Gå til innhold

Edderkopper - de er OVERALT!


Gjest tinbjo1

Anbefalte innlegg

Gjest tinbjo1

Edderkoppene er OVERALT for tiden. Så en i dusjen igår, og holdt på å dø. For noen dager siden skulle jeg sette meg ned i sengen og se på tv, hvor det plutselig kom krypende en svær edderkopp mot meg…. ÆSJ. Og nå skulle jeg akkuratt til å legge meg, hvor jeg snur meg og det står en svær edderkopp på veggen rett ved siden av hodet mitt.. JEG DØR. Er livredd edderkopper...

Noen som har tips til å ikke få dem inn? Jeg bor i 3. etg. så det er jo rart at de kommer seg opp hit, men har vinduet åpent så og si hele dagen. Hvis ikke blir det altfor varmt her inne :( Seriøst, noen som har noen tips?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har et middel jeg sverger til, kjøpes på felleskjøpet og heter Permetrin Ekstra.

Det sprayer du utvendig langs vinduer, karmer, og over alt hvor du tror de kan krype inn. Det holder all slags kryp og dritt unna, men spesielt edderkopper! Jeg var invandert av de før, bor også høyt oppe og aner ikke hvordan de kom inn, men etter å ha spraya rundt alle vinduer og åpninger, har jeg ikke sett en edderkopp på måndesvis. Anbefaler på det sterkeste, dette fungerer.



Anonymous poster hash: 48efe...9ba
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var plutselig edderkoppen borte - kommer hvertfall ikke til å få sove i natt ….

Filmtips! :)

Anonymous poster hash: 87575...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en katt en gang som elsket å fange edderkopper. Noe som var greit. Det som ikke var greit var den gangen hun stolt kom med "byttet" oppi senga for å vise den fram... den levde i beste velgående...



Anonymous poster hash: dd25a...8cd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

jeg har et middel jeg sverger til, kjøpes på felleskjøpet og heter Permetrin Ekstra.

Det sprayer du utvendig langs vinduer, karmer, og over alt hvor du tror de kan krype inn. Det holder all slags kryp og dritt unna, men spesielt edderkopper! Jeg var invandert av de før, bor også høyt oppe og aner ikke hvordan de kom inn, men etter å ha spraya rundt alle vinduer og åpninger, har jeg ikke sett en edderkopp på måndesvis. Anbefaler på det sterkeste, dette fungerer.

Anonymous poster hash: 48efe...9ba

Herregud, tusen takk! Første jeg skal kjøpe imorgen...

Jeg blir vel oppe hele natta - jeg legger meg ihvertfall ikke før den ekle skapningen er ute av mitt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tinbjo1

Jeg hadde en katt en gang som elsket å fange edderkopper. Noe som var greit. Det som ikke var greit var den gangen hun stolt kom med "byttet" oppi senga for å vise den fram... den levde i beste velgående...

Anonymous poster hash: dd25a...8cd

Off, stakkars deg! Jeg hadde sikkert fått panikkanfall ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Hjelper det hvis jeg sier at edderkoppene kommer ut fra kroker og skjul for de leter etter hunner som de kan ha sex med? Stakkars, små, kåte edderkopper. Men bruk sprayen som eranbefalt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkoppene er OVERALT for tiden. Så en i dusjen igår, og holdt på å dø. For noen dager siden skulle jeg sette meg ned i sengen og se på tv, hvor det plutselig kom krypende en svær edderkopp mot meg…. ÆSJ. Og nå skulle jeg akkuratt til å legge meg, hvor jeg snur meg og det står en svær edderkopp på veggen rett ved siden av hodet mitt.. JEG DØR. Er livredd edderkopper...

Noen som har tips til å ikke få dem inn? Jeg bor i 3. etg. så det er jo rart at de kommer seg opp hit, men har vinduet åpent så og si hele dagen. Hvis ikke blir det altfor varmt her inne :( Seriøst, noen som har noen tips?

Skaff gekko som kjæredyr :)

De spiser sånne kryp.

Men de krever varmelamper, terrarium og tilpasset miljø og sånt, da.

Når jeg tenker på det er det kanskje ikke lov med gekko i private hjem i Norge...

Hm.

Ja, nei. Glem det tipset.

Anbefaler den sprayen og støvsuging. Masse støvsuging og vasking ukentlig, utstyrt med (elektrisk) fluesmekker.

Vil du ikke ha eddisen i rommet så vask gulvet i rommet med vaskemiddel/jif-mopp før du legger deg, støvsug i skaphjørner og rist dyne og pute.

Det er en fordel med støvmopping av taket avogtil.

Er du vettaskremt i natt så gjør som følger:

Skyv senga di ut fra veggen.

På sengebeina kan du evnt ta på vann med mye vaskemiddel.

Da klatrer ikke eddis opp.

Har du vegg med gulvbelegg og har eddis-panikk kan du ta en stripe med matolje i blandet salt på golvet rundt hele senga,til du står opp i morgen og får kjøpt avskrekkende spray til å bruke.

Lykke til . :troest:

Edit: Kjøp deg klorinspray fra matbutikken og spray i dusjen. :)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en katt en gang som elsket å fange edderkopper. Noe som var greit. Det som ikke var greit var den gangen hun stolt kom med "byttet" oppi senga for å vise den fram... den levde i beste velgående...

