Gå til innhold

Dårligste filmen?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke den dårligste ever, men: Ringenes herre-triologien. Altfor lang, og altfor kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg så Prometheus på kino, og det eneste som holdt meg i salen var at jeg ikke ville være frekk mot kompisen min og gå. Sinnnnnnnsykt dårlig. Jeg er egentlig en forkjemper av sci-fi, men det der var noe skikkelig dritt.

Enig.

Jeg hadde gledet meg sånn til den filmen, siden det var en prequel til aliens-filmene, og siden Noomi Rapace hadde den kvinnelige helterollen. Hun kunne utmerket godt ha fylt skoene til Sigourney Weaver som en forløper til Ellen Ripley-personaen. Men neeeida!

SKUFFA!!!!

Det begynte temmelig tynt med den totalt ulogiske ekstrapoleringen av posisjonen til et stjernesystem, og fortsatte med "I`m taking off my helmet!"

Og derfra gikk det bare nedover.

Men det blir kanskje en oppfølger. Jeg håper den blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lincoln, så langdrøyd og veeldig mye snakking. Kjedelig film..



Anonymous poster hash: 7b0a4...064
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Originalen eller den amerikanske "remaken"?

Finnes det to? Det viste jeg ikke. Den som kom ut I 2005. Hadde aldri hørt om før men så den fordi en kompis sa han hadde gledet seg til den. Jeg gikk ut av kinoen tilslutt.Ikke morsom i det heletatt og gørr kjedelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen over Showbiz av Herodes Falsk m.v. Det må være tidenes mest elendige film, en riktig gammel elendighet også. Ellers er jo Sharknado helt evneveikt klein, tornadoer med glefsende haier.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det to? Det viste jeg ikke. Den som kom ut I 2005. Hadde aldri hørt om før men så den fordi en kompis sa han hadde gledet seg til den. Jeg gikk ut av kinoen tilslutt.Ikke morsom i det heletatt og gørr kjedelig :P

Britene lagde en for lenge siden. Det var sånn at The Hitchikers Guide to the Galaxy gikk som hørespill på BBC, og det var kjempepopulært. Så da bestemte de seg for å lage film av det, og det ble en miniserie. Jeg husker ikke helt hvor mange av bøkene som var med i serien, forresten. Lenge siden jeg så den selv. Men den var litt som de gamle Dr Who-filmene. Det er historien som teller, ikke spesialeffektene. Eller kanskje BBC ganske enkelt ikke hadde noe stort effekt-budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lincoln, så langdrøyd og veeldig mye snakking. Kjedelig film..

Anonymous poster hash: 7b0a4...064

Se heller Abraham Lincoln, Vampyre Slayer. Den er det sus over. Lincoln vs Zombies er antakelig også ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britene lagde en for lenge siden. Det var sånn at The Hitchikers Guide to the Galaxy gikk som hørespill på BBC, og det var kjempepopulært. Så da bestemte de seg for å lage film av det, og det ble en miniserie. Jeg husker ikke helt hvor mange av bøkene som var med i serien, forresten. Lenge siden jeg så den selv. Men den var litt som de gamle Dr Who-filmene. Det er historien som teller, ikke spesialeffektene. Eller kanskje BBC ganske enkelt ikke hadde noe stort effekt-budsjett.

Selv om produksjonen ikke er så god på den britiske følger den faktisk boka ganske bra (syns å huske det var bare den første). Den amerikanske derimot, rævkjørte hele historien i skikkelig Hollywood-stil. Drittfilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stå mellom de filmene jeg har sovnet til.

Den engelske pasienten. Sovnet ganske fort, etter ca. en halvtime.

Pearl Harbor. Sovnet etter en knapp time.

Ringenes Herre: Ringens brorskap. Sovnet midt i filmen.

Ringenes Herre: Atter en konge. Sovnet i siste halvdel.

Den engelske pasienten er dermed mitt valg.

Støtter altså Elaine når det gjelder denne.

http://www.youtube.com/watch?v=B57bOy2Dzjg



Anonymous poster hash: 625e7...3b1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om produksjonen ikke er så god på den britiske følger den faktisk boka ganske bra (syns å huske det var bare den første). Den amerikanske derimot, rævkjørte hele historien i skikkelig Hollywood-stil. Drittfilm.

Jeg orket ikke å se den. Jeg elsker alt ved The Hitch Hikers Guide, og har lest alle fem bøkene i trilogien (:)) flere ganger. Bare traileren til dette makkverket overbeviste meg om å holde meg langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg orket ikke å se den. Jeg elsker alt ved The Hitch Hikers Guide, og har lest alle fem bøkene i trilogien ( :)) flere ganger. Bare traileren til dette makkverket overbeviste meg om å holde meg langt unna.

Hm, virkelig? Jeg har lest den første boka. Litt spennende i begynnelsen når man ikke vet noe om hva som vil skje, overgangen fra virkelighet til nonsense, men ellers er jo boka—ja, nettopp—bare full av nonsense, og jeg las den ferdig bare fordi jeg liker å fullføre ting. Og så finnes det fire bøker til? Barnslig ungdomsgreie i min BOK.

Anonymous poster hash: 625e7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke å se den. Jeg elsker alt ved The Hitch Hikers Guide, og har lest alle fem bøkene i trilogien ( :)) flere ganger. Bare traileren til dette makkverket overbeviste meg om å holde meg langt unna.

Samme her, elsker Douglas Adams :) Det verste er at jeg hadde faktisk gledet meg til filmen, så den på kino og greier. Du kan si skuffelsen var stor.. :grine:

Hm, virkelig? Jeg har lest den første boka. Litt spennende i begynnelsen når man ikke vet noe om hva som vil skje, overgangen fra virkelighet til nonsense, men ellers er jo boka—ja, nettopp—bare full av nonsense, og jeg las den ferdig bare fordi jeg liker å fullføre ting. Og så finnes det fire bøker til? Barnslig ungdomsgreie i min BOK.

Anonymous poster hash: 625e7...3b1

Helt greit å mene den er dårlig, men jeg er bare nysgjerrig.. Leste du den på norsk eller engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, elsker Douglas Adams :) Det verste er at jeg hadde faktisk gledet meg til filmen, så den på kino og greier. Du kan si skuffelsen var stor.. :grine:

Helt greit å mene den er dårlig, men jeg er bare nysgjerrig.. Leste du den på norsk eller engelsk?

Måtte faktisk gå og sjekke, men det var på norsk. Pleier som regel å lese bøker som ble skrevet på engelsk på originalspråket, kanskje det var derfor det ble så teit, er det det du mener?

Anonymous poster hash: 625e7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte faktisk gå og sjekke, men det var på norsk. Pleier som regel å lese bøker som ble skrevet på engelsk på originalspråket, kanskje det var derfor det ble så teit, er det det du mener?

Anonymous poster hash: 625e7...3b1

Ja, jeg har lest første boken både på norsk og engelsk og resten av serien på engelsk. Du mister veldig mye av den tørre humoren og spissfindigheten Douglas Adams bruker i språket når du leser den i oversatt utgave. Det blir litt som å se animasjonsfilmer på norsk.. de blir mye mer barnslige og du mister dybden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...