Gå til innhold

Broren til den drepte politimannen med innstendig bønn til det franske folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Ok, du forstår ikke dette tydeligvis. Fint du er ærlig på det.

Kan du være så usigelig vennlig at du da forklarer hva forskjellen på å drepe en abortlege og å drepe tegnere er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, jeg forstår. begge deler er fokastelige handlinger som begge har som resultat at mennesker dør der de utøver sine fullt lovlige og demokratisk forankrede yrker.

Det er en viss forskjell på å ta livet av en person kontra 12.....Og motivasjonen bak er jo også ulik. Drepe fordi man misliker tegninger, kontra å drepe en lege som tar livet av 8 måneder gamle babyer på daglig basis. En viss forskjell, ærlig talt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så usigelig vennlig at du da forklarer hva forskjellen på å drepe en abortlege og å drepe tegnere er?

Forskjellen består vel hovedsakelig i antallet....Å drepe en er grusomt i seg selv, men å drepe 12 er en massakre.

Skremmende at noen likestiller disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendom, jødedom og islam, tre varianter av samme eventyrboka. Tre religioner så fulle av logiske brister at jeg både ler og gråter nå jeg møter folk som faktisk tror det er verdt å tro på. Tre religioner som fint paser inn i "Same shit, different wrapping". Det er jo noe av det som er så fint med Charlie Hebdo, de går ikke av veien for å latterligjøre noen av disse.

Det er forresten bare å lese mosebøkene. Jøss for noen voldsorgier! Og for ikke å snakke om hevngjerrighet! På toppen har vi guden selv, han som er så ufeilbarlig at han ble pissesur da han fant ut at han hadde bæsjet på leggen, så han drukna nesten hele skaperveket sitt. Fin gud som piner med vilje og overlegg.

Joda, men nå trodde jeg jo du mente religioner som utøves i 2015.

Så, forklar gjerne i hvilke moderne iterasjoner av disse abrahamske religionene, og i hvilket omfang, det prekes og oppfordres til drap, vold, kvinneundertrykkelse og partnervold?

Jeg kunne forklaret deg dine siste misforståelser om mosebøkene, men det ville være en avsporing av tråden, og det vil uansett være tvilsomt om du ville ha noen nytte av det.

Et hint dog: Fri vilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil frem til, hva er problemstillingen?

Du bør vel heller spørre han brutale hva grunn han har til å nevne lekmannsmisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er en viss forskjell på å ta livet av en person kontra 12.....Og motivasjonen bak er jo også ulik. Drepe fordi man misliker tegninger, kontra å drepe en lege som tar livet av 8 måneder gamle babyer på daglig basis. En viss forskjell, ærlig talt.

Tror du virkelig at det er bae en abortlege som er blitt brutalt drept av kristne de siste årene? Og ja jøss, det drepes 8 måneder gamle babyer over en lav sko :roll: det er sånn en gjør som en undeholdende hobby :roll: det er jo aldri snakk om kvinner utsatt for overgrep, med fare for å dø elller andre veldig gode og forståelige grunner som tar abort...

Festligst når den som trenger aborten er katolsk. Du kan jo tenke over selv hvorfor dette er så festlig. Hint er pave og prevensjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Joda, men nå trodde jeg jo du mente religioner som utøves i 2015.

Så, forklar gjerne i hvilke moderne iterasjoner av disse abrahamske religionene, og i hvilket omfang, det prekes og oppfordres til drap, vold, kvinneundertrykkelse og partnervold?

Jeg kunne forklaret deg dine siste misforståelser om mosebøkene, men det ville være en avsporing av tråden, og det vil uansett være tvilsomt om du ville ha noen nytte av det.

Et hint dog: Fri vilje.

Kristendommen. NSM og Vitnene er lettest å peke på i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at det er bae en abortlege som er blitt brutalt drept av kristne de siste årene? Og ja jøss, det drepes 8 måneder gamle babyer over en lav sko :roll: det er sånn en gjør som en undeholdende hobby :roll: det er jo aldri snakk om kvinner utsatt for overgrep, med fare for å dø elller andre veldig gode og forståelige grunner som tar abort...

Festligst når den som trenger aborten er katolsk. Du kan jo tenke over selv hvorfor dette er så festlig. Hint er pave og prevensjon.

Merkelig innlegg med masse stråmenn. Haha. Er det noen her som har skrevet at kun en abortlege er blitt drept ? Hvor har du det fra i så fall?