Anonymous poster hash: dd25a...8cd

Elektrisk fluesmekker. Anbefales på det varmeste til alle eddis-engstelige. Går på batteri.

Zap eddisen og den dør.

Jeg kaller den spider tazer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkoppene er OVERALT for tiden. Så en i dusjen igår, og holdt på å dø. For noen dager siden skulle jeg sette meg ned i sengen og se på tv, hvor det plutselig kom krypende en svær edderkopp mot meg…. ÆSJ. Og nå skulle jeg akkuratt til å legge meg, hvor jeg snur meg og det står en svær edderkopp på veggen rett ved siden av hodet mitt.. JEG DØR. Er livredd edderkopper...

Noen som har tips til å ikke få dem inn? Jeg bor i 3. etg. så det er jo rart at de kommer seg opp hit, men har vinduet åpent så og si hele dagen. Hvis ikke blir det altfor varmt her inne :( Seriøst, noen som har noen tips?

hehe..kan edderkopper krype oppover vegger så kommer de seg til 3.etg også, selv om de trives best i kjellerleiligheter og kjellere.

Edderkopper er jo ikke skadedyr for oss mennesker (bortsett fra om du har edderkoppskrekk). Men vil du absolutt bli kvitt dem er den beste måten å forverre levevilkårene deres.

Men er du sikker på du har en fast bestand i leiligheten og ikke bare streifdyr? Ikke så usannsynlig at har man skrekken så ser man 1000 edderkopper i 1.. Da er nok vinduet synderen.

Har du en fast bestand så må du først rengjøre skikkelig. Gå over med støvsuger i absolutt alle krinker og kroker. Bak skap, reoler og andre "døde" plasser hvor edderkoppen får være i fred. Dårlig renhold betyr også flere husmidd og mer mat for edderkoppene. Edderkopper må jo ha en viss luftfuktighet for å trives. Men siden du ikke bor i kjeller er vel ikke dette så aktuelt. Der kan feks luftavfukter og tørking av klær ute senke luftfuktigheten såpass at den ikke trives.

Lykke til..

Anonymous poster hash: 8d075...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheRighteous

Uff, ja de er virkelig overalt. Det jeg gjør er å støvsuge veldig ofte, og tørke vekk mye støv. Bruker også å spraye masse rundt døråpninger og i kroker. Pleier aldri å ha vinduer åpne, det tør jeg ikke.. Føler med deg! Det er helt grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spraye permetrin rundt vinduene. Ikke på innsiden men på utsiden. Len deg ut og spray. Ikke pust inn stoffet.

Du får også kjøpt myggnetting som du fester med borrelås rundt vinduet.



Anonymous poster hash: 6d9aa...e27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alegria

Nå kommer ikke jeg til å få sove i natt :P Ser jeg en edderkopp får jeg ikke sove på flere dager..Har heldigvis ikke sett en enda, men nå ligger det jo i tankene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest effektive løsningen er å bli kvitt edderkoppfobien. :) Det starter med at man leser og lærer om edderkopper (som fører til at man slutter å tro at de er giftige, skal legge egg i hjernen din eller er onde osv) og slutter med at man kaller edderkoppen på badet for kompis.

Tommel opp for å ikke drepe levende vesner pga irrasjonell frykt og overtro.

Hilsen eks-araknofobiker :blomst:



Anonymous poster hash: 719e1...f19
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest effektive løsningen er å bli kvitt edderkoppfobien. :) Det starter med at man leser og lærer om edderkopper (som fører til at man slutter å tro at de er giftige, skal legge egg i hjernen din eller er onde osv) og slutter med at man kaller edderkoppen på badet for kompis.

Tommel opp for å ikke drepe levende vesner pga irrasjonell frykt og overtro.

Hilsen eks-araknofobiker :blomst:

Anonymous poster hash: 719e1...f19

Skulle ønske alle som så de drepte de, så hadde vi sluppet noen hvertfall..

Anonymous poster hash: 73042...919

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette monsteret kom jeg hjem til etter skolen... Fytti, i det jeg knipset krøllet den seg sammen og inntok angrepsposisjon. Gud å jeg hylteeeeeeeee!!! Like stor som en tjuekroning.

1092e30abf1b11e3a6de0002c955997c_8.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Dette monsteret kom jeg hjem til etter skolen... Fytti, i det jeg knipset krøllet den seg sammen og inntok angrepsposisjon. Gud å jeg hylteeeeeeeee!!! Like stor som en tjuekroning.

1092e30abf1b11e3a6de0002c955997c_8.jpg

^ Husedderkopp eller noe slikt er det ikke? O_O Har tatt livet av to slike store beist en gang jeg. >_< Generelt tar jeg livet av det jeg ser av edderkopper for hater dem. >_<

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette monsteret kom jeg hjem til etter skolen... Fytti, i det jeg knipset krøllet den seg sammen og inntok angrepsposisjon. Gud å jeg hylteeeeeeeee!!! Like stor som en tjuekroning.

1092e30abf1b11e3a6de0002c955997c_8.jpg

Det er jo klart at en edderkopp kan tenkes å forsvare seg selv. Litt uklart bilde så vanskelig å se hvilken art, men husedderkopp er en ufarlig liten krabat.

Prøv heller å la den gå selv opp på et ark eller noe slik at du kan løfte den ut.

Anonymous poster hash: 5d12c...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...