Gå til innhold

Øyekrem- bør man bruke det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 26, har aldri brukt, men kanskje jeg skulle begynne? Bør man bruke det? Bruker du? Isåfall hvilke typer har du?

Anonymous poster hash: f950b...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg syns man burde bruke det sålenge man bruker øyekremen slik den skal brukes. Jeg bruker en fra decleor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et serum ment for øyne, også har jeg en for natt og en for dag.

Når du er 26år så syntes jeg det er lurt å tenke på spesiell krem for øyeområdet, så du bygger opp riktig fuktighet der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun 25 år selv, men bruker øyekrem hver dag likevel, da jeg har latterlig tørr/sensitiv hud rundt øynene. Bruker la roche posay sine produkter, også øyekremen, og er veldig fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

Det er kjempeviktig! Det er ofte der de første aldringstegnene kommer. Jeg begynte med øyekrem da jeg var rundt 16, jo før jo bedre sier jeg bare :)

Man får ikke ny hud om man ikke tar vare på den, så hudpleie er noe som man burde ta ganske seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bruker man øyekrem? Under?

Anonymous poster hash: 7a355...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok :-) hvordan velger jeg type? Er det samme hvilken så lenge det er en øyekrem? Å spør om hjelp på parfymeri er ikke noen vits, de allerfleste som jobber der har ikke peiling er min erfaring...så kan likegodt spør her ;-)

Anonymous poster hash: f950b...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hvor bruker man øyekrem? Under?

Anonymous poster hash: 7a355...6aa

Man skal kun påføre øyekrem på beina rundt øyet (over og under - bare kjenn etter, der det er hardt skal kremen påføres forsiktig med ringefingeren), ikke gni det direkte inn i øyeområdet da det lett kan føre til irritasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ok :-) hvordan velger jeg type? Er det samme hvilken så lenge det er en øyekrem? Å spør om hjelp på parfymeri er ikke noen vits, de allerfleste som jobber der har ikke peiling er min erfaring...så kan likegodt spør her ;-)

Anonymous poster hash: f950b...9ee

Øyeområdet trenger noe som er mildt og som gir bra med fukt da øyeområdet ikke er særlig tykt eller er like "selvsmørende" som resten av huden.

Er du 26 kan du godt tenke på anti-age, men har du såvidt fått fine linjer trenger du sikkert bare tenke på fukt.

Du har jo mange merker å velge mellom da - Jeg bruker bare en standard fra Decleor og en med SPF fra Korres, og vet at mange liker merker som Matis og Ole Henriksen. Om du vil gå dyrt eller billig er helt opp til deg, men det er ganske greit å være ekstra obs på ingredienser når man skal påføre det nærme øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at man bør bruke øyekrem når man er 26 ja, fortrinnsvis en med SPF

for å forhindre tidlig aldring. Foruten det bør du tenke på hva du ønsker ut av en

øyekrem, har du problemer med mørke ringer, poser under øynene, begynnende

rynker, tørr hud osv, det finnes øyekremer til de fleste problemer.

Mine favoritter er:

- Ole Henriksen Ultimate lift eye gel : en blå gele som man skal bruke over

og under øynene og som fjerner poser og virker deilig kjølende og lindrende

på øyepartiet, bør oppbevares i kjøleskap for ekstra effekt. Elsker denne,

og du får MYE ift andre øyekremer, har hatt min i 2 år og er fortsatt halvparten

igjen. Til nattbruk

- Emergin C Enlighten me eyecream : en blank lett øyegel som reduserer

mørke ringer under øynene og gir bra med fukt.

- Ole Henriksen Total truth eyecream SPF 15: gir mye fukt, og er anti-age.

Kan være litt tung men jeg foretrekker denne til dagbruk om sommeren

for å beskytte mot solen

- Matis Shiels against time eye balm : en lett øyekrem som gir godt med fukt

og passer de fleste, særlig også de med sensitive øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips! Skal sjekke nærmere ut og gå til innkjøp! Har ikke rynker, heller ikke særlig linjer bare når jeg smiler skikkelig bredt :-D får gå innom et parfymeri en dag! Noen som forresten vet om plasser i bergen som selger matis og Ole Henriksen? :)

Anonymous poster hash: f950b...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal kun påføre øyekrem på beina rundt øyet (over og under - bare kjenn etter, der det er hardt skal kremen påføres forsiktig med ringefingeren), ikke gni det direkte inn i øyeområdet da det lett kan føre til irritasjoner.

