Gå til innhold

Ytringsfriheten i Sverige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men nå er det mange rare oppfatninger her inne på KG, og det er ikke alle utsagn som jeg vil si faller under 'skarpeste kniven i skuffen'. Men ok? Er det da ok at han går sykemeldt, og likevel er frisk nok til å drive sin private bedrift for fult? Skal virkelig staten subsidiere personer som bygger om egne bedrifter med penger fra NAV?

Det er så mye som er 'feil' med denne situasjonen likevel så lukket du øynene fullstendig for all kritikk av din store helt Max Hermansen. For meg uforståelig.

Så, nå skifter du fokus fra at MH ikke har vært utsatt for angrep på sin ytringsfrihet, selvom han har lidt økonomisk tap ved å miste oppdraget som foredragsholder, til å skulle ta han for fusk med sykepenger.

Greit nok, men hva er det egentlig du har imot Max Hermansen, hva er det du mener han har gjort mot deg?

Kan du - u.l. - svare på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, nå skifter du fokus fra at MH ikke har vært utsatt for angrep på sin ytringsfrihet, selvom han har lidt økonomisk tap ved å miste oppdraget som foredragsholder, til å skulle ta han for fusk med sykepenger.

Greit nok, men hva er det egentlig du har imot Max Hermansen, hva er det du mener han har gjort mot deg?

Kan du - u.l. - svare på dette?

Har ikke skiftet fokus, men tenkte det var greit og ikke dra det samme leksa HELE tiden.

Vet du hva, jeg har ingenting mot MH egentlig. Ble bare så urolig irritert over å se sannsynligvis oppegående mennesker ensidig kritisere å være sint på noe som ikke var reelt.

MH gjør en veldig viktig jobb han, men at han skal ha allverdens særbehandling i det norske samfunnet fordi han fronter dere liker jeg inne. Så da påpeker jeg det bare. Blir mye repetering, men så er det jo alltid en gjøk som kommer med samme tom argumentene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skiftet fokus, men tenkte det var greit og ikke dra det samme leksa HELE tiden.

Vet du hva, jeg har ingenting mot MH egentlig. Ble bare så urolig irritert over å se sannsynligvis oppegående mennesker ensidig kritisere å være sint på noe som ikke var reelt.

MH gjør en veldig viktig jobb han, men at han skal ha allverdens særbehandling i det norske samfunnet fordi han fronter dere liker jeg inne. Så da påpeker jeg det bare. Blir mye repetering, men så er det jo alltid en gjøk som kommer med samme tom argumentene

Jammen, Hallaluja, da har du altså endret rutine etter 45-50 innlegg.

Det vi "sannsynligvis oppegående" mennesker har kritisert, nyansert og velbegrunnet, er så absolutt reelt.

At du ikke evner å se det, endrer ikke på det faktum, nemlig at ytringsfriheten til Hermansen selvsagt er truet når man rammer han på hans levebrød.

Han har, som også tilbakevist ørten ganger, ikke fått noen som helst særbehandling i det norske samfunnet, overhodet ikke.

Han fronter ikke meg, om han fronter noen andre her på KG er jeg også usikker på, han er dog frontfigur i Norge for Pegida, som reiser en relevant og viktig diskusjon om islam og dens utbredelse i Norge.

Igjen, pass på med glassrutene dine, når du snakker om tomme argumenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, Hallaluja, da har du altså endret rutine etter 45-50 innlegg.

Det vi "sannsynligvis oppegående" mennesker har kritisert, nyansert og velbegrunnet, er så absolutt reelt.

At du ikke evner å se det, endrer ikke på det faktum, nemlig at ytringsfriheten til Hermansen selvsagt er truet når man rammer han på hans levebrød.

Han har, som også tilbakevist ørten ganger, ikke fått noen som helst særbehandling i det norske samfunnet, overhodet ikke.

Han fronter ikke meg, om han fronter noen andre her på KG er jeg også usikker på, han er dog frontfigur i Norge for Pegida, som reiser en relevant og viktig diskusjon om islam og dens utbredelse i Norge.

Igjen, pass på med glassrutene dine, når du snakker om tomme argumenter!

Du var ikke definisjonen sannsynligvis oppegående, absolutt ikke 😊

Deg er det bare morsomt å krangle med fordi du ikke fikser å bli sagt i mot. Og ikke bortimot hvert eneste svar kommer du med disse tåpelige person 'angrepene' om at jeg er dum, uintelligent og har manglende argumenter. Jaja, du liker jo det nivået på debattene. Når jeg møtte deg på nivået i går så de var raske med å få det fjernet fra KG.

