg tenkt å bare slappe av. Strikke eller lese, eller begge deler :) Helt utslitt i beina nå, har gått mye rundt i sko med hæler i hele dag, så det var veldig godt å sette seg på senga og slappe av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld diskuterte jeg og kjære flytting. Det er et vanskelig tema, så det er noe vi så og si aldri snakker om. Det hender at jeg prøver å ta det opp, men han vil ikke snakke om det. Men nå er han mer klar enn før og har uansett lyst på ny jobb, noe det fins få av her i området. Han sa i dag at det er egentlig ikke noe spesielt som holder han igjen her lenger, men det er bare det å flytte ungene ut av barnehagen, både jeg og han må få oss nye jobber, finne nytt sted å bo og masse ting å flytte. Og så har han ikke egne venner heller der jeg kommer fra (det er dit vi snakker om å eventuelt flytte til). Og han er heller ikke helt klar for å bo et sted hvor det blåser så mye, det er jo ikke han vokst opp med..

For min del så er det vanskeligere enn noen gang å flytte. Jeg har vært klar i åresvis, og er forsåvidt veldig klar enda, men nå har jeg et par gode venninner her som jeg kvier meg for å flytte fra. Ny jobb hadde jeg nok hatt godt av, og det har jeg også lyst på selv om jeg ikke mistrives der jeg jobber (ikke nå for tida hvertfall). Og jeg har mange gode venner der jeg kommer fra + familien i nærheten. Jeg tør ikke å tenke at det blir aktuelt, samtidig som at mannen aldri har vært så mye på gli før :) Vi får følge litt mer med på jobber der borte hvertfall, og om drømmejobben skulle dukke opp der borte, så får vi ta en ny diskusjon heller ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med flytting er aldri enkelt.. Jeg har alltid tenkt at jeg ville flytte tilbake dit jeg kommer fra, men nå innser jeg jo at det er her jeg har livet mitt. Masse venner, bra jobb, barna har skole og barnehage og vennene sine, jeg skravler med folk på lokalbutikken og er på hils med bussjåførene. Kort sagt, her er jeg en del av lokalsamfunnet. Har ikke bodd "hjemme" siden jeg var ferdig på ungdomsskolen, og de vennene jeg har der har jeg lite til felles med annet enn barndommen. Samtidig merker jeg jo når vi er der at stedet er en del av meg og min personlighet, og jeg føler en slags tilhørighet som jeg foreløpig ikke har her selv etter å ha bodd her i 10 år. det har vel med felles referanserammer å gjøre, tenker jeg.. Nei, ikke enkelt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er virkelig ikke enkelt, og jeg aner ikke hva vi ender opp med. Jeg har en del av vennene mine igjen der borte, og prøver å holde kontakten med de, selv om det ikke blir like mye som jeg burde. Skal en tur dit neste helg, så jeg får møtt på noen av de da :) Og så har jeg faktisk ei fin tomt der borte, og det frister å bygge hus på den..

Helga er snart over. Vi har hatt besøk av ei venninne av oss hele helga, og det har vært veldig koselig. Hun og jeg var en tur i byen på dagen i går, og så var hun med mannen på konsert i går kveld. Hun er like god venn med henne begge to, så da må vi dele oss litt ;)

I morgen tidlig har jeg planer om å trene før jobb. Har hatt en sløv periode i det siste, så jeg skal gjøre et forsøk på å skjerpe meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kribler det i hele meg, vi drar til vestlandet i dag! :nigo: Kjører direkte fra jobb og barnehage, har mange timers biltur foran oss, og jeg gleder meg utrolig masse. Bare synd at jeg er så alt for trøtt, skulle gjerne vært litt uthvilt til kjøreturen, men vi kommer til å bytte på å kjøre så det går nok greit. Og jeg har funnet fram en bra podcast som vi skal høre på veien faktisk, det er et amerikansk hørespill som heter Serial som handler om et mord som skjedde i 1999. Jeg har hørt første episode, og syns at det virka utrolig bra, så jeg gleder meg faktisk til å sitte og høre på det i flere timer i dag ;)
I går fikk jeg pakka inn resten av julegavene som skal tas med bortover, og jeg er så og si ferdig med alle julegavene ellers også. Det har aldri skjedd så tidlig før, så jeg er superfornøyd! Skal bare bestille en ting på nettet, og ta ut litt penger til et par gaver, så er jeg ferdig. Tenkte å ordne det i dag, så er jeg ferdig i november for aller første gang!
Nå er det møte her, så jeg får jobbe litt videre ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi hadde det koselig på Vestlandet forrige helg, og denne helga har det vært julebord med jobben min. Morro med julebord, men litt glad å være ferdig med det også når jeg har måttet arrangere det for 2.år på rad (selv om jeg prøvte å snike meg unna i år). Sløvedag i hele går, og i dag har jeg stått opp først med ungene (og de sov til 7:15 :nigo: ). Skal bake sjokoladekjeks i formiddag som jeg fant oppskrift på i et blad, så jeg er spent på hvordan de blir. Og i ettermiddag skal vi på middag til svigers.

