Gå til innhold

Vi som søker oss inn på høyere utdanning høsten -14.


^me^

Anbefalte innlegg

Oi, her var det mange typiske kvinneutdanninger :fnise: Likestillingen har tydeligvis ikke tatt helt over KG ennå..

Jeg er ihvertfall rimelig sikker på å bli eneste jente på Marinteknisk drift på HiVe ;)

HBV mener du vell? ;)

Veldig bra opplegg det altså! kjenner en del som går Studiumet, topp miljø :)

Anonymous poster hash: da78f...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med det kunnskapsnivået ditt håper jeg i allefall ikke at du satser på noen høyere utdannelse....

Anonymous poster hash: c15ce...9a4

Haha, det der har da virkelig ingenting med generelt kunnskapsnivå å gjøre? Jeg går faktisk sivilingeniørutdanning og hadde nok mye høyere snitt fra vgs enn deg. Hvis du ser to poster over din egen, så har jeg jo til en viss grad rett. Det er jo forskjell på utdanningsnivået om man har gått bachelor eller master..

Anonymous poster hash: c79ec...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det der har da virkelig ingenting med generelt kunnskapsnivå å gjøre? Jeg går faktisk sivilingeniørutdanning og hadde nok mye høyere snitt fra vgs enn deg. Hvis du ser to poster over din egen, så har jeg jo til en viss grad rett. Det er jo forskjell på utdanningsnivået om man har gått bachelor eller master..

Anonymous poster hash: c79ec...726

http://www.samordnaopptak.no/info/ Her søker man på sykepleiestudiet. Du påstår du har vært innom siden før, men da hadde du vel fått med deg at det står med stor skrift:

Søk opptak til høyere utdanning i Norge

Jeg synes bare du stilte et ubegripelig dumt spørsmål. Det er det hele.

Jeg jobber i dag som lege, men om snittet ditt var bedre enn det jeg hadde er uansett irrelevant. Alle vet at det er forskjell på bachelorgrad og mastergrad. Det er du som fremstiller det som om at du har lært noe nytt i dag.

Anonymous poster hash: c15ce...9a4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.samordnaopptak.no/info/ Her søker man på sykepleiestudiet. Du påstår du har vært innom siden før, men da hadde du vel fått med deg at det står med stor skrift:

Søk opptak til høyere utdanning i Norge

Jeg synes bare du stilte et ubegripelig dumt spørsmål. Det er det hele.

Jeg jobber i dag som lege, men om snittet ditt var bedre enn det jeg hadde er uansett irrelevant. Alle vet at det er forskjell på bachelorgrad og mastergrad. Det er du som fremstiller det som om at du har lært noe nytt i dag.

Anonymous poster hash: c15ce...9a4

Og det som som står med stor skrift som forsvant når jeg publiserte det jeg hadde skrevet er; SØK OPPTAK TIL HØYERE UTDANNING I NORGE.

Anonymous poster hash: c15ce...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.samordnaopptak.no/info/ Her søker man på sykepleiestudiet. Du påstår du har vært innom siden før, men da hadde du vel fått med deg at det står med stor skrift:

Søk opptak til høyere utdanning i Norge

Jeg synes bare du stilte et ubegripelig dumt spørsmål. Det er det hele.

Jeg jobber i dag som lege, men om snittet ditt var bedre enn det jeg hadde er uansett irrelevant. Alle vet at det er forskjell på bachelorgrad og mastergrad. Det er du som fremstiller det som om at du har lært noe nytt i dag.

Anonymous poster hash: c15ce...9a4

Men kjære vene, det er da ikke verdens undergang om jeg ikke visste definisjonen av høyere utdanning før nå, man kan da være en oppegående person for det. Plager det deg?

Anonymous poster hash: c79ec...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal søke i år :laugh: Foreløpig ligger pedagogikk og lektor på listen, og så legger jeg nok til et par ting til . Har en bachelor fra før av, men der er det meget lite jobbmuligheter. Håper jeg kommer inn så jeg får livet på rett kjøl igjen og jobb etter studier!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor i mitt innlegg står det et spørsmål om hva som er høyere utdanning egentlig? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, har alltid tenkt at mastergrad er høyere utdanning, mens bachelor "bare" er utdanning.. (mener ikke at sykepleien er dårlig utdanning altså, for vi trenger sykepleiere! Var bare begrepet jeg stusset på..) Er man så "høyt" utdannet med bare bachelor da? For da er jo de fleste høyt utdannet, trodde det var forbeholdt de som faktisk hadde en enda høyere grad..

Anonymous poster hash: c79ec...726

Nei, de fleste i Norge har ikke bachelorgrad +++.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullfører studiespes. i år. Har S1+S2, men ellers ingen realfag. Håper, håper, håper på gode karakter og er veldig usikker på hva jeg ender opp med i snitt. Har ca. 5 i snitt fra førsteklasse og 4,5 fra andreklasse, så vi får se hva tredjeklasse fører med seg. Takker Gud for at jeg bestemte meg for å bli i Oslo-området slik at jeg slipper å stresse med å prøve å få snittet NHH krever.

Har søkt på Siv.øk-en, Finans og Økonomi og Administrasjon på BI Nydalen. På samordna opptak søkte jeg Øk.ad på HiOA+ NMBU og samfunnsøkonomisk analyse+ samfunnsøkonomi på UiO.

Vil helst komme inn på siv.øk-en på BI siden det er integrert master der og 4,3 i snitt+ 1 realfagspoeng burde jeg ærlig talt greie :)

Gleder meg som en liten unge til å begynne og studere! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hurra ! Jeg har kommet inn på Sirkusskolen, avdeling krystall-healing og astrologi.