Jeg ser at det er noen som påstår dette - at det kun skal påføres på bena rundt øyet, men det er ingen logikk i det. Skal du forhindre rynker (rynker som ikke har kommet enda) er det flott å tilføre fukt til huden, at det kun skal påføres på bena rundt øyet tror jeg er tull. Jeg bruke øyekrem hele området rundt øyet (unntatt øyelokket), er 25 år, har veldig fin hud rundt øynene.

Anonymous poster hash: ae7a8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er noen som påstår dette - at det kun skal påføres på bena rundt øyet, men det er ingen logikk i det. Skal du forhindre rynker (rynker som ikke har kommet enda) er det flott å tilføre fukt til huden, at det kun skal påføres på bena rundt øyet tror jeg er tull. Jeg bruke øyekrem hele området rundt øyet (unntatt øyelokket), er 25 år, har veldig fin hud rundt øynene.

Anonymous poster hash: ae7a8...c25

Jeg syns også dette, men leste litt om det, og det er slik at de fleste øyekremer har

noe som heter "sprede-effekt" som gjør at dersom du påfører det på benet rundt

øynene, vil det spre seg til huden selv, og du unngår da å få for tett inn på øyet som

kan føre til såre øyne. Selv reagerer øynene mine hvis jeg påfører for nære, og

der har jeg jo årsaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg syns også dette, men leste litt om det, og det er slik at de fleste øyekremer har

noe som heter "sprede-effekt" som gjør at dersom du påfører det på benet rundt

øynene, vil det spre seg til huden selv, og du unngår da å få for tett inn på øyet som

kan føre til såre øyne. Selv reagerer øynene mine hvis jeg påfører for nære, og

der har jeg jo årsaken :)

Jaaa, stemmer :) Får selv megairriterte øyne om jeg gnir det inn overalt og trodde jeg ikke tålte øyekremer i en lang periode. Helt til jeg hørte om det at det var anbefalt å påføre på beina rundt øynene, og da fungerte det plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg syns at man bør bruke øyekrem når man er 26 ja, fortrinnsvis en med SPF

for å forhindre tidlig aldring. Foruten det bør du tenke på hva du ønsker ut av en

øyekrem, har du problemer med mørke ringer, poser under øynene, begynnende

rynker, tørr hud osv, det finnes øyekremer til de fleste problemer.

Mine favoritter er:

- Ole Henriksen Ultimate lift eye gel : en blå gele som man skal bruke over

og under øynene og som fjerner poser og virker deilig kjølende og lindrende

på øyepartiet, bør oppbevares i kjøleskap for ekstra effekt. Elsker denne,

og du får MYE ift andre øyekremer, har hatt min i 2 år og er fortsatt halvparten

igjen. Til nattbruk

- Emergin C Enlighten me eyecream : en blank lett øyegel som reduserer

mørke ringer under øynene og gir bra med fukt.

- Ole Henriksen Total truth eyecream SPF 15: gir mye fukt, og er anti-age.

Kan være litt tung men jeg foretrekker denne til dagbruk om sommeren

for å beskytte mot solen

- Matis Shiels against time eye balm : en lett øyekrem som gir godt med fukt

og passer de fleste, særlig også de med sensitive øyne

Artig sammentreff, bestilte denne kremen i går :P Hadde hørt så mye godt om den gelen og var nysgjerrig. Er den ment for nattbruk, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Tusen takk for gode tips! Skal sjekke nærmere ut og gå til innkjøp! Har ikke rynker, heller ikke særlig linjer bare når jeg smiler skikkelig bredt :-D får gå innom et parfymeri en dag! Noen som forresten vet om plasser i bergen som selger matis og Ole Henriksen? :)

Anonymous poster hash: f950b...9ee

Jeg vet at noen får spader av netthandel, men merker som Ole Henriksen og Matis sparer man MYE på å handle på nett. Feelunique har begge merkene og tilbakebetaler toll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Artig sammentreff, bestilte denne kremen i går :P Hadde hørt så mye godt om den gelen og var nysgjerrig. Er den ment for nattbruk, altså?