Debatten MH reiser er sikkert viktig, og siden den er så viktig for dere er jeg glad han gjør nettopp dette. Han har IKKE fått særbehandling, og det skal han heller ikke ha. Det er her mange påpeker at nettopp HAN ikke skal ha noen økonomiske eller private belastninger pga frivillig engasjement for en omdiskutert sak.

Vel sånn fungerer ikke verden, og det skal den heller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ikke definisjonen sannsynligvis oppegående, absolutt ikke

Deg er det bare morsomt å krangle med fordi du ikke fikser å bli sagt i mot. Og ikke bortimot hvert eneste svar kommer du med disse tåpelige person 'angrepene' om at jeg er dum, uintelligent og har manglende argumenter. Jaja, du liker jo det nivået på debattene. Når jeg møtte deg på nivået i går så de var raske med å få det fjernet fra KG.

Debatten MH reiser er sikkert viktig, og siden den er så viktig for dere er jeg glad han gjør nettopp dette. Han har IKKE fått særbehandling, og det skal han heller ikke ha. Det er her mange påpeker at nettopp HAN ikke skal ha noen økonomiske eller private belastninger pga frivillig engasjement for en omdiskutert sak.

Vel sånn fungerer ikke verden, og det skal den heller ikke

Manglende argumenter??? Det var da vitterlig du som brakte det på banen!!

Og, du "møtte" så absolutt ikke meg på noe nivå, som tidligere sagt, så diskutér på det nivå du nå til enhver tid ønsker, eller ikke, I don't give a toss!

Jeg vet ikke hvem du refererer til med "dere", jeg er ikke her som representant for andre enn meg selv, lunne du løfte sløret hvem "vi" er?

Du bør kanskje også presisere hva slags særbehandling Hermansen har fått, eller ikke?

Du skrev: "men at han skal ha allverdens særbehandling i det norske samfunnet fordi han fronter dere liker jeg inne"

Dette indikerer for de fleste norsk-kyndige, at du mener han har fått en særbehandling, noe du jo også har trukket frem ved flere tidligere anledninger.

Og, selv om jeg ikke helt forstår din bemerkning om 'økonomiske eller private belastninger', så mener jeg at han har lidt økonomisk tap på grunn av sine meninger, og at dette i seg selv - uansett om man kan gjøre noe med det - er et angrep på Hermansens ytringsfrihet.

Sådan bør verden i hvert fall ikke fungere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende argumenter??? Det var da vitterlig du som brakte det på banen!!

Og, du "møtte" så absolutt ikke meg på noe nivå, som tidligere sagt, så diskutér på det nivå du nå til enhver tid ønsker, eller ikke, I don't give a toss!

Jeg vet ikke hvem du refererer til med "dere", jeg er ikke her som representant for andre enn meg selv, lunne du løfte sløret hvem "vi" er?

Du bør kanskje også presisere hva slags særbehandling Hermansen har fått, eller ikke?

Du skrev: "men at han skal ha allverdens særbehandling i det norske samfunnet fordi han fronter dere liker jeg inne"

Dette indikerer for de fleste norsk-kyndige, at du mener han har fått en særbehandling, noe du jo også har trukket frem ved flere tidligere anledninger.

Og, selv om jeg ikke helt forstår din bemerkning om 'økonomiske eller private belastninger', så mener jeg at han har lidt økonomisk tap på grunn av sine meninger, og at dette i seg selv - uansett om man kan gjøre noe med det - er et angrep på Hermansens ytringsfrihet.

Sådan bør verden i hvert fall ikke fungere!

Igjen? Skal administrator virkelig bli nødt til å rydde opp her i kveld også?

Ble litt rotete mitt forrige svar, men tok det på IPhone mens jeg drev med noe annet, så jeg får ta meg tid til å svare deg.

Manglende argumentet har du vel skrevet i annet hvert svar i den forrige tråden hvor vi diskuterte, så dro du det straks inn i denne tråden også med kommentaren 'synd du ble sendt i krigen med vått krutt'. Administrator har valgt å slette dette, etter at jeg henviste til hva som faktisk skjedde i forrige tråd og det ble en verbal kampsport ut av det :-) altså jeg valgte å ta tilbake på disse usaklige person angrepene, og jeg antar denne utviklingen i kveld vil lede samme vei. Spiller ingen rolle, synes uansett det er ganske gøy å se deg skyte vilt rundt med spretterten din .-)

Med 'dere' mener jeg Max Hermansen sympatisører, eller de som mener ytringsfriheten til MH er brutt faktisk, praktisk eller 'filosofisk' som jeg mener du uttrykte det. Den filosofiske ytringsfriheten er brutt. Høres alvorlig ut det der! Sånn kan vi ikke ha det... Antar de aller fleste i denne gruppen vil falle innenfor ytterliggående høyre sympatisører.