Uff, latterlig stråmannsinnlegg. God bedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Forskjellen består vel hovedsakelig i antallet....Å drepe en er grusomt i seg selv, men å drepe 12 er en massakre.

Skremmende at noen likestiller disse.

Så det er greit og fullt ut akseptabelt å drepe ett menneske, men ikke å drepe 12?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit og fullt ut akseptabelt å drepe ett menneske, men ikke å drepe 12?

Mener du det er greit og fullt ut akseptabelt å drepe ett menneske? Hvorfor stille et slikt spørsmål egentlig? Kan du finne et sitat her hvor noen mener det er akseptabelt å drepe ett menneske?

Endret av Lothlorien-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen. NSM og Vitnene er lettest å peke på i Norge.

Så, oppfordring til drap og vold osv er utbredt i kristendommen, også i Norge i 2015?

Nasjonal Sikkerhets Myndighet oppfordrer til "drap, vold, kvinneundertrykkeing, partnervold og annet"?

Med vitnene mener du vel Jehova's Vitner?

Og de oppfordrer til drap og vold, gjør de?

Kan du linke til de numre av Vakttårnet som gjør dette?

Er det flere kristne organisasjoner i Norge på din liste, før vi begynner å se på antall medlemmer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Mener du det er greit og fullt ut akseptabelt å drepe ett menneske? Hvorfor stille et slikt spørsmål egentlig? Kan du finne et sitat her hvor noen mener det er akseptabelt å drepe ett menneske?

Jeg nei, - jeg tar utgangspunkt i ditt eget eksempel:

Du ser vel at det er en gradsforskjell her, på det å f.eks. drepe en abortlege og å massakrere 12 personer fordi du misliker tegningene deres?? Islam er absolutt verst og må bekjempes først.

Men alle disse religionen er importvare til Europa, og passer ikke i siviliserte og tilsynelatende opplyste samfunn.

Det er en viss forskjell på å ta livet av en person kontra 12.....Og motivasjonen bak er jo også ulik. Drepe fordi man misliker tegninger, kontra å drepe en lege som tar livet av 8 måneder gamle babyer på daglig basis. En viss forskjell, ærlig talt.

Forskjellen består vel hovedsakelig i antallet....Å drepe en er grusomt i seg selv, men å drepe 12 er en massakre.

Skremmende at noen likestiller disse.

Årsaken er heller ikke så ulik om du ser på det med litt andre øyne enn de detaljfokuserte.
Å drepe medmennesker som tenker, handler og tror annerledes enn en selv, - uten at disse har foretatt seg handlinger som er straffbare i menneskerettighetssammenheng.
Så jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du mener det er differanse mellom å drepe en eller 12 av samme årsak.
12 kan drepes en og en, en hver uke eller en hver måned gjennom et år.
Hensikten og årsaken til drapene er de samme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Så, oppfordring til drap og vold osv er utbredt i kristendommen, også i Norge i 2015?

Nasjonal Sikkerhets Myndighet oppfordrer til "drap, vold, kvinneundertrykkeing, partnervold og annet"?

Med vitnene mener du vel Jehova's Vitner?

Og de oppfordrer til drap og vold, gjør de?

Kan du linke til de numre av Vakttårnet som gjør dette?

Er det flere kristne organisasjoner i Norge på din liste, før vi begynner å se på antall medlemmer?

Ja, og NSM var feil rekkefølger på bokstaver. Men, oppegående og tenkende sjeler forstpd jo at det var NMS jeg refererte til.

Det er bare å sette seg ned og diskutere homofili med disse folka, så tar det ikke lang tid får hatet ligger utenpå og ønskene om død og fordervelse over homoseksuelle kommer seilende. Fortsett med Israel- Palestinakonflikten og de blir så sinte at de dirrer av "rettferdig" harme. Avslutt så med en liten generell debatt om islam og spør retorisk tilbake om ikke det sinne og hat de nettopp viste mot homofile, palestinere og islam er det samme som islam sitt sinne og en skulle tro at vedkommende bokstavelig talt snart sprekker.

For meg, en morsomhet jeg koser meg med en gang og to i året. Men, jeg blir jo litt skremt av å se så mye irrasjonalitet i det som skal være et moderne og opplyst samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg nei, - jeg tar utgangspunkt i ditt eget eksempel:

Årsaken er heller ikke så ulik om du ser på det med litt andre øyne enn de detaljfokuserte.
Å drepe medmennesker som tenker, handler og tror annerledes enn en selv, - uten at disse har foretatt seg handlinger som er straffbare i menneskerettighetssammenheng.
Så jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du mener det er differanse mellom å drepe en eller 12 av samme årsak.
12 kan drepes en og en, en hver uke eller en hver måned gjennom et år.
Hensikten og årsaken til drapene er de samme.

