Gå til innhold

Edderkopper - de er OVERALT!


Gjest tinbjo1

Anbefalte innlegg

Jeg har fullstendig panikk for edderkopper. Har kun et vindu hvor vi lufter, og her har vi klistret på myggnetting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tinbjo1

Jeg har fullstendig panikk for edderkopper. Har kun et vindu hvor vi lufter, og her har vi klistret på myggnetting

Hvor kjøper man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Anonymous poster hash: 40ed6...800

Herregud, man kan jo få dårlig samvittighet av mindre :(

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper man det?

Vi kjøpte det på Clas Ohlson Endret av Irja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. edderkopper ja... Mange gode tips her , spray og støvsuger fungerer sikkert bra. Edderkopper liker seg best i fuktige miljø og gjerne med mye støv/støvmidd . De kommer gjerne inn vinduer , opp i sprekker langs gulvet /veggen , dørkarmer etc.

Jeg har hatt noen skikkelig store jevler inne på badet selv , har bare tatt de i beina og kasta de ut av vinduet .

Jeg hørte en gang en historie om en dame som hadde fått edderkoppreir inne i hodet , den hadde krøpet inn i øret om natten og ordnet seg til der inne , tror jammen den fikk unger også . De liker jo å krype inn i små åpninger som ører, nesa osv ! Har man hund bør man i tillegg tenke på den grusomme flåtten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Dette monsteret kom jeg hjem til etter skolen... Fytti, i det jeg knipset krøllet den seg sammen og inntok angrepsposisjon. Gud å jeg hylteeeeeeeee!!! Like stor som en tjuekroning.

1092e30abf1b11e3a6de0002c955997c_8.jpg

...og her kommer jeg. Intetanende om at jeg, et halvt minutt etter at jeg åpnet tråden (trodde jeg skulle få gode råd om hvordan man blir kvitt edderkopper), skulle komme til å svelge tungen av hikstet dette bildet utløste hos meg.

Det går bra nå, altså. Jeg bare besvimte littegranne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elektrisk fluesmekker. Anbefales på det varmeste til alle eddis-engstelige. Går på batteri.

Zap eddisen og den dør.

Jeg kaller den spider tazer.

Haha, jeg visste ikke at det fantes. Jeg må skaffe meg en sånn!

Det er jo klart at en edderkopp kan tenkes å forsvare seg selv. Litt uklart bilde så vanskelig å se hvilken art, men husedderkopp er en ufarlig liten krabat.

Prøv heller å la den gå selv opp på et ark eller noe slik at du kan løfte den ut.

Anonymous poster hash: 5d12c...4d3

Men de biter og det kan gjøre veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en edderkopp jeg så rett ved postkassen for noen år siden. Den gjør det den skal: Fjerner endel av insektene omkring oss. Det hadde blitt ganske ulevelig uten disse (og flaggermus) nyttedyrene. Bryr seg null og niks om oss.

Finner jeg en inne om vinteren så havner den i vedboden. Ellers setter jeg dem ut.

post-8500-0-97503900-1397636540_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte en gang en historie om en dame som hadde fått edderkoppreir inne i hodet , den hadde krøpet inn i øret om natten og ordnet seg til der inne , tror jammen den fikk unger også . De liker jo å krype inn i små åpninger som ører, nesa osv !

Det er selvfølgelig bare tull, høres ut som utdrag fra en episode av Twilight Zone. Synes det er så unødvendig å gjenfortelle historier som kun er egnet til å skape mer irrasjonell frykt for nyttedyr.

Anonymous poster hash: 719e1...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til folk som ikke tørr å drepe dem - spray dem med hårspray. Det funker, de dør noen sekunder etterpå!!

Nei,det gjør de ikke. Men pelsen på kroppen og beina deres blir stive.

Uansett blir du nødt til å drepe stakkaren. Om du sprayer et vesen med klister og lar det ligge på den måten, syns jeg du er ondskapsfull.

Edderkoppen har dessuten tusen ganger så mye å frykte fra dere som det dere har å frykte fra dem.

Å se et nyttedyr med skrekkingydende utseende VS Få beinet knust og vridd ut av ledd av å klatre opp et sted der noen plutselig beveger seg i søvne .. Jeg vet hva som er verre, kan du si.

At de biter dere tviler jeg på. Ingen eddiser kaster seg fram og biter etter noe som oppfattes som et eneste stort jordskjelv med tilhørende tsunami...

Edit:

Da må du i tilfelle pirke på dem og da vil du i praksis ha skadet den på nivå med å banke opp meg med balltre.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Hehe.. edderkopper ja... Mange gode tips her , spray og støvsuger fungerer sikkert bra. Edderkopper liker seg best i fuktige miljø og gjerne med mye støv/støvmidd . De kommer gjerne inn vinduer , opp i sprekker langs gulvet /veggen , dørkarmer etc.

Jeg har hatt noen skikkelig store jevler inne på badet selv , har bare tatt de i beina og kasta de ut av vinduet .

Jeg hørte en gang en historie om en dame som hadde fått edderkoppreir inne i hodet , den hadde krøpet inn i øret om natten og ordnet seg til der inne , tror jammen den fikk unger også . De liker jo å krype inn i små åpninger som ører, nesa osv ! Har man hund bør man i tillegg tenke på den grusomme flåtten !

