Gå til innhold

Gaming kan vi kalle det for en hobby i 2015?


Shamkriss92

Anbefalte innlegg

Litt spesielt å ha denne meningen når du selv sier at du ikke kjenner noen gamere kanskje?

Jeg har inntrykk av at de som har fordommer mot gamere er lite intelligente generelt.

Anonymous poster hash: 7e991...220

Jeg vet om flere gamere, men kjenner dem ikke, heldigvis. Var faktisk sammen med en som dreiv med gaming ca.1-2 ganger i året. Og den siste setningen din tyder veldig på at du ikke tålte kommentaren min, he he :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok litt eldre enn det og har sett nok av gamere ;) Mulig noen er kjekke, men de aller fleste er ikke det. De som faktisk er kjekke og pene, er ute i den virkelige verden og lever i et virkelig liv. Ikke gjennom en dataskjerm ;)

Best å holde seg på avstand, det er smittsomt. Jeg vet om en fyr som tok på en nerd og fikk alvorlig kviseutbrudd i ansiktet.

Anonymous poster hash: 07eab...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at like mange som gamer er i forhold som ikke-gamere? Jeg har selv 4 venner som spiller mye og alle de 4 er i forhold.

Jeg vil vel påstå at de eneste taperne er de som ser ned på noen med andre interesser enn dem selv.

For å ikke snakke om alle som er gifte! :D

3 av parene i klanen min ble kjent først via spillet og få år etterpå var de gift, de har barn også :fnise:

I klanen (Føles så feil å si klan...GUILD).....av ca 400 medlemmer (Uten ekstra karakterer) så er det bare ett par av oss som ikke er i forhold :fnise:

Vet om flere gamere som er i forhold enn ikke-gamere :)

Men...Der jeg bodde før, bodde det rundt 1000 ungdommer, aktiviteter på den plassen var enten fotball, handball eller LAN... Det var flere som valgte data aktiviteter der, enn sport ^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med at det er for og mot argumenter, men det er ikke at jeg prioriterer data foran daglige arbeidsoppgaver og arbeid med studiene. Vi kan si at det blir som "Maslows behovspyramide" Hvor jeg rangerer gaming på toppen. Men vi får se neste semester da jeg flytter inn til noe billigere, da blir det å trene for å holde seg i form. For mitt forbilde er "Bahjeera"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere gamere, men kjenner dem ikke, heldigvis. Var faktisk sammen med en som dreiv med gaming ca.1-2 ganger i året. Og den siste setningen din tyder veldig på at du ikke tålte kommentaren min, he he :P

Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer dig selv!

post-37809-0-26217100-1432554297_thumb.j

Anonymous poster hash: 7e991...220

Anonymous poster hash: 7e991...220

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Det har seg at jeg liker å holde på med gaming og hardware på pc. Men det er visst veldig upopulært å snakke om når du kommer i kontakt med jenter. Og hvis du nevner "at der er en hobby argumentet" så avskyr de meg. Hva er det med gaming som skremmer vekk jenter?

Kanskje at det er nerdete, at mange sitter med det tiiime etter time hver dag, at de drar på LAN osv?

Jeg vet om noen som skulker skole og/eller jobb for å "game", det tar lett over livet til enkelte.

Blir sikkert bedre mottatt om du sier du spiller spill en gang innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer dig selv!

attachicon.gifIMG_0341.JPG

Anonymous poster hash: 7e991...220

Anonymous poster hash: 7e991...220

Poenget var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var?

Poenget var at jeg fikk en unnskyldning til å vise meg frem. Går litt tregt hos deg merker jeg.

Anonymous poster hash: 7e991...220

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skremmer ikke bort meg, jeg gamer mer enn kjæresten min som regel.

Jeg mener gaming kan være hobby. Det kan også være et tidsfordriv, eller usunn eskapisme. Det er alt etter hvordan man gjør det. Samme med film. Noen har film som hobby, noen har det som tidsfordriv, andre bruker det som usunn eskapisme for ikke å ta tak i det de sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremstilling er alt. Hvis en kvinne spør deg om dine fritidsinteresser og du sier følgende får du garantert napp: "Gaming er min religion! I hele helgen satt jeg og 40 svette mannfolk klistret foran dataskjermen i et raid for å felle den nye bossen som ble lansert i siste patch! Det var så intenst at jeg ikke engang hadde tid til å dra på toalettet, og hadde derfor uka før snekret sammen en integrert gamingstol og potte. Dessverre hadde jeg feilberegnet kapasiteten, men så slo det meg, jeg kan jo bare pisse i alle de tomme colaboksene!

Etter 72 grufulle timer sto vi seirende over bossen, og karakteren min Nerdius Maximus, var den som hadde gjort desidert mest DPS! Du skulle sett statistikken, jeg har laget en rekke grafer og plassert de i glass monter hjemme. Så hvis du har lyst kan du bli med meg hjem, eller rettere sagt, bli med ned til kjelleren til bestemor, så kan jeg vise deg DPS samlingen min.

