Gå til innhold

Øyekrem- bør man bruke det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mary Quant

Dette tror jeg de fleste er klar over, inkludert meg selv. Ser jeg har skrevet at jeg smører øyekremen rundt øyet, men jeg klapper den selvsagt inn i huden.
Øyekrem kommer jeg aldri til å erstatte med ansiktskrem, ettersom huden rundt øynene er så fin og ømfintlig ville jeg aldri brukt en vanlig krem på det området.
Bruker heller ikke ansiktskrem med solfilter til daglig, har prøvd men er ikke særlig begeistret for konsistensen og den føles så "fet" ut. Bruker et serum som jeg blander med ansiktskremen, funker bra.

Anonymous poster hash: ae7a8...c25

Jeg bruker ikke ansiktskrem helt inn mot øyet - hvis jeg bruker noe så tar jeg bittelitt mandelolje.

Forstår ikke at så mange velger å bruke øyekremer som er proppfulle av kjemikalier når de mest sannsynlig ikke har noen virkning i det hele tatt.

Og at man må starte med øyekremer i 16-20 årsalderen viser jo bare at man er lett påvirkelige for reklame og gode selgere i parfymeriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke ansiktskrem helt inn mot øyet - hvis jeg bruker noe så tar jeg bittelitt mandelolje.

Forstår ikke at så mange velger å bruke øyekremer som er proppfulle av kjemikalier når de mest sannsynlig ikke har noen virkning i det hele tatt.

Og at man må starte med øyekremer i 16-20 årsalderen viser jo bare at man er lett påvirkelige for reklame og gode selgere i parfymeriene.

For meg er det viktig å tilføre fukt til huden i ansiktet, det gjelder også huden rundt øynene. Ser selv at jeg får gode resultater av dette. Og øyekrem er da ikke farligere\dårligere enn en vanlig ansiktskrem. Huden rundt øyne er sart og ømfintlig, og en vanlig ansiktskrem blir for fet og "aktiv" for huden rundt øynene.
Er forøvrig 25 år ;)

Anonymous poster hash: ae7a8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

For meg er det viktig å tilføre fukt til huden i ansiktet, det gjelder også huden rundt øynene. Ser selv at jeg får gode resultater av dette. Og øyekrem er da ikke farligere\dårligere enn en vanlig ansiktskrem. Huden rundt øyne er sart og ømfintlig, og en vanlig ansiktskrem blir for fet og "aktiv" for huden rundt øynene.
Er forøvrig 25 år ;)

Anonymous poster hash: ae7a8...c25

Du er 25 år. De eneste rynkene man har som 25-åring er eventuelle smilerynker ... jeg tviler på at øyekremen får bort dem ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 25 år. De eneste rynkene man har som 25-åring er eventuelle smilerynker ... jeg tviler på at øyekremen får bort dem ..

Jeg har ikke rynker nei, men som sagt så syns jeg det er viktig å tilføre huden fukt. Jeg har ikke rynker i ansiktet heller, men jeg bruker da fuktighetskrem for det, for å pleie huden.

Anonymous poster hash: ae7a8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 25 år. De eneste rynkene man har som 25-åring er eventuelle smilerynker ... jeg tviler på at øyekremen får bort dem ..

Det er jo ett velkjent faktum at personer som har en tørr hudtype får fortere rynker enn

de som har en fet hudtype, selv om det er en liten trøst for de som skulle ønske hudtypen

deres ikke var fet og blank, så at fukt hindrer rynker er bare logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Det er jo ett velkjent faktum at personer som har en tørr hudtype får fortere rynker enn

de som har en fet hudtype, selv om det er en liten trøst for de som skulle ønske hudtypen

deres ikke var fet og blank, så at fukt hindrer rynker er bare logisk.

Javel - og da mener du at øyekremer kan hjelpe mot dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel - og da mener du at øyekremer kan hjelpe mot dette?

Jeg mener ikke at øyekrem kan hindre rynker, jeg mener at en velfuktet hud kontra enn

veldig tørr hud gjør at man får mindre og kanskje senere rynker.

Har man ekstremt tørr hud, får man lettere rynker. Det er ett faktum. Og de fleste

hudpleiere vil selv si at tørre hudtyper lettere får rynker enn de med fet hud.

Derfor er det forebyggende å sørge for at huden er velfuktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Jeg mener ikke at øyekrem kan hindre rynker, jeg mener at en velfuktet hud kontra enn

veldig tørr hud gjør at man får mindre og kanskje senere rynker.

Har man ekstremt tørr hud, får man lettere rynker. Det er ett faktum. Og de fleste

hudpleiere vil selv si at tørre hudtyper lettere får rynker enn de med fet hud.

Derfor er det forebyggende å sørge for at huden er velfuktet.

Men denne diskusjonen dreier seg om øyekrem og om det er nødvendig for unge jenter å bruke penger på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne diskusjonen dreier seg om øyekrem og om det er nødvendig for unge jenter å bruke penger på dette.

TS sitt innlegg er om man som 26 åring BØR bruke øyekrem.

Du svarte at man som 25 åring ikke har annet enn smilerynker,

og at øyekrem ikke kan få bort dette. Hvis man da som 26 åring har en

veldig tørr hudtype, kan man lettere få rynker og bør derfor også passe

på å fukte huden godt slik at man ikke får for tidlig aldring. Ergo bør man

bruke øyekrem som gir godt med fukt, helst med høy spf for også å hindre rynker pga sol.