ÆSJ!!!!!!!!!!! DET SISTE DU SA DER KOMMER TIL Å GI MEG MARERITT RESTEN AV LIVET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid latt edderkoppene være i fred, men da jeg etter en natt på hotell i Frankrike våknet og var regelrett bitt til blods mistet jeg respekten. De hadde bitt meg over HELE kroppen og det hovnet opp og jeg trodde jeg skulle krepere for det sve. Trodde først det var vegglus, men legene var helt sikre på at det var edderkopp. De på hotellet trodde edderkoppene kanskje hadde lagy egg i sengen som jeg forstyrret. Nå havner alle på syltetøyglass.

Anonymous poster hash: 8ec76...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest effektive løsningen er å bli kvitt edderkoppfobien. :) Det starter med at man leser og lærer om edderkopper (som fører til at man slutter å tro at de er giftige, skal legge egg i hjernen din eller er onde osv) og slutter med at man kaller edderkoppen på badet for kompis. Tommel opp for å ikke drepe levende vesner pga irrasjonell frykt og overtro. Hilsen eks-araknofobiker :blomst:Anonymous poster hash: 719e1...f19

Du har fått helt feil informasjon når det kommer til frykt for edderkopper. Man trenger ikke å tro at de er farlige selv om man synes de er stygge, ekle etc. Folk sier alltid "slapp av! De er ikke farlige" . For å sammenligne det med noe da, om det er et menneske du hater, skal alle komme og si at personen ikke er farlig da? Du vet jo at personen ikke er farlig, men når du ikke liker noen må du jo ikke være rundt personen hele tiden!

Nei lær dere heller å respektere at ikke alle sier velkommen når edderkoppene kommer ubedt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en edderkopp jeg så rett ved postkassen for noen år siden. Den gjør det den skal: Fjerner endel av insektene omkring oss. Det hadde blitt ganske ulevelig uten disse (og flaggermus) nyttedyrene. Bryr seg null og niks om oss.

Finner jeg en inne om vinteren så havner den i vedboden. Ellers setter jeg dem ut.

Ha ha jeg har hatt flaggermus i hus faktisk. Tok på meg lærhandsker og tok tak i den og slapp den ut ute. Den skrek et helt infernalsk skrik og prøvde febrilsk å bite meg (jeg er glad jeg var klok nok til å ta på handsker!), men når jeg slapp den ute fløy den så fint avgårde. Aner seriøst ikke hvordan den kom inn.

Anonymous poster hash: 87575...825

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk må være så jævlige og ødelegge for andre ved å poste bilder. Hva får de ut av det? En latter i 10 sekunder kanskje, mens vi ikke får sove om natten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle aldri klikket meg inn på denne tråden. Nå kribler og kravler det over hele kroppen :(. Skal vedde på det sitter en oppå hodet mitt nå. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle aldri klikket meg inn på denne tråden. Nå kribler og kravler det over hele kroppen :(. Skal vedde på det sitter en oppå hodet mitt nå. Hjelp!

Det er noe jeg har lært her inne, er det en tråd om edderkopper er det ALLTID noen som må ødelegge og poste bilder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått helt feil informasjon når det kommer til frykt for edderkopper. Man trenger ikke å tro at de er farlige selv om man synes de er stygge, ekle etc. Folk sier alltid "slapp av! De er ikke farlige" . For å sammenligne det med noe da, om det er et menneske du hater, skal alle komme og si at personen ikke er farlig da? Du vet jo at personen ikke er farlig, men når du ikke liker noen må du jo ikke være rundt personen hele tiden!

Nei lær dere heller å respektere at ikke alle sier velkommen når edderkoppene kommer ubedt inn.

Fått feil informasjon? Jeg skriver "hilsen eks-araknofobiker". Jeg vet hva det er å være redd for edderkopper og jeg vet hva en fobi er. Det er en irrasjonell frykt som det går an å lære seg å komme over. Når man spør hva man skal gjøre med edderkoppene så synes jeg den beste løsningen er å lære seg å ikke være redd, heller enn å drepe nyttedyr på lite hyggelige måter og spraye kjemikalier over alt.

Og for å svare på sammenlikningen din, om man går rundt og hater et annet menneske av ingen grunn, da er det min mening at man bør forsøke å jobbe litt med seg selv.

Anonymous poster hash: 719e1...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha jeg har hatt flaggermus i hus faktisk. Tok på meg lærhandsker og tok tak i den og slapp den ut ute. Den skrek et helt infernalsk skrik og prøvde febrilsk å bite meg (jeg er glad jeg var klok nok til å ta på handsker!), men når jeg slapp den ute fløy den så fint avgårde. Aner seriøst ikke hvordan den kom inn.

Anonymous poster hash: 87575...825

Det er klart den vil prøve å forsvare seg om den opplever å bli angrepet. Det enkleste man kan gjøre om det er mulig er å la den være og åpne et vindu på natten. Da vil den fly ut selv.

Endret av skrue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å svare på sammenlikningen din, om man går rundt og hater et annet menneske av ingen grunn, da er det min mening at man bør forsøke å jobbe litt med seg selv. Anonymous poster hash: 719e1...f19

Alle hater ikke edderkopper uten grunn heller, da. Om vi skal sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...