Gå til innhold

Det er så mange som setter hunder foran mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

Nicket ditt passer jammen bra!
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enhver normal mor ville selvfølgelig redde barnet sitt før ei katte!

Men problemet her er at ditt barn er ikke deres barn, så de har ikke noe ansvarsfølelse over ditt barn. Men de kan ha ansvarsfølelse over ett dyr de tok inn i sitt hjem.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene våre er barna våre. Vi har ingen menneskebarn, og det er vårt glede og ansvar å ta godt vare på pusene :)

Endret av Vind
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvordan mange mennesker er i denne verden, så hadde jeg glatt reddet et dyr framfor ganske mange mennesker. Helt ærlig, hadde jeg ikke satt mitt egent liv i fare for enkelte. Noen har kloden og menneskeheten det best uten.

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

Det detter handler om er relasjoner og hvem man er mest glad i.tror jeg.

Jeg antar ingen redder en fremmed hund fremfor et menneske. Men det er noen som vil redde en hund de er veldig glad i fremfor et fremmed menneske.

Derfor blir det feil å si at dette handler om å sette dyr foran mennesker. Det handler om å sette de man er mest glad i fremst.

Anonymous poster hash: c2edb...659

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at enkelte mennesker er så høye på seg selv at de ser på seg selv som viktigere enn dyr. At enkelte sitter og føler seg så til de grader øverst på rangstigen her på denne jorda, og setter seg selv høyere enn alt annet liv. Dyr fortjener å leve like mye som oss mennesker. Et liv er et liv. Og det er klart man redder sin egen familie (inkludert dyrene sine) før fremmede.



Anonymous poster hash: b6114...944
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det hadde vært et fremmed barn og en av mine katter, hadde jeg nok reddet katten først. Jeg kjenner jo denne katten, den er mitt barn, men jeg ville også redda ungen om jeg kunne. Jeg tror vi kan nyansere det med foreldre som nok ville redda sine barn før de andres unger. (mennesker)

Endret av Vind
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og mennesker har nok litt mer beviste liv og sjelene får litt mer ut av det enn hos dyr. Dette er kjente faktum, og jeg ville aldri reddet et dyr over menneske.

Huh? Vi mennesker er et utviklet dyr, men likevel dyr vi også. Vi har felles stamfar med de store apene.

Endret av Vind
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det detter handler om er relasjoner og hvem man er mest glad i.tror jeg.

Jeg antar ingen redder en fremmed hund fremfor et menneske. Men det er noen som vil redde en hund de er veldig glad i fremfor et fremmed menneske.

Derfor blir det feil å si at dette handler om å sette dyr foran mennesker. Det handler om å sette de man er mest glad i fremst.

Anonymous poster hash: c2edb...659

Selvfølgelig.

Men helt ærlig. Det er ikke alle mennesker jeg hadde anstrengt meg for. Hadde aldri løpt inn og reddet ABB eksempel. Noen er det bare ikke verdt å ofte seg for...

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

Eneste fornuftige innlegget her. En fullt oppegående mors tankegang. Skjønner ikke hvorfor hun får så mye kritikk. Bare tenk, ville dere virkelig hatt på samvittigheten at et barn døde fordi dere måtte redde katten. For et samfunn det har blitt. Man kan ikke stole på at folk trer hjelpende til hvis det skjer barna noe.

Jeg er veldig glad i dyr, men allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg reddet min hund som jeg har hatt i 8 år, som er min beste venn? Som er med meg overalt? På tur, i bilen, når jeg ligger i sofaen og når jeg sover, istedenfor å redde et ukjent menneske sitt barn? Definitivt. (Eller, mest sannsynligvis da, er jo vanskelig for meg å si her og nå i min trygge sofa) Og akkurat det har vel ikke så mye med dyr/menneske å gjøre, men at vi redder det som er kjærest for oss selv. Jeg hadde jo heller redda et menneske jeg var glad i kontra en helt fremmed hvis jeg måtte velge.