Ja den er til bruk om natten. Du kan helt sikkert bruke den dagtid også hvis du ønsker,

men ikke med sminke vil jeg tro. Den bruker litt tid på å trekke inn. Den kan også

brukes som øyemaske, oppbevar den i kjøleskapet, legg på ett tykt lag, legg deg og hvil

noen minutter, er utrolig oppkvikkende. Den føles iskald på og er utrolig deilig etter f.eks

en lang sommerdag. Og ingenting tar vekk poser/hovenhet under og rundt øynene som

denne. Elsker den. Men obs, den kan tingle/prikke mye den første uken du bruker den.

Det er normalt og går over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også dette, men leste litt om det, og det er slik at de fleste øyekremer har

noe som heter "sprede-effekt" som gjør at dersom du påfører det på benet rundt

øynene, vil det spre seg til huden selv, og du unngår da å få for tett inn på øyet som

kan føre til såre øyne. Selv reagerer øynene mine hvis jeg påfører for nære, og

der har jeg jo årsaken :)

Jaaa, stemmer :) Får selv megairriterte øyne om jeg gnir det inn overalt og trodde jeg ikke tålte øyekremer i en lang periode. Helt til jeg hørte om det at det var anbefalt å påføre på beina rundt øynene, og da fungerte det plutselig.

Sånn sett. Da forstår jeg godt at noen bare smører på bena rundt øyet, men heldigvis gjelder ikke det for meg, og derfor har jeg aldri forstått hvorfor en bare skal smøre det området. For når det gjelder forebygging av rynker, så er det jo best å tilføre fukt rundt hele øyet (bare ikke øyelokket).

Anonymous poster hash: ae7a8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Man skal ikke smøre øyekremen på - den skal klappes helt forsiktig inn i huden med en finger - hvis ikke strekker du den tynne og elastiske huden opp mot øyet.

Jeg har sluttet å bruke øyekrem. Fikk beskjed av hudpleier at det er like godt å bruke en skikkelig ansiktskrem.

En annen ting er at ansiktskrem med solfilter ikke gir god nok fuktighet - og skal man ha en skikkelig solbeskyttelse så må man bruke solkrem. Det finnes ikke gode nok kremer som dekker begge behov.

Jeg bruker heller en god solkrem i ansiktet på sommeren - i tillegg til at jeg aldri ligger rett ut og soler meg uten solhatt og store solbriller. Solen er ansiktets verste fiende - i tillegg til sigaretter og alkohol som nevnt over her. (og for lite søvn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke smøre øyekremen på - den skal klappes helt forsiktig inn i huden med en finger - hvis ikke strekker du den tynne og elastiske huden opp mot øyet.

Jeg har sluttet å bruke øyekrem. Fikk beskjed av hudpleier at det er like godt å bruke en skikkelig ansiktskrem.

En annen ting er at ansiktskrem med solfilter ikke gir god nok fuktighet - og skal man ha en skikkelig solbeskyttelse så må man bruke solkrem. Det finnes ikke gode nok kremer som dekker begge behov.

Jeg bruker heller en god solkrem i ansiktet på sommeren - i tillegg til at jeg aldri ligger rett ut og soler meg uten solhatt og store solbriller. Solen er ansiktets verste fiende - i tillegg til sigaretter og alkohol som nevnt over her. (og for lite søvn)

Dette tror jeg de fleste er klar over, inkludert meg selv. Ser jeg har skrevet at jeg smører øyekremen rundt øyet, men jeg klapper den selvsagt inn i huden.
Øyekrem kommer jeg aldri til å erstatte med ansiktskrem, ettersom huden rundt øynene er så fin og ømfintlig ville jeg aldri brukt en vanlig krem på det området.
Bruker heller ikke ansiktskrem med solfilter til daglig, har prøvd men er ikke særlig begeistret for konsistensen og den føles så "fet" ut. Bruker et serum som jeg blander med ansiktskremen, funker bra.

Anonymous poster hash: ae7a8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...