Nå må du ikke be om helhetlig tankegang fra de som har funnet ut at det er kun islam som er en utfordring her i verden... :roll:;) Å være prinsippfast og rettferdig er som regel en veldig vanskelig øvelse for de som tenker kun fra et ensidig ståsted og ikke almengyldige prinsipper om hva som er rett og galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og NSM var feil rekkefølger på bokstaver. Men, oppegående og tenkende sjeler forstpd jo at det var NMS jeg refererte til.

Det er bare å sette seg ned og diskutere homofili med disse folka, så tar det ikke lang tid får hatet ligger utenpå og ønskene om død og fordervelse over homoseksuelle kommer seilende. Fortsett med Israel- Palestinakonflikten og de blir så sinte at de dirrer av "rettferdig" harme. Avslutt så med en liten generell debatt om islam og spør retorisk tilbake om ikke det sinne og hat de nettopp viste mot homofile, palestinere og islam er det samme som islam sitt sinne og en skulle tro at vedkommende bokstavelig talt snart sprekker.

For meg, en morsomhet jeg koser meg med en gang og to i året. Men, jeg blir jo litt skremt av å se så mye irrasjonalitet i det som skal være et moderne og opplyst samfunn.

Jo, men dine anekdotiske indisier er ikke helt nok til å rettferdiggjøre dine sterke påstander.

Forstår jeg rett når jeg oppfatter at du ikke har noen som helst form for dokumentasjon om oppfordring til vold og drap osv i norske kristne samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke be om helhetlig tankegang fra de som har funnet ut at det er kun islam som er en utfordring her i verden... :roll:;) Å være prinsippfast og rettferdig er som regel en veldig vanskelig øvelse for de som tenker kun fra et ensidig ståsted og ikke almengyldige prinsipper om hva som er rett og galt.

Hvem er det som mener at kun islam er en utfordring i verden? Dette må du komme med sitat på, for du lyver vel ikke?

Rettferdighet og prinsippfasthet er videre ikke noe som kjennetegner deg og andre som forsvarer ondskap.

Endret av Lothlorien-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Nå må du ikke be om helhetlig tankegang fra de som har funnet ut at det er kun islam som er en utfordring her i verden... :roll:;) Å være prinsippfast og rettferdig er som regel en veldig vanskelig øvelse for de som tenker kun fra et ensidig ståsted og ikke almengyldige prinsipper om hva som er rett og galt.

:ler:

Dôg kan man bli litt bekymret nå det, av naturlige og menneskelig årsaker, er slik at man ikke klarer (eller ikke vil?) innse at alle trossamfunn, religiøse og politiske, inneholder ekstermister i begge ender av skalaen.

Og det er disse ekstremistmiljøene, - av alle typer, som setter sine doktriner over lover og regler.

Deriblandt over internasjonale Menneskeretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hvem er det som mener at kun islam er en utfordring i verden? Dette må du komme med sitat på, for du lyver vel ikke?

Rettferdighet og prinsippfasthet er videre ikke noe som kjennetegner deg og andre som forsvarer ondskap.

Unnskyld, men hvilken ondskap er det du mener forsvares?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nei, - jeg tar utgangspunkt i ditt eget eksempel:

Årsaken er heller ikke så ulik om du ser på det med litt andre øyne enn de detaljfokuserte.
Å drepe medmennesker som tenker, handler og tror annerledes enn en selv, - uten at disse har foretatt seg handlinger som er straffbare i menneskerettighetssammenheng.
Så jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du mener det er differanse mellom å drepe en eller 12 av samme årsak.
12 kan drepes en og en, en hver uke eller en hver måned gjennom et år.
Hensikten og årsaken til drapene er de samme.

Her er du veldig overfladisk. Det var selvfølgelig ikke lik motivasjon i disse tilfellene, og ethvert oppegående menneske vil mene at en massakre er verre en ett enkeltdrap -selv om ingen kan forsvares på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men hvilken ondskap er det du mener forsvares?

Bortforklare og bagatellisere er kanskje bedre ord for det du bedriver? Å mene at en massakre ikke er noe verre enn et drap, å bortforklare islamsk terror med at noen få kristne her og der begår drap, ja, det er skremmende og vanvittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...