Hvis du spiller kortene dine riktig, kanskje jeg til og med lar deg se på utstyret mitt. Og da mener jeg ikke bare in-game, hvis du skjønner hva jeg mener :smoke: "

Skrev dette til ei på facebook i går kveld som spurte om hva jeg liker å gjøre på fritida. Har ennå ikke hørt noe tilbake og hun er ikke lenger å finne på vennelista mi. Men jeg har spilt dette spillet før, hun leker bare hard to get, for jeg vet hun ikke tør å risikere at dette stykket med blodig entrecote som ligger å freser på grillen blir gjennomstekt før hun setter tennene sine i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel som med alle andre fritidssysler - klarer man å begrense seg når andre ting bør prioriteres, og har et liv ved siden av aktiviteten, så kan folk drive med det de vil. Jeg vil hverken ha en gamer som mener at all tilgjengelig tid etter jobb handler om å få spilt mest mulig, eller en golfer som mener at hver eneste fridag er en dag som skal brukes til å spille. Har man først valgt å gå inn i et forhold, så er også det noe som krever at man investerer tid og interesse i den man er sammen med, og deler på pliktene man har om man bor sammen, ellers kan man like greit gå fra hverandre.

Gamere har nok et ganske dårlig rykte, og en del av dem med god grunn, men man hører ikke så mye om de som synes at et par timer 2-3 ganger i uka er nok osv. Marerittet for mange jenter er å ende opp med en som alltid velger å være inne for å spille fremfor å bli med på noe sosialt, marerittet for en del damer som har begynt å tenke på å etablere seg med familie er en som ikke "kan" bidra med ditt og datt i barnas hverdagsliv, fordi det er mer spennende å spille, og det er nok ofte slike stereotyper som dukker opp i folks hoder når de hører at noen er "en gamer", når man ikke har noe kjennskap til det å spille selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 timer med gaming + tv i tillegg hver dag?? Det er skikkelig turn-off og latmannsliv. Jeg ønsker ikke en mann som bruker så mye tid på en "hobby" og som med det velger bort et aktivt liv med friluftsliv og aktivitet.

Anonymous poster hash: 516c3...911

Får dra i skauen, du da.

Anonymous poster hash: 6b6ed...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gaming kan være en hobby, men turn off for de fleste jenter som ikke selv gamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget var at jeg fikk en unnskyldning til å vise meg frem. Går litt tregt hos deg merker jeg. Anonymous poster hash: 7e991...220

Går ikke tregt, bare så ikke poenget med å vise frem kroppen. Spiller ingen rolle om kroppen er helt grei om ansiktet ser helt jævlig ut ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke tregt, bare så ikke poenget med å vise frem kroppen. Spiller ingen rolle om kroppen er helt grei om ansiktet ser helt jævlig ut ;)

Har nok dessverre oppført meg litt for usmakelig til at jeg er villig til å vise fram det ;)

Anonymous poster hash: 7e991...220

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en dame på 30, og jeg er gamer. Har vært det siden starten av tenårene. En hobby trenger ikke å ha noe som helst med "å komme seg ut" eller å være i aktivitet. Hva med de som tegner og maler? Hvorfor er det bedre å sitte med strikketøyet i 6 timer i strekk, enn å game i 6 timer i strekk? Jeg har gamet i 13 timer i strekk sammen med venninner på skype, og jeg har raidet 3 kvelder i uken, 4 timer sammenhengende. Det er forsåvidt også en meget sosial aktivitet i mange tilfeller.

Jeg kommer aldri til å bli sammen med en mann som IKKE er gamer. Det er totalt utelukket for min del, da vi vil være alt for forskjellige.

Jeg synes at vi damer er heldige, for våre stereotypiske hobbyer er aksepterte uansett. Typiske mannehobbyer jeg kommer på i farten er fotball (å se på, ikke spille selv), bil, gaming, brettspill. Disse har i mange år vært sett litt ned på, mens vi damer kan strikke, sy, tegne, danse, you name it. Menn aksepterer dette helt uten forbehold. Jeg har i allefall aldri hørt om en kvinne som har blitt "valgt bort" fordi hun strikker hele kvelden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg at jeg liker å holde på med gaming og hardware på pc. Men det er visst veldig upopulært å snakke om når du kommer i kontakt med jenter. Og hvis du nevner "at der er en hobby argumentet" så avskyr de meg. Hva er det med gaming som skremmer vekk jenter?

Det er vell litt hvordan du legger det frem og hva du spiller. Jeg liker å slappe av med noe timer spilling i uken. Men har dessverre blitt dårligere og dårligere tid til dette med årene.

Spiller du my little pony og og forteller dette rett ut som det skulle være helt normalt for en voksen person så er du inne for en overraskelse. Men hvis du derimot blir kjent med personen litt og gjerne venter litt med å fortelle de/henne at du spille en del så pleier de overraskende ikke å bry seg en dritt og blir gjerne med å prøver litt for gøy. Det er ihvertfall min erfaring. Har ikke møtt noe serlig negativitet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell litt hvordan du legger det frem og hva du spiller. Jeg liker å slappe av med noe timer spilling i uken. Men har dessverre blitt dårligere og dårligere tid til dette med årene.

Spiller du my little pony og og forteller dette rett ut som det skulle være helt normalt for en voksen person så er du inne for en overraskelse. Men hvis du derimot blir kjent med personen litt og gjerne venter litt med å fortelle de/henne at du spille en del så pleier de overraskende ikke å bry seg en dritt og blir gjerne med å prøver litt for gøy. Det er ihvertfall min erfaring. Har ikke møtt noe serlig negativitet til det.

Dette var et svar som jeg tror mest sannsynlig er sant og vil skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, KG kvinnene er ikke nådige. Dere er ikke så mye bedre sitter på nett i mange timer på blogger og sjekker at bloggerene reklamerer etter boka. Ref. KG sitt kjendisforum: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showforum=285

Anonymous poster hash: e4624...a9a

Hvordan vet du at det er de samme brukerne som skriver i denne tråden og den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...