Gå til innhold

Hvorfor ikke la smårollinger luften hunden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det kun vi voksne som skal gå tur med hundene våre, jeg mener, har ikke barn like mye rett til det som det vi har? Hvorfor skal ikke en ettåring, som kan gå, få gå tur med familiens 50-kilos hund?

Så nettopp et KJEMPESØTT og bedårende bilde av en 1-2-åring som holdt kobbelet til en 50-kilos hund. Og så gikk de tur. Noe så søtt? Tenk så koselig de har det der de går tur gatelangs sammen, og så kan foreldrene gå et stykke bak og observere det herlige vennskapet mellom småbarn og hund <3 <3

Om det kommer andre hunder eller mennesker gjør vel ingenting, hunden er vel så snill at den ikke drar i båndet, vel?? :)

Hva synes du, skal flere la smårollingene sine få lufte bikkja?

Anonymous poster hash: 547cf...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. De kan miste båndet, eller bli dratt uti veien av hundene..

Seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De kan miste båndet, eller bli dratt uti veien av hundene..

Ikke vær så negativ, a :) :) det er jo sjelden hunder gjør sånt!!

Anonymous poster hash: 547cf...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoccerPlayer

Ikke vær så negativ, a :) :) det er jo sjelden hunder gjør sånt!!

Anonymous poster hash: 547cf...cf0

Du vet jo at et lite barn ikke er like sterk som eldre barn eller voksne? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjeder du deg? Er det derfor du skriver sånne tulleinnlegg?

Tulleinnlegg? Jeg så vitterlig det bildet for få minutter siden, delt på et sosialt medie. Og så mange som elsket bildet!

Anonymous poster hash: 547cf...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer VELDIG ann på hunden om barnet kan holde i båndet eller ikke.

Noen hunder drar aldri i båndet eller stikker av, mens andre vil gjøre dette ofte eller kan finne på å gjøre det.

Ville uansett aldri ha gjort dette på ett trafikert eller folksomt sted.

På en skogsvei eller noe sånt så mulig, men ikke i ett boretslag eller en by...

Der er det for mange usikre faktorer i bilde...

Hunden som mormor hadde oppførte seg til tider tullete med voksne, men med meg som vat barn var han utrolig snill og forsiktig. Han viste at jeg var liten, og ikke tålte så mye.

Vi har mange herlige bilder av oss to sammen, hvor mamma eller pappa har sneket seg til ett bilde uten at vi oppdaget de :) ♡♡

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som troller i dag. Anonymous poster hash: 9f508...20c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vær så god. Kan gjerne få gå tur med min hund, men ikke kom å klag når min 10 kilos drar ungen bortover veien. :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller sant? En ett åring gå på tur med en 50kgs hund? Greit nok for et bilde, å greit nok at åringen kan få holde båndet, men IKKE alene. Da skal eventuelt mor eller far også holde litt ut i båndet, slik at mor eller far har full kontroll om det skulle skje noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRUNNEN er fordi ingen hunder unansett hvor "snille" kan stoles på. Et barn kan ikke kontrollere hunden om den flipper ut. Det er totalt uansvarlig å la et barn gå på tur med en stor eller liten hund. En gjerning som det burde automatisk gi hunden en ny eier!



Anonymous poster hash: fb57c...345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vær så god. Kan gjerne få gå tur med min hund, men ikke kom å klag når min 10 kilos drar ungen bortover veien. :roll:

Og at en stakkars hund den møter blir skremt eller bitt, eller et menneske får hundeskrekk er ikke i dine tanker?

Anonymous poster hash: fb57c...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La trolltråden få dø i fred. Ikke svar mere på dette.



Anonymous poster hash: 9f508...20c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at dette er bildet av en boerboel eller en bullmastiff og et lite barn sammen, mens barnet holder båndet? Også var den en slags tekst om kontroll eller noe sånt? Hvis jeg setter en partyhatt på hunden og tar et bilde og legger ut på facebook, så håper jeg virkelig at ingen tror at jeg har latt hunden gå rundt med partyhatt hele dagen.

Jeg synes det var et veldig søtt bilde, hvis det er det samme vi har sett. Mulig jeg til og med trykket på like! Jeg blir litt fascinert av at noen ser på det som noe annet enn et bilde av en tålmodig og veloppdragen hund med et lite barn som holdt løst i et bånd mens foreldrene står en meter eller to unna og passer på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At dere biter på dette...

TS, gjesp! Du overdriver, det så overtydelig at du bare ønsker å fremstå som veldig "blond" og noe provoserende.

Jeg synes KG blir ødelagt av alle trolletrådene. :-(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å la ettåringen holde båndet blir jo i praksis akkurat det samme som å ha hunden løs med barnet i nærheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å la ettåringen holde båndet blir jo i praksis akkurat det samme som å ha hunden løs med barnet i nærheten.

Feil, hunden vil ikke kunne slepe barnet med seg om hunden er løs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner at bildet sannsynligvis er iscenesatt, at ungen holdt kobbelet en kort stund mens bildet ble tatt, og at hundeeierne egentlig hadde kontroll hele tiden? Jeg tar stadig bilde av hunden min sittende foran spennende/fine motiver, da sitter hun løs, men under kommando. Der betyr jo likevel ikke at hun sitter der mutters alene hele dagen...

Anonymous poster hash: 9729e...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...