MH har ikke fått noe særbehandling i det hele tatt, og det bør han heller ikke ha. Min oppfatning er at de som mener en sykemeldt person som likevel driver konsulent Business på si ikke kan være bitter på at næringslivet selv velger om de vil gi han kontrakt. Dette er kanskje det du vil diskutere i lys av din filosofiske ytringsfrihets diskusjon, men det er en kunnskapsløs og uinteressant diskusjon.

Min norsk var dårlig, men vanskelig å få oversikt på iPhone, men det indikerer at jeg kan diskutere med deg med venstre hånden mens jeg gjør andre ting. Det er vel ikke så farlig siden jeg er dum, og kun har vått krutt?

Det jeg mente med at han skal ha 'særbehandling fordi han fronter dere...' Er at dere deler hans politiske tankesett, og derfor 'nekter' dere å ha en praktisk tilnærming til MH og ytringsfrihet. Ville dere forsvart ytringsfriheten til muslimsk råd på samme måte? Sannsynligvis ikke, men ytringsfriheten gjelder ALLE våre innbyggere uansett sak, og må derfor behandles og forsvares likt. Ytringsfriheten er en selvstendig diskusjon du må lære deg å ta uavhengig av Hermansen og muslimer eller hva det må være.

At Hermansen har lidt økonomisk tap og har hatt en privat belastning har vi diskutert tidligere. Jeg vet du er opptatt av at islam kritiske blir diskriminert i forhold til kristendomskritiske... Vel vi har en partileder i regjering og finansminister som er villig til å bryte menneskerettighetene og norsk grunnlov for å sende en (eller flere) muslimer ut av landet. Dette også i full offentlighet. Da tror jeg det er rom for at du eller andre kan ytre dere under fullt navn i full offentlighet. Dette var litt på siden av din filosofiske ytringsfrihets debatt, men føler ikke det er behov for at vi tar denne nok engang.

Verden har begrensninger for alle, det er kjipt men sånn er det desverre. Er dere mange nok, så er det dette med stemmerett og demokrati som trumfer ytringsfriheten... Litt tullete og ukorrekt sagt, men du skjønner hvor jeg vil ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen? Skal administrator virkelig bli nødt til å rydde opp her i kveld også?

Ble litt rotete mitt forrige svar, men tok det på IPhone mens jeg drev med noe annet, så jeg får ta meg tid til å svare deg.

Manglende argumentet har du vel skrevet i annet hvert svar i den forrige tråden hvor vi diskuterte, så dro du det straks inn i denne tråden også med kommentaren 'synd du ble sendt i krigen med vått krutt'. Administrator har valgt å slette dette, etter at jeg henviste til hva som faktisk skjedde i forrige tråd og det ble en verbal kampsport ut av det :-) altså jeg valgte å ta tilbake på disse usaklige person angrepene, og jeg antar denne utviklingen i kveld vil lede samme vei. Spiller ingen rolle, synes uansett det er ganske gøy å se deg skyte vilt rundt med spretterten din .-)

Med 'dere' mener jeg Max Hermansen sympatisører, eller de som mener ytringsfriheten til MH er brutt faktisk, praktisk eller 'filosofisk' som jeg mener du uttrykte det. Den filosofiske ytringsfriheten er brutt. Høres alvorlig ut det der! Sånn kan vi ikke ha det... Antar de aller fleste i denne gruppen vil falle innenfor ytterliggående høyre sympatisører.

MH har ikke fått noe særbehandling i det hele tatt, og det bør han heller ikke ha. Min oppfatning er at de som mener en sykemeldt person som likevel driver konsulent Business på si ikke kan være bitter på at næringslivet selv velger om de vil gi han kontrakt. Dette er kanskje det du vil diskutere i lys av din filosofiske ytringsfrihets diskusjon, men det er en kunnskapsløs og uinteressant diskusjon.

Min norsk var dårlig, men vanskelig å få oversikt på iPhone, men det indikerer at jeg kan diskutere med deg med venstre hånden mens jeg gjør andre ting. Det er vel ikke så farlig siden jeg er dum, og kun har vått krutt?

Det jeg mente med at han skal ha 'særbehandling fordi han fronter dere...' Er at dere deler hans politiske tankesett, og derfor 'nekter' dere å ha en praktisk tilnærming til MH og ytringsfrihet. Ville dere forsvart ytringsfriheten til muslimsk råd på samme måte? Sannsynligvis ikke, men ytringsfriheten gjelder ALLE våre innbyggere uansett sak, og må derfor behandles og forsvares likt. Ytringsfriheten er en selvstendig diskusjon du må lære deg å ta uavhengig av Hermansen og muslimer eller hva det må være.

