Gå til innhold

Flere som er plukket ut til bokontroll av Lånekassen? Hvordan sende inn dokumentasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre hvordan du fikk skjøte ditt?

Vi kjøpte leilighet i høst, og finner det ikke sammen med de andre dokuemntene, kjøpekontrakten og sånn. :vetikke:

Har en boligperm med alle dokumentene, og der lå skjøtet også. Syns å huske at det tok litt tid å få skjøtet, så kan hende at dere ikke har fått det enda. Men det står på sidene at en kopi av kjøpekontrakten er god nok dokumentasjon, så da er det ikke noe problem for deg :)

Anonymous poster hash: df7b3...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon og skal nå sende inn bekreftelse fra eier og et brev. Lurer bare på hva mer de kan be om?

Anonymous poster hash: 9e207...178

Jeg er også i samme situasjon, bor gratis med en familiemedlem av meg. Jeg har ønsket å ikke bo sammen med mine foreldre fordi jeg har en bror som er dårlig og ønsket å fokusere på studiet. Kan jeg ta med dette når jeg begrunner bosituasjon, eller mener de noe annet?

hva tenker dere å sende inn?

Anonymous poster hash: 5830f...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leiekontrakt, men har krysset av på ubestemt leietid fra flyttedato. Tror dere det går igjennom som godkjent, eller må jeg lage et nytt skriv om situasjonen?

Anonymous poster hash: 86db7...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rinte de nettopp, og damen sa at jeg skulle få en skrifelig erklæring av han jeg bor hos med både hans og min underskift og eiekkontaken hans? kan det stemme.

spørte henne om det brevet som forklarer bosituasjonen nærmere og hun vite ikke om det og sa at det holder med eiekontraken og skriftelig erklæringen??



Anonymous poster hash: 5830f...f1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rinte de nettopp, og damen sa at jeg skulle få en skrifelig erklæring av han jeg bor hos med både hans og min underskift og eiekkontaken hans? kan det stemme.

spørte henne om det brevet som forklarer bosituasjonen nærmere og hun vite ikke om det og sa at det holder med eiekontraken og skriftelig erklæringen??

Anonymous poster hash: 5830f...f1d

Aner ikke.. heldig du er som kom gjennom. Jeg har prøvd å ringe siden de åpna klokka ni.. Kjenner jeg stresser litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NadiaNadina

Aner ikke.. heldig du er som kom gjennom. Jeg har prøvd å ringe siden de åpna klokka ni.. Kjenner jeg stresser litt :P

Fortell hva du får som svar da. Jeg er usikker på om info jeg fikk og tenke å ringe imogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at Lånekassen har oppdatert noe info i dag og at det nye var at en ikke kan/skal sende inn skjøt? Sikkert lurt å sjekke opp i hva dette gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NadiaNadina

"Har du ikke samme folkeregistrerte adresse som foreldrene dine?

Dersom du har meldt flytting til folkeregisteret, slik at du ikke har samme folkeregistrerte adresse som foreldrene dine, kan du sende oss en e-post eller laste opp et brev på Dine sider, hvor du kort forklarer dette."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjøres det om man eier egen leilighet i studentbyen, men har folkeregistrert adresse til hjemkommunen slik at post kommer hjem til mor?
Jeg bor i studentbyen og reiser hjem ti hjembygda ca 1 gang i måneden, tar 5 timer å kjøre, men er borte fra studiestedet 3 måneder i sommerferien og synes derfor det er greit å få posten hjem til mamma.

Må man bare sende kopi av kjøpekontrakten?



Anonymous poster hash: 83da0...aca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjøres det om man eier egen leilighet i studentbyen, men har folkeregistrert adresse til hjemkommunen slik at post kommer hjem til mor?

Jeg bor i studentbyen og reiser hjem ti hjembygda ca 1 gang i måneden, tar 5 timer å kjøre, men er borte fra studiestedet 3 måneder i sommerferien og synes derfor det er greit å få posten hjem til mamma.

Må man bare sende kopi av kjøpekontrakten?

Anonymous poster hash: 83da0...aca

Ja.

Anonymous poster hash: b91ba...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt en epost via minesider til Lånekassen og beskrevet boforholdet mitt, samt henvist til at min folkeregistrerte adresse er en annen enn mine foreldres, og har vært det siden 2012. Håper det holder.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt en epost via minesider til Lånekassen og beskrevet boforholdet mitt, samt henvist til at min folkeregistrerte adresse er en annen enn mine foreldres, og har vært det siden 2012. Håper det holder.. :P

Bor du i samme bydel som foreldrene dine?

Anonymous poster hash: 5830f...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor du i samme bydel som foreldrene dine?

Anonymous poster hash: 5830f...f1d

Nei, de bor ca 130 mil unna meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange som bor langt, langt unna foreldrene og er folkeregistert der som har blitt trukket ut til kontroll. Burde ikke lånekassen ha greid å sile ut disse studentene og heller fokusere på dem som bor nærme foreldre? Er større sjanse for at sistenevnte gruppe med studenter greier å jukse seg til stipend, så det er vel der de burde ha rettet fokus. Jeg greide heldigvis å krangle meg til å slippe å sende inn bevis. Har bodd på andre siden av landet fra mine foreldre og har vært folkeregistert her i 5 år! Likevel ble jeg plukket ut.. Helt fjernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt inn kopi av leiekontrakt via mine sider på lånekassen, men det står ingen steder at jeg har sendt noe inn... Blir dette registrert noen sted? Tenk om de ikke får den... æææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så mange som bor langt, langt unna foreldrene og er folkeregistert der som har blitt trukket ut til kontroll. Burde ikke lånekassen ha greid å sile ut disse studentene og heller fokusere på dem som bor nærme foreldre? Er større sjanse for at sistenevnte gruppe med studenter greier å jukse seg til stipend, så det er vel der de burde ha rettet fokus. Jeg greide heldigvis å krangle meg til å slippe å sende inn bevis. Har bodd på andre siden av landet fra mine foreldre og har vært folkeregistert her i 5 år! Likevel ble jeg plukket ut.. Helt fjernt.

Si meg, hvordan skal lånekassen vite at din folkeregistrerte adresse IKKE er hos foreldrene dine? De har jo valgt ut folk som bor på eller NÆR sin folkeregistrerte adresse, fordi mange studenter er folkeregistrerte hos sine foreldre.

Din folkeregistrerte adresse er den eneste indikatoren de har på hvor foreldrene dine bor. Når du da flytter til andre siden av landet og folkeregistrerer deg der, så kan ikke lånekassen ta det som noe annet enn en indikasjon på at du bor nær dine foreldre. Lånekassen har jo ikke peiling på hvor dine foreldre bor!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen har som ikke kommer til å sende dokument, eller ikke har sendt før?



Anonymous poster hash: 5830f...f1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...