Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeid på lavt nivå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som er hjemmeværende kan ikke sammenligne seg med folk som er i jobb i en sånn tråd syns jeg.

Det er forskjell på latskap og liten tid og slitsom hverdag. Hvis man ikke har små barn da...Det er jo det samme



Anonymous poster hash: 082c0...433
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok oppvasken i går!

I dag skal jeg ta et par vask og henge opp klær + vaske opp det vi brukte i går. :) er syk fortsatt så tar det rolig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ryddet bort alle klær i går! :danse: Det vil si, 98 % gikk til vask, men nå er de hvertfall samlet på en plass. ;) Fikk også brettet klær som hang på snoren (og lagt de på plass), satt på en maskin og hengt de opp, flyttet inn i walk-in closete, støvsugd loftet og ellers ryddet litt annet rot som lå og slang. I dag tidlig satte jeg på en maskin med klær og oppvaskmaskinen.

Dagens mål er dermed: Rydde ut av oppvaskmaskinen, brette klær og henge opp klær, lage klar en maskin med klær som skal settes på dagen etter. Rydde opp alt rett etter middagslaging.



Anonymous poster hash: c6a10...166
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt sammen jakkene!

OG jeg fikk lagt sammen en haug med nyvaska klær og puttet i skapene mens jeg snakket med svigermor. Svigemor er utrolig langsnakkende når hun ringer, så må ha noe å gjøre på mens hun skravler ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg vaske to maskiner tøy og henge opp. Og støvsuge og re opp på gjesterommet.

Jeg burde i tillegg:

Spyle terassen ren for pollen, vaske badet og vaske bilen vår innvendig.

...men jeg kjenner meg selv godt nok.. "Burde"-listen forsvinner ofte i "Oj, er det så seint?" :fnise:

Heh, den andre maskina oppdaget jeg i dag tidlig.. fuktig, fin og ferdig. Og ikke opphengt. Ingen bil er vasket, ingen terasse er spylt (men i dag regner det, så HAH), og badet ble litt ryddet. Ikke vasket. :fnise:

Nytt mål for dagen:

Brette tøyet fra den ene maskina jeg fikk hengt opp i går + vaske badet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får date besøk i kveld som skal overnatte *gledens dag* vi har kun 1 dag barnefri samtidig annen hver uke.

Så her må heile leiligheten tas å 1t til jeg skal være på jobb å her sitter jeg med kaffe koppen :/

Heldigvis ikke så gale fra før så håper jeg rekker det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg pakke ned vinterjakker og putte på loftet.... Skulle egentlig gjøre det igår og i forigårs..... Eller, skulle vel egentlig gjøre det i april, men glemte helt av det..

He he, dette har jeg også planer om å gjøre i løpet av de nærmeste dagene... Hadde vel tenkt å skrive at jeg skulle opp på loftet med "noe", men ja, det er altså vinterklær :fnise:

I dag ble det bare ca. et kvarter med smårydding og søppelsortering, men det får være bra nok. Er helt utslitt etter minimalt med søvn i natt pluss en lang dag på jobb.

Lykke til videre, alle sammen :)

TS

Anonymous poster hash: 64c93...2bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg unnskyldningene klare på rams...

Tørketrommelen røk i går, så nå henger det klær over hele huset pga regnvær...

Jeg tømte oppvaskmaskin og satte på ny.

I dag blir det samme historiem: Brette klærne som henger overalt, fremfor brette en kurv.

Jeg har møter og ting og tang flere kvelder denne uken. Er utslitt når klokke er halv 9!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ryddet bort alle klær i går! :danse: Det vil si, 98 % gikk til vask, men nå er de hvertfall samlet på en plass. ;) Fikk også brettet klær som hang på snoren (og lagt de på plass), satt på en maskin og hengt de opp, flyttet inn i walk-in closete, støvsugd loftet og ellers ryddet litt annet rot som lå og slang. I dag tidlig satte jeg på en maskin med klær og oppvaskmaskinen.

Dagens mål er dermed: Rydde ut av oppvaskmaskinen, brette klær og henge opp klær, lage klar en maskin med klær som skal settes på dagen etter. Rydde opp alt rett etter middagslaging.