At Hermansen har lidt økonomisk tap og har hatt en privat belastning har vi diskutert tidligere. Jeg vet du er opptatt av at islam kritiske blir diskriminert i forhold til kristendomskritiske... Vel vi har en partileder i regjering og finansminister som er villig til å bryte menneskerettighetene og norsk grunnlov for å sende en (eller flere) muslimer ut av landet. Dette også i full offentlighet. Da tror jeg det er rom for at du eller andre kan ytre dere under fullt navn i full offentlighet. Dette var litt på siden av din filosofiske ytringsfrihets debatt, men føler ikke det er behov for at vi tar denne nok engang.

Verden har begrensninger for alle, det er kjipt men sånn er det desverre. Er dere mange nok, så er det dette med stemmerett og demokrati som trumfer ytringsfriheten... Litt tullete og ukorrekt sagt, men du skjønner hvor jeg vil ...

At administrator ryddet dine personangrep, og mine tilsvar, er bare å forvente.

Jeg bryr meg lite om du skriver med halebeinet på en Nokia 3310 eller hva.

Jeg bryr meg en hel del når du tillegger meg meninger og utsagn jeg ikke har, og aldri har hatt.

Du viste ikke til hva "faktisk skjedde" du diktet opp en stråmann, og du prøvde deg på en spansk en da jeg ba om dokumentasjon, hvilket jeg da heller aldri fikk.

Det er sørgelig at du ikke skjønner poenget med ytringsfrihet, med trykk på den delen av ordet som er frihet!

Derfor skiller jeg mellom din og min tolkning av begrepet, med det litt klønete uttrykket 'filosofisk'.

Men, jeg blir nødt til å påpeke at du åpenbart ikke forstår ytringsfrihet som annet enn den som er nedfelt i lovverket.

Jeg deler formodentlig ikke mer av Max Hermansens politiske tankesett en det du gjør.

Jeg har aldri hørt han uttrykke seg i forhold til noen politisk plattform, hvis du med den noe unøyaktige formuleringen mener at jeg deler hans syn på islam som ideologi, og skadelig sådan, ja - så er jeg mer på linje med MH.

Det er ikke meg som har ført i pennen det argumentet med kristendomskritikere, det er det andre som har, men jeg er for øvrig enig i det; kritikk av kristendom, i alle dens utforminger og fasetter forekommer hver eneste dag, og ingen ser ut til å bli presset på økonomien av den grunn.

Det at Siv Jensen har meninger rundt menneskerettighetene og muligheten for å sende Krekar ut kan man selvsagt ha sterke meninger om, jeg er dog sikker på at hun ikke mener man skal gjøre noe sånt utenom norsk lov, men heller at man må se på om man kan utforme norsk lov sådan at sikkerheten for de mange veier sterkere enn rettighetene til den enkelte.

Enig i at det er et minefelt å bevege seg ut i, men å tillegge henne politistats-tankegang blir likevel feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

La meg prøve å forklare ytringsfrihet og konsekvenser i en ikke betent setting, slik at det lar seg gjøre å forstå.

Kåre Nilsen er daglig leder i firmaet Brøyting og Klipping AS. De driver snømåking på vinteren og plen og hekklipoing på sommeren. De driver her i Bergen og blant kundene deres er Brann stadion, Varden og en haug av andre fotballstadioner.

Deres nye ansatte, Terje Aslaksen, har skapt problemer for dem. Det er nemlig kjent at han er fotballinteressert og holder med Rosenborg. Kåre Nilsen har fått det for seg at Brann kan finne det anstrengende at en person som holder med Rosenborg vanskelig kan klippe deres bane. Hva om han saboterer?

Det kom frem at Aslaksen holder mrd RBK i lunsjen, dagen etter at RBK hadde gitt Brann en kamp der juling best beskriver resultatet. Nilsen tenker at han i allefall må legge inn i ingervjuet heretter hvem de holder med og er det ikke riktig lag vil personen gå rett i nei-bunken.

Nilsen bestemmer seg for at Aslaksen må få beskjed om at så lenge han jobber her kan han ikke gå,på RBK kamper og ikke snakke om det på jobben, såpass må en kunne forvente av noen som bor og arbeider i Bergen. Det gis advarsel for episoden i lunsjen.

Er det sånn vi vil ha det?

(For ordens skyld: historien er 100 % oppdiktet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige har de planlagt å ta i mot ca en halvmillion på ca 6 år. Dvs en by nesten like stor som Oslo med folk fra Midtøsten eller Afrika, de fleste menn.

Da en politikker nevnte så vidt at man kanskje burde diskutere å redusere antallet litt ble han kalt rasist.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/widman-fp-hog-tid-att-prata-om-volymer/

Nå som Sverige er i ferd med å bytte ut egen befolkning, hvorfor reagerer de så hardt?



Anonymous poster hash: b87d7...122
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...