Jeg ble ferdig med julegavene tidligere i uka, så nå kan jeg pynte til jul (har såvidt begynt), bake det jeg gidder når jeg har lyst og planlegge innkjøp til julemiddag pg sånn. Nå var svigerinna mi innom her i går og foreslo at hun kunne lage pinnekjøttet, og siden svigers kommer med poteter, så letter det veldig jobben vår :nigo: Godt med snille hjelpere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å hjelpe hverandre med julematen! Jo mindre stress på julaften jo bedre! Her lager vi pinnekjøttet kvelden før, så er det bare å varme det opp igjen på julaften. Pinnekjøtt er jo uansett alltid best dagen etter! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å lage pinnekjøttet kvelden før. Jeg tenkte å lage kolrabistappa kvelden før og varme opp på julafta, men nå nevnte svigerinna mi at hun kanskje kunne ordne den også. Og svigermor skal ordne erterstuing i tillegg til potetene, og karamellpudding (så lager jeg riskrem - det liker ikke svigermor ;) ). Så vi får masse hjelp :nigo:

Vi har vært hos svigers på middag i dag, og storebror ville overnatte der, så det fikk han lov til. Koselig med sånne på-sparket-overnattinger. Jeg vurderer å finne fram bittelitt spekemat her i kveld. Handla inn littegrann for 1-2 uker siden, og åpna det aldri når jeg hadde tenkt å ha det, og vi har uansett litt potetsalat i kjøleskapet som er åpna. Det er alt for skjelden vi spiser spekemat, for mannen er ikke super-ivrig på det, men nå skal jeg jammen nyte litt i kveld :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og skriver på konvolutter til julekort nå jeg. Hva gjør man med folk man ikke har hatt kontakt med de siste par åra liksom? Når dropper man å sende til folk? Blæh, jeg syns det er så vanskelig og skulle ønske at mannen engasjerte seg litt mer, han bryr seg ikke og gidder ikke å si sin mening engang :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror menn generelt ikke innhar en mening om julekort... :fnise: Jeg sender ikke til folk jeg ikke har noe med å gjøre, i alle fall ikke hvis vi ikke får kort fra dem.. Er litt vanskelig å vite hvor grensen skal gå da! I år får ingen kort fra oss, ammet enn familie som får hjemmetegnede kort fra tassene! :) Spekemat er deilig!! Og nå kan jeg spise det igjen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

En måned siden sist jeg skrev noe her ja... Vurderer å droppe hele KG nå jeg. Jeg klarer ikke å få lest ofte nok hos andre jeg følger, og får ikke skrevet så mye heller. Sitter i åpent landskap på jobb (sammen med masse menn), og hjemme blir det ikke så mye pc-tid. Det blir nok derimot litt for mye iphone-tid, men den er det stress å skrive for mye fra. Jeg får tenke litt mer på det og se om jeg kanskje ombestemmer meg før jeg kutter ut helt.

Uansett så gikk jula veldig bra hos oss. Koselig å ha julaften hjemme, ikke så mange familieselskaper, og vi hadde nyttår hjemme også sammen med en annen familie. Første gang vi lagde kalkun, og den ble fantastisk saftig og god. Eneste i jula som var "slitsomt", var at jeg lova svigermor å bli med på juletrefest i kirka som de går i. Jeg tvinga mannen også til å bli med, for jeg ville ikke gå dit aleine med ungene (fatter ikke hvorfor hun bare spurte om jeg og ungene ville bli med, og ikke mannen min som faktisk er sønnen deres!!). Jeg syns at juletrefester bare blir et kaos med unger som løper overalt og sånn. Men, så kom vi dit og det viste seg jo bare å være en gudstjeneste som var bittelitt tilpassa barn, og man gikk mange runder rundt juletreet. Og hele denne gudstjenesten varte i nærmere 2 timer, noe jeg mener IKKE er barnevennlig. Og så var det kirkekaffe etterpå. Jeg skulle ønske at jeg var litt forberedt på hva jeg gikk til, for det ble virkelig ikke sånn som jeg såg for meg at det skulle bli, og innsåg at det hadde vært mye bedre om det hadde vært unger som løp rundt og det var litt bråkete. Storebror ville bare hjem fra vi kom dit han, så det var tydelig at han ikke syntes at det var noe særs gøy.