Anonymous poster hash: f4f71...650
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt medisin i Tromsø, og tror karakterene skal holde for å komme inn

Anonymous poster hash: a0bac...9de

Jeg går for tiden siste året på IB (grovt beskrevet: studiespes på engelsk), og ber for å få gode karakterer i år. Jeg er veeeeldig usikker på karakterene mine, så jeg har endt opp med så søke en god del forskjellige skoler. Medisin i UiO og UiB, Farmasi i de samme skolene + HiOA, og bioingeniør noen plasser. I tillegg til siviløkonom og finans på BI.

Haha, det skal med andre ord bli noen spennende måneder fremover.

Så spennende. Jeg har også søkt medisin. Hva regner dere med at snittet deres blir? Jeg føler at eksamenskarakterene har ALT å si, så jeg er ekstremt nervøs for hva jeg kommer opp i. AB, søker du i nordnorsk kvote?

Anonymous poster hash: c35c9...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt meg inn på Farmasi i Tromsø til høsten! Gleder meg skikkelig! :D

Ønsker deg masse lykke til med studiet! :blomst: Ganske tungt studium men samtidig utrolig lærerikt, og jobbmulighetene for deg kommer til å stå i kø når du ferdig!

Anonymous poster hash: b93f2...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år har jeg gjort det.

Jeg har gjort det jeg kan for å oppfylle en livslang drøm!

Jeg har søkt meg inn på sykepleieskolen høsten -14! :rodmer:

Jeg er autorisert helsesekretær som søker meg inn med realkompetanse.

jeg har det meste i boks, alle kravene for realkompetanse og litt til er oppfylt.

så da er det bare å vente på svar om det holder...i 5 måneder... :bond:

- er det andre sjeler som meg som også har søkt seg inn på høyskole til høsten?

- hvilke studier har dere søkt på?

- hva søker dere med?studiekompetanse?realkompetanse?23/5 regelen?

- har dere en annen utdanning i fra før?

- har du anelse på hvordan du ligger for å komme inn?

Jeg er ferdig utdannet vernepleier i juni. Søkt profesjonsstudiet i psykologi i år:) Jeg søker med studiekompetanse. Jeg har litt under snittet, men tror jeg kommer på en grei plass på ventelisten. Håper en del takker nei til studieplass og at jeg dermed rykker opp:) Dersom ikke det går, skal jeg fra høsten av ta opp fag for så å søke på nytt.

Anonymous poster hash: bfef6...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til med studiet! :blomst: Ganske tungt studium men samtidig utrolig lærerikt, og jobbmulighetene for deg kommer til å stå i kø når du ferdig!

Anonymous poster hash: b93f2...8c2

Tusen takk! :) Studerer eller har du studert Farmasi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Studerer eller har du studert Farmasi?

Ja studerer til provisorfarmasi et sted i Norge;) Så kan absolutt anbefale det!

Anonymous poster hash: b93f2...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- er det andre sjeler som meg som også har søkt seg inn på høyskole til høsten?

Ja

- hvilke studier har dere søkt på?

Sykepleier og ambulanse/paramedic utdannelse
- hva søker dere med?studiekompetanse?realkompetanse?23/5 regelen?

Studiekompetanse, ordinær søker
- har dere en annen utdanning i fra før?

Nope
- har du anelse på hvordan du ligger for å komme inn?

Aner faktisk ikke. Det er første gangen denne utdannelsen er her, så aner ikke snitt, søkere eller noe. Er så nervøøøs. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19, blir 20 år til sommeren.

Jeg synes det høres ut som du vet hva du vil, jeg. Hvis du allerede føler du har opplevd USA, og har et brennende ønske om å begynne å studere, så gjør du heller det :) Alle vil fortelle deg at du skal dra til USA, for det er "læring for livet" og "din ene sjanse", men hvis du allerede har vært der og gjort det, så faller jo begge de argumentene bort.

Anonymous poster hash: 66ad4...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykepleien HØYERE utdanning, egentlig?

Anonymous poster hash: c79ec...726

Åja, har alltid tenkt at mastergrad er høyere utdanning, mens bachelor "bare" er utdanning.. (mener ikke at sykepleien er dårlig utdanning altså, for vi trenger sykepleiere! Var bare begrepet jeg stusset på..) Er man så "høyt" utdannet med bare bachelor da? For da er jo de fleste høyt utdannet, trodde det var forbeholdt de som faktisk hadde en enda høyere grad..

Anonymous poster hash: c79ec...726

Det er lett å snuble litt i begrepene der ;) Som en annen beskrev, er "høyere utdannelsene" utdannelse på høyskole- og universitetsnivå. Å si at man er "høyt utdannet" med bachelor, er derimot ikke helt riktig. Man har tatt "høyere utdannelse", men man er ikke spesielt høyt utdannet av den grunn.

Anonymous poster hash: 66ad4...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Jeg har også søkt medisin. Hva regner dere med at snittet deres blir? Jeg føler at eksamenskarakterene har ALT å si, så jeg er ekstremt nervøs for hva jeg kommer opp i. AB, søker du i nordnorsk kvote?

Anonymous poster hash: c35c9...b40

Er født og oppvokst i Tromsø, så søker i Nord-norsk kvote. Men jeg regner med å komme inn med ganske god margin, dersom ikke alt går galt på eksamen :)

Anonymous poster hash: a0bac...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...