Gå til innhold

Ikke liv på en halvtime


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Våknet i dag morges at magen var steinhard, og kjente ikke liv i den. Fikk panikk og drakk brus, ristet i den og etter 20 min uten så mye som et dult beordret jeg samboer til å komme hjem for å kjøre meg på føden. Akkurat da fikk jeg et lite dult, så 5 min senere ble det som normalt. Altså var det en halvtime uten bevegelse, og det har jeg aldri opplevd når jeg har tat i bruk alle hjelpemidler (er 38 uker).

Dette er mange timer siden og jeg kjenner masse sterke bevegelser nå som vanlig. Alikevel satt det en støkk i meg, skal høre på kontroll på mandag, er dette normalt?

Anonymous poster hash: 695c4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjenner vel ikke bevegelse konstant hele døgnet til vanlig?

Hvis baby sover så ligger den vel ganske så stille.

Men hvis du er bekymret så ring føden. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen sov vel litt ekstra godt da

Anonymous poster hash: b6b06...0b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner vel ikke bevegelse konstant hele døgnet til vanlig?

Hvis baby sover så ligger den vel ganske så stille.

Men hvis du er bekymret så ring føden. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Nei, blir stille når jeg trener og går tur men det var det at magen i tillegg var utrolig hard, og blir alltid liv når jeg drikker søt drikke, så ble helt satt ut da det for første gang ikke hjalp. Føler meg litt hysterisk nå men det satte virkelig et støkk :P

Anonymous poster hash: 695c4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde det slik selv😊

Bra :)

Anonymous poster hash: 695c4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, blir stille når jeg trener og går tur men det var det at magen i tillegg var utrolig hard, og blir alltid liv når jeg drikker søt drikke, så ble helt satt ut da det for første gang ikke hjalp. Føler meg litt hysterisk nå men det satte virkelig et støkk :P

Anonymous poster hash: 695c4...d87

Synes ikke du er hysterisk!

Og hvis du fortsatt er litt bekymret, så synes jeg det er helt legitimt å ringe føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik av og til, regner med at baby bare sover.. Når magen er hard (kynnere?) så er det jo vanskeligere å kjenne bevegelse også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner heller ikke at babyen beveger seg når jeg har kynnere.

Anonymous poster hash: eb4e6...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner slett ikke liv hver halvtime!

Anonymous poster hash: f7723...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel kjent liv på kvelden i mine svangerskap.

Skal man altså forvente og kjenne noe hele dagen?

Anonymous poster hash: 1699f...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel kjent liv på kvelden i mine svangerskap.

Skal man altså forvente og kjenne noe hele dagen?

Anonymous poster hash: 1699f...cc3

Så lenge jeg ligger/sitter stille kjenner jeg liv omtrent kontinuerlig, men han ligger langt ute og jeg er ganske slank så mulig det har med det å gjøre. Vært rullende bevegelser siden jeg våknet for 2 timer siden nå :)

Anonymous poster hash: 695c4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smule hysterisk ja. Min er veldig aktiv og sparker hardt og mye, men som med alle mennesker så varierer det jo fra dag til dag hvor mye energi han har og han sover jo også. Om du er vant med å kjenne liv 24 timer i døgnet så må du ha en ekstremt aktiv baby. Det er ikke vanlig å kjenne liv konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En smule hysterisk ja. Min er veldig aktiv og sparker hardt og mye, men som med alle mennesker så varierer det jo fra dag til dag hvor mye energi han har og han sover jo også. Om du er vant med å kjenne liv 24 timer i døgnet så må du ha en ekstremt aktiv baby. Det er ikke vanlig å kjenne liv konstant.

Var jo det at han ikke reagerte på saft jeg fikk en støkk av, det er jo ikke vanlig. Men jordmor sa det var et godt tegn at han er så aktiv så er ikke unormalt det..

Anonymous poster hash: 695c4...d87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

En smule hysterisk ja. Min er veldig aktiv og sparker hardt og mye, men som med alle mennesker så varierer det jo fra dag til dag hvor mye energi han har og han sover jo også. Om du er vant med å kjenne liv 24 timer i døgnet så må du ha en ekstremt aktiv baby. Det er ikke vanlig å kjenne liv konstant.

Nei, det er ikke hysterisk i det heletatt. Å kjenne liv er eneste måte for mor og vite at alt står bra til, og når man er så langt på vei er det viktig og ta kontakt med føden om barnet ikke responderer på mat, kald drikke eller sukker. Det kan faktisk være noe galt og da er det lurt å få sjekket det. Man kjenner også mønsteret til babyen på dette tidspunktet og når mønsteret avviker fra dette bør alle tiltak prøves om dette er uten hell bør føden kontaktes. Alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i dag morges at magen var steinhard, og kjente ikke liv i den. Fikk panikk og drakk brus, ristet i den og etter 20 min uten så mye som et dult beordret jeg samboer til å komme hjem for å kjøre meg på føden. Akkurat da fikk jeg et lite dult, så 5 min senere ble det som normalt. Altså var det en halvtime uten bevegelse, og det har jeg aldri opplevd når jeg har tat i bruk alle hjelpemidler (er 38 uker).

Dette er mange timer siden og jeg kjenner masse sterke bevegelser nå som vanlig. Alikevel satt det en støkk i meg, skal høre på kontroll på mandag, er dette normalt?

Anonymous poster hash: 695c4...d87

Gjorde du? Hvor var han?

Anonymous poster hash: da7a3...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det er ikke hysterisk i det heletatt. Å kjenne liv er eneste måte for mor og vite at alt står bra til, og når man er så langt på vei er det viktig og ta kontakt med føden om barnet ikke responderer på mat, kald drikke eller sukker. Det kan faktisk være noe galt og da er det lurt å få sjekket det. Man kjenner også mønsteret til babyen på dette tidspunktet og når mønsteret avviker fra dette bør alle tiltak prøves om dette er uten hell bør føden kontaktes. Alltid!

Synes bare en halvtime var litt lite...men mulig det er normalt med liv hver eneste time hele dagen, men min JM sa at baby, som oss, ikke beveger seg konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Synes bare en halvtime var litt lite...men mulig det er normalt med liv hver eneste time hele dagen, men min JM sa at baby, som oss, ikke beveger seg konstant.

I prinsippet har du rett, men etter å ha drukket noe søtt og kaldt eller spist skal du kjenne liv innen en halvtime. Det er fordi babyen får forhøyet blodsukker og skal bevege seg. Jeg ringte til føden hver gang jeg ikke kjente liv etter å ha gjort dette. Jeg hadde en rolig baby i magen, og ble lagt inn flere ganger fordi de var redd for han. Så å ringe å snakke med de er faktisk veldig viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare en halvtime var litt lite...men mulig det er normalt med liv hver eneste time hele dagen, men min JM sa at baby, som oss, ikke beveger seg konstant.

Jeg er enig med deg! En smule hysterisk etter kun 30 min

Anonymous poster hash: 63246...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal så klart ta på alvor hvis man ikke får kontakt med babyen, men etter en halvtime var da veldig lite. Hadde jeg skulle ringt føden hver gang det gikk en halvtime uten bevegelse hadde jeg nok ringt ned føden...

Anonymous poster hash: 06555...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...