Så ja en 26 åring bør bruke øyekrem som gir fukt og har høy spf, men det vil ikke fjerne

rynker, bare forebygge rynker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

TS sitt innlegg er om man som 26 åring BØR bruke øyekrem.

Du svarte at man som 25 åring ikke har annet enn smilerynker,

og at øyekrem ikke kan få bort dette. Hvis man da som 26 åring har en

veldig tørr hudtype, kan man lettere få rynker og bør derfor også passe

på å fukte huden godt slik at man ikke får for tidlig aldring. Ergo bør man

bruke øyekrem som gir godt med fukt, helst med høy spf for også å hindre rynker pga sol.

Så ja en 26 åring bør bruke øyekrem som gir fukt og har høy spf, men det vil ikke fjerne

rynker, bare forebygge rynker.

Det skulle jeg likt å se seriøse undersøkelser som viser.

I dag florerer det med gode selgere og reklame som overbeviser oss om stadig nye "must-have"-artikler.

Sannheten er at det som oftest er selve markedsføringen og selgerne som er vinnerne på dette markedet. Man kjøper seg luksus og flotte flakonger ... og tror det virker.

Jeg er lik selv også, men jeg prøver ikke å overbevise andre mennesker om at det hjelper. Det er liksom nok at jeg selv er offer for reklameindustrien - jeg trenger ikke lokke andre med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Man kjøper seg luksus og flotte flakonger ... og tror det virker.

Jeg pleier å lese rundt på nett før jeg går til innkjøp av noe. Akkurat nå prøver jeg ut en øyekrem fra Estee Lauder. Når den er oppbrukt kommer jeg ikke til å kjøpe noen ny. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg likt å se seriøse undersøkelser som viser.

I dag florerer det med gode selgere og reklame som overbeviser oss om stadig nye "must-have"-artikler.

Sannheten er at det som oftest er selve markedsføringen og selgerne som er vinnerne på dette markedet. Man kjøper seg luksus og flotte flakonger ... og tror det virker.

Jeg er lik selv også, men jeg prøver ikke å overbevise andre mennesker om at det hjelper. Det er liksom nok at jeg selv er offer for reklameindustrien - jeg trenger ikke lokke andre med meg.

Det er ganske logisk hvis du tenker på det. Tørr hud er mer utsatt for rynker og for å forebygge rynker er det viktig å tilføre huden fukt. Fukt er alfa&omega for huden. En ansiktskrem\øyekrem er ikke en mirakelkur og vil ikke få rynker til å forsvinne mirakuløst, men det pleier og fukter huden.
En trenger heller ikke å kjøpe dyre kremer, det er nok med en vanlig fuktighetskrem uten fargestoffer, parfyme, etc.

Anonymous poster hash: ae7a8...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at noen får spader av netthandel, men merker som Ole Henriksen og Matis sparer man MYE på å handle på nett. Feelunique har begge merkene og tilbakebetaler toll :)

Hvordan går man frem, for at de betaler tilbake på toll? Jeg handlet derfra en gang for ca 300kr, endte med å betale 150 i toll, synes det var så skuff at jeg gadd ikke å handle mer derfra.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Men denne diskusjonen dreier seg om øyekrem og om det er nødvendig for unge jenter å bruke penger på dette.

Jeg mener man bør begynne å bruke en standard øyekrem så fort man begynner å bruke maskara daglig. Øyeområdet produserer ikke det samme beskyttende laget med olje som resten av huden gjør, tror det er fordi det ikke er noe særlig med talgkjertler rundt øyet? Man fjerner tross alt sminken hver dag, i enkelte tilfeller med skarpe produkter, da sier det seg selv at huden rundt øyeområdet trenger ekstra fukt for å komme seg.

Dette er selvsagt ikke noe man MÅ gjøre, ingenting er et must, men for meg er det et behov jeg har skapt meg fordi jeg ser en markant forskjell på huden min om jeg renser og fukter den daglig. Jeg tror at en hud som er godt fuktet og pleiet har større sjanse for å unngå rynker og fine linjer enn en fuktfattig hud.

Men så må man selvsagt også tenke på gener, livsstil og hvor utsatt man er for solskader. Alt er opp til hva en selv føler man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere burde sjekke ut hva Paula sier om saken, mye bra:

http://www.paulaschoice.com/expert-advice/eye-care/_/you-dont-need-an-eye-cream-and-heres-why

Du trenger ikke egen øyekrem om ikke du er spesielt tørr rundt øynene i forhold til resten av ansiktet.

Jeeey, endelig, noen flere som leser Beautypedia! :)

Jeg skulle skrive akkurat det samme, les Beautypedia - Paula sin forskning på diverse øyekremer. Hun kom fram til at mange av øyekremer er ikke bare unødvendig mye dyrere enn tilsvarende ansiktskremer, men også dårligere, f.eks. de inneholder ofte mer alkohol enn tilsvarende ansiktskrem - altså mer av det du ikke vil ha rundt øyne!

Så nei, du trenger absolutt ikke øyekrem, TS, og ihvertfall ikke i alderen av bare 26. Det du trenger er en god ansiktkrem, som du kan bruke i hele ansiktet.

Anonymous poster hash: ee6f0...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...