Gå til innhold

Mest irriterende ord/uttrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ordet DRØSE, irriterer livet av meg. 

For meg var dette et ord som ble introdusert meg via Paradise Hotel "slå av en drøs", "sitte å drøse" m.m.

Personlig har jeg tatt dette som et særdeles useriøst ord, på linje med "å steke" når folk danser med henda i været. 

 

Så flyttet jeg til Rogaland - så finner jeg ut at her brukes det over en lav sko når folk slår av en prat. 

Jeg blir helt dårlig hver gang jeg hører det.  :jolie:

Trodde det var "druse" som ble sagt på Paradise Hotel? "Bare druse på", liksom. Kanskje begge deler :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Eg hater ordet tannpasta.

Blir kvalm av å tenke på det. Ser for meg ein fyr som laga spaghetti, så spruter han masse tannkrem nedi og ete det *ÆSJ*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke til å gjøre noe.

Så er det denne utidige bruken av preposisjonen "på": god på, dårlig på, flink på osv.

Virker ut, føles ut.

 

Tillegg: sitte på pc-en, på mobilen, på I-paden

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke til å gjøre noe.

Så er det denne utidige bruken av preposisjonen "på": god på, dårlig på, flink på osv.

Virker ut, føles ut.

 

Tillegg: sitte på pc-en, på mobilen, på I-paden

Ja, helt enig.... "sitte på mobilen" - får et bilde inni hodet da om at noen sitter oppå mobilen. Også dette da "i dag kjører vi taco" f. eks. altså å bruke ordet "kjøre" istedenfor spiser, bruker osv. Fryktelig irriterende.... Og ikke minst ordet "nazi"....

Anonymous poster hash: 8b6ca...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke ordet outfit. Hva er galt med antrekk? Generelt er jeg ikke så glad i ord som inneholder"fit". Mulig jeg har skitten fantasi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en del som sliter med norsken. Outfit-folka sier også ofte at de kler seg i denim og er interessert i fashion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop/å snope/snopt.

 

For det første, snop er et skikkelig stygt ord. Si godteri!

Dessuten, irriterer fletta av meg de som sier "jeg har snopt meg..." om ting som IKKE ER GODTERI! Æsj, jeg synes det er skikkelig ekkelt, av en eller annen grunn.



Anonymous poster hash: bc5ae...665
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...