Anonymous poster hash: c6a10...166

Dette var da meg. Klarte alt bortsett fra å rydde opp alt etter middagen.. Jeg hater intenst å vaske opp! Tre panner står og venter på meg til jeg kommer hjem fra jobb. Tar sikkert 3 min å vaske de opp. Bør vel bare ta de før middag. Ellers så skal mer klær brettes og vaskes. Skitneklekurven skal faktisk bli helt tom nå! Har vært ganske flink å ikke slenge om oss med brukte klær, så det er bra. :)

Anonymous poster hash: c6a10...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg stryke klær..... en fin haug har samlet seg opp på ene gjesterommet.

Kunne ønske jeg ikke fikk neller av knørvete bluser og skjorter....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift med en rotekopp og har en unge fra før, vert syk og bekkenløsning i tillegg til å aldri fått dreisen på husarbeid. Nå er det uker igjen til fødsel så må jeg holde leiligheten ryddig til jeg må på sykehuset og barnevakten må vere her. Stress! Så tar imot alle gode råd om å gjennomføre dette! Går ble kjøkkenet skrubba og alt av klesvask tatt, i dag skal babyklær sorteres og stelle plass og seng gjøres istand. Pluss at bade skrubbes ned. Ønsk meg lykke til med prosjekt perfekt humor!

Anonymous poster hash: 5f389...a40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok oppvasken i går!

I dag skal jeg ta et par vask og henge opp klær + vaske opp det vi brukte i går. :) er syk fortsatt så tar det rolig.

Jeg tok to vask, men jeg glemte den ene i vaskemaskinen. Hengte opp det som jeg hadde vasket først og vasket opp alle tallerken og sånt fra dagen før.

I dag må jeg gjøre samme greia, blir liksom aldri ferdig når man må vaske opp for hånd -.- i tillegg til å støvsuge og kanskje vaske gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag: bytte sengetøy, vaske en maskin mørke klær.



Anonymous poster hash: 93aa3...0d9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Dagens oppgaver etter jobb : sett på en maskin med sengeklær og rydd opp på kontoret (er bare litt smårydding)

Hvis jeg virkelig får ånden over meg, støvsug i 12 minutt (vi har en støvsuger som går på batteri som varer i 12 minutt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så himla mye som må gjøres akkurat nå, støvsuge ferdig, legge sammen en kurv med klær og vaske mer tøy. Er syk og svak og dårlig bak så satser ikke på de store greiene i dag...

Meeen på burde lista står det vasking av skap og hyller, gulvvask, vindusvask, støvsuging av sofa etc. Rart med det men når all klestørk foregår innendørs (har ikke utemulighet), så blir det jækla mye støv.

Det får bli en annen dag når jeg kan puste gjennom nesa og ikke hoster til jeg brekker meg...

Når man egentlig er for sliten til å gjøre noe så er det deilig å bare si til seg selv at for hver gang man likevel reiser seg for å gå på do eller hente vann så skal man legge på plass en ting som ikke ligger der den skal. Da føler man at man har gjort _noe_ i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er med. Dagens oppgaver etter jobb : sett på en maskin med sengeklær og rydd opp på kontoret (er bare litt smårydding)

Hvis jeg virkelig får ånden over meg, støvsug i 12 minutt (vi har en støvsuger som går på batteri som varer i 12 minutt)

Haha, 12 min! Fantastisk unnskyldning for å ikke støvsuge det da, ev. god unnskyldning for å faktisk gjøre det. :fnise:

Anonymous poster hash: c6a10...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter er faktisk ganske lenge i dtøvsugertid :-p. Har enda ikke greid å tappe den helt for batteri....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her passer jeg fint inn. Jeg er egentlig ganske opptatt av å ha det ryddig og rent. Og føler jeg rydder hele tiden. Allikevel er det rot OVERALT! Føler iallefall jeg. Nå har jeg ferie og fått tatt mye føler jeg. I dag er vesla i bhg sånn at jeg får gjort litt. (Etter to dager på latsiden som vi har kosa oss hjemme. :) )

I dag har jeg vaska kjøleskapet, badet, skifta sengetøy og nå skal jeg brette en maskin klær før gulvene skal tas. Puh!

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et skap jeg skal rydde i. Utsetter det bare. Hm, kanskje til helgen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...