Heldigvis trenger man som regel ikke ta slike valg.

Endret av smygende_lodde
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad vi stort sett ikke trenger ta slike valg.

Det jeg kan si sikkert er at jeg er mer glad i katten min enn de aller fleste mennesker, fremmede eller ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg reddet min hund som jeg har hatt i 8 år, som er min beste venn? Som er med meg overalt? På tur, i bilen, når jeg ligger i sofaen og når jeg sover, istedenfor å redde et ukjent menneske sitt barn? Definitivt. (Eller, mest sannsynligvis da, er jo vanskelig for meg å si her og nå i min trygge sofa) Og akkurat det har vel ikke så mye med dyr/menneske å gjøre, men at vi redder det som er kjærest for oss selv. Jeg hadde jo heller redda et menneske jeg var glad i kontra en helt fremmed hvis jeg måtte velge.

Heldigvis trenger man som regel ikke ta slike valg.

Bikkja hadde uansett dødd 4 år senere. Men for de fire usle årene så hadde du ofret et annet menneskes hele forbanna fremtid. Idioter, det er det dere er. Finner ikke ord.

Anonymous poster hash: 87eee...a8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bikkja hadde uansett dødd 4 år senere. Men for de fire usle årene så hadde du ofret et annet menneskes hele forbanna fremtid. Idioter, det er det dere er. Finner ikke ord.

Anonymous poster hash: 87eee...a8e

Det som er mest idiotisk er disse scenarioene folk setter opp som de færreste her i livet kommer til å oppleve uansett...

Like lite som den sjelløse fjolla som virkelig trur hun hadde sluppet inn i et fengsel med både katt og kniv...

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sitter her å tenker på scenarioet, ville jeg gjort alt for å redde hunden min. Hun er ikke en bare en hund i mine øyne, hun er ungen min, støtten min og min beste venn samtidig.

Men, hadde jeg vært i situasjonen hadde nok selv ikke jeg klart å ofre et barns liv for hunden min. Dør hunden min er det kun meg det går ut over, dør et lite barn er det ofte en hel familie som lider. For meg er selvsagt hunden min viktigst i verden, men for barnets familie er han/hun det viktigste i deres verden. Jeg ser at det er en stor forskjell mellom en hund og et barn, jeg kunne ikke tenkt meg å påføre en hel familie den smerten det er å miste et barn bare for å redde min lille engel som kun lever i 10 år til.

Krysser fingrene for at jeg aldri havner i den situasjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det greit at jeg redder min gamle tante Fredrikke på 90 år framfor et fremmed menneske som er mye yngre? Eller er jeg da ego som ikke tenker på hvor vondt det er å miste et barn, for tanta mi skal jo snart dø uansett...

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er det greit at jeg redder min gamle tante Fredrikke på 90 år framfor et fremmed menneske som er mye yngre? Eller er jeg da ego som ikke tenker på hvor vondt det er å miste et barn, for tanta mi skal jo snart dø uansett...

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

Hvis jeg hadde vært tante Fredrikke hadde jeg blitt mektig irritert dersom du reddet meg fremfor noen som var mye yngre, og spesielt barn.

Anonymous poster hash: e1376...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt hva du mener, ts. Jeg har opplevd folk si at de oppriktig mener det alltid er menneskets feil hvis man blir bitt av en hund. Det synes jeg er ganske spesielt å si.



Anonymous poster hash: 26a24...f26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det blant noen er så liten forståelse for at man kan knytte seg like tett til et dyr som de gjør til barna sine.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja hadde uansett dødd 4 år senere. Men for de fire usle årene så hadde du ofret et annet menneskes hele forbanna fremtid. Idioter, det er det dere er. Finner ikke ord.

Anonymous poster hash: 87eee...a8e

Siden vi snakker i hypotetiske, hva om det er ett barn som har diagnosen dødelig kreft og har kun 4 år å leve...Er de plutselig likestilt da? siden det er kun leveår du tenker nå.

Anonymous poster hash: b1252...bb0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...