Vel, nå er jobbhverdagen tilbake igjen. Jeg har hjemmekontor i dag, for jeg skal ha med vesla på 2-års kontroll kl 10. Må kanskje fylle ferdig ut de skjemaene som jeg må ha med også forresten, er så og si ferdig med det. Får fortsette å jobbe litt jeg da, har tenkt å ha en effektiv dag, det er deilig å jobbe helt i fred og ro (og sette på en maskin med klær innimellom også) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neineinei, ikke forsvinn fra KG!!!

Den juletrefesten hørtes ut som om den var ment mer for godt voksne enn for unger... Skjønner godt at storebror ble lei! Tross alt bedre med løpende barn og kaotiske tilstander da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei, ikke forsvinn fra KG!!!

Den juletrefesten hørtes ut som om den var ment mer for godt voksne enn for unger... Skjønner godt at storebror ble lei! Tross alt bedre med løpende barn og kaotiske tilstander da! ;)

Koselig at du sier det, Mayami :) Godt mulig at jeg ikke forsvinner helt, men bare litt fraværende i perioder. Det er nesten bare deg og et par andre som jeg klarer å følge for tida, mens de som skriver og får masse innlegg hver dag har jeg vært nødt til å kutte litt ut, for jeg klarer ikke å henge med i det hele tatt. Jeg forsvinner uansett ikke helt enda. Og jeg er nødt til å følge med på hvordan det går med pusilus (som også bruker mindre tid på KG nå ser jeg).

Ja, løpende barn og kaotiske tilstander hadde vært mye bedre enn den juletrefesten vi var på. Jeg skjønner ikke hvordan de syns at det er barnevennlig. Under synginga rundt juletreet så ga svigermor beskjed til de om at det kanskje hadde vært greit med noen litt barnevennlige julesanger også, for det var bare de der gamle julesangene som ingen unger synger "Det kimer til julefest" og så videre. Neste år så skal vi til vestlandet i jula, så da har vi planer om å være der når den juletrefesten er, så vi slipper å dra da. Så det er nesten to år til vi må prøve å "lure oss unna" å bli med tror jeg, eventuelt prøve å få de til å bare ta med ungene om de absolutt vil det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for 3.gang her bare i dag! Ikke verst! Litt kveldsjobbing på meg i kveld. Fikk gjort masse på dagtid i dag, men fikk lyst til å gjøre meg helt ferdig med det jeg holdt på med hele dagen. Får se om jeg orker å gjøre alt i kveld da, men godt hva som er gjort. Og så trenger jeg sårt å jobbe inn noen timer, for om 2 uker så skal jeg avspasere to dager, og de har jeg ikke jobba inn enda :fnise: (Nekter å bruke to feriedager allerede i januar)

2-års kontrollen med vesla gikk supert i dag. Hun bare lekte og koste seg der inne mens jeg snakka med helsesøster, og helsesøster var mildt sagt imponert over alt hun klarte. Vesla ligger veldig frampå, snakker lange setninger, er motorisk flink, og alt sto bare bra til. Hun er litt over gjennomsnittet høy, og litt under gjennomsnittet i vekt. Men så aktiv som hun er, så er det ikke rart at hun er tynn ;) Problemet oppsto når vi skulle dra igjen, for hun ville absolutt ikke dra derfra. Jeg måtte tvinge på henne ytterklærne mens hun hylte og vrei seg unna meg. "Koselig" det med masse småbarnsmødre på "venterommet" der, men er det noen som skjønner hvordan det er så må det vel være de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kontrollen gikk fint! Da lille var på toårskontroll fikk han panikk inne hos barnelegen, det var neimen ikke noen slm skulle få kikke inn i ørene hans med noen lysende greie nei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...